Öncelikle herkese selamlar. Ben 7 ay önce 2.0 D 163 hp Chevrolet cruze aldım.Aracım 2012 model en son kasa. Aracıma chip tuning uygulaması yaptırmak istiyorum.1 haftadır araştırdım en derin en ayrıntılı forum konularına kadar. Şimdi fiyat almaya başladım.Fakat aklımda bir kaç soru var. Bu uygulamayı yaptırdığımda aracımın intercooler ı motor ve diğer parçalarını aynı verimde soğutmaya devam edebilecek mi? Daha büyük ve yeni bir intercooler a ihtiyacım olur mu? Ayrıca DPF(Dizel partikül filtresi)nin değişmesine veya tamamen sökülmesine ihtiyaç olur mu? Çünkü daha performanslı bir araçta daha fazla kurum duman vs. olabilir. Yaptıracağım uygulama stage 1 olacak.163 hp 320 nm tork olan güç değerlerini 200 hp 420-430 nm torka çıkarmış olacağım. Bunlar dışında önemli ve bilmem gerekenler var ise bilgilendirirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.
Hocam bence hiç bulaşma motoru çabuk yersin üstelik dizel motor riskli.
quote:
Orijinalden alıntı: MU5T4F4
Hocam bence hiç bulaşma motoru çabuk yersin üstelik dizel motor riskli.
Zaten atmosferik motorlara yapılmıyor bu chip tuning.Turbo dizel ve benzinli motorlar da daha verimli diye duydum. Motor ömrü konusunda dediğim eklemeleri çıkarmaları yapınca orjinali gibi olabileceğini düşünüyorum. Ayrıca fabrika çıkışından bu motorlar 600 700 bin km lere gelecek şekilde tasarlanıyor. Benimki varsın 300 400 bin gitsin.Kaç kişi arabasını o kadar kullanıyor :)
quote:
Orijinalden alıntı: liphter
quote:
Orijinalden alıntı: MU5T4F4
Hocam bence hiç bulaşma motoru çabuk yersin üstelik dizel motor riskli.
Zaten atmosferik motorlara yapılmıyor bu chip tuning.Turbo dizel ve benzinli motorlar da daha verimli diye duydum. Motor ömrü konusunda dediğim eklemeleri çıkarmaları yapınca orjinali gibi olabileceğini düşünüyorum. Ayrıca fabrika çıkışından bu motorlar 600 700 bin km lere gelecek şekilde tasarlanıyor. Benimki varsın 300 400 bin gitsin.Kaç kişi arabasını o kadar kullanıyor :)
o zaman sorun teşkil etmiyordur. Yaptırırsanız bu başlık altında paylaşır mısınız test sonuçlarınızı ? Çok merak ettim.
quote:
Orijinalden alıntı: MU5T4F4
quote:
Orijinalden alıntı: liphter
quote:
Orijinalden alıntı: MU5T4F4
Hocam bence hiç bulaşma motoru çabuk yersin üstelik dizel motor riskli.
Zaten atmosferik motorlara yapılmıyor bu chip tuning.Turbo dizel ve benzinli motorlar da daha verimli diye duydum. Motor ömrü konusunda dediğim eklemeleri çıkarmaları yapınca orjinali gibi olabileceğini düşünüyorum. Ayrıca fabrika çıkışından bu motorlar 600 700 bin km lere gelecek şekilde tasarlanıyor. Benimki varsın 300 400 bin gitsin.Kaç kişi arabasını o kadar kullanıyor :)
o zaman sorun teşkil etmiyordur. Yaptırırsanız bu başlık altında paylaşır mısınız test sonuçlarınızı ? Çok merak ettim.
