Şimdi Ara

...:::CHEVROLET KULÜBÜ:::... (282. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
6.070
Cevap
11
Favori
464.231
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 280281282283284
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: raist_tr

    Merhaba arkadaşlar

    Ben geçen hafta 2005 model Chevrolet Kalos 1.4SX araç aldım. Aldığımın 3. gününde orta konsoldaki sarı renk motora benzer şekildeki ikaz lambası yandı. Daha evel bu tür bir sorunla karşılaştınızmı bilmiyorum ama karşılaşan varsa sorunun nasıl çözümlendiğini yazarsanız sevinirim.

    İyi forumlar


    Lamba Simgesinin Şeklini izah edebilirseniz birşeyler söyleyebilirim...



    quote:

    Orijinalden alıntı: yaprakhisarlı

    Arkadaşlar Allah herkese kazasız belasız yolculuklar nasip etsin. Bende pazartesi günü 2006 model 1.4 16v sx hb kalos alıyorum kısmetse. Size sorum hangi marka lpg taktırayım. 1000 lira civarı para vermeyi düşünüyorum. Uyum açısından ve yakıt hangimarka mantıklı. Şimdiden cevaplarınız için çok teşekkür ederim.


    Ben BRC kullanıyorum. Gerçi Fabrika çıkış almıştım, ben seçmedim. 1 Sorun hariç başımı agrıtmadı. Zaten markalar birbirine benziyor. İzmirde olduğum için BRC Ege Bölgesi Dist. gidiyorum. İçim daha rahat oluyor. Tavsiye ederim. Ancak bahsettiğiniz rakama takarlar mı bilmiyorum...




  • Teşekkürler hocam bilgilendirme için.. Benim araç farklı marka ama,en azından bu arabaları tanımış olduk..
    quote:

    Orijinalden alıntı: kinghenryy


    kalos 1.4 sx (2005-manuel vites) 60000 bakımında yapılanlar,

    dört tekerlek rot balans 25
    atık bertaraf bd 5
    sarf (koruyucu, yağlayıcı, temizleyici) 10
    motor yağı 62
    antifiriz 14
    yağ filtresi 5
    polen filtresi 25
    devirdaim contası 1
    v kayışı 35
    benzin filtresi 15
    triger yön makarası 40
    triger gergi bilyası 90
    triger kayışı 95
    hava filtresi 15
    su pompası 98
    buji 4 adet 18
    toplamda 553 tutuyor, işçilikle beraber pazarlık sonucu 650 lira world card'a peşin fiyatına 5 taksit


    bu arada bakım kocaeli ek-can da yapıldı, biraz geç oldu cevap yazmam kusura bakmayın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burak DEMİRAL

    quote:

    Orijinalden alıntı: raist_tr

    Merhaba arkadaşlar

    Ben geçen hafta 2005 model Chevrolet Kalos 1.4SX araç aldım. Aldığımın 3. gününde orta konsoldaki sarı renk motora benzer şekildeki ikaz lambası yandı. Daha evel bu tür bir sorunla karşılaştınızmı bilmiyorum ama karşılaşan varsa sorunun nasıl çözümlendiğini yazarsanız sevinirim.

    İyi forumlar


    Lamba Simgesinin Şeklini izah edebilirseniz birşeyler söyleyebilirim...



    Motora benziyor şekil olarak ama daha rahat anlaşılsın diye akşama resmini yüklesem daha anlaşılır olacak sanırım.




  • Hocam ikaz lambası resimdeki daireye aldığım lamba ;)



  • Selamlar ben 2005 lacetti nb sx otomatik vites sahibiyim.
    Otomobilimi 2006 yılında 2.el olarak aldım ancak bu yıl şubat ayına kadar çok fazla kullanmadım.
    Aracın performansından ve sürüş keyfinden son derece memnunum.
    Aracımı sık kullanmaya başladığımda(günde yaklaşık 120 km.)yakıtla baş edemedim ve mayıs ayında atiker lpg dönüşümü yaptırdım.
    LPG dönüşümünden sonra inanın araç tadından yenmez bir hale geldi.
    Açıkçası yaptığım tercihlerin çok doğru olduğuna inanıyorum.

