Şimdi Ara

Carisma Sahipleri Buraya... (40. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
1.453
Cevap
10
Favori
184.260
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • simrug nickli arkadaşım
    merhaba
    aracınızdaki arızalı olan oksijen sensörünün servisteki fiyatı oldukça yüksektir (920 tl) bu parçanın üzerindeki orjinali bosh markadır.
    benim aracımdada arızalanmıştı. Biraz araştırdıktan sonra orjinal bosh marka o.sensörü bir boshcar servisinde söktürüp kod numarasından birebir aynısını
    120 tl ye alıp taktırdım 40 tl işçilik. serviste bu işlem toplam 1000 tl yi buluyor. temsa nın mitsubishi kullanıcılarına karşı uyguladığı anlaşılmaz fiyat politikası ......

    Ancak yakıt probleminizin kaynağının O.sensörü olması düşük bir ihtimal. ( bahsettiğiniz oranda )

    sorunsuz sürüşler.......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kapitan

    Sevgili Kerimoğlu,
    Hemen cevabınız için çok teşekkür ederim.Bundan sonra sizleri yakalamışken daha soracak bir çok nokta var.Aracı Antalyadan almıştım.Aynı anda burada da bahsi geçen 1.9GDI Zonguldakta idi.Onu gördüm ama araba çok yorgun idi.Onun için ondan vazgeçmiştim.Daha sonra bu araba denk geldi.Dediğim gibi 99binde ve değişen parçası yok.İki tane çamurluk yüzey boyası var.Ayrı bir kaza bilgisi yok.Yalnız amortisör başları haşat olmuştu.El mahkum şekilde serviste yaptırdım.Yaklaşık 35 senedir araba sahibiyim ama ilk defa bu arabayı bicon yüzünden 90 km çekici ile getirdim.İşi bilen bir lastikçi patlak lastiği değiştirirken üç bicona diş kaptırdı.Devamlı yol olayım olduğu içinde 20 gün evvel buzlanmadan dolayı (birazda ihmalkarlık zincir takmamıştım) sağlam bir uçuş yaptım (kastamonu-Araç arası)ama arabayı kurtardıktan sonra hiç birşey olmadan yola devam ettim.Şimdiki sorunum ise marş kaçırma olayı var.Burada masraf 1000 lira tutuyor.(araba otomatik)Acaba İstanbulda bahsettiğiniz ustalardan bir fikir alabilirmiyiz.Bir de arbayı 11000 liraya aldım ve yaklaşık 800 lira masraf ettim.(amortisör kafaları ve bilyeleri + tiger komple değişti)Birde marş olayı var.Volan dişlisi değişmesi gerekiyor.Bu masraflarıda yapsam araba bana 13000 civarına mal olacak.Sizlerin fikri nedir.
    Sevgi ve saygılarla.......



    Rica ederim,

    Tam diyecektim arızanız volant' dır diye, siz zaten arızayı tespit etmişsiniz.

    Gördüğüm kadarıyla aracı zaten oldukça ucuza almışsınız. Bu tarz ufak tefek masraflar da olmasa iyi ama, aracın ucuz alındığından dolayı sineye çekilebilir.

    Volant sorunu biraz pahalı bir problem. Sizden daha önce bir hocamız da aynı sorunu yaşamıştı. Tabi bu aralar forumu terketti, o ayrı konu. Size malum parçanın çıkmasını temin etmek lazım. Ben araştırıp size birkaç çıkmacı numarası bulayım. Arayıp durumu anlatın bir fiyat alın. Sonra da sizin düşüncenize göre hareket edelim. Şunu da unutmadan söyleyeyim. Parçacılar maaşallah cin gibi. Servisten parçanın fiyatını alıp tam yarısını kendi ellerindeki parçaya biçiyorlar. Yani almadan önce kuvvetli pazarlık yapmak şart...

    Aracınızın bu tarz problemleri hallolduktan sonra size 20 sene başka araç aldırmaz. Bunu da ekleyelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: birey10

    simrug nickli arkadaşım
    merhaba
    aracınızdaki arızalı olan oksijen sensörünün servisteki fiyatı oldukça yüksektir (920 tl) bu parçanın üzerindeki orjinali bosh markadır.
    benim aracımdada arızalanmıştı. Biraz araştırdıktan sonra orjinal bosh marka o.sensörü bir boshcar servisinde söktürüp kod numarasından birebir aynısını
    120 tl ye alıp taktırdım 40 tl işçilik. serviste bu işlem toplam 1000 tl yi buluyor. temsa nın mitsubishi kullanıcılarına karşı uyguladığı anlaşılmaz fiyat politikası ......

    Ancak yakıt probleminizin kaynağının O.sensörü olması düşük bir ihtimal. ( bahsettiğiniz oranda )

    sorunsuz sürüşler.......


    Hoşgeldiniz,

    Forum bu aralar bayağı bi kalabalıklaştı. İyi ki de başlığı açmışım

    Sorunu bu şekilde hallettiyseniz Carismacılar adına devrim yapmışsınız. Oksijen sensörü arızalı birçok arkadaş var. Başta sevgili nightmare...

