Şimdi Ara

çıldırmak üzereyim lütfen yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
967
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araçım 2004 fort focus Ghia sedan.Bir yıdır OMVL kitli lpg kullanıyorum.Sorunum iki hafta önce başladı.Aracımı benzinde kullanırken 2000 devir aralığında çekişten düşüyor.Sanki birisi tutuyor yada benzin gelmiyor gibi.Gaza geçtiginde bu sorunla karşılaşmıyorum.Gazda performansı ve randımanı harika.Bunun için iki hafatadır uğraşıyorum.Bu amaç için aracımın benzin pompası,benzin filitresi,hava filitresi,bobini,1 buji ve kaplosu değiştirildi.Ama sorunum devam ediyor.Her usta başka bir şey söylüyor.Çıldırmamak elde değil.2 gündür benzinde kullanıyorum.Öle dediler.Ama umudum yok.Aracım 2000 devir aralığında bunu yapıyor.Düşük yada yüksek devirlerde hissetmiyorum.Yardım edebilirseniz sevinirim.



  • HAVA GİRİŞLERİNİ TIKAMIŞ OLABİLİRLER , BUDA PERFORMANS EKSİKLİĞİNE NEDEN OLUR ,
  • eğer aracınıza sıralı sistem değilde düz sistem takmışsa lpg ci vatandaş muhtemelen mendel50 arkadaşımızında dediği gibi usta ayar yapamadığı için hava girişini kapatmıştır ve benzinde sorun yaşıyorsunuz..

  • Teşekkür ederim ama aracımda sıralı sistem lpg takılı
  • Dostum bu tarz sorunlar gerçekten zor bulunuyor. Sana tavsiyem git ford özel yada yetkili servise usta ile anlaş durumu anlat. sorunun hangi parçadan kaynaklandığını kesin olarak anladığın zaman o parçayı alırsın. eğer o parçadan değilse parçayı geri verirsin.

    Benim aracımda da bu tarz sorun vardı. Benim tahminim aracında hava akış metresi varsa ondan yapabiliyor. yada aracını LPG de kullanırken düşük devirde kullandın aracın sağır olmuşş olabilir. Bu durumu da düzeltmen için aracına 97 oktan benzin al ve 200-300km lik bi yola çık aracını 3.viteste 15dk. devam et 4viteste 15 dk. devam et 5 viteste 15dk sür. 5000-6000 devirler arası kullan.

    benim sorunumu usta parçaları denedi baktıki parçalardan değil o zaman çeyrek depo benzin ile yüksek devirde kullandı. arabam %80 düzeldi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi superxp -- 19 Haziran 2008; 9:53:02 >
  • Ustalar , lpgli aracın çekişini artırmak için karbüratörün hava alan iki deliğinden , en az birisini kapatıyorlar .. bu şekilde Lpg ve hava karışımı aracın çalışması için gerekli enerjiyi optimum seviyede sağlıyor .. ama bu hava / yakıt karışımı oranı benzin ile havanın karışım oranı için uygun olmuyor .. bunu deneyerek öğrendim..
    karbüratöre gelen benzin ile havanın karışım oranı , lpg ile havanın karışım oranından farklıdır. yanlış hatırlamıyorsam benzin/hava oranı 1/7 olması gerekiyor .. lpg/hava da ise 3/7 veya 4/7 gibi bi oran olması lazım .. bu yüzden , karbüratörün hava girişlerinden birisi tıkalı ise hava girişini açtıktan sonra aracı benzinle kullanmak daha uygun olur.. Tabi manuel kullanım insanın canını sıkabilir bu da ayrı bir konu.. Araçtan araca farklılaşan özellikler de olabilir.. Bu işi otomatik yapan sisteme sahip bir aracınız varsa , bu sistemde bi arıza olup olmadığını kontrol etmek lazım .




  • Dostum galiba bu arkadaşın arabası karbüratörlü değil enjeksiyonludur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: basicer

    Ustalar , lpgli aracın çekişini artırmak için karbüratörün hava alan iki deliğinden , en az birisini kapatıyorlar .. bu şekilde Lpg ve hava karışımı aracın çalışması için gerekli enerjiyi optimum seviyede sağlıyor .. ama bu hava / yakıt karışımı oranı benzin ile havanın karışım oranı için uygun olmuyor .. bunu deneyerek öğrendim..
    karbüratöre gelen benzin ile havanın karışım oranı , lpg ile havanın karışım oranından farklıdır. yanlış hatırlamıyorsam benzin/hava oranı 1/7 olması gerekiyor .. lpg/hava da ise 3/7 veya 4/7 gibi bi oran olması lazım .. bu yüzden , karbüratörün hava girişlerinden birisi tıkalı ise hava girişini açtıktan sonra aracı benzinle kullanmak daha uygun olur.. Tabi manuel kullanım insanın canını sıkabilir bu da ayrı bir konu.. Araçtan araca farklılaşan özellikler de olabilir.. Bu işi otomatik yapan sisteme sahip bir aracınız varsa , bu sistemde bi arıza olup olmadığını kontrol etmek lazım .