    Sayın raist_tr sizin aracınızda yanan ikaz ışığı motor arıza ışığıdır en kısa sürede bir servise giderek sebebini araştırtmanızı ve varsa problemine müdahale ettirmenizi tavsiye ederim.

    Saygılarımla






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fikri mumcu -- 27 Eylül 2009; 21:27:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: raist_tr

    Hocam ikaz lambası resimdeki daireye aldığım lamba ;)



    Gösterdiğiniz lamba,

    Aracın genel arıza gösterge lambasıdır. Bu lamba egzoz emisyonlarıyla ilgili parçalarda veya ilgili alt sistemlerde bir arıza olduğunda yanar. Aşırı bir ateş almama seviyesi ortaya çıkarsa, bu lamba sürekli olarak yanıp söner. Aşırı ateş almama demek, katalitik konvertörün zarar görmesi demektir. Bu durumda, aracın elektronik sistemi, aracınızı kullanmaya devam ederken acil durum çalıştırma programına geçebilir.

    Ancak bu lamba, kısa süre için yanıp ardından yeniden sönüyorsa, bu normaldir ve herhangi bir sistem arızasının göstergesi değildir.
    Birde, Aracınız otomatik şanzımanlı ise, Acil durum çalışma programı vites geçişlerini de farklı şekilde yapacaktır.

    Size tavsiyem, Lamba yanıyorsa ve sönmüyorsa en kısa sürede servisinize gidin. Ancak Lamba yanıp sönüyorsa, hemenservisiniz ile bağlantıya geçin.

    Saygılarımla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaprakhisarlı

    Arkadaşlar Allah herkese kazasız belasız yolculuklar nasip etsin. Bende pazartesi günü 2006 model 1.4 16v sx hb kalos alıyorum kısmetse. Size sorum hangi marka lpg taktırayım. 1000 lira civarı para vermeyi düşünüyorum. Uyum açısından ve yakıt hangimarka mantıklı. Şimdiden cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

    Aynı model aynı aracı 2 yıldır kullanıyorum.Atiker sıralı sistem yaptırdığım süre 1.5 yıl oldu.Atikerle 45.000 km yaptım.Periyodik bakımları haricinde hiçbir sorun yaşatmadı.Yaptırırken çok araştırdım 1.4 16V motorlar hermarka sıralı sistem lpg ile uyumlu.Ben atikeri tavsiye ederim fiyatı şu an 1000 tl kredikartınada 10 taksit sanırsam.Birazda markadan ziyade yapan ustanın montaj kalitesi çok önemli bu lpg işinde.Gaz markası olarak ilk aldığımda her markayı denedim 1,5 ay kadar.Hiçbir marka aygaz euro lpg gibi az yakıp yüksek çekiş vermedi.Ogünden sonra hep aygaz kullandım sistemin sorun çıkarmamasıda belki temiz yakıta bağlı.İnşallah yardımcı olabilmişimdir.Hayırlı olsun bu arada...




  • 70'li sayfalarda motor ikaz lambası ile ilgili çok yazı yazdık arayın belki arama motorları yardımcı olur...
  • motor ikaz ışığıyla ilgili benim yazılarıma bakabilirsiniz ancak aracınız lpg limi yoksa benzinlimi ? benzinli ise benim izlediğim yolu izleyebilirsiniz bir yıldır yanmadı bende
  • Arkadaşlar aracı dün satın aldım bügun de lovato sıralı lpg taktırıyorum 1350 tl 12 taksit Aracta ilk izlenimlerim genelde olumlu ancak bir iki tane kafama takılan konu var. Bilgilendirirseniz sevinirim.

    1. si radyo bozuk çektiğinde çıkan cazır cuzur sese benzer bir ses var. Satan kişi ön bardaklıktan geldiğini iddia ediyor.Titreşim yapıyormuş sizin arabalardada böyle bir ses varmı sebebi ne olabilir.

