Bir ay önce 1,6 D Advance Powershift aracımı aldım ve hem şehir içinde hem de şehir dışında yaklaşık 800 km yok yaptım. İzlenimlerimi objektif olarak anlatayım. Aracı almayı düşünen arkadaşlara bir küçük katkı da benden olsun...
Öncelikle karar verme sürecinden bahsedeyim. Daha önce eşimde ve bende ayrı araçlar vardı. 2010 Citroen C3 dizel ve 2013 POLO 1,6 TDI Comfort.. Her ikisi de ekonomik, küçük ve manuel araçlardı. Ancak iki aracın işletme giderlerini düşündüğümüz ve aslında iki araca ihtiyacımız olmadığına karar verdiğimiz için bir adet Premium otomatik dizel araç almaya karar verdik. İlk hedefimiz Mercedes A180 CDI AMG idi. Aracın test sürüşünü yaptım. (Test aracım Style paket idi)... Açıkçası Mercedesin iç mekan hacmi ve sürüş konforu beklentilerimin altında kaldı. Araç kaliteli hissi uyandırıyor elbette ama, sürüş bittikten sonra bu araca bu kadar para çok değil mi diye düşünmeden edemedim. Bu arada Xenon dahil AMG paket için aldığım son fiyat 1 ay önce 117.500 TL idi... AMG paket ile standart gelen 18'' jantlar ise test sürüşünden sonra beni daha da çok düşündürdü zira kullandığım 16'' jantlı Style aracın bile süspansiyon konforu "yeterli" olarak tanımlanabilirdi. Elbette bunlar benim şahsi fikirlerim, itiraz edebilirsiniz. AUDI asla düşünmedim zira kafamda her zaman A3 alacaksam Golf alır daha az öderim diye bir düşünce vardı... (E Focus aldın ya itirazlarını duyar gibiyim, geleceğim oraya da..) Gaziemir Volcar' a gidip Volvo' yu incelediğimde ise -aynı fiyat bandında- daha kullanışlı donanımlar alabildiğimi gördüm. Örneğin Volvo elektrikli hafızalı, anahtara programlanabilir koltuklar gibi ortak kullanılacak bir araçta bizim için hayat kurtaran özellikleri standart olarak sunuyordu. Bunun yanında iç mekanı A180' e göre daha ferah geldi bana. Eh dillere destan güvenlik de + olunca oturduk fiyat konuşmaya... Hemen söyleyeyim anahtar teslim 104.700' e aldık aracı.
Aldığımız araç Advance paket, bej rengi deri döşeme, 17'' Segamo jantlı, Beyaz renk bir araç... Geri görüş kamerası, konfor paket gibi paketler yok. Gönül isterdi ki cam tavanlı olsun ama cam tavanlı araçlarda metalik renk, ekstra paketler vs. vs. de olduğu için bütçemizi aşıyordu.
Gelelim araçla ilgili izlenimlere... 1,6 Dizeli daha önce sahip olduğum 2009 Ford Focus' da zaten kullanmıştım. O araç aynı motorun 109 bg' lik olanı idi malum. Manuel şanzıman ile son derece yeterli bir performansı vardı. Volvo' da 6 bg daha fazla güç ve 30 Nm daha tüksek tork, otomatik şanzımanın D modunda araç için "yeterli" diyebileceğimiz bir performans sunuyor. Alt devirlerde gene görece cansız ama Focus' a göre bu konuda bariz bir iyileşme mevcut... Tespit 1. Önceliğiniz performans ise asla dizel almayın S modunda bile canınız sıkılabilir. Ben gayet memnunum o ayrı..
Aldığım günden beri ortalama yakıt tüketimini hiç sıfırlamadım. 800 km' nin 650 km' si ağır şehir içi trafiğinde yapıldı. İzmirliler için söylüyorum Bornova - Balçova arası, otoban kullanmadan. Ortalama tüketimim 6,2.... 5 lt' nin altında yakan eski Citroen ve Polo kadar az değil ama, bu segmentte ve bu ağırlıktaki bir araç için bence gayet iyi bir değer. Bornova - Sığacık arası şehirler arası yolda ise 5,2 lt ile hiç zorlanmadan gittim. Bu değerler daha aşağılara çekilebilir ama çok daha aşağılara değil.
