Şimdi Ara

Çinli Geely, Aegis isimli yeni nesil LFP bataryasını tanıttı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
294
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çinli Geely, Aegis isimli yeni nesil LFP bataryasını tanıttı
    Çinli otomotiv devi Geely, kendi bünyesinde geliştirilen ve üretilecek olan Aegis isimli yeni bataryasını duyurdu. BYD'nin ünlü Blade bataryası gibi LFP (lityum demir fosfat) kimyasına sahip bataryanın güvenlik, kullanım ömrü, hızlı şarj kapasitesi ve düşük sıcaklıktaki deşarj performansı gibi konularda sınırları zorladığı ifade ediliyor.



    LFP bataryalar en güvenli batarya türlerinden biri olarak bilinir ancak enerji yoğunlukları düşüktür. Aegis bataryanın enerji yoğunluğu ise 200 Wh/kg'a yaklaşmış durumda. Bir başka deyişle, üçlü lityum bataryalar ile kıyaslanabilir duruma geldiğini söylemek mümkün. Buna ek olarak bataryadaki hücre uzunluğunun 960 mm'den 580 mm'ye kadar düşürüldüğü belirtiliyor.



    Geely, düzenlenen basın toplantısında yeni nesil bataryanın güvenlik testi sonuçlarını da paylaştı. Şirket, tıpkı BYD gibi bataryasına en zorlu testlerden biri olan çivi ile delme testi uyguladı. Yaklaşık 8 dakika boyunca uygulanan test sonucunda alev alma, patlama ve duman gibi herhangi bir tehlikeli durum yaşanmadı. Üstelik bataryanın yüzey sıcaklığı da 40°C'yi aşmadı.



    Çinli Geely, Aegis isimli yeni nesil LFP bataryasını tanıttı
    Batarya ayrıca deniz suyuna daldırma, üç taraftan düşme ve ağır darbe testlerinden de geçirildi. Testlerin ardından 2 saat süre boyunca bataryada herhangi bir olumsuz durum gözlenmedi.



    Ayrıca Bkz.DFSK E5 SUV, Türkiye'de satışa sunuldu: İşte fiyatı ve özellikleri



    Yeni nesil Aegis bataryanın ilk olarak ağustos ayında satışa sunulacak olan Geely Galaxy E5'te kullanılacağı belirtiliyor. Yaklaşık 50 ve 60 kWsa civarında kapasiteye seçenekleriyle sunulacak batarya, Çin'de geçerli olan CLTC normlarına göre 440 ve 530 kilometreye kadar sürüş menzili vadediyor. 









  • bu batarya işinin oturması için rahat bi 5 sene gerekecek gibi.

  • 200Wh/kg oldukça iyi bir değer. li-ion bataryaları yakalamış.LFP elektrikli araçlar için hem kullanım ömrü hem de güvenlik açısından önümüzdeki 5-10 yılın standardı olmaya doğru ilerliyor.

  • daha ucuz olduğu için lfp daha çok yatırım alıyor ve öne geçmesi normal teknoloji olarak. hammaddesi daha bol olduğu için kullanan artacak gibi. 1kw 5 kilo olursa 50kw 250 kilo çok iyi.


    ama 60kw batarya ile 530km menzil çinde yokuş aşağı giderek ölçülüyor herhalde. 90kw bataryayla togg 523km menzil diyor ki gerçekçi değerler yaz aylarında, kışın o bile düşüyor, bunlar uçuyor resmen. benzin üreten tsi lara döndüler iyice. o menziller hiç gerçekçi değil.


    -30 derece soğukta lfp bataryalı araçlar çalışmıyor diyorlar, şu an tek sorunu o diyorlar. kimisi soğukta menzil kaybı çok fazla oluyor diyor kimisi daha az olur diyor!

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.