Şimdi Ara

Çekme karavan için SSANGYONG MUSSO GRAND düşünüyorum. Ne dersiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
1
Favori
2.717
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,


    Şirket için araç almayı düşünüyorum. Aynı zamanda yıllardır içimde ukde kalan bir çekme karavan hevesim var. SSANGYONG MUSSO GRAND 4x4 hem otomatik hem de 2.2 mercedes dizel motora sahip ve 2 tonluk karavanı bile rahatça çeker diye düşünüyorum. Boyutları nedeniyle 750kg altı alıp daha sonrasında O2 standardında 2 tonluk büyük karavana geçme düşüncem var. Ssangyoungun bu modeli bana fiyat olarak çok cazip göründü, 4x4 elzem olur mu bilmiyorum ancak bu haliyle bile rakipleri arasında konfor ve donanım olarak çok öne çıkıyor. Var mı tecrübesi olan ya da önerisi olan.


    Örnek ilan: https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-ssangyong-2021-ssangyong-musso-grand-otomatik-4x4-boyasiz-28-bin-km-de-1075015919/detay








  • 750 kg olanı hayli hayli çeker de 2 tonluk olanı da götürür kanımca. Maddi durumunuz iyiyse ve değer kaybetme, satma vs önemsemiyorsanız girilebilir bir risk.

  • cok yakıt tuketır sımdılık 750 kılo ıcın doblo fln alsan yeterlı

  • ssangyong korando sports kullandımç herkes alma etme vs dedi ancak ben de gezmek için aldım.

    yetkili servis bakaımlı araç aldıgım için hiç sorun yaşamadım. ben de hep yetkili servise götürüyorum çunku.

    keyifle bindim. arka koltuk genişliği, sırt dayamanın eğimi , koltuk kalitesi çok iyiydi.

    ön takım yürüyen merdiven şasi müthişdi.

    motor şanzuman diferansiyel harikaydı. benım modelde esp yoktu. olsa tadından yenmezdi.

    herkes alma satamazsın dedi , ertesi gün istediğim fiyata sattım.

    gezdiğim yanıma kar kaldı. Herşeyi taşıdım , her şeyi çektim.


    sadece yakıt yuksek. kasko yuksek, trafik yuksek.


    başka bir olumsuzluk yok.

  • Hocam yedek parça sorun olabilir en son fitmanın el değiştirmesi ve değişmesi durumunda adınında değişeceğini okumuştum. Tr de de yaygın bir servis ağı yok. 2.el satarkende diğer markalara göre çok daha yavaş olacaktır.

    Ford Ranger ya da Mercedes X TR de en çok tutulan sevilen pickuplar. Açıkçası bunlardan birine yönelmek daha mantıklı geliyor bana
  • Bunun incelemesini izlemiştim, oldukça sessiz ve konforluydu. Yanlış hatırlamıyorsam son vites 2000 devirde 140 kusur km hız yapıyor. Mükemmel bir değer.
  • Bence güzel araç, ihtiyacınızı karşılayacaktır… yalnız 4 çeker olması sebebiyle mtv’si yüksek olur bu motor hacmiyle. Şirket üzerine olursa problem olmayabilir belki.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Beygiri torku emsal piaysadaki butun araclardan iyi. 70-80 km hiza 3 sn de ciksa da 100km ye cikmasi biraz suruyor. Bu yuzden isiklarda trafikte cok iyi.

    Ranger ,hillux ve emsal pickuplara karsi en buyuk konfor artisi arka tekerler amortisor. Bu yuzden rangerdeki gibi navara hilljxtaki gibi bobrek tasi dusurmuyorsunuz. Yag gibi suzulen bir aracta yol aliyorsunuz.

    Emsal konforu sadece amarokta yasayabilirsiniz o da %50 daha pahali
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    Çok teşekkür ederim bilgiler için. Arkadaşım da suv modeli ile Avrupa’yı turlamıştı bir kaç sene önce. Gerçekten de çok konforlu araç. 4x4 modeline 9-10 bin masrafla yarım diferansiyel kilidi de uygulanıyormuş. Çok beğendik bir de bayide incelemeyi düşünüyorum ama her yerde yok.

  • synthesizer kullanıcısına yanıt

    Ben d ekorando sportsumla yunanistan bulgaristan arnavutluk makedonya bosnaya kadar gezmistik. Cok keyifli.