Aracın sürüş konumu ve sürüş ergonomisi başarılı. Küçük ama önemli bir istisna - benim kol dayama kayan tip değil - bu özellikle uzun yolculuklarda rahatsız edici olacak gibi zira kayan tip olmayan kolçağın konumu aşağıda ve geride kalıyor. Volvo bunun için de binlerce lira istemezse ilk alacağım aksesuar bu olacak. Sıfır alacaksanız dikkat... Bunun dışında TFT (halk arsındaki kullanımı ile hayalet) göstergeler başarılı. Her şey yerli yerinde erişimi ve kullanımı kolay. Bir küçük detay vereyim olumlu mu olumsuz mu siz karar verin. Yağmur sensörü silgeç kolunun üzerindeki bir düğmeye basarak aktive ediliyor. Yani teknik olarak yağmur yağmaya başladığında aktive olmuyor. Öndeki aracın sıçrattığı su nedeni ile camınızın batmaması için iyi, bana ne çalışsın kardeşim diyenler için kötü bir özellik. Farlar malum advance paket olduğu için xenon.. Bazı yorumlarda bu aydınlatma sisteminin olumsuz eleştirildiğini okudum ve hayretler içinde kaldım. Bence eleştirilecek bir şey yok. 10 üzerinden 10.
Mercedes Renault' dan aldığı motoru kullanıyor bunu biliyoruz. Gayet de başarılı bir motor. Ama farkındaysanız şasi altyapısı hakkında pek bir fikrimiz yok. Arabaları mühendisleri kadar iyi bilen bir arkadaşım da bu konuda net bir bilgi veremeyince, bayi de kem küm edince tam emin olamadım. İşte o nedenle önden çekişte rüştünü ispatlmış Focus altyapısı benim için negatif değil, pozitif bir özellik oldu.
Konum ve ergonomiden sonra biraz da sürüş konforuna bakalım. Focus genlerinden gelen müthiş yol tutuş ESP (ya da adı her neyse) ve amortisör kulelerinin arasına eklenen gergi çubuğu nedeni ile bir seviye daha atlamış. Buna ince yanak, geniş taban 17'' jantları da ekleyince yol tutuş tadından yenmiyor, ta ki bozuk yollara girene kadar... Evet amortisörler görece sert ve 17'' ile birlikte sarsıntıyı hissettiriyor. 17'' -bence- bu araçta olması gerken max jant çapı. R-Line' cı arkadaşlar kızmasın ama Volvo bana üzerine para verse 18'' kullanmam... Elbette tercih kişiseldir. Spor görünüm konfora her zaman tercih edilebilir.
Araçta olan bazı özellikler ise niye var henüz çözemedim. Mesela internet bağlantısı özelliği... Elbette ki güvenlik amaçlı hareket halinde android tabanlı internet explorer kullanılamıyor. İyi de araç durduğu zaman dokunmatik olmayan bir ekranda akıllı telefonum dururken neden araçtan internete girmek isteyeyim? Gereksiz donanım...
Tekli DVD player. Gene hareket halinde görüntüyü kesiyor. Ses var. E arka koltuklarda ekran da yok ki çoluk çocuk sebeplensin. Arabada oturup DVD izlemem mi bekleniyor? Neyse konser DVD' si atıp sesini dinleyebilirsiniz. Görece gereksiz donanım...
İhtiyaç olan bazı donanımlar için ise istenen fiyatlar malum... Navigasyon sordum, Connected touch ile birlikte geliyormuş. 3.600 TL... Geri görüş kamerası, ki hazırlığı var güya, 3.500 TL... (Çinliler o paraya Keppler uzay teleskobuna mercek üretirler)
Şimdilik aklıma gelenler bunlar, sonuç olarak ben araçtan çok memnunum... İtiraf ediyorum hala bazen kırmızı A180 AMG gördüğümde bir küçük "acaba" diyorum ama günün sonunda verdiğim karar içime sindi. Sorulara, itiraz ve eleştirilere her daim açığım. Herkese keyifli forumlar...
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme