Şimdi Ara

Çin’den gelen tüm otomobillerden artık ek yüzde 40 vergi alınacak (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
268
Cevap
5
Favori
9.647
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
38 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Toyotanın, renonun, hyundain ülkemizde fabrikası var da neye yarıyor? marka standartlarının altında fason üretim yapıp, ithal edilen rakipleri ile aynı fiyata satmasına ne demeli? fiat egea konusuna girmiyorum bile.

    cherye yapılan doğru değil ancak, cherynin satış politikalarını da agresif buluyordum. haklı çıktım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dikiştutmazsabri kullanıcısına yanıt
    Kaçırmışsınız adamları aynştayn Sabricim? Neden kaçırdınız? Çin’den gelen tüm otomobillerden artık ek yüzde 40 vergi alınacak

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    senin bozuk uslubuna cevap falan verilmez ama son kez kendi fikrimi yazayım


    kişi başı milli geliri belli olan

    alım gücü yerlerde olan bir ülke de


    ülkeyi yöneten veya bürokrasi A8 S 7 altına kendini layık görmezken

    vatandaşın ucuz araba fırsatına vergi getirip bana 30 sene sonrası cari fazla şu bu diye anlatamaz

    beni ilgilendirmez

    nasıl ki yönetenler alım gücü milli gelir ortadayken beni bağlamaz beni ilgilendirmez diyerek A8 S 7 altına binmiyorsa halkta 30 sene sonrası beni bağlamaz ben bineceğim ucuz arabaya bakarım der


    15 ay askerliğimi yapmışım , vergimi vermişim sana mı sorucam ne düşüneceğimi ?

    sen kimsin de milletin düşüncesini fikrini küçümseme gafletine düşersin , sanane ?

    Tutarlılık görmüyordur , senin gibi tiplerin düşüncelerini yönetenlerin 6 silindir Alman sevdasını görüyordur , banane görev zararından diyordur

    Sanane ?


    Çek bütün bürokrasinin altına maksimum D sınıfı veya Togg

    çık açıkla şu ülke şu yolu şu kadara mal etmiş ben de bu kadara mal ettim bakın

    sayıştay raporlarıyla ortaya çıkan ne kadar yolsuzluk varsa canına okudum merak etmeyin de

    8 suçtan sabıkası olan , 3 kez içeri girip çıkmış sonra gidip birini daha kesmiş haberleri artık olmayacak merak etmeyin de

    bu ülke halkı bu ülkeye 80 ülkeden 80 tip insan girsin serseri mayın gibi dolansın istemiyorsa sokmuyorum sorun yok de

    ondan sonra bisiklete biner , çarıkla gezer bu millet sen merak etme

    gezmişliği yapmışlığı var


    o yüzden boş yapma , olayı farklı noktalara çekmeye çalışma

    ortada tutarlılık ve güven yoksa kimse senin istediğin ve bu doğru ya demen gibi düşünmek zorunda değil

    hadi selametle





  • Max Damage M kullanıcısına yanıt
    Önce haddini bil ondan sonra adam yerine koyup cevap veririm.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Max Damage M kullanıcısına yanıt
    Film görselinden zeka analizi yapacak kadar dahisin demek. Microsoft, Google seni işe almak için sıraya girmiş olsa gerek.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • + Biz AB'ye ihraç yapıyoruz Uzakdoğu'ya yapmıyoruz.


    - Hayır yapıyoruz. Savunma sanayi pazarında etkiniz.



    O sırada standart okuduğunu anlamayan bir davar gelir...


    -iha siha dedin, togg, akp, büyük resim kursu

  • werneke W kullanıcısına yanıt

    Ben size gayet efendice bir soru sordum, anladığım kadarıyla siz şunu düşünüyorsunuz

    Ülkede siyasiler lüks alman araçlarına biniyor , yolsuzluk mülteciler su bu bir dünya sorun var,çin çivi çakmadan bütün araç piyasasını ele geçirsin istila etsin ne önemi var diyorsunuz

    Yani Türk otomotiv piyasasının istila edilmesi sizin açınızdan gayet normal. Çünkü ülkede yolsuzluk var

    Ama yolsuzluk yapmayacak dürüst bir iktidar gelirse elbette Çin'e vergi koysun,o zamana kadar Türkiye'deki bütün firmaları iflas ettirsinler , tası tarağı toplayıp gitsinler yine sorun değil demişsiniz anladığım kadarıyla.

    Değişik bir düşünce yapısı ne diyeyim

    Buarada öyle demek istemedim falan deme şansınız halen var,belki ben yanlış anlamışimdir:)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu verginin çıkmasına önayak olan bunu da medyada deklare edecek kadar utanmaz ve arsız olan hiçbir sermaye grubunun ne sattığı aracı ne elektroniği ne de beyaz eşyayı artık kapımdan içeri sokarım...


    akılla bilimle rekabet edemeyince sırtını devlete dayayan kan emici sülükler benim gözümde.

  • Burada Uzak doğudan bahsetmiyoruz, Çin'den bahsediyoruz.

