Şimdi Ara

...:::CHEVROLET KULÜBÜ:::... (283. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.070
Cevap
11
Favori
464.231
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 281282283284285
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabam 2006 kalos 1.4 16v SX HB Lovato sıralı sistem

    NORMAL TESPİT

    Arkadaşlar dün tüketime ilişkin ilk verileri elde ettim. Ankara Keçiören girişindeki opetten ve aynı pompadan depoyu fullettim 33.18 TL lik gaz aldı. Yapılan km 215. Ancak ibreye göre 7-8 TL lik benzin sarfiyatı olduğunu da hesaplarsak 41 TL toplam harcamayla 215 km yol yapılmış oluyor. Bu durumda düz mantıkla araba km de 41/215=19 kuruş yakıyor demektir.

    şehir içi benzin + gaz tüketimi=19 kuruş kmde bana biraz fazla gibi geldi. Benzin sarfiyatının zamanla azalacağını düşünüyorum çünkü ilk haftanın heyecanıyla arabayı olduğu yerde çok defa çalıştırıp kapatmışımdır.Tahminim ortalama tüketim 18 kuruşa düşeceği yönünde.

    AYRINTILI TESPİT

    Ayrıntıya girersek bir haftalık süre içerisinde en az 40 defa marşa basılmıştır. Bunların yaklaşık yarısında bir yerden bir yere hareket edildiğini yarısında ise olduğu yerde çalıştırıldığını düşünüyorum. Araba motor soğukken hareket ettikten sonra yaklaşık 750 metre sonra gaza geçiyor. Ancak her hareket edildiğinde motor soğuk değildi. bununda yarı yarıya olduğunu farz ediyorum Bu durumda 750*10=7500 metre yani 7.5 km+ motor sıcakken 2.5 km dersek toplam 10 km benzinle gidilmiş demektir. Dolayısıyla 215-10=205 km sadece gazla gidilen mesafe olur. 33.18TL gaz alındığına göre gazda tüketim 33.18/205=16,2 kuruş kmde olmuş demektir.

    TAHMİN

    Önceki arabam 2002 palio 1.2 el 75 beygir benzinli idi. Keçiören ile bizim köye gdiş geliş mesafe 530 kmdir. Hesaplamalarıma göre palio ile şuanki benzin fiyatları ile gidiş dönüş 105 TL ye mal oluyordu.
    Şimdiki arabamla uzun yolda %25 tasarruf edildiğini farz edersek 16.2*0.75=12,15 kuruş yakması gerekir. Keçiören ile bizim köy arası mesafe 530 km olduğuna göre 12.15*530=64,40 TL ye köye gidip gelmem gerekir. Bakalım doğru çıkacakmı

    Arkadaşlar tüp yeni takıldı usta 3-4 depo sonra duruma göre ayar yaparız demişti. Sizce tüketim nasıl. Yorumlarınızı bekliyorum. sİZLERDE ayrıntılı tüketim sonuçlarınızı yazarsanız sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yaprakhisarlı -- 6 Ekim 2009; 13:31:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaprakhisarlı

    Arabam 2006 kalos 1.4 16v SX HB Lovato sıralı sistem

    NORMAL TESPİT

    Arkadaşlar dün tüketime ilişkin ilk verileri elde ettim. Ankara Keçiören girişindeki opetten ve aynı pompadan depoyu fullettim 33.18 TL lik gaz aldı. Yapılan km 215. Ancak ibreye göre 7-8 TL lik benzin sarfiyatı olduğunu da hesaplarsak 41 TL toplam harcamayla 215 km yol yapılmış oluyor. Bu durumda düz mantıkla araba km de 41/215=19 kuruş yakıyor demektir.

    şehir içi benzin + gaz tüketimi=19 kuruş kmde bana biraz fazla gibi geldi. Benzin sarfiyatının zamanla azalacağını düşünüyorum çünkü ilk haftanın heyecanıyla arabayı olduğu yerde çok defa çalıştırıp kapatmışımdır.Tahminim ortalama tüketim 18 kuruşa düşeceği yönünde.

