Şimdi Ara

CHERY GÜVENLİK (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
145
Cevap
0
Favori
7.217
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ilk verilen videoda arabanın B sütunun teklikeli sayılabilecek derecede esnediği görülüyor ön kapıların sacı yamuluyor bu araba 54Km/H hızla çarptıysa, karşıdan gelen de 54KM/h ile çarparsa toplam momentum çok daha büyük olacağı için içindekilerinin pestil pastırma vs bilimum sıkıştırılmış şeylere dönüşmesi kuvvetle muhtemel... Hele ki çok daha ağır bir arabayla çarpışırlarsa Cherynin motoru bagajdan çıkar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 2 Temmuz 2009; 0:25:49 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: meteavcı


    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber


    quote:

    Orjinalden alıntı: meteavcı


    quote:

    Orjinalden alıntı: han01

    araç bariyere çarptıktan sonra havada spin atıyor yahu..ne bu denge problemi mi?4 teker yerden kesildi resmen



    X5 de öle oluyor çarptığında yükseklikle alakalı bişi dostum


    allah korusun hic kimseyi x5le carpistirmsin baskada birsey demiyorum. (2,250kg)lik araci da bir tuttun ya bunla bravo derim....



    Hehe noldu bu araçta sekiyo ama savunuyosun tükürdüğünüzü yalıyosunuz


    ben birsey tükürmedim yalamamda koçum dikkat ette x5 falan carpmasin cherrye parcani bulamazlar... izmirde e200 e arkadan carpmiş bir x5 vardi e200ün arka cama kadar bagaji girmisken x5 radyatoru bile hasar gormemisti....




  • Kıyaslama şansımız yokki? Çünkü cherry tiggonun euroncap testi yok
    quote:

    Orjinalden alıntı: meteavcı

    Chery tiggo ile bunları kıyaslayın buda mı yalnış bilgi?


    http://www.euroncap.com/tests/daihatsu_terios/313.aspx


    http://www.euroncap.com/tests/suzuki_grand_vitara_2002/143.aspx


    http://www.euroncap.com/tests/mitsubishi_pajero_pinin_2003/152.aspx


    http://www.euroncap.com/tests/kia_sorento_2003/166.aspx


    http://www.euroncap.com/tests/suzuki_grand_vitara_2007/287.aspx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ankay2 -- 2 Temmuz 2009; 8:34:48 >




  • bunlar kaç model? şeri kaç model?

    niye 2002-003 model araçları kıyaslama için getiriyorsunuz?
    ayrıca nasıl kıyaslayacağız? ankay2'nin dediği gibi şerinin testi yok!
    quote:

    Orjinalden alıntı: meteavcı

    Chery tiggo ile bunları kıyaslayın buda mı yalnış bilgi?


    http://www.euroncap.com/tests/daihatsu_terios/313.aspx


    http://www.euroncap.com/tests/suzuki_grand_vitara_2002/143.aspx


    http://www.euroncap.com/tests/mitsubishi_pajero_pinin_2003/152.aspx


    http://www.euroncap.com/tests/kia_sorento_2003/166.aspx


    http://www.euroncap.com/tests/suzuki_grand_vitara_2007/287.aspx




  • Çin malı araçların sağlam oldugunu ıdda edenler..

    Cesaretiniz varsa senet imzalayayım masraflar benden

    Düz Duvara 55 KM ile vurun aracınızı.

    Seneti eşinize cocugunuza oderım rahat olu
    n
  • Adam anlamamakta ısrar ediyor, sonra yöneticiler bize laf ediyor.

    Halen daha 2002-2003 model arabaların ncap'ini koyuyor.Sen demek ki arabanın teknolojisinin 10 sene geriden geldiğini kabul ediyosun.

    Ayrıca 2003 yılında çıkmış Sorento'yu ve 2007 vitara'yi koymuşsunda, 2003 ve 2007 yıllarında 4 yıldız, bir suv için son derece yeterlidir.Bazı şeyleri öğren ondan sonra gel burada yaz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cottonmurat

    sayın meteavcı, ne kaslısı kaslı bölgenin sacı nedir?kaç mm bu sac? nasıl bağlantı yapılmış? proje çiziminde tüm aracın ağırlık merkezi nerede olduğu hesaplanmış?çarpışma anında ya da virajlardaki esneme payı nedir? nasıl bir tasarım bu chery? sayfalarca savunuyorsunuz?

    güvenlik deneyim gerektirir. şu an için çinli firmaların volvo renault bmw gibi dev şirketlerin araçlarıyla yarışacak deneyimi yok malesef.üretim değil tasarım ve testler önemlidir. seri üretim kısmına gelince isterseniz andorra da üretin isterseniz lost adasında.

    çinde araç üretilmesinden pay kazanıp cheryi övüyorsunuz. araçları sattıran şey made in china olması değil avrupada bu işi 100 yılı aşkın süredir yapan firmaların mühendislerinin tasarlamasıdır.

    araba şeklinde metal üretmekle bitmiyor. milyonlarca testten geçirmek lazım.

    bilgi paylaşmayı herkes burada istiyor. ama yanlış bilgi paylaşımı yapmanıza izin verilmedi her dediğinizin aksi ispatlandı. siz tuttunuz bmw zıplıyor dediniz. zıplar ama kapısında tavanında bi tane eğilme olmaz. bu dengeli güç paylaştırmakla olur. otomobil şeklinde sac üretip temiz kaynak yaparak çin sadece ufak menzil aracı yapabilir. çinli iyidir hoştur çabası takdire şayan ancak GÜVENLİ değildir. her şey tabiki 5 yıldız değildir. fiat 500 5 yıldızlı ancak q7 ile çarpıştığında bütün yıldızlar kayboluyor. daha doğrusu sürücünün etrafında uçuşmaya başlıyor.

    varmak istediğim nokta güvenlik için ağırlık da tek başına yetmez sacın mmsi de. her şeyin hesabına kitabına uygun şekilde tasarlanıp yapılması gerek. chery araçların çarpışma testlerinin resimlerini önceki sayfada gördüm rezillik.

    bu noktada kalitesiz çin malları yüzünden chery markasını karalamak yanlış ancak,

    cherynin gittiği yol da o dandik milyoncu ürünlerinden farklı değil.

    bakın araç sadece kendi ağırlığı ile duvara çarpınca ne hale geliyor. bir de ona 2500 kilogramlık bir aracın karşıdan çarptığını düşünün.

    sadece polemik yapmak için bir konu açtınız. aklınızca başkalarıyla akıl yarıştırıp laf kalabalığı ile kendi savunduğunuzun reklamını yapmak istiyorsunuz. basit işler bunlar. bence daha fazla basitleşmeyin bilgi paylaşacaksanız bunlar bilimsel veri olsun. yoksa bilimsel bir dayanağınız işte en sonunda bayide bakın kendiniz karar verin noktasına gelirsiniz.

    quote:

    daha güvenliye binelim derken, bizimkiler eskiden bu da yoktu deyip herşeye razı...


    siz daha güvenliye binelim diye mi chery aldınız. tebrikler(!)

    evet bu mesaj şahsınıza yazılan bir mesaj. neden mi? hiç bir bilimsel niteliği olmayan sözlerinizden ötürü. kaynağı olmayan alfa dodge konuşmalarınızdan ötürü.

    bu forum o kadar özgür ki 2 tane firma temsilcisi çin malı araç kulübü bile kurmuş.özgürlükten yanayım ama bunun sınırı olmalı. anlattıklarınızdan sonra empati yapın.desem ki ben de nokia taklidi nokian telefonların kulübünü kuracağım. aa neden demeyin arkadaşlar radyosu var nokiadan bilee üstün demem gibi.

    forumca sıkıldık yahu şu fanatizmden ve satış temsilcisi kirliliğinden. citroen sayfasında görüyorum temsilci güzelce fiyat listesini veriyor o kadar. mitsubishide de öyle. aracı almak isteyen zaten alır.