Bende şuan araştırma sürecindeyim 1 ay içerisinde yaptırmayı düşünüyorum. Tabi paylaşırım.
quote:
Orijinalden alıntı: liphter
Öncelikle herkese selamlar. Ben 7 ay önce 2.0 D 163 hp Chevrolet cruze aldım.Aracım 2012 model en son kasa. Aracıma chip tuning uygulaması yaptırmak istiyorum.1 haftadır araştırdım en derin en ayrıntılı forum konularına kadar. Şimdi fiyat almaya başladım.Fakat aklımda bir kaç soru var. Bu uygulamayı yaptırdığımda aracımın intercooler ı motor ve diğer parçalarını aynı verimde soğutmaya devam edebilecek mi? Daha büyük ve yeni bir intercooler a ihtiyacım olur mu? Ayrıca DPF(Dizel partikül filtresi)nin değişmesine veya tamamen sökülmesine ihtiyaç olur mu? Çünkü daha performanslı bir araçta daha fazla kurum duman vs. olabilir. Yaptıracağım uygulama stage 1 olacak.163 hp 320 nm tork olan güç değerlerini 200 hp 420-430 nm torka çıkarmış olacağım. Bunlar dışında önemli ve bilmem gerekenler var ise bilgilendirirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.
Bu araçlar 320 değil ,360 tork değilmi?
aybasan
kullanıcısına yanıt
Evet yanlış yazmışım 360 tork var.
Bendede dizel otomatik cruze var zaman zaman benimde aklıma esiyor chiptuning ama sonra diyorumki araç zaten yeterince güçlü 163 bg 360 tork..Bunu 200bg 420 tork yapsak ne olacak.???...Rallimi yapacagız devamlı yollarda tozu dumanamı katacağız yani hangi amacımıza hizmet edecek.. ..Hadi güçsüz devirsiz vs bir aracımız olsa ve şunu biraz daha canlandırayım düşüncesi olsa anlarım.....Ayrıca bu işlem sonrasında yaşanabilecek sorunlarda ayrı mesele.... ..yakıt %10 a kadar düşer diyorlar bunada pek inanmıyorum ama tutki doğru bu durumda 100km de yaklaşık 0.6lt kadar tasarruf olur..Ki buda şuan için yuvarlak hesap 1.5 tl yapar..100km de 1.5 tl içinmi 750 tl vereceğiz. ...100kmde 1.5 tl kar edersek verdiğimiz 750tl yi çıkarmak için 50.000km yol yapmamız gerekecek vs vs vs vs uzar gider bu konu
quote:
Orijinalden alıntı: aybasan
Bendede dizel otomatik cruze var zaman zaman benimde aklıma esiyor chiptuning ama sonra diyorumki araç zaten yeterince güçlü 163 bg 360 tork..Bunu 200bg 420 tork yapsak ne olacak.???...Rallimi yapacagız devamlı yollarda tozu dumanamı katacağız yani hangi amacımıza hizmet edecek.. ..Hadi güçsüz devirsiz vs bir aracımız olsa ve şunu biraz daha canlandırayım düşüncesi olsa anlarım.....Ayrıca bu işlem sonrasında yaşanabilecek sorunlarda ayrı mesele.... ..yakıt %10 a kadar düşer diyorlar bunada pek inanmıyorum ama tutki doğru bu durumda 100km de yaklaşık 0.6lt kadar tasarruf olur..Ki buda şuan için yuvarlak hesap 1.5 tl yapar..100km de 1.5 tl içinmi 750 tl vereceğiz. ...100kmde 1.5 tl kar edersek verdiğimiz 750tl yi çıkarmak için 50.000km yol yapmamız gerekecek vs vs vs vs uzar gider bu konu
Kelime kelime hepsi doğru tespitler. Fakat benim istediğim zaten yakıt tasarrufu değil.Benim isteğim aracımın daha güçlü olması kendimi tatmin etmem :) Ben aracıma bu chip olayını yaptırırsam şayet ayda 1 kez istanbul parka yarışlara ve ya zevkine turlamaya gitmeyi düşünüyorum. Benimkisi tamamen keyiften.Fakat ayrıntısına kadar neler gerekir bilmek istediğimden soruyorum. Düşüncelerin,uyarıların ve tavsiyelerin için çok teşekkürler. Farklı görüş ve fikirleri olanlar paylaşabilirse sevinirim.
