Şimdi Ara

★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★ (2245. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
45.124
Cevap
160
Favori
3.551.250
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 22432244224522462247
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • farukkk kullanıcısına yanıt
    şimdilik tek marşta çalışıyo veya ışıklara yaklaşınca debriyaja bastığımda araba stop etmiyo, sanırım subaplara daha var. Ben o zaman şimdilik bobini değiştireyim, umarım düzelir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesur_yurek444

    şimdilik tek marşta çalışıyo veya ışıklara yaklaşınca debriyaja bastığımda araba stop etmiyo, sanırım subaplara daha var. Ben o zaman şimdilik bobini değiştireyim, umarım düzelir
    İnşallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • farukkk kullanıcısına yanıt
    Üstat bunlar benim kişisel fikrim zaten. Tavsiye niteliğinde. Cruze sonrası Subaru Forester aldım. Mesajımda belirttiğim gibi yetkili servis seceresini de döktürdüm. Elimde 40-45 sayfa yetkili servis bakım geçmişi var. Aracın kaza sonrası kaporta tamiri bile yetkili serviste yapılmış.

    Amacım Cruze'u kötülemek değil. Tecrübelerime dayanarak dikkat edilmesi gereken noktaları yazdım. Bunlara bütün marka/model araçları alırken dikkat edilmesi gerekiyor bence. Memleketteki leş 2. el piyasası yüzünden böyle maalesef. Yetkili ya da özel servis bakım geçmişini bilmeden satıcının sözüne bakarak araba almak işinizi tamamen şansa bırakmak oluyor maalesef.
  • Arkadaşlar 2012 LT aracımıza tavsiye ettiğiniz multimedya sistemi var mıdır? Araçta ne bluetooth var ne usb girişi. Mecbur alacaz bir multimedya sistem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mstkurt M kullanıcısına yanıt
    farukkk kullanıcısına yanıt
    iki duruma da katılıyorum. aveo konusu hariç.

    Cruze dan sonra başka sedan/hatch otomobile geçmeye kendimi ikna edemedim.

    Cruze dan sonra geçmek istediğim araçlardan birini almışsınız. hayırlı olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farukkk

    2011 ve üzeri olmalı
    araç görsel olarakta en güzel ve dolusu, 2011 lerde design edition plus, 2012 lerde wtc edition plus,2013 lerde sport plustır, sunrofa bakılarak full olduğu plus olduğu anlaşılmaz.Plus olduğu teyp ekranı 3 satırdır, kolçak içinde usb ve aux olur, klima dijital, yağmur, far sensörü kararan dikiz aynası ve ön cam direklerde ekstra hoparlörler olur. Desiğn ve wtc edition jantlar orjinal 17 inç olur.bady kit, spoiler, ön ve arka tamponlarda krom kaplama vardır. Bunları bilin çünkü sarı sitede ilanların yarısı, full olmayan modellere full yazanlar ile dolu.
    Neden özellikle 2011 ve üstü ? 2009 ve 2010 olanlarda ne sıkıntı var 113 hp ve hız sabitleme dışında
  • Otomobil konusunda çok ilgili birisi değilim, senelerce bir sürü değişik araçlar kullandım ama ne piyasasını bilirim, ne arızasından anlarım, ne iyisi nasıl anlaşılır, sorunu nasıl anlaşılır vs. O nedenle ikinci el araç almak benim için inanılmaz korkutucu bir durumdur.

    Eksik olmasın bu işlerden anlayan bir arkadaş bana ara ara baktığım fiyatlarda araçlar öneriyordu ama bir türlü içime sinen bir şeyle karşılaşamadım öneriler arasında. En sonunda arkadaşımın da yüreklendirmesi ile gözümü kararttım, paramı bankamda nakit hale getirdim, hiç online aramalara girişmeden, Ankara'da otonomiye gidip araç bakmaya gittim. 80 bin lira civarı bir araba bakıyordum, daha ucuz olan içime sinen bir şey olsa daha memnun olurum filan derken, yok Citroen Cyleese, yok Renault Symbol filan derken, gezdiğim yerlerin birisinde Chevrolet Cruze'yi gördüm.

    Benzer fiyatlara alacağım arabalara göre daha üst sınıf bir araçtı, güvenliği de iyi bir araç. Kaza testlerinde giriş modellerinde çok kötü olan Chevrolet'in, 5 yıldız alan bir aracı olduğunu biliyordum. İçine oturunca da, dışarıdan bakınca da hoşuma gitti. Ne bir şeyine baktım, ne full modeli midir, nedir anlamadan almaya karar verdim. Bir tane computest (Garantino mu ne) ona soktum. Oradaki adam, yağ karterinin tamir gördüğünü, bir iki yerinde yarım boya olduğunu, bir parçada değişeni olduğunu söyledi, toplam hasar kaydı 3000 küsürdü. 165 bin km'de hiç lpg takılmamış, HGS'den km kontrolü yaptığımda düzenli olarak km artışı olduğunu gördüğüm ve ilk sahibi tarafından kullanılan, aniden satmak zorunda kaldığı söylenen, bakımları yeni yapılmış bir araçtı. Manuel'di LS versiyonuydu, full değildi, yeni bakımları yapılmış, triger'i filan değişmiş bir araçtı. Alıp geldim.

    Biraz önce de eve geldiğim de fark ettim. Belki de alırken de yanıyordu büyük olasılık, PC üzerinde / çizgi olan bir sarı ışık uyarısı gördüm. İnternetten kullanım kılavuzunu indirdim, oradan bakınca PC değil de sanırım TC üzerinde yan işaret olduğunu fark ettim. Ama kılavuzda ne için yandığını anlatmamış, iki kez ikaz ışıkları bölümüne göz gezdirdim göremedim. İnternette araştırınca patinaj engelleme sistemi ile alakalı olduğunu gördüm. Önemli bir şey midir? Ankara'da nereye göstermemi tavsiye edersiniz?



    Servis defteri gibi bir şey vardı, Temmuz ayında triger dahil, bazı bakımlarının yapıldığı, parçalarının değiştiği görülüyordu. Sonuçta son sayfasına elle de işlenmiş olabilir değişti diye. Herhangi bir ustaya götürdüğümde trigerin yeni değişip değişmediğini, orada yazan bakımlarının yapılıp yapılmadığını kolayca anlar mı? Yoksa tekrar yeniden bakım yaptırma parası mı vermem gerekir emin olmak için.

    Ben bundan önceki araçlarımda 10 bin bakımı yaptırırdım. Çok km yaptığım için de senede bir kaç kez yaptırırdım bu bakımı. Bu aracın kullanma kılavuzunda 1 yıl veya 15 bin km demiş, hatta ben her bakımda değiştirirdim polen filtresi için filan 45 bin yahut 2 yılda bir mi ne demiş. Sizlerin araç parçaları ve bakımı ile ilgili takip ettiğiniz km / yıl periyotları nedir?

    Artık işe araba ile gitmediğim için bu araç ile çok km yapmayacağım diye düşünüyorum. Cruze araçlarda lpg ile ilgili sorunlar yaşandığını duydum. Çok km yapmam diye de düşündüğüm için ileride satma durumum da olursa takılmamış olmasının + olacağını düşündüğüm için LPG taktırmayı düşünmüyorum, yılda kaç km yapan birisinin lpg taktırması mantıklıdır sizce Cruze için düşündüğünüzde? LPG kullanırken benzinde çalıştığı ile aynı litre mi yakar yoksa LPG'de iken yakış yüzde kaç artar? Chervolet'ler çok yakar diye bir izlenim bu araçta da geçerli midir? Anlık tüketim doğru çalışıyor mu bilmiyorum ama biraz gaza güklenince 20 küsürlü rakamları çok rahat gördüğünü fark ettim ama ayağımı gazdan çektikten sonra bile 0'a çok geç düşmesi, doğru çalışmıyor olabileceğini düşündürdü. Daha yeni kullanmaya başladığım için yakışına dair bir hesap yapamadım.

    Tecrübeli arkadaşların, öncelikle sarı TC uyarı işareti olmak üzere araç hakkında tecrübelerini ve önerilerini paylaşmaları beni mutlu eder. Zaman içinde eskiye dönük foruma da göz gezdirmeye çalışacağım. Şimdiden teşekkürler ve bu vesile ile selamlar.

    Edit: Şimdi kullanma kılavuzunda buldum, TC ışığı Çekiş Kontrol Sistemiymiş, sanırım vitesin yanındaki düğmeye basarak sistemi devre dışı bıraktığım için yandı. Artık arabaya bir daha bindiğimde o düğmeye basarak söndürürüm diye umuyorum.

    Bu arada kullanım kılavuzunda lastik basıncından tutun, bir çok özellik okudum. Bunlar plus olup olmamasından bağımsız tüm modellerinde olan özellikler midir? Plus olanlarda yağmur, far sensörü, +2 haporlör, usb girişi, 3 satır radyo ekranı, otomatik klima dışında bir fark var mıdır? Lastik basıncı, ölü nokta kontrolü, uyarısı, alarm, elektrikli katlanabilir aynalar filan kullanım kılavuzunda anlatılıyor ama henüz denemedim, bunlar tüm modellerde var mıdır? Bendeki LS modelinde mesela, yoksa plus özelliklerden midir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BFK -- 31 Temmuz 2020; 2:39:46 >
  • BFK kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun, ls ile plus arasında tek fark otomatik klima, far ve yağmur sensörü ile kararan dikiz aynası diye biliyorum.2012 2013 son kasalarda lastik basınç sensörü vardı diye biliyorum özellikle 1.4t lerde görmüştüm sanki fakat ilk gelenlerde bu özellik yok.Bu arada vites topuzunun yanında ki çekiş kontrol ışığına eğer farketmeden bastıysanız ondan TC ışığı yanmış olabilir, traction control yani çekiş kontrolü aracın patinaja düşmesini engelleyen yazılım.Bu tuşa bir kere basınca çekiş kontrol kapanır, karlı havalarda felan patinaj yaparak kurtulmak için lazım olduğunda kullanılabilir.