  • Çekme karavan sürmesi baya sorunlu olur...Geri geri gitmek dert,yolda sürat yapamazsınız,viraja girerken yavaşlamak lazım,v.b.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Beygiri torku emsal piaysadaki butun araclardan iyi. 70-80 km hiza 3 sn de ciksa da 100km ye cikmasi biraz suruyor. Bu yuzden isiklarda trafikte cok iyi.

    Ranger ,hillux ve emsal pickuplara karsi en buyuk konfor artisi arka tekerler amortisor. Bu yuzden rangerdeki gibi navara hilljxtaki gibi bobrek tasi dusurmuyorsunuz. Yag gibi suzulen bir aracta yol aliyorsunuz.

    Emsal konforu sadece amarokta yasayabilirsiniz o da %50 daha pahali

    Verdiğiniz bilgiler eksik ve yanlış. Nissan navara ve mercedes x class bu 2 pickup arkalarda makas olmayan amortisör süspansiyona da sahip modellerdir. Konfor bakımından musso grand ve amaroktan farkları yoktur....


    Bu arada pickup ve çekme karavancıyım karavanım 1700kg ağırlığında alman yapımı. Bu konularda yeterli tecrübem olduğunu düşünüyorum. Konu sahibi arkadaş towcar.info sitesinden araç ve karavan uyumuna bakıp daha sağlıklı karar verebilir. Karavancı arkadaşlarım arasında bu markayı tercih edip memnun olanlar var. Ben şahsen 2.el başta olmak üzere bilindik marka modellerden şaşmazdım sebebim ise tatillerde başta Türkiye olmak üzere gezi güzergahımız da yetkili servislerin kısıtlı olması diyebilirim bu konu kendimi rahat hissetmek için son 2 aracım da en yaygın servis ağı olan toyota markasını tercih ediyorum(2018 den buyana 3.pickup aracımı kullanıyorum ranger, hilux ve hilux). Bu musso grand ın kötü olduğu anlamına gelmesin. Zevkler/renkler diyelim...


    Şimdiden hayırlı olsun.





  • 212444 kullanıcısına yanıt

    Merhaba, okudum kadarı ile çekilecek karavan ağırlığı araç ağırlığının max %70 kadar olmalı deniyor. Bu durumda ağır karavanlar için gerçekten çok ağır modellere mi bakmak gerekiyor? Siz mesela 1700kg çekerken sorun yaşıyor musunuz? Aracınız 4 çeker mi? Tow stability gibi özelliklerden bahsedilen modeller var. Sizin deneyiminiz oldu mı bu sistemlerle?


    Bizim için Torku yüksek ve günlük kullanımda konforlu olması önemli. Bir de araçta yapacağım tasarrufla çekme karavana ekstra donanım ve Avrupa karavanlara bütçe ayırma şansı oluyor. Bu hafta SsangYong bayisine gidip bakacağım. Servis olayı da şöyle. Motor Mercedes dendiği için en azından temel sorunlarda küçük yerlerde de sorun olmaz diyorum ama bilemezsin tabi.

  • synthesizer kullanıcısına yanıt

    Adım adım gidelim.


    Karavan yüklü ağırlığı aracın ağırlığının yüzde 70ini geçmesi sürüş esnasında size ciddi risk oluşturacaktır. Her ne kadar atc atc2 sistemleri olsa da bu konuda özellikle uzun ya da dik yokuş inişlerinde araç ve karavanın duramaması gibi problemleri içerisinde barındırdığını birçok kullanıcı göz ardı etmekte. bu yüzden çekici aracın çok daha ağır ve kabiliyetli olması önemli. Kullandığım araçlar pickup ve 4çeker araçlar. Boş hali ile 2000kg ve üzerinde. Malzeme ve yolcular ile genelde 2300-2500kg arası yol alıyordum. Ayrıca şuan 2022 hilux 4 çeker kullanıyorum ki 4çeker benim için olmaz ise olmazdır. Bu araçta römork savrulma sistemi mevcut. Araç seçiminde bu tarz güvenlik önlemlerine dikkat etmenizi öneririm.