    çin otomobili temsilcilerinin ya da nasıl hayran olunuyosa hayranlarının burada bilgi almak isteyen insanları yanlış yönlendirmesine


    ben meteavci ve kal_sau nickli kullanıcıların mesajlarını samimi bulmadığım için artık o nickleri gördüğüm konuları açmayacağım.

    bu arkadaşlara sinirlenip uyarı almak istemeyen arkadaşlara da öneririm. burası internet ortamı. her renk olacak mecburen...

    size aracınızla iyi seyahatler. çin şimdilik güven vermiyor. belli mi olur 80lerde japon malı da çin imajındaydı. şimdi japon denince akla sorunsuzluk ve kalite geliyor. belki ilerde çin güvenli araç yapar. belki.


    Bravo size şimdide beni şatış temsilcisi yada Chery bayinde çalışan bir araç satıcısı ilan ettiniz yaa bravo size.Size açıkça söylüyorum madem benim satış temsizlcisi olduğumu iddaa edebilecek kadar kendinizden bu kadar eminsiniz o zaman ispatlayın derim ben size.Hatta gelin yüzyüze görüşelim hangi mesleği yaptığımı nerede çalıştığımı size göstereyim.İsterseniz satış temsilcisi olmadığımı ispatlamak için telefon mumaramı verip yüzyüze görüşmek için bir randevu ayarlayabiliriz nedersiniz.Ben gayet ciddiyim hadi bana mesaj atın. İsterseniz telefon numaramı burda herkesin onunde verebilirim.Benım bunu yapabilecek cesaretim var.Peki yaa sizin.

    Bir dediğinizde haklısınız burası internet ortamı kurallara uyulduğu takdirde herkesi istediği düşünceyi ve fikri savunmak ve açıklamakta hürdür.Dolayısı benim bu araçları savunmam kurallara uyduğum takdirde pekala mümkün.Bunu engellemek hakkını yada site yötecilerine ''bu kal_sau ''insanları yanlış yönlediriyor,yanlış bilgi veriyor deyip, benim sesimi kısma isteğiniz sizin ne kadar tahamulsuz olduğunuzu gösterir.

    Ayrıca bu araçları satan ben değilim.Madem güvenlikten bu kadar yoksun bu araçlar neden Türkiye Cumhuriyeti Devletinde çalışan bakanlar yada bürokratlar bu araçların satışına izin veriyor.Madem bu araçlar güvenlikten yoksun neden Rusya yada Turkiye gibi ülkelerde satışına izin veriliyor.Bu ülkelerin hiç mi yetkili kurumu yada standartları belirleyen kurumları yok.

    Burada ben bu araçları savunuyorum diye önce beni satış temsilcisi sonrada yalan yanlış bilgi verdiğim için beni oluşabilecek kazalarlada yada ölümlü kazaların sorumlusu olarak göstermeniz sizin ne kadar önyargıların altında ezildiğinizi göstermektedir.

    Tekrar ediyorum ben ne Anadolu grubunda nede Mermerler grubunda çalışmaktayım ve bunu rahatlıkla ispatlayabilirim.Hiç kimseden çekinmiyorum.

    Cottonmurrat madem bu araçların güvensiz olduğundan bu kadar endişeleriniz var ve insanları bu kadar seviyorsunuz o zaman neden Türkiye Sanayi bakanlığına muracat etmiyorsunuz.Bu araçların güvensiz olduğunu ve trafıkte can ve mal kaybına sebebiyet verme ihtimalinin yüksek olduğunu neden söylemek istemiyorsunuz.Yada neden medya sektörüne yönelmiyorsunuz.Madem elinizde bu kadar bilimsel veri var o halde çıkın basının karşına çıkın deyin ki bu araçlar güvenlikten yoksun.Dinamitten farksız , emin olun bir yerlere gelirsiniz.Herhalde Sanayi bakanlığındaki bürakratlar yada distribütor firmalar insanları diri diri ölüme gönderecek bir aracı trafiğe sokmak için can atmazlar herhalde.

