Şimdi Ara

Cevap: .::. NİSSAN QASHQAİ 2014 .::.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1
Cevap
0
Favori
959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar

    Bende aranıza yeni aldığım 2014 model 1.2 PLATINUM PREMIUM PACK X-Tronic aracımla katıldım. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.

    #mert9797 Aracın 2014 model içinde donanımı değişti. Yılın 4. çeyreği içindeki donanım 2015 ile birebir aynı. Benim aracımda son gelen 2014 modellerden. 0 km olarak satın aldım. Elimde eski katalog olduğu için farklarını görebildim.

    Benim aracımla ilgili kısa kullanım döneminde bahsedilen sorunlara rastlamadım. Bazı ufak tefek montaj işçilik hataları var. Ancak düzeltilmeyecek şeyler değil. Bazı arkadaşlar farklı seslerden bahsediyorlar. Ben aracımda garip bir sese rastlamadım. Yeni araç alan arkadaşlara bir kaç görüşümü ve deneyimimi aktarmak istiyorum:


    • Aracı satın aldığınız firmanın aracı satış öncesi kontrole soktuğuna emin olun. Aracın tüm yazılım güncellemeleri ve kontrollerinin yapılması gerekiyor. Araç verimi, yazılım hataları ve kalibrasyonu bu sayede en ideal şartlara geliyor.
    • Aracı bayiyi terk etmeden iyice kaporta aksamını kontrol edin. Benim aracımda üst çıta plastiğinde fabrikasyon bir hata vardı. Hemen orada yenisi ile değiştirip teslim ettiler. Bayiyi terk etmiş olsaydım muhtemelen dış bir nedenden oldu diye değiştirmeyebilirlerdi.
    • Araç rodaj döneminde (hatta ilk 5000km boyunca) daha fazla yakacaktır. Bunu aklınızdan çıkartmayın. (Aracım şu an Adana şehir trafiğinde 8.2 ile 8.6 arası değerler veriyor. Araç rodajda.)
    • Daha önce SUV kullanmayan kişiler araca ilk bindiğinizde aracın yüksek oturma pozisyonu ve kaput çıkıntıları nedeniyle kafanız karışabilir. Ama kolayca adapte oluyorsunuz ve keyf almaya başlıyorsunuz.
    • Aracı ilk sürmeye başladığınızda araç Eco modda ise biraz tutuk gidiyor gibi görünebilir. Sorun yok. Eco moddan çıkarttığınızda farkı görebilirsiniz. Ancak aracın rodajı tamamlanmadan (1600km) aracı zorlamamanız öneriliyor.