    Kod numarasını ve parçayı tanzim ettiğiniz yeri yazarsanız çok memnun oluruz.

    Tekrar hoşgeldiniz, şeref verdiniz...




  • Sevgili Arkadaşlar,

    Rölantiyle ilgili oldukça sorun yaşayan var. Ben de mevzuyu Alpay Abi' nin izniyle sizinle paylaşacağım. Nihayetinde teknik bir bilgi. Onlar bu işten para kazandıkları için ilk görüşte rölanti ayarını hafızama kaydetmeme rağmen bugüne kadar ustalardan izin almadığım için paylaşmadım, mazur görünüz.

    Gelelim rölanti ayarına,

    Aracınızı motor ortalama sıcaklıklardayken (yani otomatik jikle devrede olmasın, sabah soğuğunda olmasın yeterli) kenara çekiyoruz. Normal çalışma durumunda elektrik aksamıyla ilgili tüm ekipmanları çalışır duruma alıyoruz. Teyp, kısa farlar, varsa sis farları, dörtlü flaşörler, iç tavan lambası, torpido gözünün ışığı, klima (full açık), arka cam rezistantı... Açtıktan sonra araç rölantide 10dk çalışacak. bu çalışma esnasında devir göstergesine göz atabilirsiniz. Eğer rölanti motorunuz arızalı değilse devir göstergesi başta düşecek, sonra usul usul kalkacak ve 750-850 devir arası bir yerde kendini sabitleyecek...

    Bu işlemden sonra cam otomatikleriniz bile çalışmaya başlayacak. Yani, hani düğmeyi ikinci kademeye getirince cam komple aşağı iniyor veya yukarı çıkıyor ya, o fonksiyon çalışmıyorsa çalışmaya başlayacak... Rölantinin programlası işlemi bundan ibaret.

    En başta bu işin kodlamayla yapıldığını sanmıştım. Meğer Alpay abi benim saati ayarlıyormuş. Hani kapatma tuşu ile 4' e basılı tutunca CT gidiyor ya, onunla uğraşıyormuş ben de bi kodlama yapıyor sanmıştım

    Basit bir bilgi, ama bunu kimse bilmiyor. Sanayiye gitseniz usta eline alır tornavidayı, rölantiye ayar vermeye çalışır




  • Orjinal bir bilgi, Ali Beye teşekkürler.
    İlk fırsatta deneyeceğim.
    Bizim aracın saati de bir türlü ayar tutmuyor.Her kontak kapatışta kafasına göre bir değeri gösteriyor.
    Kapatma düğmesi ve "4" tuşu bunu da halledecek herakde.
  • Birey10 dostumuzdan Bosch marka o parçayı nerden temin ettiğine dair haber bekliyoruz.
    Selam ve muhabbetle
  • Araca teyp üzerinden kodlama yapılması gerektiğinde Orjinal teyp üzerinden yapılması gerekmektedir.
    Sonradan CD-MP3 çalar takan arkadaşlar kodlama yapamadıklarını bildiren mail aldım paylaşmak istedim.
    Küçük bir detay ama faydalı olacağını düşünüyorum.
  • parça kodunu 4 gözle bekliyorum. fiyat uygunmuş. nette ben de denk geldim ancak aracıma uyar mı uymaz mı tereddütte kalıyorum.

    tüm parçaların oem kodları olan bir manual olsa da herşeyi birebir bulsak hiç riske girmeden büyük kolaylık olur. park ampullerini beyaz led yapayım diyorum dipsizmi tırnak mı o bile mesele oluyor.

    şimdi bir satıcının 2009 bosch parça fiyat listesini buldum. pdf formatında aşağıda ekliyorum 150. sayfadan itibaren oksijen sensörleri var. meraklı arkadaşlar için paylaşıyorum.

    quote:

    VOLVO OE No : 9135621 63,00
    0258003378 Oksijen (Lambda) Sensörü VOLVO OE No : 9135795 47,25 Avro
    0258003380 Oksijen (Lambda) Sensörü VOLVO OE No : 9135793 63,00 avro
    0258003381 Oksijen (Lambda) Sensörü VOLVO OE No : 9135794 47,25 avro
    0258003383 Oksijen (Lambda) Sensörü
    MITSUBISHI OE No : MD300080, MD183399,MD198529 47,25 avro


    http://www.galipticaret.com/fiyat/bosch/bosch.pdf

    bir de ngk da oksijen sensörü var acaba hangisi daha uzun ömürlü olur ki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nightmare115 -- 12 Şubat 2010; 13:52:16 >




