Arkadaşlar merhaba; Sanayi mağduru olarak buraya geldim. Tecrubeli ve başına gelen arkadaşlardan tecrubelerini aktarmalarını rica ediyorum. Aracım 2001 fabia 1.4 MPİ AME motor. Araç benzinde çalışırken içeriye vuruntu( sallantı ) hissettiriyor. Park yaparken debriyaja bastığımda, viteste hareket ederken özellikle yoğun trafikte gazdan ayağımı çektiğimde rolantiye kadar geliyor debriyaja bastığımda stop ediyor. Bu sorunları lpg de benzine göre çok çok az ve nadir yapıyor. Vuruntulu çalışmayı lpg de yapmıyor da diyebiliriz veya ben fark etmiyorum. 10 sefer benzinde stop ediyorsa lpg de 1 sefer ediyor. Sallantı olayına da lpg de yok denecek kadar az. Ustaların ilk dediği şey benzin enjektörü, 3 kez temizlendi. Farklı enjektör takıldı. Düzelmedi. Benzin pompası basınçlarına bakıldı. Silindir kapağını açıp subaplara bile bakım yaptılar. Bujilerin iyi olduğunu söylüyorlar. |
2001 skoda fabia 1.4 mpi AME motor benzinde vuruntulu çalışma ve stop etme

-
-
Çözüm bulabildinizmi acaba aynı sorunlar bendede mevcut araç soğukken herhangi bir problem yok ısındıktan sonra başlıyor özellikle rölanti ve stop etme sorunları
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
malesef bulamadım. Artık sanayiye de götürmüyorum. Bildiğiniz param çöp oluyor. Ne sağlam bir ustaya denk gelebildim sağlam olanlarında işi başından aşkın araba eski diye bakmıyorlar, nede akıl verecek tecrubeli birine denk gelebildim. Böyle kullanıyorum. Bu şekilde satmak da istemiyorum. Alan insanı kandırmak kolay da onada yazık bu sefer o uğraşacak.
-
Aynı problemler anlattığıniz gibi bendede var kaç farklı ustaya gittim hatırlamıyorum cihaza bağlanıyor problem yok kimisi enjektör dedi temizlettim test ettirdim ondan çıkmadı, oksijen sensörü dediler sırf denemek için acaba diyerek değiştirdim olmadı, gaz kelebeği denildi temizlettim adaptasyon yaptırdım yine olmadı her gittiğim yerde farklı birşey dediler artık sadece bitsin şu aklımdan çıksın diye dünya para harcadım, artık bende bıraktım çözülmüyor çok fazla masraf çıkmaya başladı satacakdim bu şekilde satmaya vicdanım el vermedi sizin gibi kendim kullanmaya devam ediyorum ama hala sinir bozuyor LPG'de arada bir yapsada yok gibi birşey ama benzinde özellikle araç ısındıktan sonra dalgalanma yapıyor stop ediyor şuan eskisi kadar yapmıyor gibi bilmiyorum yada alıştım gözüme çarpıyor lakin araba benzinde çalışırken sanki nefessiz kalıyor gibi oluyo aracımdan memnunum lakin bu konu gerçekten çok can sıktı sıfır gaz kelebeği alıp deneyeyim diyorum çok pahalı sırf deneme yanılmak için verebilecek o kadar param kalmadı gittiği yere kadar bineceğim artık her neden kaynakliysa bir şekilde ortaya çıkacaktır dedim bıraktım bende sanayiye gitmeyi umarım sorun neyse bulunur bir an önce sizinde aklınızdan bu can sıkıntısı gider
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
manifold kismindan hava aliyor olabilir motor sicakken rampaya cikmayi dene motor ariza lambasi yanip sonerse motor sarsintili pir pir pir gaz yememe olursa hava aliyor manifold motor manifold ve hortumlari kaciriyormu ona baktir muhtemelen araciniz wosvagen audi yada skoda
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
merhaba hocam benim araba skoda fabia 2006 1.4(101) classic bende aynı sorunları yaşıyorum bu hafta sonu egr ve boğaz kelebeğini ve manifoldu temizleyecem inşallah düzelir
-
Merhabalar Skoda Fabia 1.4 AME motorlu aracımda satın aldığımdan beri rolentide bozukluk ,çekişten düşme,alt devirlerde güç düşüklüğü gibi problemler vardı . Devir daim pompası arızası sebebi ile İstanbul Kartalda özel bir skoda tamircisine gittim. Ustanın ilk farkettiği durum aracın triger kayışını Skoda Felicia kayışı taktıkları için çok gergindi orjinal ölçüsü ile değişti.Egzoz manifoldu civataları gevşemiş onlar sıkıldı ve oksijen sensörü temizlendi. 4 adet soğutma hortumu ve radyatör demir borusu değişti Lpg ile çalıştığında ara ara kesinti ve stop etme yaşıyorduk sorunu ise lpg kablolarının ezilmesinde bulduk değiştirdik. Gün sonunda motor rolentisi düzelmiş çekişinde ciddi derecede fark var. Ustanın söylediğine göre 1.4 Ame motorlar skodanın üretmiş olduğu en gelişmiş motorlar bu koddan sonra tamamiyle Volkswagen motoruna geçmişler yalnız bu motorlarda Volkswagen teknolojisi kullanılmış mesela termostat 90 derecede fan açan polo termostadı yalnız polo motoru çelik contalı bir motor skoda ise klingirik conta kullanmış bu sebeple Skoda motorunda 70 derecede fan açan bir termostat kullanılması gerekiyor (felicia veya favorit termostadı gibi) ve daha verimli bir motor ömrü ediliyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X