    AYRINTILI TESPİT

    Ayrıntıya girersek bir haftalık süre içerisinde en az 40 defa marşa basılmıştır. Bunların yaklaşık yarısında bir yerden bir yere hareket edildiğini yarısında ise olduğu yerde çalıştırıldığını düşünüyorum. Araba motor soğukken hareket ettikten sonra yaklaşık 750 metre sonra gaza geçiyor. Ancak her hareket edildiğinde motor soğuk değildi. bununda yarı yarıya olduğunu farz ediyorum Bu durumda 750*10=7500 metre yani 7.5 km+ motor sıcakken 2.5 km dersek toplam 10 km benzinle gidilmiş demektir. Dolayısıyla 215-10=205 km sadece gazla gidilen mesafe olur. 33.18TL gaz alındığına göre gazda tüketim 33.18/205=16,2 kuruş kmde olmuş demektir.

    TAHMİN

    Önceki arabam 2002 palio 1.2 el 75 beygir benzinli idi. Keçiören ile bizim köye gdiş geliş mesafe 530 kmdir. Hesaplamalarıma göre palio ile şuanki benzin fiyatları ile gidiş dönüş 105 TL ye mal oluyordu.
    Şimdiki arabamla uzun yolda %25 tasarruf edildiğini farz edersek 16.2*0.75=12,15 kuruş yakması gerekir. Keçiören ile bizim köy arası mesafe 530 km olduğuna göre 12.15*530=64,40 TL ye köye gidip gelmem gerekir. Bakalım doğru çıkacakmı

    Arkadaşlar tüp yeni takıldı usta 3-4 depo sonra duruma göre ayar yaparız demişti. Sizce tüketim nasıl. Yorumlarınızı bekliyorum. sİZLERDE ayrıntılı tüketim sonuçlarınızı yazarsanız sevinirim.


    Tüketimin gayet normal sıkışık istanbul trafiğinde benim araçta 0,17 krş yakıyor kmde.Brenzinide hesap edersen 0,18 krş civarı.İstanbul trafiğinide hesap edersen tüketimlerimiz aynı gibi benim sistem atiker 35.000 km oldu taktıralı bi sorunum yok.Yalnız benzini çeyrek depodan az bırakmamaya çalış araçta.




  • Saygıdeğer arkadaslar, hepinize merhaba.
    Bende Beyaz renkli 2005 model Lacetti 1.6 CDX, düz vitesli (Digital klimalı-Özetle Lacettilerin en full'ü) var.LPG' nin çarpma anında araç içine gaz dağılıp tehlike arz etmesinden ötürü LPG' ye karşı olmamızdan ötürü taktırmadım,uzak durdum.Taktıran ve kullananlara da saygılıyım :-) Aracım Benzin'li.Tek sorunu 128.000 de kilometrede olması.Ekonomik nedenlerden ötürü satmayı düşünüyorum.Hele aşağıda yer alan miktarda bakım parası ödedikten sonra :-) Artık araç alanın uzun yıllar masraf yapmayacağı bir hale geldi..

    Bugün aracımı şanzuman keçesinden yağ damlattığı için tekrar bakıma verdim (araç konusunda çok titizim) yarın alacağım: En son 127.600 Km' de iken; 120.000 full bakımını yaptırmıştım.Şu an 128.000'de ufak sorun için tekrar bakıma girdi.