    Bütçe konusu çok subjektif burada sizin ihtiyaçlarınız/lükslerinize karşı neleri feda edeceğiniz önemli (yakıt tüketimi ve yıllık mtv,kasko, sigorta giderleri gibi...). Eğer ilk defa karavan kullanıcısı olacaksanız tavsiyem büyük bütçeleri ayırmadan önce iyice düşünün taşının derim. Olası karavancılığı sevmeme durumunda malesef karavanların 2.el piyasası yavaş ve çok mevsimsel. Bu konuda sizi fazlaca üzebilir. Özellikle çekme karavan. Bu karşılık avrupa çekme karavanlar ciddi konforlu ve güvenlidir.


    Araç konusunda ise mevcut SsangYong modellerinin mercedes ile iş bilriği ne ölçüde bunu iyi teyit etmenizi tavsiye ederim. Eskiden motor şanzuman kullanımı vardı lakin hala devam ediyor mu bende soru işareti? Eğer aradaki fiyat farkı bütçenizi destekleyecek ölçüde değil ise bilindik markalardan şaşmamanızı tavsiye ederim.


    NOT: Çekme karavan kullanıcılarının kullandığı pickupları inceleyip buradan kandinize bir sonuç çıkarıp fikir edinebilirsiniz. Kendi çevremden örnek vermem gerekir ise pickup olarak hilux, ranger, navara 3lüsü bariz şekilde ağır basıyor...





  • synthesizer kullanıcısına yanıt

    dostum ssangyong için birkaç kelime de ben edebilirim.

    ssangyong araçları güzel kaliteli fakat distribitör zayıf kalıyor.musso grand güzel pikap.

    yeteneklere gelince diff lock yok açık difransiyel .sonradan takma kilitten pek verim alamassın.traction control var ama arazide pek yetenekli değil.aks mesafesi ve kasa kısmı uzun.arazide takılma şansı yüksek.soft parkurlarda iş yapar ama zorlamaya gelmez diye tahmin ediyorum.(geçmiş ssangyong tecrübelerinden)

    asfatta cok konforlu.binek araçları aratmıyor.donanım ve güvenlik gayet yeterli.trim sesi yok denebilecek kadar az.

    pikapların en büyük dezavantajı arazi taşıtı vergisi verip kamyonet muamelesi görüyorsun.


    illa pikap olacaksa ben olsam hilux l200 amarok vs tercih ederim.

    pikap mecburi değilse 5 kapı 4x4 bir araç tercih ederim.rav4 xtrail vs.



    karavana gelince:

    çekme karavanla başlayacağım diyorsan imkanın varsa direk büyük karavanla başla.aracın çekebiliyorsa 750kg üzerinde karavan al...

    al kullan sat süreçleri can sıkıcı olabiliyor.birçok yerli karavanda bir süre sonra su alma koku yapma gibi sorunlar çıkabiliyor.bu konulara dikkat et.


    sesli düşünüyorum."amacım sadece karavan ise araba+karavan almam. otokar sultan tarzı yarım otobüs alır içini yaptırırım.tek ruhsat düşük maliyet ile gerçek anlamda karavan sahibi olurum.





  • 212444 kullanıcısına yanıt
    mrb. çekeme karavan için marka model alınması gerekenler hangisidir birde olması gereken elzem özellikler nedir bilgilendirirseniz sevinirim teşekkürler
  • hollyland62 H kullanıcısına yanıt

    Karavancılığa ayırabileceğiniz zaman, aile birey sayısı, ihtiyaçlarınız ve bütçeniz buna karar verir. Detay vermelisiniz.

  • Konu başlatıcı aracı beğenmiş ama küçük bir düzeltme yapmak lazım, motor Mercedes üretimi değil. Ssangyong artık kendi yapmaya başlamış bu modelle.


    Bunun dışında 5 nokta bağlantılı arka süspansiyonuyla ve arka disk frenleriyle cazip bir araç. 4x4'ü ile düz vites sunmaması üzücü.

  • 212444 kullanıcısına yanıt
    mrb. hocam deprem dolayısıyla barınma sorunu nu çözmek için istiyoruz ancak daha sonrada rahatça satabileceğimiz birşey olsun istiyoruz tşk
  • 3 yıldır L200 kullanıyordum.1 Mart tarihi ile bende sıfır Musso Grand 4*4 aldım, Araç henüz 2000 km de.

    Çekme karavanım var. Karavan çekme performansını henüz çok kısa bir gezide deneyimledim. Gayet iyi olduğunu söyleyebilirim.


    Araç çok güzel ama servis personel kalitesi sıkıntılı.İlk gözlemim bu.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.