    Hatta size şöyle bir tarihi bir anı anlatayım.1960 ve 1970 yıllarda Amerikan otomobilerinın ciddi güvenlik zaafları olduğunu orataya çıkaran sade bir gazetici olan bir insandı.Ve o senelerde Ford Motor Company ve Gm'u mahkemeye verip ürettikleri araçların güvenlikten yoksun olduğunu ve insanları diri diri ölüme gönderdiğini bilimsel ispatlarıyla açıklığa kavuşturmuş ve bu şirketlerden yüklü miktarda tazminat almıştır.Şimdi size önerim Türkiyede satılan Çin otomobilerinin kaza istatistiklerini tutmanız ve bu araçların ne kadar ölümlü kazaya karıştıklarını tespit edip, mahkemeye yada Sanayi bakanlığına başvurup bu araçların satılmasını yasaklama kararını mahkemelerden çıkarmanızdır.

    Tekrar ediyorum bu araçların satılmasına izin veren kuruluş yada bakanlık ben değilim.O yüzden bu araçların güvenliğinden yoksun olduğunu iddaa eden arkadaşlar tepkilerinizi yönelticeğiniz kişi ben değilim.Medya yada Sanayi bakanlığına yada mahkemelere başvurmanız gerekmektedir.

    Ve bu araçlar ülkemizde ve dünyada (Örneğin Rusya , dometeslerimizde kanseröjen madde olduğu gerekçesiyle bizden domotes ithalini durdurmustu) satılmaya devam ettikçe ben ve diğer kişilerin bu araçları savunmasında bir endişe yada çekince duymamaktayım.

    Son Söz: İsteyen olursa tel numarımı randevulaşmak şartıyla vereceğimi önemle söylerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kal_sau -- 2 Temmuz 2009; 9:59:49 >




  • kal_sau tek kelimeyle , bravo..
  • Sitesinden baktım..Chery nin alia modeli 23.500 ile 28 bin arasında değişiyor..Tiggo 3 lusso 2000 cc 47.790 tl..Bu fiyatlara o kadar ucuz işgücüyle sanıldığı kadar çürük bir araba üreteceklerini sanmam..Aksine piyasadaki muadillerinden daha sağlam olmalıdırlar diye düşünüyorum...Sonuçta bu işe girip belli bir yatırım yapmışlar rekabeti piyasada tutunabilmeyi de mutlaka hesaba katmışlardır..Çin'den her türlü ve kalitede ürün çıkıyor..Yeterki paradan bahsedin..Otomotiv sektörüne de çok yabancı değiller..Ancak teknik verilere bakınca biraz zayıf kalıyor chery nin motorları bu konuda ilerleme kaydetmeleri gerekiyor..fiyat performans olarak alınabilir arabalar değiller..Türkiye'de tutmaz bu arabalar...
  • QQ için eski arabalar ilk üretim denildi, bu test sayılmaz denildi, ben de gıcır gıcır bir Tiggo buldum..

    yuro enkap yuro enkap dediniz de bulmadık mı

    önce resimler.. hiç yorum yapmayacağım resimlerle ilgili.. sadece bakın..


     CHERY GÜVENLİK


     CHERY GÜVENLİK


     CHERY GÜVENLİK


     CHERY GÜVENLİK


     CHERY GÜVENLİK


     CHERY GÜVENLİK


     CHERY GÜVENLİK


     CHERY GÜVENLİK


     CHERY GÜVENLİK


     CHERY GÜVENLİK


     CHERY GÜVENLİK


     CHERY GÜVENLİK


    kırmızı renkli bölümler muhtemelen kopan patlayan çatlayan kısımları gösteriyor,
    koyu turuncu bölümler ise çok ağır yaralanan bölgeleri..
    bu testteki sürücü mefta..


     CHERY GÜVENLİK


    bunlar da video..


























    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AXAPTA -- 2 Temmuz 2009; 10:54:34 >




  • Bence çok köütü değil en azından sürücü kabini tek parça ve rijitliğini koruyor.En az 3 yıldız alır bu haliyle.
  • Video herşeyi gösteriyor bravo. Aracın çok zayıf olduğu zaten belli.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    Bence çok köütü değil en azından sürücü kabini tek parça ve rijitliğini koruyor.En az 3 yıldız alır bu haliyle.
    3 yıldız az bence 33 yıldız alır.Yukarıda bulunan resimdeki kırmızı bölgeleri görmediniz herhalde.Siz şimdi bunada NCAP taraflı gibi yorumlar yaparsınız.
  • anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az


    quote:

    Orjinalden alıntı: ATTRACTION

    Çin malı araçların sağlam oldugunu ıdda edenler..