    ARAÇTA ÖZETLE: 2 ÖN TEKERLEK (Arka 2 tekerlek de yeni zaten), ÖN DİSKLER,AKÜ (2 YIL GARANTİLİ),TRİGER TAKIMI,GERGİ BİLYASI, ŞANZUMAN KRANK KEÇELERİ,ŞANZUMAN YAĞI,ÖN RADYATÖR (RADYATÖR' DE TAŞ V.S GELMESİ SONUCU EZİKLER VARDI,ÇIKMA İLE DEĞİŞTİ) FREN BALATALARI,BASKI BALATA SETİ,HİDROLİK DİREKSİYON YAĞI,ŞANZUMAN YAĞI,BUJİLER,POLEN-HAVA-YAKIT,YAĞ FİLİTRELERİ,YAĞ,ANTİFRİZ V.S.. DEĞİŞTİ,KLİMA GAZI KONULDU,DİREKSİYON POMPASI AZ YAĞ KAÇIRIYORDU, TAMİR EDİLDİ V.S...V.S.SSS. ÖZETLE BAKIMA BU DAHİL 2.500TL VERDİM.

    ARACIN BELLİ BAŞLI ÖZELLİKLERİ: Dijital klima, orijinal çelik jantlar, 4 cam otomatik, direksiyondan kumandalı 5 cd' li (changer'li) radyo,cd çalar, ilave olarak müzik ses sistemi v.s. mevcut,elektrikli yan aynalar... Diğer özelliklerini bilen biliyor...

    Şu an ihtiyaçtan satıyorum ve 16.500TL istiyorum.Alıcı arkadaşlar olur ise küçük bir pazarlık payımız var.Arzu eden arkadaşlara aracın daha detaylı resimlerini yarın gönderebilirim.

    Not: İhtiyacımdan sonra alacagım araç yine Lacetti olacak,emin olun buna çok samimiyim.








  • hocam eğer araç hidrolik debriyaj ise muhtemelen debriyaj merkezi yağ kaçırıyordur.Tamiri yada değişmesi gerekebilir.(bilirkişi değilim tahminimi söylüyorum) servise yada iyi bir ustaya gitmeniz halinde sıkıntınızı giderebilirsiniz.maliyeti hakkında birşey diyemeyeceğim.saygılar.
  • slm arkadaşlar ben 6 ay önce 2004 model 1.4 kalos se aldım araçtan memnunum 60 bin bakımı geldi ama kaç paraya çıkar bilmiyorum
    birde aldığımda motor sesi çok azdı arabanın bu aralar çoğaldı birde debrayaja bastığımda rüzgar sesi gibi bi ses geliyor bu sorunumudur acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HUNTER58

    slm arkadaşlar ben 6 ay önce 2004 model 1.4 kalos se aldım araçtan memnunum 60 bin bakımı geldi ama kaç paraya çıkar bilmiyorum
    birde aldığımda motor sesi çok azdı arabanın bu aralar çoğaldı birde debrayaja bastığımda rüzgar sesi gibi bi ses geliyor bu sorunumudur acaba

    öncelikle hayırlı olsun 60000 bakımı ağır bakım triger set devirdaim değişiyor 650 tl civarı tutar yetkili serviste ben parçalarını kendim alıp ustama yaptırmıştım 300 tlye bitmişti iş.debriyaja bastığında gelen ses debrijay bilyalarının ötmesidir aynısı bendede var 2 senedir öyle biniyrum ne zaman balata biterse ozaman seti değiştireceğim önemli değil okadar.
  • teşekkür ederim verdiğiniz bilgilere
    motor sesinin artması na ne diyorsunuz çok sessiz çalışıyordu ama şimdi gürültülü
    ışıklarda beklediğimde aracın çalışma sesini bile duymuyordum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HUNTER58

    teşekkür ederim verdiğiniz bilgilere
    motor sesinin artması na ne diyorsunuz çok sessiz çalışıyordu ama şimdi gürültülü
    ışıklarda beklediğimde aracın çalışma sesini bile duymuyordum


    bunun birçok sebebi var en iyisi varsa ustanıza yoksa yetkili servise aracı bi göstermek.
  • Arkadaşlar,

    Ankara'da motor bakımı konusunda size önerebileceğim bir usta var. Kesinlikle Ankara'nın en iyisi diyebilirim. Ankara Başkent Oto Sanayi'nde Şaşmaz'da. Metin Oto. Sahibi Metin usta civarın en iyi motor ustası olarak bilinir. Motoru dinlese sorunu anlayıp çözümünü sunar. Fiyat olarak oldukça da iyidir.