    2.si çukurlardaN veya tümseklerden geçerken sağa sola dönerken kacır gucur sesler geliyor bu normal mi

    3. sorumda araba ilk iki viteste olması gerektiğinden daha çok gürültü çıkartıyor gibi geldi. 3. viteste ise biraz daha rahatlıyor 4. ve 5. viteste sorun yok gibi ancak benim asıl merak ettiğim mevzuu ilk üç viteste vites değiştirirken özellikle 1 den 2 ye ve 2 den 3 e atarken debriyaja bastığımda devir çok yavaş bir şekilde azalıyor sanki biri ara gaz yapıyor gibi örnek vermek gerekirse 1.veya 2. viteste devir göstergesi 3000 3500 arasında iken debriyaja basıp vitesi değiştirip debriyajdan ayağımı kaldıracağım ana kadar devir göstergesi 2000lerin üzerine anca düşüyor bu normalmi

    Kısacası ben bügune kadar arabaları sakin kullanan biri olarak kalos 14 sx 16 v kullananlardan bu arabayı bana bir anlatmalarını istiyorum.
    Hangi devir aralıklarında hangi vites kullanılmalı düz yolda ve rampada ayrı ayrı anlatırsanız çok sevinirim özellikle 1. 2. 3. vitesleri Bu arada bundan önceki arabam 2002 palio 1.2 el 75 beygir benzinli 42000km idi.Ondanda çok memnun idim. Ancak donanım olarak boştu.İnşallah kalos aldığıma pişman olmam açıkçası kalosları çok fazla araştırmadan aldım.Siteyi okumak istedim fakat çok uzun geldi. Fazla vaktimde olmadı Artık vakit buldukça 141 sayfayı okuyacağız.Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.




  • Aracınız hayırlı olsun,
    1. sorunuzdaki problem benim kalosta yok ama 2 ve 3. sorularda bahsettiğiniz konular benim aracımdada mevcut, tümseklerden geçerken yada sağa sola dönerken özellikle motor soğuk olduğu zamanlarda garç gurç sesi bende de mevcut, bu sesler için servise gittim bir kaç kez salıncak burçlarını değiştirdiler sesler kesildi ama bir sene sonra yine başladı, aynı soruna bazen de amortisör üzerinde yataklık yapan rulmanların yağsız kalması sebep oluyor çözümü kolay fakat tekrarladığı için ben çok fazla aldırmıyorum sese herhangi bir zararıda yok zaten, devir olayına gelince evet devir yavaş düşüyor benim aracımda da ama sanırım buda normal çünkü bütün kaloslarda bu böyle, 2.si viteste zorlanma olayını pek anlayamadım 6500 d/dak. da 2. vites 98 civarı bi hıza ulaşabiliyor bu da oldukça yeterli gibi.
  • Arkadaşlar satılık lacetti varsa bana mesaj atabilirmisiniz. 2005 ve üzeri. Bi arkadaşım referanslarım sonrası almaya karar verdi de. Ankara'da olursa iyi olur. Şimdiden teşekkürler...
  • sy yaprakhisarlı hayırlı olsun öncelikle lpg konusunda biraz pazarlık yapsaydınız keske :)
    tümseklerden yada sağa sla dönerken gacur gücur ses bendede var
    biraz sinir edici ama idare ediyoruz :) geneli bu skeılde coğu kullanıcı yazmıstır bunu
    aracınıza lpg taktırdığınız için çekişi biraz düşücektir bu normal
    ben genelde 3000 3500 arası vites değiştirmekteyim bu oranlar gayet iyi
    rampada çekişi biraz düşük hızınıza göre vites oranızı uygulayın
  • Arkadaşlar chevrolet lacettinin Yan Rüzgar Deflektörü varmı? Uzun süredir arıyorum bulamadım,bilgisi olan yazarsa sevinirim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaprakhisarlı
    özellikle 1 den 2 ye ve 2 den 3 e atarken debriyaja bastığımda devir çok yavaş bir şekilde azalıyor sanki biri ara gaz yapıyor gibi örnek vermek gerekirse 1.veya 2. viteste devir göstergesi 3000 3500 arasında iken debriyaja basıp vitesi değiştirip debriyajdan ayağımı kaldıracağım ana kadar devir göstergesi 2000lerin üzerine anca düşüyor bu normalmi

    Kısacası ben bügune kadar arabaları sakin kullanan biri olarak kalos 14 sx 16 v kullananlardan bu arabayı bana bir anlatmalarını istiyorum.

    Şimdi devrin yavaş düşmesi olayı tüm GM larda olduğu üzre yakıt ekonomisi için yapılmış normalden daha ağır olan kranktan kaynaklanmaktadır tüm kaloslarda bu böyledir.Aracı kısaca tanımlamak gerekirse sakin kullanımda sorun olmamakla birlikte performans istendiğinde dikkat edilecek noktalar var.Daha önceki yazılarımdada söylemiştim performans istendiğinde maksimum tork maksimum beygir arası devir bandı kullanmak şart.Yani 3500-6200 devir.3500 altında aynı güçte bi clio bi gets daha seri olabiliyor hafif kranktan dolayı.3500 üzeri sorun yok.Kısaca birde vites oranlarımızın uzunluğu da eklenince performansta yüksek devir şart.Diğer konularda süspansiyon orta-yumuşak kasa virajlarda çok yatar alışıncaya kadar korkutur fakat kolay kolay izinden çıkmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkip

    chevrolet yeni molelleriyle iyice ataha kalktı son zamanlarda en son gözdesi viva,la dahada ailesi kabarıo

    arac güzele benio ama corsa,dan alıntı var gibi :D

    http://autofuror.com/wp-content/uploads/2008/07/chevrolet-viva_01.jpg


    alıntıdan ziyade birebir corsa:) GM guney amerikada opel astra olarak bildigimiz aracı chevrolet astra olarak satıyor corsayı da yine chevrolet markası altında pazarlıyor keza vectrayı da oyle bu da tahminimce yine aynı sekilde guney amerika (veya bu politikayı izledigi bir bolgede) chevrolet markası altında satılmasından baska bir sey degil yani yeni bir model degil.
    yeni olarak spark var eskisine nazaran bayagı bir mesafe kat etmis guzellesmis




  • bu da vikipedi den bir alıntıdır

    Opel Astra ilk olarak 1998 yılında Avrupa’da piyasaya sürülmesine karşın otomobilin taslağı, 1992 yılının ilk zamanlarında başladı. Astra, arka kısmı kısa ve küt olan; 3, 4, 5 kapı ve diğer 2 özel versiyonu olan, Bertone tarafından tasarlanan Astra Coupe ve Astra Cabrio ile birlikte piyasaya sunuldu. Astra G/B aynı zamanda doğalgaz sistemiyle çalışan otomobil özelliğini de taşımaktaydı. Gövde kısmı Lotus tarafından uyarlanmış, oluşumunda 7 koltuklu Compact MPV ve Opel Zafira’nın etkisi olmuştur.

    Astra G/B nin üretimi, GM Polonya’nın Gliwice şehrinde devam ederek, bir sonraki jenerasyon Astra H/C nin üretimine başlandıktan sonra, aynı zamanda eski bir model olan, atalarının benzeri Astra Classic ile piyasaya sunuldu. Avrupa piyasasının yanı sıra bu modeller, aynı zamanda Avustralya ve Yeni Zelanda’da Holden Astra Classic olarak, 2006 yılında çıkarılan Holden Viva’ya kadar satılmaya devam etti.

    Astra G/B’nin satışı daha sonra, Brezilya’nın yerel üretimi olan Chevrolet Astra ile devam etti. 2003 yılında ise yenilenerek Brezilya, Arjantin, Meksika ve diğer Latin Amerika pazarında satışa sunuldu. Astra G/B, 1999 yılından bu yana Brezilya pazarında lider olma özelliğini koruyor. Brezilya’daki Astra’ların 2.0 8v I4 model motoru, 5200 rpm’de 128/140 hp sağlayan, hem benzin hem alkol yağı taşıyan “flexpower’’ teknolojisini de taşımaktadır.

