Şimdi Ara

Çin, otomobillerin çok daha hızlı şarj olması için kesenin ağzını açtı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
1
Favori
532
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çin, otomobillerin çok daha hızlı şarj olması için kesenin ağzını açtı
    Kısa bir süre önce küresel basın organlarında ve Çinli kaynaklarda çıkan haberlere göre Çin hükümeti, katı hal bataryaların geliştirilmesi için yaklaşık 830 milyon dolarlık bir yatırım hazırlığı içerisinde. Bu yatırım desteğinin ülkede bulunan batarya ve elektrikli otomobil üreticilerine yapılacağı belirtiliyor.



    Çin’den katı hal batarya adımı



    Aktarılanlara göre Çin, CATL, BYD, FAW Group, SAIC Motor, WeLion Energy ve Geely Auto’nun da aralarında bulunduğu altı firmayla katı hal bataryaları geliştirmek için hükümet liderliğindeki bir projeye 6 milyar yuan'dan (830 milyon $) fazla yatırım yapmaya hazırlanıyor.



    Katı hal bataryaları, yanıcı sıvı elektrolitler kullanan geleneksel lityum-iyon bataryalara kıyasla daha yüksek güvenlik, daha uzun kullanım ömrü ve daha hızlı şarj vaat ediyor. Dolayısıyla bu bataryalar elektrikli otomobiller başta olmak üzere elektrifikasyon süreçlerinde önem taşıyor. Ancak hammadde mevcudiyetindeki kısıtlamalar, karmaşık üretim süreçleri ve bunun sonucunda ortaya çıkan yüksek maliyetler şimdiye kadar bu batarya türünün benimsenmesini zorlaştırdı.



    Çin, otomobillerin çok daha hızlı şarj olması için kesenin ağzını açtı
    Çoğu modern teknolojide olduğu gibi katı hal bataryalar konusunda da Çin, rakiplerinin şimdiden önünde yer alıyor. Çinli elektrikli araç Nio, 2021'de ET7 sedanını sergilediğinde 150 kWh yarı katı hal bataryasını tanıtarak bu yeni teknolojiye ilk adımı atmıştı. Bu bataryalar CATL ve Nio destekli WeLion Energy’den geliyordu. Nio, elektrikli sedan modeli ET7'ye entegre ettiği 150 kWsa'lik yarı katı hal batarya ile tek seferde 1044 kilometre menzile ulaşabiliyor.



    Ayrıca Bkz.Hibrit motorlu ilk Porsche 911, 532 beygir güçle geldi



    Ancak WeLion Energy’den gelen bu yeni batarya paketinin oldukça pahalı olduğu belirtiliyor. Nio’ya göre batarya paketinin fiyatı firmanın en ucuz modeli olan ET5 sedan ile aynı fiyata (40 bin dolar) sahip. Çin’in devlet destekli Ar-Ge projesi ve yatırımı da bu fiyatları düşürmeyi ve uygun fiyatla seri üretime geçebilmeyi amaçlıyor.



    CATL başta olmak üzere diğer Çinli üreticiler 2026 veya 2027 yıllarında hacimli olarak katı hal bataryaları üretmeyi planlıyor. Elektrikli araç geliştirme konusunda geri kalmış olan Japon Toyota, birkaç yıl içinde katı hal bataryalarıyla çalışan araçları piyasaya sürmeyi planladığını açıkladı. Tesla ise herhangi bir katı hal batarya geliştirme planı duyurmadı.




    Kaynak:https://www.reuters.com/world/china/china-invest-more-than-830-mln-solid-state-battery-research-source-2024-05-29/







  • menziller 2 katına çıkıp, şarj süreleri de yarıya inerse işte o zaman elektrikli araçlar gerçekten mantıklı hale gelmeye başlayacak demektir.

  • valla benim mevcutta kullandığım araç bir depoyla 700km gidiyor şehir içi.

    Elektrikli arabalar bu menzillere yaklaşmadıkça ve şarj istasyonları yaygınlaşmadıkça elektrikli arabanın yüzüne bakmam.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Asgari ücretin artması bir şey kazandırmaz.Fiyat istikrarı ve deenflasyon olması gerekiyor

  • Elektrikli arabalar 1000 km ye ulaşırsa ve bunu da 5-10 dk içinde tamamıyla şarj olursa o zaman tam alınabilir seviyeye geleceklerdir.

  • sssemih24 kullanıcısına yanıt

    Şu anda dikkatli kullanımda 700 kilometreden fazla şehir içi menzili olan en az 20 tane, belki 50 EV var.


    Şarj istasyonları hiçbir zaman o beklediğimiz gibi yaygınlaşmayacak, başka bir şarj döngüsü modeliyle çözülecek kaynak kısıtı da.

  • Elektrikli arabaların satışları düştü neden çünkü alacak olan aldı zaten. Türkiye de ekonominin kötüleşmesiyle satışlar azaldı. Üstelik hala istenilen verimde performansta değil menzilleri ve şarj süreleri daha verimli olacaktır 2-3 hadi 5 seneye. Gelişmesi güzel yeni araba alacaklar için iyi haberler. Benzinli arabalarda da verimler gayet iyileşti 2024 modellerde. Tiguan bile 6.0 litre falan yakıyor stabil 90 100km hızla giderken. Eskiden suv araç dedinmi 8 10 litrelerdeydi şimdi 6 - 6.5litreye kadar düştü motorlar daha yazılımsal verimli oldu.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • jubeii kullanıcısına yanıt

    sokak köpekleriyle asgari ücretin ne alakası var a.. Çin, otomobillerin çok daha hızlı şarj olması için kesenin ağzını açtı 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jubeii kullanıcısına yanıt

    içindeki hayvan nefretini burada kusmaya utan be adam. sokak köpekleri yerine iki ayaklı, tecavüzcü, hırsız, katil köpekleri temizleyin sokaktan.. masum hayvanları bi rahat bırakın.

  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    Ben bırakırımda onlar bırakmıo.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.