    Kaporta olarak da yine Şaşmaz'da 248/4 sokakta Birlik oto vardır. Sahibi Mehmet usta mükemmel bir kaportacı ve boyacıdır. Değme servislere taş çıkarır. Son teknoloji fırın boya sistemlerini kullanırlar ve fiyatlarıda oldukça uygundur.

    Bu iki yeri de gidin görün işinizi yaptırın emin olun memnun olacaksınız.

    Metin Oto : 0312 278 48 28
    Birlik Oto : 0312 278 58 57

    Not : Bu iki kişiyle de uzaktan yakından bir yakınlığım ya da çıkar ilişkim yoktur. Tamamiyle müşteri memnuniyetine dayalı bir tavsiyedir.
  • Benimde size tavsiye edecegim bir serviste, İstanbul'da Kozyatağı (İçerenköy Carrefour girisi; calisma saatleri 10.00-22.00 avantaji mevcut)
    Speedy olabilir, ozellikle calisanlar icin iyi bir alternatif olabiliyor.
  • Herkese selamlar.
    Yarın sabah kısmet olursa 2004 model 1.4 16V Ankara Reis montajlı BRC lpg`li Şeytan Kırmızı renkli ve 57.000 km.`de aracın satışını üzerime alacağım. Bilindiği üzere aracı önce checkup denilen bilgisayara soktum. Görevli vatandaş işini bitirdikten sonra beni yanına çağırdı ve arabada olağanüstü bir durum olduğunu söyleyerek söze başladı. Kendisininde aynı renk ve modelde aracının olduğunu ve boya kalınlığının almayı düşündüğüm arabada normalden fazla olduğunu (2kat) ancak kendi aracında bu değerin normal olduğunu söyledi. Kendi aracındaki boya kalınlığı 0.12-0.16 mic. arasında olduğunu alacağım araçta ise bu kalınlığın 0.20-0.24 arasında olduğunu söyledi. Bu durum normal şartlarda bana göre aracın komple boyalı olduğu fikrini aklıma getirdi.Ancak ölçüm yapan vatandaş şöyle bir ifade kullandı;Dediki fabrikada bazen böyle durumlar olabilir araca belkide özel olarak 2 kat boya atılmış (renginin geç solması düşüncesiyle) veya sacın üzerine normalden fazla macun çekilmesi durumunda da aynı sonucu verebileceğini bu yüzden de yetkili servise veya bayiiye müracat edebileceğimi söyledi. Bende içimin rahat etmesi açısından aracı sahibiyle birlikte Reis`e getirip Kaporta Testì yapılmasını istedim. Araç ile ilgilenen kişiyede buraya gelmeden önceki durumu aynen izah ettim. Kendiside bu durumu testi yapacak olan ustaya benim yanımda iletti.
    Sonuç olarak araba sahibinin dediği gibi sadece arka tamponunda lokal boya olduğu ne kaportasında değişen ne de boyasında herhangi bir problem olduğunu yazılı şekilde belgeliyerek ayrıldık.
    Anlattığım olay hakkında bir fikri olan varsa lütfen düşüncesini belirtsin.
    Birde serviste aracın TRİGER değişim zamanı geldiğini söylediler. Bunu yetkili servisten yaptırsam (periyodik bakımıyla birlikte) bana kaça patlar yada kazık yemeyip dışarıdan yaptırmsam ne kadar öderim (periyodik bakımıyla birlikte)???
    Yardımcı olursanız sevinirim.
    Teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bbasci06