    Araç ile ilgili ilk görüşlerim

    • 19" lastikler Türkiye şartları için bence çok gereksiz ancak standart donanımda geliyor. Sık küçük sıralı asfalt dalgalanmalarının olduğu yerlerde (genellikle ağır vasıtaların fren yaptığı yerler gibi) lastik darbesini az da olsa hissedebiliyorsunuz. Ayrıca çevre kamera sistemi jantı ve lastiği sürtmenizi önlemede büyük fayda sağlayacaktır. Dikkat etmeniz gereken derin çukurlar. Bunun haricinde aracımda bulunan Dunlop lastik sessiz ve konforlu.
    • Motor performansı Eco mod açıkken doğal olarak törpüleniyor. Ancak şehir içi trafik şartlarında kullanılacağı için sorun değil. (İstanbul'a ve Ankara'ya bir şey diyemem; oralarda hızlı kullanıldığını gözlemledim.) Performans isteniyorsa Eco'yu kapatın araç gayet başarılı hızlanıyor. Ayrıca aracı Ds vites konumuna aldığınızda araç daha devirli çalışmaya başlıyor.
    • Aracın Start-Stop sistemi başarılı. Aracın 70A aküsü sistemin yoğun trafikte bile uzun süre işlevini sürdürmesini sağlıyor.
    • Anlık tüketim göstergelerinde çok uçuk rakamlar görebiliyorsunuz. İnsanı ilk başta korkutuyor biraz. Ancak şu ana kadar ki kullanınımda ortalamam 8.0lt gerçekleşti. Bu değer içerisinde gündüz klimalı kullanımda var. Araç şu an rodajda. Rodaj sonrası testler yapacağım. Burada paylaşmayı planlıyorum. Tüketim bana göre gayet iyi.
    • Aracın vites kutusu sessiz ve başarılı çalışıyor. Herhangi bir sallantı vs. yok. Araç rodajda olduğu için sert kullanım tepkilerini test edemedim. Test ettiğimde bu kısıma ekleme yapacağım.
    • Aracın sessizliğini çok beğendim. Kaput içi ses yalıtımı ve motor bölmesi ısı ve ses yalıtımları mevcut. Aracın sessizliğine katkı sağlıyor.
    • Navigasyon sisteminin kullanımı kolay. Sesli ve görsel yönlendirmeler yeterli. Güncellemelerin ücretli olduğu söyleniyor. Araştırmadım daha. Ücretsiz olması Nissan'a yakışır. Eğer ücretli ise yanlış bir karar verilmiş.
    • Ses sisteminin kapasitesi benim için yeterli geldi. USB bağlantısı 32GB Fat32 biçimli flash diskimi tanıdı. mp3 dosyalarının ID3 bilgilerini Türkçe karakterleriyle başarıyla gösteriyor. Ayrıca albüm kapakları da görüntüleniyor.
    • Aracın koltukları konforlu, deri kaydırmıyor. Sadece biraz iri bir insan olduğum için sert dönüşlerde koltuk alt yan desteği benim için biraz zayıf kaldı. Buna rağmen kullanımda sorun yok; memnunum. Elektrikli koltuk ayarları iyi. İstediğiniz konuma kolayca ayarlayabiliyorsunuz.
    • Aracın farlarından (Bi-Led) çok memnunum. Şimdiye kadar kullandığım araçlar içinde en başarılısı diyebilirim.
    • Aracın sol koldaki far açma sistemi çok kolay döndüğü için sinyal verirken bazen çevirdiğim oluyor. Daha alt tarafından dokunarak sinyal vermeye başladım. Yoksa far ayarlarını değiştiriyorum. Bence biraz daha sıkı olmalıydı.
    • Yeni araçlarda yaygınlaşmaya başlayan sileceklerin komutla ön cam ortasına gelip müdahale edilmesine olanak sağlamasını hiç beğenmedim. Nasıl çalıştığını bilmeyen yıkamacı veya yolda sizin dur demenize rağmen cam silmeye çalışan kişiler sileceği kaldırırsa ön kaputa zarar verebilir.
    • Klima en alt fan devrinde bile kuvvetli hava üflüyor. Soğutma iyi. Adana'nın sıcaklarında başarısını test edeceğim. Şu an iyi gibi.
    • Şerit takip şehir içinde sinyal vermeden yapabileceğiniz manevralarda (arkada araç yokken şerit değiştirme vb. gibi) doğal olarak ötüyor. Uzun yolda daha faydalı olur diye düşünüyorum.
    • 360 derece çevre görüşün çok faydalı olduğunu kullanınca daha iyi anladım. Aracı park ederken veya manevralarda kolaylık sağlıyor.
    • Lastik basınç göstergesi başarılı.
    • Aracın bagajı orta büyüklükte. Kalabalık bir aile ve çok bagajla geziyorsanız bence yetersiz kalabilir. Alt bölmeler vs. ufak tefek eşyaları kaldırmaya çok uygun. İstendiğinde bölümlendirilebilmesi büyük avantaj.
    • Otomatik park çok detaylı çalışabiliyor. Park manevralarını başarıyla gerçekleştiriyor.
    • Cam açma sistemi araçta canınızı sıkacak belkide tek unsur diyebilirim. Eski aracımda (2009 Kia Ceed SW) bile 4 cam otomatik tek basmada açılma ve kapanması vardı. Ayrıca aydınlatmaları da mevcuttu. Bu araçta ne yazık ki sadece sürücü camında otomatik açma-kapama özelliği var. Tuşlarda aydınlatma yok.
    • Diğer üzüldüğüm bir konu bagaj bölmesinde 12V çıkışın olmaması.
    • Aracın otomatik park frenini kullanmak kolay. Aslında siz bir şey yapmıyorsunuz. Her şey otomatik gerçekleşiyor.
    • Araç ile verilen halı paspas yerine kenarlı kauçuk paspasın verilmesini tercih ederdim. Aracı aldığım bayi yan sanayi kauçuk paspas seti hediye ederek halı paspasın dezavantajlarından bir nebze kurtulmamı sağladı. Ancak önümüzdeki aylarda orjinal kauçuk paspas alacağım.
    • Araç içindeki piano black parlak kısımlar tozu belli ediyor. Sık temizlemek gerekecek.
    • Akıllı anahtar büyük konformuş kullanınca öğrendim. Tavsiye ederim.
    • Otomatik kararan iç dikiz aynasının faydası büyük. Yalnız Nissan'ın bu özelliği güvenlik özelliği kabul etmemesini ve sadece üst pakette sunmasını doğru bulmuyorum. Bence en alt pakette bile bulunması gereken önemli bir özellik.
    • Torpidonun soğutma özelliğini göremedim. Bence eksiklik. Yeri geliyor uzun yolda içecekleri soğuk tutmada kullanabiliyordunuz.
    • Aracın göstergeleri rahat okunuyor. Gösterge arasındaki ekrandan bir çok ayara ve bilgiye ulaşabiliyorsunuz. Ekran kalitesi başarılı.


    Aracı kullandıkça görüşlerim daha da netleşecektir. Burada paylaşırım.

    Aracın yakıt tüketimi kullanıcıya göre çok farklı değerler gösterir. Aracın gerçekçi yakıt tüketim verilerini elde etmek için bir test prosedürü hazırladım. Aracım ile her gün işe gidip geliyorum. Araçta 3 arkadaşım daha bulunuyor. Km olarak yaklaşık 11km dönüşle beraber 22km civarı. 5 iş gününde 110km gibi bir yol yapıp yakıtı tekrar doldurup ölçüm yapmayı planladım.

    Test kriterlerini şöyle belirledim;

    • Yakıt dolumunda tabanca attıktan sonra ek yakıt konulmayacak.
    • Lastik basınçları fabrikasyon önerilen değerde olacak.
    • Sürücü harici araçta +3 kişi olacak. (şehir içi sürüşte)
    • Tutulacak notlarda yola çıkmadan önceki hava sıcaklığı, soğuk lastik basıncı, o gün yapılan km gibi bilgiler bulunacak.


    Yapacağım Testler (Rodaj sonrası):


    • Şehir içi tam depo dolu 100km tüketim testi (Eco açık)
    • Şehir içi tam depo dolu 100km tüketim testi (Eco kapalı)
    • Şehir dışı tam depo dolu 100km tüketim testi (Eco açık/90km hız sabitleme ile)
    • Şehir dışı tam depo dolu 100km tüketim testi (Eco kapalı/90km hız sabitleme ile)
    • Şehir dışı tam depo dolu 100km tüketim testi (Eco açık/120km hız sabitleme ile)
    • Şehir dışı tam depo dolu 100km tüketim testi (Eco kapalı/120km hız sabitleme ile)


    İnşallah bir aksilik olmaz ise testleri tamamlayıp buraya sonuçları yazmak istiyorum.

    Düzenleme 1: Yeni görüşler eklendi.







  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2016 Toyota Auris Active
    8 yıl önce açıldı
    2015-2016 Kia ceed ?
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.