    Brezilya üretimli bir diğer Astra modeli de; dizel motorlu taksi versiyonu olan ve Şili’de satışa sunulan, Chevy Urban gücüne sahip Chevy Taxi.[1][2]

    2004 yılında, GM’in Rusya’da yaptığı yatırım ile Chevrolet Viva, Astra G/B’nin 4 kapı versiyonu olarak piyasaya sürüldü. Opel, yeni model Opel Astra H/C’nin satışı ile ilgilenirken, Astra G/B Chevrolet Rusya temsilcileri tarafından satışa sunuldu. Yüksek fiyatlar nedeniyle satışlar ilk zamanlarda düşük olsa da, orta standartlarla donatılmış 1.8L Astra G/B, Totoya Corolla’nın yerini aldı.[3] GM-AvtoVAZ shut down small-scale production of Viva in March 2008.[kaynak belirtilmeli]




  • slm arkadaşlar
    bende chevrolet hb 1.4 sx ac AT 2005 var
    arac 30 bin bakımdan sonra çıldırdı ve benzini içmeye başladı şehir içinde 13lt/100 km ye kadar çıktı
    bu soruna benzer bi sorun yaşayan veya yaşamış olan varmı
  • ARKADAŞLAR ÖNCELİKLE VERDİĞİNİZ BİLGİLER İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM VİTES OLAYINA AYAĞIM ALIŞTI ANLADIĞIM KADARIYLA 1. VE 2. VİTES ARALIĞI KISA 3. VE 4. VİTES ARALIĞI İSE UZUN TUTULMUŞ. DÜZ YOLDA KULLANIM TARZIM ŞÖYLE ÇOK ÇABUK ŞEKİLDE 2. VİTESE GEÇİYORUM. 1. VİTESİ YALNIZ ARACI HAREKET ETTİRMEK İÇİN KULLANIYORUM. ÇOK FAZLA DEVİRİ YÜKSELTİP MOTOR GÜRÜLTÜSÜ DUYMAKTAN KURTULUYORUM. 40-50 ARASI 2. VİTESTEN 3. VİTESE 70 CİVARI 4 80-90 CİVARI 5 E GEÇİYORUM VE GENELDE 100Ü GEÇMEMEYE ÇALIŞIRIM. BU SÜRÜŞ TARZIYLA NE KADAR LPG TÜKETTİĞİMİ İLERLEYEN HAFTALARDA BELİRTİRİM.

    BİLDİĞİNİZ ÜZERE BİR HAFTADIR 2006 1.4 16V SX KALOS SAHİBİYİM ARACIM SUAN 25000 KMDE
    ANCAK EN SON NEZAMAN BAKIM YAPILDIĞI KONUSUNDA BİR FİKRİM YOK
    ARACIMA BAKIM YAPTIRMAK İSTİYORUM ANCAK SERVİSTE ÇOK PAHALI OLACAĞINI DÜŞÜNÜYORUM
    ANKARADA SANAYİDE BİLDİĞİNİZ İYİ BİR ÖZEL SERVİS MEMNUN KALDIĞINIZ BİR USTA VARMI YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM

    BU ARADA SİZCE HANGİ PARÇALARIN DEĞİŞMESİ GEREKİR
    ARAÇ 2 OCAK 2006 TARİHİNDE TRAFİĞE ÇIKMIŞ YANİ 44 AY OLMUŞ ANCAK 25000 KMDE CEVAPLARINIZ İÇİN ŞİMDİDEN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yaprakhisarlı -- 5 Ekim 2009; 17:11:30 >




  • sn yapraklıhisar
    öncelikle hayırlı olsun
    bu araçların bakımı her 15 bin de bir yapılır yani 30 bin bakımını yaptırmanız gerekiyor
    fakat en son bakımından 1 yıl süre geçmiş ise bakıım km sınırı olmaksızın yinelenmelidir.
    ayrıca aracınız 4 yılını geçtiği için triger kayışı değişimide istenecektir.
    triger kayışı serviste 600-700 tl civarı ben dışarda yaptırdım 250 tl patladı
    fakat peryodik bakımlarınızı servislerde yaptırınız, çünkü peryodik olarak kontrol edilen daha arıza vermemiş fakat ömrü tükenen parçaların değişimi kontrolü yapılır ve aracınızın ömrü uzar. dışarda ise sadece şikayetinizin olduğu problemler giderilir. ve her fırsatta tamirci ile görüşme yapmanız gerekebilir.
    30 bin serviz bakımıda 300 tl civarı bunun içinde yağ filitreler ve bujilerde dahil.

    hayırlı sürüşler
  • 
Sayfa: önceki 280281282283284
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.