quote:
Orijinalden alıntı: liphter
quote:
Orijinalden alıntı: aybasan
Bendede dizel otomatik cruze var zaman zaman benimde aklıma esiyor chiptuning ama sonra diyorumki araç zaten yeterince güçlü 163 bg 360 tork..Bunu 200bg 420 tork yapsak ne olacak.???...Rallimi yapacagız devamlı yollarda tozu dumanamı katacağız yani hangi amacımıza hizmet edecek.. ..Hadi güçsüz devirsiz vs bir aracımız olsa ve şunu biraz daha canlandırayım düşüncesi olsa anlarım.....Ayrıca bu işlem sonrasında yaşanabilecek sorunlarda ayrı mesele.... ..yakıt %10 a kadar düşer diyorlar bunada pek inanmıyorum ama tutki doğru bu durumda 100km de yaklaşık 0.6lt kadar tasarruf olur..Ki buda şuan için yuvarlak hesap 1.5 tl yapar..100km de 1.5 tl içinmi 750 tl vereceğiz. ...100kmde 1.5 tl kar edersek verdiğimiz 750tl yi çıkarmak için 50.000km yol yapmamız gerekecek vs vs vs vs uzar gider bu konu
Kelime kelime hepsi doğru tespitler. Fakat benim istediğim zaten yakıt tasarrufu değil.Benim isteğim aracımın daha güçlü olması kendimi tatmin etmem :) Ben aracıma bu chip olayını yaptırırsam şayet ayda 1 kez istanbul parka yarışlara ve ya zevkine turlamaya gitmeyi düşünüyorum. Benimkisi tamamen keyiften.Fakat ayrıntısına kadar neler gerekir bilmek istediğimden soruyorum. Düşüncelerin,uyarıların ve tavsiyelerin için çok teşekkürler. Farklı görüş ve fikirleri olanlar paylaşabilirse sevinirim.
Elbette aklınıza yattıysa yaptırın gitsin..Aslıbda bizim içinde faydalı olur sonrasındaki tecrübeniz..Bence yapacagınız işlem yaklaşık %20 lik bir güç ve tork artışı sağlayacak bu nedenle ek birşeyler daha yaptırmaya gerek olmayacaktır.. Böyle bir aracın %20 lik bir artışa dayanamayacak şekilde yapılmış olması mantıklı olmaz.. ..Zaten 163bg ve 360 tork üst limitteki değerler ve bu değerlere kaç defa çıkılıyorki vede ne kadar süre bu değerler zorlanabiliyorki sürüş esnasında?? ..Forumda adı yanılmıyorsam Gazihan olan chiptuning uzmanı vardı onunla bir görüşün. ...
quote:
Orijinalden alıntı: aybasan
quote:
Orijinalden alıntı: liphter
quote:
Orijinalden alıntı: aybasan
Bendede dizel otomatik cruze var zaman zaman benimde aklıma esiyor chiptuning ama sonra diyorumki araç zaten yeterince güçlü 163 bg 360 tork..Bunu 200bg 420 tork yapsak ne olacak.???...Rallimi yapacagız devamlı yollarda tozu dumanamı katacağız yani hangi amacımıza hizmet edecek.. ..Hadi güçsüz devirsiz vs bir aracımız olsa ve şunu biraz daha canlandırayım düşüncesi olsa anlarım.....Ayrıca bu işlem sonrasında yaşanabilecek sorunlarda ayrı mesele.... ..yakıt %10 a kadar düşer diyorlar bunada pek inanmıyorum ama tutki doğru bu durumda 100km de yaklaşık 0.6lt kadar tasarruf olur..Ki buda şuan için yuvarlak hesap 1.5 tl yapar..100km de 1.5 tl içinmi 750 tl vereceğiz. ...100kmde 1.5 tl kar edersek verdiğimiz 750tl yi çıkarmak için 50.000km yol yapmamız gerekecek vs vs vs vs uzar gider bu konu
Kelime kelime hepsi doğru tespitler. Fakat benim istediğim zaten yakıt tasarrufu değil.Benim isteğim aracımın daha güçlü olması kendimi tatmin etmem :) Ben aracıma bu chip olayını yaptırırsam şayet ayda 1 kez istanbul parka yarışlara ve ya zevkine turlamaya gitmeyi düşünüyorum. Benimkisi tamamen keyiften.Fakat ayrıntısına kadar neler gerekir bilmek istediğimden soruyorum. Düşüncelerin,uyarıların ve tavsiyelerin için çok teşekkürler. Farklı görüş ve fikirleri olanlar paylaşabilirse sevinirim.