    Herkese selamlar.
    Yarın sabah kısmet olursa 2004 model 1.4 16V Ankara Reis montajlı BRC lpg`li Şeytan Kırmızı renkli ve 57.000 km.`de aracın satışını üzerime alacağım. Bilindiği üzere aracı önce checkup denilen bilgisayara soktum. Görevli vatandaş işini bitirdikten sonra beni yanına çağırdı ve arabada olağanüstü bir durum olduğunu söyleyerek söze başladı. Kendisininde aynı renk ve modelde aracının olduğunu ve boya kalınlığının almayı düşündüğüm arabada normalden fazla olduğunu (2kat) ancak kendi aracında bu değerin normal olduğunu söyledi. Kendi aracındaki boya kalınlığı 0.12-0.16 mic. arasında olduğunu alacağım araçta ise bu kalınlığın 0.20-0.24 arasında olduğunu söyledi. Bu durum normal şartlarda bana göre aracın komple boyalı olduğu fikrini aklıma getirdi.Ancak ölçüm yapan vatandaş şöyle bir ifade kullandı;Dediki fabrikada bazen böyle durumlar olabilir araca belkide özel olarak 2 kat boya atılmış (renginin geç solması düşüncesiyle) veya sacın üzerine normalden fazla macun çekilmesi durumunda da aynı sonucu verebileceğini bu yüzden de yetkili servise veya bayiiye müracat edebileceğimi söyledi. Bende içimin rahat etmesi açısından aracı sahibiyle birlikte Reis`e getirip Kaporta Testì yapılmasını istedim. Araç ile ilgilenen kişiyede buraya gelmeden önceki durumu aynen izah ettim. Kendiside bu durumu testi yapacak olan ustaya benim yanımda iletti.
    Sonuç olarak araba sahibinin dediği gibi sadece arka tamponunda lokal boya olduğu ne kaportasında değişen ne de boyasında herhangi bir problem olduğunu yazılı şekilde belgeliyerek ayrıldık.
    Anlattığım olay hakkında bir fikri olan varsa lütfen düşüncesini belirtsin.
    Birde serviste aracın TRİGER değişim zamanı geldiğini söylediler. Bunu yetkili servisten yaptırsam (periyodik bakımıyla birlikte) bana kaça patlar yada kazık yemeyip dışarıdan yaptırmsam ne kadar öderim (periyodik bakımıyla birlikte)???
    Yardımcı olursanız sevinirim.
    Teşekkürler...

    aracınız hayırlı olsun kazasız belasız inşallah.Triger set değişimi 60000 bakımında yapılıyor serviste 650 tl civarı tutuyor devirdağimde değişiyor.Ben parçaları dışarıdan almıştım ustama yaptırdım 280 tlye bitti iş.Yani iyi bi ustanız varsa servisi tavsiye etmem.




  • Teşekkür ederim saolun. Cümlemiz kazasız belasız yol alır.
    Ancak Ankara`da Yetkili servis haricinde özel servis olarak tanıdığım yok en azından Chevrolet`e bakan.
    Sizlerin bildiği, tanıdığı, güvendiği ve tavsiye edebileceğiniz bir yer varsa cevabınızı bekliyorum.
    Teşekkür ederim.
  • Arkadaşlar kimsenin bir tavsiyesi olmayacakmı?
    Buradaki herkes Ankara dışındamı yaşıyor?
  • Ankara içi tavsiyemi birkaç mesaj üstten okuyabilirsiniz. Sevgiler...
  • Chevrolet Aveo için şikayetlerim vardı sağ olsun Fizik 72 nikli kardeşim amortisörler değişince sorun giderilebileceğini söyledi serviste amortisörleri değiştirmeye karar verdi değişti test sürüşü yapıldı aracın sağ önünden davul sesi sol önünden darbuka sesi gelmeye devam etti yetkililer inanamadılar show room dan başka araç çıkarttılar ondaki sesler dahada berbat ötesi Chevrolet aveo alacak olan arkadaşlara aracım test sürüşü için açıktır bilsinler sorunun giderilemediğini ben sıfır araç aldım 200 km si servise gidip gelmekle geçti 35 km zevkim için kullandım tek üzüldüğüm sıfır araç almanın zevkine varamadım ödediğim paranın karşılığı bu kadarmı acaba diye soruyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdursungul

    Ankara içi tavsiyemi birkaç mesaj üstten okuyabilirsiniz. Sevgiler...