    Ayrıca bu tuşa 6 saniye basılı tutarsanız, ESP yani arabanın kaymasını önleyen elektronik stabilite programını devre dışı bırakmış olursunuz.Tc ile ESP ayrı çalışmakta kışın gerekli olduğunda ESP yi kapatmaya gerek kalmadan sadece çekiş kontrolü kapatmanız daha doğru olacaktır.Kimi araçlarda bu ikisi aynı anda kapanıyor yani patinaj yapmaya ihtiyaç duyduğunuz da stabilize programınıda kapatıyor çekişi sağlıyorsunuz fakat bu seferde kaymalar yaşanabiliyor.Chevrolet bu ikisinin ayrı ayrı kapatılabilmesine olanak tanımış.

    Aracınızı stop edip kontağı yeniden takıp aracı çalıştırdığınızda TC ve ESP ışığının sönmüş olması lazım, kendisi yeniden otomatik olarak devreye girer güvenlik için.Eğer ki sönmüyorsa veyahut sürüş sırasında ansızın yanıp sönüyorsa, bir problem var demektir.

    Benimde bir iki kere nadiren başıma gelmişti, sanırım önceki aküden dolayı bir problem yaratıyordu akü değişiminden sonra hiç yaşamadım bir daha böyle bir problem.Aynı şekilde internet de paylaşımda bulunan bir Cruze kullanıcısı da aynı sorunu yaşadığını, ilk zamanlarda çözümünü çok arayıp da bulamadığını.Daha sonra aslında sorunun akü kutup başlarında ki temassızlıktan yaşandığını tespit edip çok cüzi bir maliyet ile bu sorundan kurtulduğunu paylaşmıştı.

    Eğer gerçekten araç bahsettiğiniz gibi temiz bir araçsa, böyle ufak bir problemin buna sebep olabileceğini çözümününde kolay olacağını düşünüyorum.Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • War Rock W kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam. Sizin dediğiniz gibi bir daha bindiğimde otomatik tekrar devreye girmiş olmalı ki ışık sönmüştü. Aracın özelliklerine bakarken o düğmeye basıp kendim devreden çıkarmışım anladığım kadarıyla.

    Araç iyi gibi, ilk başta yüksek süratte iken hızlanışı yavaş, yokuşta çekişi düşük gibi gelmişti ama şimdi alıştım, yüksek devir isteyen bir araç.

    Radyosunun hafızasına kayıt yaptım ama tekrar kayıtlı numaraya bastığımda kanal bazen açılmıyor, kanal ayarından bir ileri bir geri yapınca açılıyor. Nesi ile alakalı ilgilenip çözemedim.

    Edit: Bi de bendeki araçta cruise kontrol ile bluetooth özelliği yok. Bu sınıf bir araçta olması gerekir gibi düşünüyor insan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BFK -- 2 Ağustos 2020; 19:28:0 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BFK

    Teşekkür ederim hocam. Sizin dediğiniz gibi bir daha bindiğimde otomatik tekrar devreye girmiş olmalı ki ışık sönmüştü. Aracın özelliklerine bakarken o düğmeye basıp kendim devreden çıkarmışım anladığım kadarıyla.

    Araç iyi gibi, ilk başta yüksek süratte iken hızlanışı yavaş, yokuşta çekişi düşük gibi gelmişti ama şimdi alıştım, yüksek devir isteyen bir araç.

    Radyosunun hafızasına kayıt yaptım ama tekrar kayıtlı numaraya bastığımda kanal bazen açılmıyor, kanal ayarından bir ileri bir geri yapınca açılıyor. Nesi ile alakalı ilgilenip çözemedim.