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    LÜTFEN YARDIM
    9 yıl önce açıldı
    Yardım Lütfen
    18 yıl önce açıldı
    Lütfen yardım...
    4 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • EVET ARABAM ENJEKSİYONLU.2004 FORT FOCUS GHİA SEDAN.SIRALI SİSTEM GAZ VAR.GAZDA ARABAMIN ÇEKİŞİNDE BİR PROPLEM YOK.TEŞEKKÜRLER.ŞEHİR DIŞINDA OLDUĞUM İÇİN SİTEMİZİ KONTROL EDEMEDİM.GEÇİKMİŞ CEVABIM İÇİN ÖZÜR
  • bak kardeş aynı dediğin sorun bende wardı aynı sorun ve 6 aydır yapmadıgım kalmadı en sonunda ne cıktı biliyormusun emme manifoldunu yanlış yerden delmişler hemen ustana git yada başka bir ustaya bu dediğimi aynen de emme manifoldu yanlıs yerden deldiniz ve kontrol ettir sorunun %99 bu yüzden aynı benim problem biliyorum inşallah budur hemen halledersinde ugrasmazsın ben 6 ay ugrastım her usta bişi diyo takma sen sadece emme manifolu yanlıs yerden delmişiniz servis söyledi de çünkü onlar asla kabul etmezler hatta aracının motorunun resmini bir koy bakalım umarım sorunun çözülür saygılar.
  • Emme manifotu hiç akıl edilmedi ustalar tarafından.Sanırım gaz kiti taktırırken oluşan yanlışı kastediyorsunuz.Buna en kısa zamanda baktıracağım.Sagolun.Sanırım bu sorunla bende bayagı uğraşacagım.Bir usta ateşleme dedi.Bobin buji falan.Fakat gazda kullanırken sorunum yok.Hatta serviste bilgisayara bağlattım hiçbir sorun görünmüyor.Yine aynı serviste şamöandıra tamamen değiştirildi.Sorun yine giderilmedi.Bende şamandıralarını iade ettim tabii.Acelem yarın tatile çıkacağım içindi.Ama sanırım bu beni yolda bırakmaz.İnşalalh...15 gün sonra kolları sıvayıp bu sorunu çözmem lazım.Eger ben bu sorunu Ankara dayken çözemessem diger İllerdekilere Allah yardım etsin.
  • Yerinde olsam BOSCH CAR SERVİCEye gider arabamı bilgisayara bağlatır benzine göre bi ayar çektiririm sonra LPG ile ilgilenirim
  • Boş Car servisine gittim onlar ateşleme dediler.Bobin ve 1 bujiyi kablosuyla degiştirdiler.Düzelmedi.Tatile çıkmadan önce fort servisine gittim.Bilgisayara taktılar herhangi bir hata bulunamadı.Ben sadece benzin pompasını degiştirmiştim.Olmaz şamandırayla degişmesi lazım basıncı karşılamıyor dediler.Üçreti iade etme koşuluyla şamandırayla orjinal parça takıldı.Ama malisef sorunum aynen devam.10 gün önce o halde tatile gittim.Benzinde 2000 devirdeki güçten düşme arızam devam etmesine rağmen gazda bu sorunu yaşamadığımdan yolculuğumda bir sorunla karşılaşmadım.Bana bilği sunanlara teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: frozenrealm

    bak kardeş aynı dediğin sorun bende wardı aynı sorun ve 6 aydır yapmadıgım kalmadı en sonunda ne cıktı biliyormusun emme manifoldunu yanlış yerden delmişler hemen ustana git yada başka bir ustaya bu dediğimi aynen de emme manifoldu yanlıs yerden deldiniz ve kontrol ettir sorunun %99 bu yüzden aynı benim problem biliyorum inşallah budur hemen halledersinde ugrasmazsın ben 6 ay ugrastım her usta bişi diyo takma sen sadece emme manifolu yanlıs yerden delmişiniz servis söyledi de çünkü onlar asla kabul etmezler hatta aracının motorunun resmini bir koy bakalım umarım sorunun çözülür saygılar.

    sizin sorununuz gazda çekiş olmaması ve fazla yakmasıydı sanırım arkadaşınki benzindeki sorun.