    Saol kardeş okudum.Ancak merak ettiğim konu şu;Gündüz Reis oto ile görüştüm.60,000km. bakımında triger seti,devirdaim seti ile komple motor bakımına % 25 indirimli 600TL fiyat verdiler.Yağ,yağ filitresi,hava ve polen filitreleri,bujiler,lpg filitresi,fren hidroliği..bunlarda dahil olarak yapılıyormuş.
    **Sizin tavsiye ettiğiniz serviste bütün bunları yarı fiyatına çıkartabilirmiyiz?( İster parçaları biz alalım istersek o usta alsın..)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MFT1954

    Chevrolet Aveo için şikayetlerim vardı sağ olsun Fizik 72 nikli kardeşim amortisörler değişince sorun giderilebileceğini söyledi serviste amortisörleri değiştirmeye karar verdi değişti test sürüşü yapıldı aracın sağ önünden davul sesi sol önünden darbuka sesi gelmeye devam etti yetkililer inanamadılar show room dan başka araç çıkarttılar ondaki sesler dahada berbat ötesi Chevrolet aveo alacak olan arkadaşlara aracım test sürüşü için açıktır bilsinler sorunun giderilemediğini ben sıfır araç aldım 200 km si servise gidip gelmekle geçti 35 km zevkim için kullandım tek üzüldüğüm sıfır araç almanın zevkine varamadım ödediğim paranın karşılığı bu kadarmı acaba diye soruyorum


    Haklısın kardeş.İşin aslı bu benim ikinci Kalos sahibi oluşum.Birincisini bir tanıdıktan almıştım daha 1750 km. deyken.35bine gelince ihtiyaçtan sattık.O 1,2 motordu.Şimdiki 1,4 motora sahip.Her iki arabada da ses aynı değişen hiç birşey yok. Ama zamanla alışıyorsun daha doğrusu mecburiyetten..Bana göre sıfır hata ile fabrikadan çıkan araba %5`dir.Kalan %95 te mutlaka bir sorunu vardır.Maalesef bizler sıfır km.de alsak mutlaka %95`lik dilimin içinde yer alırız.


    Herzaman derim; Bu ülkede yaşayıpta Koç`a veya Sabancı`ya borçlu olmayan varmı?




  • 2006 1.4 sx 16 v genel bakım
    yağ
    yağ filtresi
    hava filtresi
    benzin filtresi
    polen filtersi
    bujiler
    antifiz değişimi 3lt yada 4 lt
    fren balatalarının kontrolü ve temizliği

    işçilik dahil 245 lira verdim sizce normal mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaprakhisarlı

    2006 1.4 sx 16 v genel bakım
    yağ
    yağ filtresi
    hava filtresi
    benzin filtresi
    polen filtersi
    bujiler
    antifiz değişimi 3lt yada 4 lt
    fren balatalarının kontrolü ve temizliği

    işçilik dahil 245 lira verdim sizce normal mi



    Kardeş bence normal. İşin aslı bende de aynı dert vardı. Özel servisten bütün parçaları orjinal olacak şekilde fiyat aldım ki bunlar triger seti,devirdaim,yağ,yağ filitresi,hava filitresi,polen filitresi,bujiler,antifiriz,fren temizliği vs vs..bana verilen fiyat 340 parça 170 işçilik toplam 510 TL. Yetkili servis REİS`i aradım.60bin km. bakımı ne kadar diye verilen fiyat 792 TL Clup kart indirimi yaptılar % 25.Bana toplamda 594 TL`ye maloldu. Şöylede bi gerçek var parçaları orjinal değilde yan sanayi kullanmış olsaydım özel serviste bana daha uygun fiyat gelirdi. Ama ben yetkili serviste yaptırdım.Bundan sonraki bakımım 75bin km.`de. Ozaman ben yağı Castrol kullanarak filitreleride yan sanayi kullanarak en fazla 120 TL`ye bir sonraki bakımı çıkartırım.




  • 
Sayfa: önceki 281282283284285
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.