    Edit: Bi de bendeki araçta cruise kontrol ile bluetooth özelliği yok. Bu sınıf bir araçta olması gerekir gibi düşünüyor insan.
    2011 model ve üstünde var hız sabitleme hocam 2010 larda yok benim arabada da yok ama çok aramıyorum.Bluetooth işinide aparatlar var bir önceki sayfada paylaşmış arkadaşlar, aux varsa araçta o aparatı aux girişine takarak Bluetooth kullanabiliyorsunuz.Radyo içinse kayıt yapabileceğiniz 6x2 12 kayıt alanı var toplam iki sayfa, muhtemelen siz ikinci ve boş sayfada olduğunuz için kayıtlı sandığınız kanala geçiş yapamıyorsunuz sayfalar arası geçiş yapmak için AS yazan bir tuş var konsolda ona basarsanız sayfanın değiştiğini görürsünüz bir deneyin derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mevcut piyasayı gördükten sonra bu araba insana çok cazip geliyor. Fakat bilgisi olan arkadaşlar yedek parça sorunu olma ihtimali nedir ? Paylaşırsa sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ReadyForAction -- 3 Ağustos 2020; 16:37:36 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmxksk

    Neden özellikle 2011 ve üstü ? 2009 ve 2010 olanlarda ne sıkıntı var 113 hp ve hız sabitleme dışında

    Alıntıları Göster
    Sadece hız sabitleyici değil çoğu 2009, 2010 larda arkada hoparlör yok, kadran selamlama yok, USB den şarkı çalma yok vb bazı donanım eksikleri var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ReadyForAction

    Mevcut piyasayı gördükten sonra bu araba insana çok cazip geliyor. Fakat bilgisi olan arkadaşlar yedek parça sorunu olma ihtimali nedir ? Paylaşırsa sevinirim.
    Cruze , Opel Astra ile aynı motoru kullanıyor.Motor parçalarının bulunmaması imkansız. Kaldı ki şuanda n11, hepsi burada da bile tüm parçaları var. Türkiye de Cruze kullanıcısı çok fazla gönül rahatlığıyla alabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • War Rock W kullanıcısına yanıt
    İyi ki varsınız hocam. Bu dediğiniz ile de çözüm oldu. Bluetooth için de araştırma yaptım. Ucuz ürünle ilgili şikayetler var ama 100 liralık şu ürünü almayı düşünüyorum. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

    https://www.hepsiburada.com/baseus-wireless-bluetooth-5-0-3-5mm-jack-aux-arac-ses-aktarim-kiti-adeptor-wxqy-01-p-HBV00000PJCAC?magaza=Özoğlu Teknik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farukkk

    Sadece hız sabitleyici değil çoğu 2009, 2010 larda arkada hoparlör yok, kadran selamlama yok, USB den şarkı çalma yok vb bazı donanım eksikleri var.

    Alıntıları Göster
    2009-2010 Plus paket kullanıcıları için sadece burada önemli olan hız sabitleme, onun dışında matah hiç bir fark yok
  • Kitapcıkta triger değişimi 10 yıl 150 bin yazmasına rağmen yetkili servisler dahil tüm ustalar değişmesi gerektiğini söylediği için 2012 67 bindeki arabamın trigerini istemeye istemeye değiştirdim.
    Ve korktuğum başıma geldi sorunsuz arabam şu an sorunlu halde.
    Gazdan ayağımı çekince araç sanki fren yapıyormuşcasına yavaşlıyor ve durma noktasına geliyor.
    Değişim yapan ustaya geri gittiğimde test sürüşüne çıkıp bilgisayara bağladı ve sıkıntı olmadığını şikayetim devam ederse tekrar kontrole gelmemi söyledi.
    Aynı bakımda bujiler balatalar ve rutin yağ ve filtre değişimleri de yapıldı.sizce sorun ne olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Getzi sattım, cruze aklımı çeliyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vites geçişlerinde şanzımandan vurma sesi gibi geliyor, takozlarda sıkıntı var gibi, 4 tanesinden 2 tanesi kauçuk malzeme sanırım, hangisi gitti nasıl anlayabiliriz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oblomov844

    Kitapcıkta triger değişimi 10 yıl 150 bin yazmasına rağmen yetkili servisler dahil tüm ustalar değişmesi gerektiğini söylediği için 2012 67 bindeki arabamın trigerini istemeye istemeye değiştirdim.
    Ve korktuğum başıma geldi sorunsuz arabam şu an sorunlu halde.
    Gazdan ayağımı çekince araç sanki fren yapıyormuşcasına yavaşlıyor ve durma noktasına geliyor.
    Değişim yapan ustaya geri gittiğimde test sürüşüne çıkıp bilgisayara bağladı ve sıkıntı olmadığını şikayetim devam ederse tekrar kontrole gelmemi söyledi.
    Aynı bakımda bujiler balatalar ve rutin yağ ve filtre değişimleri de yapıldı.sizce sorun ne olabilir.
    Ustamız sente ayarını yapamamış olabilir. Triger değişiminde yapılan en büyük hata.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kasko yaptıran var mı aramızda kasko ne kadar çıkıyor size?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 22432244224522462247
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.