  • sorun üzerine biraz daha gitmek gerekiyor sanırım. basit birşey de olabilir ,altından beklenmeyen bir durum da olabilir. şahsi fikrime göre ilk önce test edilmesi cgereken nokta benzin doğru basınçta gönderiliyor mu yolda bir tıkanıklık veya bir yerden sisteme hava giriyor olabilir.Bunu test ettirmek için de enjektörlerden önceki noktaya benzin akışının düzgün gelip gelmediğinin ölçülmesidir.Bu noktadan sonra eğer gönderilen basınç ile silindire girmeden önceki basınç arasında fark var ise geriye doğru tıkanıklığa neyin neden olduğu bulunması için deneme yapılmalıdır.yani belki pompa yanlış basınç yeni debide benzin gönderiyordur.veya pompa normal gönderiyordur da hat üstünde bir noktada benzin borusu kıvrılmıştır veya ezilmiştir basınç düşüyordur.bu da değilse yakıt filtresi iptal edilerek soruna bu muı neden oluyor bakmak lazımdır. Bütün bu açıklamalar ancak benzin debisinde bir problem var ise geçerlidir.

    Yukardaki açıklamaları okumadan benim de aklıma ateşleme hatası gibi geldi, ama LPG de normal deniyor. Acaba yazılım dan kaynaklanan bir problem var mı diye aklıma takıldı.Eğer elektrik kaynaklı bir sorun bvar ise kolaylıkla tespit edilebilir.ama mekanik arızalar için biraz uğraşmak gerekir.

    ancak enjektörler arıza yapmış ve tıkanmışisa benzer durum olabilir.İlk önce buna bakılması lazımdı ,acaba bakıldı mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 23 Temmuz 2008; 13:49:34 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    HAVA GİRİŞLERİNİ TIKAMIŞ OLABİLİRLER , BUDA PERFORMANS EKSİKLİĞİNE NEDEN OLUR ,

  • Sevğili yol arkadaşlarım.FİKİRLERİNİZ BENİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ.Belki sorunumu cözemeselerde aracımın çalışma sistemiyle ilğili bayağı bilgi alıyorum.Evet hocam enjektördeki tıkanıklık bir kaç ustanın aklına geldi.Çoğuda enjektörlere ellettirme diyorlar.Ayar mayar yada temizletme gibi.Birisi enjöktör temizleyici benzine katılan sıvıların olduğundan bahsetti.Onu denemek istiyorum.Bu aracıma zarar verirmi yada eger hata enjektörlerdeki tıkanıklık ise faydası olur mu?beni aydınlatabilirseniz sevinirim.Denenebilir derseniz bildiğiniz bir marka var mı?
    Aklıma takılan bir şey daha var.Bu sorun aracım sıralı sistem gazlı olduğu için acaba Kitin benzin gaz ayracından olabilir mi?Çünkü aracım çekişten sadece 2000 devir civarı düşüyor.Diger devirlerde bir pıroplemim yok.Lpg ye geçince hiçbir devirde performansı açısından sorun yaşamıyorum.İlğiniz ve bilğileriniz için teşekkürler...




  • Sorunu çözemezseniz eğer ben çözmek için elimden gelen herşeyi yaparım.
    Son nokta olsun...


    quote:

    Orjinalden alıntı: BERDAV

    Sevğili yol arkadaşlarım.FİKİRLERİNİZ BENİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ.Belki sorunumu cözemeselerde aracımın çalışma sistemiyle ilğili bayağı bilgi alıyorum.Evet hocam enjektördeki tıkanıklık bir kaç ustanın aklına geldi.Çoğuda enjektörlere ellettirme diyorlar.Ayar mayar yada temizletme gibi.Birisi enjöktör temizleyici benzine katılan sıvıların olduğundan bahsetti.Onu denemek istiyorum.Bu aracıma zarar verirmi yada eger hata enjektörlerdeki tıkanıklık ise faydası olur mu?beni aydınlatabilirseniz sevinirim.Denenebilir derseniz bildiğiniz bir marka var mı?
    Aklıma takılan bir şey daha var.Bu sorun aracım sıralı sistem gazlı olduğu için acaba Kitin benzin gaz ayracından olabilir mi?Çünkü aracım çekişten sadece 2000 devir civarı düşüyor.Diger devirlerde bir pıroplemim yok.Lpg ye geçince hiçbir devirde performansı açısından sorun yaşamıyorum.İlğiniz ve bilğileriniz için teşekkürler...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.