Şimdi Ara

Chevy Malibu v6 dusuk rolanti deviri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.313
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese selam

    Birkac gun once 2005 Chevy Malibu v6 aldim ve aklima takilan seylerden birkacini sormak istedim.

    Arabada mekanik olarak dikkatimi ceken sey araba sogukken elektrik sistemini calistirinca araba Low coolant level diyor ama calistirinca bu uyari gidiyor sanirim onemli birsey degil.

    Asil sorum ne zaman biryerde dursam idle hizi 500-550 ye kadar dusuyor ve araba dogal olarak boyle stop edicek gibi hissettiriyor ayrica N ye alip gaz verince max 4500 rpm e kadar cikiyor, sorun ne olabilir yakin zamanda baktirmalimiyim bilmiyorum hani baktirmak istiyorum cunku boyle surerek yakin zamanda daha pahali tamirlere yol acmak istemiyorum. Bilgili arkadaslar dusuncelerini paylasirsa sevinirim.

    Son olarak yine elektrik sistemini calistirinca(motor yine kapali), gosterge ekraninda engine light yanik duruyor bu aracimda bir sorun oldugunumu gosteriyor emin degilim cunku motoru calistirinca hic bir isik veya gosterge vs yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ILosMasTeR -- 23 Ocak 2017; 22:18:8 >







  • Koca forumda tek bir kisi bile yokmu arabalardan anlayan
  • idle middle into the middle.

    düşük idle nedir hocam? rölanti devri desenize şuna?

    motor, araç hareket ederken 4500 deviri geçiyor mu? geçiyorsa motoru koruma için boşta en fazla 4500 devir sınırı vardır.

    elektronik ateşleme vardır muhakkak, rölanti devrini kontrol ünitesi kendisi ayarlar.

    kontak açık motor çalışmazken sarı arıza lambası yanar normaldir.

    Low coolant level olayı ise ya sensöründen ya da düşük akü voltajından kaynaklıdır. aracın suyu tam olduğunu varsayıyorum.
  • low coolant level diyorsa arabanin antifiriz ve suyuna ekleme yapman veya degistirmen gerekir.

    500 rpm bana biraz az gibi geldi. benim aracimda arac park pozizyonundayken veya frene basili halde dururken 750 civari oluyor. stop edecek gibi oluyor dedigine gore de biraz daha yuksek olmali.

    eger check engine isigi motor calisinca sonuyorsa sorun yoktur.
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Jeopol kullanıcısına yanıt
    Turkcesi ne bilmiyorum kusura bakma :D amerikadayim bende.

    Hareket ederken 4500 i gecmiyor diyebilirim yani motor v6 ve 3.5L oldugundan dusuk devirde deli gibi ucuyor zaten gaza basinca ama N ye alip gazi kokleyince 4500 i gecmiyordu tuhaf sesler yok ama motorda ve 90 milin uzerinede cikmadigimdan yolda giderken 4500 i asmadi cok dikkat etmedim surerken ama 3-4 birseyi gecmedi hic. Antifiriz zaten full ama bugun sabah motoru calistirinca bile gecmedi 1-2 dk aldi gitmesi uyarinin. Belki sensorle ilgilidir. Motor isigi olayini ogrenmem iyi oldu sagolun.
  • biz ne anlarız v6 dan, 3500 den, sen bize 1.3 multijet sor, 1.2 tsi sor, biz arabada en baba 1.6 görüyoruz 3.5 filan ne oluyor gemi / tren motorlarından anlamayız biz.
  • ILosMasTeR kullanıcısına yanıt
    zaten sakin bir surusle 4500 deviri asamazsin. ani bir sekilde dip gaz yapmalisin ki vites bir iki kuculup yuksek devirlere gecsin. eger antifiriz doluysa dedigin gibi sensorlerle ilgili olabilir. sen yine de motor isisini takip et.
  • Amerika yaşıyor araç amerikan orada bu araçlarla ilgili birçok forum varken çareyi burada arıyor komik bu türkler ciddden
  • Ayip ediyorsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    zaten sakin bir surusle 4500 deviri asamazsin. ani bir sekilde dip gaz yapmalisin ki vites bir iki kuculup yuksek devirlere gecsin. eger antifiriz doluysa dedigin gibi sensorlerle ilgili olabilir. sen yine de motor isisini takip et.

    Az once kontrol ettim cidden az hani FULL gostergesini 100% dersem %60 da gibi duruyor veya biraz daha fazla. Arabayi calistirip 2-3 dk surunce geciyor uyari ve motor isinmiyor ama ben yenisiyle degistiricem zaten ucuz 3.7 litrelik zimbirtilar 16-17 dolara gordum yari yariya suylada karistiriyoruz ozaman 7 litreden fazla olur. Zaten 5 yil veya 150k miles diyor arac o zamana gider yeni bise alirim rolantiye baktirdim body throttle denen sey temizlenmeliymis komple ici vs acilip. Dedim boyle surersem ne olur, birsey olmaz dediler daha fazla benzin yakarmis bende iyi salla ozaman dedim :D




  • Hocam sorunun kaynağı boğaz kelebeği gibi duruyor, temizlenmesi veya arızalıysa değişmesi gerek.
    Türkiyede olsanız Lpg ayarı diyeceğim ama orda lpg kullanan yok denecek kadar azdır muhtemelen.
    Genellikle bu tarz durumlar ateşleme veya hava yakıt karışımını sağlayan parça veya sensörlerde (oksijen, map sensörü vs.) bir sıkıntı olduğunu gösterir.
  • boğaz kelebeği, maf map sensörleri, oksijen sensörü, egr. Bunlardan hangileri varsa aracında onları kontrol et. Özellikle egr yi söküp güzel temizle. Amerikada yakıtlarda kükürt oranı fazla diye biliyorum. Bu da aracın daha çabuk kurum bağlamasına sebep olmuş olabilir.
  • Bizim millet ne anlasin V6 dan sirali 4 den yukari ciktigimiz mi var

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • IAC ve TPS sensörlerini kontrol ettirin derim. Uyarı ise ekran hatası olabilir, başıma geldi. Sökülüp lehimlerin yenilenmesi durumu. (sensörün sağlam, sıvının tam olduğunu varsayıyorum)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.