Çelik Döküm Motor Kullanan Markalar?
-
-
lada
-
Alüminyum silindir bloğu;
- Ömür 10(on) ile 20(yirmi) yıl arası.
Clio (1.0 Tce), Bmw 3(F30, G20 - 320i, 330i), A4 (B9 2.0 TFSI), Civic 10. nesil (1.5 vtec), Mercedes (W205, W206 - C300, C200)
Demir silindir bloğu;
- Ömür 20(yirmi) ile 30(otuz) yıl arası.
Egea’lar (1.4, 1.3, 1,6), Megane (1.5 dci), Passat (2.0 tdi), Focus (1.6 tdci), Corolla (1.4 D4-D, 1.6 D4D)
Çelik silindir bloğu;
- Ömür 30(otuz) yıl ve üzeri.
Supra, 911 Turbo, Nissan GT-R, Mercedes 190E 2.5-16 Evolution II yada W201
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet, Lada 1.5-1.6 ve 1.8'lerin tamamında demir döküm blok kullanıyor.
-
VW grup EVO1-2-3-4, 2.0 TSi EA888'lerin tamamı çelik blok. (Külbütör hariç.)
-
İşte Demir olduğu için, Su olunca fena pas oluyor.:) Antifriz kullansan bile 6-8 ay sonra değişim istiyor genelde. Demir olması sevindirici bizim açımızdan tabi ki:)
-
Üst motor alüminyum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 10 Ağustos 2024; 14:55:6 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sadece külbütör alüminyum sanıyordum.
Benim külbütörde hafif hafif yağ buharı sızıyor. Olmazsa yaz bitiminde bakıma girip onu da yaptracağım.
Bakım için soğuklar bekliyorum.
-
Alüminyum antifrizsiz kış yerse çatlıyor hocam. Kaynak da tutmuyor bazenleri.
Mesela Felicia 1.3'lerde bir defa hararet yaptın mı kapak taşlamadan kurtaramıyorsun alüminyumu, motor hacmi küçülüyor.
1.6 eski AEE-BSE VW motorları da alüminyum, sanayi onlarla dolup taşıyor. İşçiliği de zor. Sıfırı da yok.
Lada sıfır üst kapak+külbütör geliyor komple, fiyatı 15 bin civarı ve içi dolu.
Bir ara komple içi dolu blok getiriyorlardı. Geçen sene mi ne 25 bindi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-EC8695C07 -- 10 Ağustos 2024; 16:44:14 >
-
1.6 TDI demir döküm blok, döküm çelik krank kullanır.
-
Meşhur YouTube tamir kanallarının birinde transporter T5 130 luk motorun sevilmeme nedenlerinden birinin alüminyum alaşım olarak imal edilen motor bloğu olduğunu söylemişti tork anahtarı bilmeyen herşeye havali somun sökme ile dayanan ustaların bu motorun alt kısmına yaptığı müdahale de birçoğunun vida yuvalarının yalama olduğunu söylemişti hangi kanal tam aklımda değil ama meşhur vw ci Antalya'daki sanırım
Motor ustalarının herşeyi bilmesini beklemiyorum ama en azından bir iki markanın yumuşak karnı denilen yerlerini bilmesi elzemdir bence
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi babapars -- 10 Ağustos 2024; 20:16:39 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam külbütör contasını alıp değiştirebilisin basit bir işlem.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yağ bakımında hepsini söküp yapacağız hocam. Sıvı conta olarak ne tavsiye edersin hocam hem karter hem külbütöre takviye yapacağım.
Usta Dayson sıkarım garanti veriyorum fln diyor ama güvenemedim, 3.5 litreden fazla yağ da koymayacağım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam her zaman yağ çubuğubu ölçerek koy. Orjinal Würth marka sıvı conta iş görecektir.
Dysona kesin bir şey diyemen hiç kullanmadım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 11 Ağustos 2024; 23:16:55 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X