    Cesaretiniz varsa senet imzalayayım masraflar benden

    Düz Duvara 55 KM ile vurun aracınızı.

    Seneti eşinize cocugunuza oderım rahat olu
    n




    ayrıca ben de varım teklife beraber öderiz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi impress -- 2 Temmuz 2009; 14:44:29 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    Bence çok köütü değil en azından sürücü kabini tek parça ve rijitliğini koruyor.En az 3 yıldız alır bu haliyle.

    ölmez sakat kalır yani çok kötü değil en azından ya akradaşım sazan mı avluyosun yoksa çinli misin bi de get
  •  CHERY GÜVENLİK


    yukarıdaki resme özellikle dikkatinizi çekerim.. arka yolcu taban kısmı.. çarpanın etkisi ile deforme olmuş.. aracın tabanının esnememesi gerekli
  • quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az


    quote:

    Orjinalden alıntı: ATTRACTION

    Çin malı araçların sağlam oldugunu ıdda edenler..

    Cesaretiniz varsa senet imzalayayım masraflar benden

    Düz Duvara 55 KM ile vurun aracınızı.

    Seneti eşinize cocugunuza oderım rahat olu
    n




    ayrıca ben de varım teklife beraber öderiz


    Uyar valla hiç farketmez




  • bence dh olarak bi tane cherry alıp euro n-cap e bağışlayalım ne dersiniz
  • Şimdi araçların güvenli olabilmesi için aracın hareket enerjisini emmesi, absorbe edebilmesi önemlidir.Aracın ön motor kısmının eğilerek yada sünger gibi içine göçmesi, bu fazla enerjisi emmesi için gerekldir.İşte bu yüzden muhendisler - bende bir mühendisim- aracların ön kısmını kaza anında yamulacak ve kabin kısmına gelecek kadar göcmesine izin verir.Bu nedenle aracın kazalarda ön kısmının aşırı zarar görmesi arabanın dandik olduğunu asla göstermez.Bilakis aracın enerjinin sönümlenmesi için gereklidir.Bazı kişiler araçların ağırlığının önemli bir etken olduğunu söylemiş ki buda gecersizdir.Bir aracın kütlesi ne kadar fazla ise sönümlenmesi gereken enerji o derece fazladır.

    Fizikten hatırlayınız;

    1/2*m*v2= kütle ile hızın karesinin çarpımının 2 ile bölümü toplam kinetik enerjiyi verir.İşte kaza anında soğurulması gereken enerji budur.Bu enerji aractaki metallerin yamulmasında yada göçmesinde kullanılarak emilir.Ağır olan araçlarda enerji fazla olacağı için deforme olması gereken alanda artırılması gerekir.20 ton yüklü bir kamyon 30 km hızla düz duvara çarpsa dümdüz olur.Formula araçları yüksek hızlarda seyrettiği için bu arabalar kaza anında dağılacak şekilde yapılır.Küçük arabaların kütlesi az olduğu için deforma olması gerekli alan kullanan malzemenın özelliğine göre kısaltılabilir.Metalların elastiste modülü yada yada dayanımı ve gevrekliği ve sertliği değiştirilrirek deforma alan üzerinde oynanabilir.

    İşte bu nedenle Chery Tiggo bu kaza anında 3 yıldız alabilir.Kabin kısmı kaza anında sürücüye zarar verecek şekilde deforme olmamıs tek parça halinde kalarak enerjiyi soğurabilmiştir.Ayrıca resimlerde hava yastıkları acılan araçta nasıl baş bölgesi zarar görüyor anlayabilmiş değilim.Kabinın üst kısmı sağlam ee birde üstüne hava yastıkları açılırken nasıl olurda kişinin başı kaza anında zarar görecek.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.