  • Merhaba arkadaşlar... Bende carisma hastasıyım ve uygun bir araba bulur bulmaz alacagım... Otomatik vites düşünüyorum lakin istanbul trafiğinde çok rahat oluyor...
    Ancak karar veremediğim bir husus var 1.6 motor alıp lpg mi kullansam yoksa 1.8 gdi mi alsam. 1.8 olanların donanımı 1.6 ya göre biraz fark ettiği için 1.8 hoşuma gidiyor. Ayrıca gdi motorların teknolojisi ve ekonımik olması istersek te performanslı olarak kullanılabilmesi vs. vs. beni cezbediyor... Ama 1.6 motorun da 1.8 e göre ikinci elinin daha iyi oldugunu düşünüyorum... Ayrıca hangisi daha cok hata verir masraflı olur bilemiyorum... Aslında anlamışsınızdır kafam çok karışık beni aydınlatırsanız çok sevinirim ve huzura kavuşup aranıza katılırım inşallah... :/
  • Tekrar merhaba

    Problemlerinizin çözülmesinde katkım olursa sevinirim.
    oksijen sensörünü nereden temin ettiğimi sormuşsunuz, ben güngören deki boshcar servisinde parçayı söktürüp kod numarasından stokta buldum. sizinde ilk önce parçayı söktürüp üzerinde yazan kod numarasından arattırmanız gerekiyor araçtan araca değişiyor çünkü.
    gittiğiniz boshcar servisinde yoksa ana merkezden temin edebiliyorlar. (temin edilen parça orjinal parça yan sanayi değil)

    İkamet ettiğiniz en yakın yerdeki boshcar servisine söktürebilirsiniz. çok basit bir işlem zaten.

    Aracımı aldıktan 1 hafta sonra arızalanmıştı. bir hayli canım sıkılmıştı, birde fiyatını duyunca gözlerim faltaşı gibi olmuştu. O yüzden parçası arızalı olan arkadaşların duygularını tahmin edebiliyorum.

    İnşaalah Faydalı olabilmişimdir.




  • Carisma arayan arkadaşa 1.6 HB Avance tavsiye ederim.
  • Birey10 arkadaşımızın dikkatine:
    Sensör için araçtan araca değişiyor derken 1.6 avance araçların her biri için de değişir mi bu kod?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e_cakmak

    Merhaba arkadaşlar... Bende carisma hastasıyım ve uygun bir araba bulur bulmaz alacagım... Otomatik vites düşünüyorum lakin istanbul trafiğinde çok rahat oluyor...
    Ancak karar veremediğim bir husus var 1.6 motor alıp lpg mi kullansam yoksa 1.8 gdi mi alsam. 1.8 olanların donanımı 1.6 ya göre biraz fark ettiği için 1.8 hoşuma gidiyor. Ayrıca gdi motorların teknolojisi ve ekonımik olması istersek te performanslı olarak kullanılabilmesi vs. vs. beni cezbediyor... Ama 1.6 motorun da 1.8 e göre ikinci elinin daha iyi oldugunu düşünüyorum... Ayrıca hangisi daha cok hata verir masraflı olur bilemiyorum... Aslında anlamışsınızdır kafam çok karışık beni aydınlatırsanız çok sevinirim ve huzura kavuşup aranıza katılırım inşallah... :/


    Rica ediyorum 10dk' nızı ayırıp forumda geriye doğru arama yapınız.

    O zor olur diyorsanız google' a Carisma 1.8 GDİ yazınız. Böyle yaparsanız çıkan ilk 5 linkten biri muhakkak bizim forumumuzla ilgilidir.

    Ben bu konuyu en az 10 kez tüm detaylarıyla cevapladım




  • 1.6 HB avance lpg takılır mı? Takılırsa performansı çok etkiliyor mu acaba arkadaşlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e_cakmak

    1.6 HB avance lpg takılır mı? Takılırsa performansı çok etkiliyor mu acaba arkadaşlar...


    Bu soruyu ise 10 kez cevaplamadım. Tahminen 20-25 kez...

    Efendim, birazdan bu Carisma, hangi araba markasının ürettiği araç diye sorarsanız hiç şaşırmayacağım
  • LPG nin aracın çekişini çok etkilediği söylenemez.Ancak "cep" i çok etkilediği kesin.
  • Halit Hocam,

    Nasıl gidiyor senin helikopter

    Alpay abi bana böyle diyor onu aradığımda

    Senin tesisat da bağlı değil, hiç çekilmez gözüm körolsun
  • akerimoglu arkadaşım özür dilerim. Öyleyse tek bir soru sorayım 1.6 lpg li ile 18 gdi arasında parformans açısından çok fark var mı?
  • Kayseri tabiriyle "Gözünün çapağına iki yumurta kırayım" diyorlar.Essahtan öyle Ali Baba.Kolonlar berbat.Bir şey dilneyemiyorum.Ne derin bass ım var ne de sığ:)
    Tesisat içerde yatıyor.
    Şu Alpay Usta da güzel benzetme yapmış
    Yarın aracı Aldatmaz yetkili servisine götüreceğim inşaallah.Yahu binmeye korkuyoruz.Mübarek su gibi içiyor.
  • Ali Baba, bu işin piri olarak yeni arkadaşa açıklamada yardımcı oluver.Benim gibi bitli piyadeyi çok ciddiye almıyor:)
  • 
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.