Elbette aklınıza yattıysa yaptırın gitsin..Aslıbda bizim içinde faydalı olur sonrasındaki tecrübeniz..Bence yapacagınız işlem yaklaşık %20 lik bir güç ve tork artışı sağlayacak bu nedenle ek birşeyler daha yaptırmaya gerek olmayacaktır.. Böyle bir aracın %20 lik bir artışa dayanamayacak şekilde yapılmış olması mantıklı olmaz.. ..Zaten 163bg ve 360 tork üst limitteki değerler ve bu değerlere kaç defa çıkılıyorki vede ne kadar süre bu değerler zorlanabiliyorki sürüş esnasında?? ..Forumda adı yanılmıyorsam Gazihan olan chiptuning uzmanı vardı onunla bir görüşün. ...
Aynen öyle zaten fabrika çıkışı aynı olan vdci ve cdti olarak 2 farklı adı olan motor,şuanda insignia da da kullanılıyor. Ve 2.0 163,175,195 olarak farklı beygir güçlerinde farklı fiyatlarda satılıyor. Hadi diyelim 163 lükle 195 liğin farklı intercoolar ları var.Ben değiştirmeye razıyım. Zaten 250 300 tl ye gayet büyük ve güzel soğutucular var. Umarım yaptırırım ve izlenimlerimi sizlerle paylaşırım. Ama aklımda hala soru işaretleri mevcut.En büyüğü de muayene den geçebilir miyim? Çünkü gelecek yıl muayeneye girecek aracım.Eğer chip ile geçilebiliyorsa ne ala. Fakat geçemezsem o şekilde yaptırmayabilirim. Siz biliyorsanız bu konuyla ilgili bir şeyler paylaşırsanız sevinirim :)
Muayene istasyonu aracın chipli oldugunu anlayamaz..Hatta servis bile özel olarak bunu araştırmadan bu işlemi anlayamaz..Çünkü işlem yazılımsal olarak bazı değerlerin değiştirilmesi prensibine dayanıyor..yazılımı yapan firma orijinal yazılımın kopyasını saklıyor ve istediğin zaman orijinal yazılımı geri yüklüyor.
quote:
Orijinalden alıntı: aybasan
Muayene istasyonu aracın chipli oldugunu anlayamaz..Hatta servis bile özel olarak bunu araştırmadan bu işlemi anlayamaz..Çünkü işlem yazılımsal olarak bazı değerlerin değiştirilmesi prensibine dayanıyor..yazılımı yapan firma orijinal yazılımın kopyasını saklıyor ve istediğin zaman orijinal yazılımı geri yüklüyor.
Anladım fakat emisyon değeri artacağından dolayı belli olabileceğini düşünüyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: liphter
quote:
Orijinalden alıntı: aybasan
Muayene istasyonu aracın chipli oldugunu anlayamaz..Hatta servis bile özel olarak bunu araştırmadan bu işlemi anlayamaz..Çünkü işlem yazılımsal olarak bazı değerlerin değiştirilmesi prensibine dayanıyor..yazılımı yapan firma orijinal yazılımın kopyasını saklıyor ve istediğin zaman orijinal yazılımı geri yüklüyor.
Anladım fakat emisyon değeri artacağından dolayı belli olabileceğini düşünüyorum.
Yanlış...Egsoz değerlerinde artış olabilir yazılımla sınır değerlerde chip yaptırırsan oda bir ihtimal..egsoz ölçümünü önceden yaptırarak gidersin ölçümüde yapan bir sürü yer var onlardan birinde yaptırırsın adamlar sana normal değerlerde çıktı verir merak etme önceden söylersin durumu yeter.Ama egsozu tuvtürkte yaptırırsan belki soeun yaşarsın..ama o zamanda sana bu araçta yazılım var demezler çünkü bunu bilemezler sadece motor ile egsoz ile vs ilgili sıkıntı vardır tamir ettir gel derler en fazla. Vizede yazılımlı olup olmadıgı ile ilgili sorun yok...
quote:
Orijinalden alıntı: aybasan
quote:
Orijinalden alıntı: liphter
quote:
Orijinalden alıntı: aybasan
Muayene istasyonu aracın chipli oldugunu anlayamaz..Hatta servis bile özel olarak bunu araştırmadan bu işlemi anlayamaz..Çünkü işlem yazılımsal olarak bazı değerlerin değiştirilmesi prensibine dayanıyor..yazılımı yapan firma orijinal yazılımın kopyasını saklıyor ve istediğin zaman orijinal yazılımı geri yüklüyor.