    Werneke arkadaşımız fikrini söyledi,istila etsin sorun yok diyor

    Sizin de yukarıda sorduğum soruya cevabınızı alabilir miyim?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    yazdıklarımdan ''istila etsin sorun yok'' çıkardın demek


    ve sen de

    evet halkın alım gücü yerlerdeyken S den aşağısı olmasın

    nuhun gemisi gibi herkes gelsin

    40 suçtan sabıkası olan elini kolunu sallaya sallaya gezsin diyorsun


    demagoji yapmayı da beceremiyorsun

  • Last Troll Bender kullanıcısına yanıt

    Emretmiyorum umurumda da değilsin bu ülke Çin ya da başka bir ülkenin açık pazarı değildir. Aynı işlemi Çin de uygulasın varsa aldığı mal malzeme Türkiye'den uygular %40 - 80 neyse. Kafana göre ülkelere girip ürün satamazsın bağır çağır zırla.

  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Çin otomobiline ek vergi koymayınca gümrük birliğinden çıkılmış mı oluyor?


    Bak örneklerle konuşuyorum. Çin ağır vasıta pazarında etkin. Pakistan, İran, Rusya ve Güney Amerika gibi kamyonculuğun önemli yer tuttuğu kabalık nüfuslu ülkelerde Japon ve Korelilerin pazar payını çaldılar. Avrupalılar ve Türkiye bunu görüp neden Çin kamyonlarına vergi koyalım demiyor. Çünkü çok kalitesiz de ondan. Avrupalı hatta Türk üreticilerle bile baş edemezler. Yani bir tehdit değiller.


    Otomobilde ise durum farklı. Avrupa emtia fiyatları, çip krizi bilmem ne diyerek kaliteyi düşürünce Çinlilere gün doğdu.


    Ben diyorum ki Avrupalı markalar kendine çeki düzen versin. Olmuyorsa Çin'in önünü açsınlar rekabet olsun. Koskoca Mercedes'in başkanı Çinlileri engellemeyin rekabet edelim dedi. Adam kendinden emin. Özgüvenli.


    Gelelim Türkiye'ye. Kardeşim dağ taş Peugeot doldu ve yan markaları. Bunlara giden döviz cari açık yaratmıyor da 30-40 bin tane satan Chery mi Türkiye'yi batırıyor?


    Kağıt üzerinde evet Çin markaları cari açık yaratır doğrusun. Fakat ben de diyorum ki bu öyle hazineyi boşaltacak kadar bir rakam değil. Ve bu işi Türkiye'deki distribütörler tezgahladı diyorum ama kabul etmiyorsun. Bu noktada ayrışıyoruz.


    Son olarak şunu diyeceğim ve konuyu kapatacağım çünkü anlaşamıyoruz. Chery veya MG bırak İspanya'yı gelsin Türkiye'de fabrika kursun emin ol yine yasaklansın, satılmasın, ek vergi konsun diye zırlayanlar çıkacak. Çünkü milletin ucuza arabaya binmesi işlerine gelmiyor.


    Sana yemin ederim o Chery fabrikası kurulsun sadece ihracat yapacaksın yurtiçinde satmayacaksın diye kural getirirler.





  • werneke W kullanıcısına yanıt

    Tamam ben yazdıklarınızı yanlış anlamış olayım istila etmesin diyorsunuz,serbest bıraktınız ülkede senelik araç sayısının yarısından fazlası Çinli oldu,ki bu vergi gelmese olacaktı rakamlar ortada.

    Çözümünüz nedir?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boşa tartışıyorsunuz. Önemli olan alım gücü veya gelir dağılımında adalet varmı ona bakmak lazım. Chery mery kery veya woswos merso pejo. Farketmeksizin halkın %3-5 zaten sıfırına ulaşabiliyor yani boşa kafa ütülüyorsunuz.

    Satış rekorları kırmışlar da bilmem nede alayı algı yalan her marka için geçerli. 85-90 milyon olan bir ülkede aylık 5 bin satıp rekor diyebiliyorsan adama gülerler.

    Neyse siz sanıyorsunuz ki halkın umrunda bu işler. Zaten alamıyor millet neyin engeli anlamış değilim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biz demokratik ülke olmadığımız için Çin fabrikayı gidip İspanya'da kurmuş. Hani insanları enselerinden tek kurşunla vurarak öldürüp kurşun parasını ailesinden alan ülke için böyle yazmışlar... Harbiden millet aldığı malın kölesi olmuş. Bu kadar cari açıkla alınan karar doğrudur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olayın gümrük birliği veya cari açık değil ki
    İstila sözkonusu
    Bak şimdi Renault ülkede araç üretiyor istihdam sağlıyor.
    Ürettiği aracın da bir maliyeti var,yani avro tutarında üzerine bizim haksız ÖTV KDV mız eklenerek bir model satıyor
    Chery ise ülkede toplu iğne bile üretmiyor,ve aynı segment daha dolu aracı kendi ülkesinde işçilik ve diğer kalemler çok ucuz olduğundan Renaulttan daha ucuza satıyor
    Sonra da yavaş yavaş piyasayı ele geçiriyor,50 60 bin bu işin fragmanıydi.
    Sonrada bu fabrika kurmuş olan firmalar bir bir iflas edip ülkeden çekiliyorlar
    Çözüm nedir?
    Ek olarak demişsiniz ki,
    Sana yemin ederim o Chery fabrikası kurulsun sadece ihracat yapacaksın yurtiçinde satmayacaksın diye kural getirirler.

    Ben bugüne kadar bu ülkede fabrika açıp da böyle muamele gören firma görmedim, örnekler misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.