Anladım fakat emisyon değeri artacağından dolayı belli olabileceğini düşünüyorum.
Yanlış...Egsoz değerlerinde artış olabilir yazılımla sınır değerlerde chip yaptırırsan oda bir ihtimal..egsoz ölçümünü önceden yaptırarak gidersin ölçümüde yapan bir sürü yer var onlardan birinde yaptırırsın adamlar sana normal değerlerde çıktı verir merak etme önceden söylersin durumu yeter.Ama egsozu tuvtürkte yaptırırsan belki soeun yaşarsın..ama o zamanda sana bu araçta yazılım var demezler çünkü bunu bilemezler sadece motor ile egsoz ile vs ilgili sıkıntı vardır tamir ettir gel derler en fazla. Vizede yazılımlı olup olmadıgı ile ilgili sorun yok...
Anladım teşekkür ederim.Yaptırmadan evvel emisyon ölçümü yaptırayım o zaman mantıklı. Konu gibi değil zaten özelden de konuşabilirdik sizden başka kimse ilgilenmedi :)
liphterL
kullanıcısına yanıt
Hele sen biyaptır bizde duruma göre arkandan geliriz belki :)...yer fiyat vs gibi bilgileri paylaş öncesinde ..fikir yürütürüz.. ...Bu arada asıl olarak ben özellikle arka hoporlörlerden memnun değilim onları değiştirmeyi düşünüyorum senin bu konudaki durumun nedir?
quote:
Orijinalden alıntı: aybasan
Hele sen biyaptır bizde duruma göre arkandan geliriz belki :)...yer fiyat vs gibi bilgileri paylaş öncesinde ..fikir yürütürüz.. ...Bu arada asıl olarak ben özellikle arka hoporlörlerden memnun değilim onları değiştirmeyi düşünüyorum senin bu konudaki durumun nedir?
Tamamdır öyle yaparım :) Arkalardan yok denecek kadar az ses geliyor.Arka koltukta sürekli seyahat eden birileri olmadığından (bazen 1 2 arkadaş oturuyor). Onlarda zayıf olduğunu dile getirdi.Değiştirilebilir fakat çokta rahatsız etmedi beni.Fiyat olarak uygun güzel bir şeyler bulabilirseniz neden olmasın :)
liphterL
kullanıcısına yanıt
Mediamarkta sonny nin hop. vardı 16 ölçüsünde kampanyalı 157 tl idi 350w 3 yollu..Fiyatını araştırdıgımda 200 tlnin üstündeydi heryerde o şuan eniyi seçenek olarak duruyor..gerçi birkaç hafta oldu ben bakalı izmirdeydi..İnternet sitelerinde görünmüyordu..Hala duruyorsa unutmazsam yarın bakayım tekrar oraya.
Mediamarkta sonny nin hop. vardı 16 ölçüsünde kampanyalı 157 tl idi 350w 3 yollu..Fiyatını araştırdıgımda 200 tlnin üstündeydi heryerde o şuan eniyi seçenek olarak duruyor..gerçi birkaç hafta oldu ben bakalı izmirdeydi..İnternet sitelerinde görünmüyordu..Hala duruyorsa unutmazsam yarın bakayım tekrar oraya.
Anladım hocam gayet kaliteli bir ürüne benziyor.Sadece arkalar içinse zaten fazlasıyla işinizi görür. Ayrıca son ses müzik dinlemenin de lüzumu yok ses kalitesi iyiyse sıkıntı yok. İnşallah takarsınız yorumlarınızı bekliyorum.
Konu güncel arkadaşlar farklı yorumları olanlar paylaşabilirse çok sevinirim.