Şimdi Ara

Citroen C4 Mcp(Otomatik) Şanzıman İncelemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
75
Cevap
1
Favori
23.556
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Citroen'in tartışılan dezavantajlarından biri olarak görülen MCP şanzımanı incelemiş bulunuyorum.
    İlk Olarak görünüş olarak çok şık görünüyor kücük olması az yer kaplaması ayrı bir hava ve avantaj
    Vites geçişlerine gelirsek vites geçişleri hissediliyor
    özellikle 1 den 2 ye geçerken araba gerçekten hissettiriyor.
    2-3 3-4 4-5 5-6 falan olunca pek hissetmiyorsunuz
    ama 1-2 ye geçerken biraz sarsılma oluyor beni pek rahatsız etmiyor sarsılma dediğimde hafif bir sarsılma düz vitesler gibi değil ama dsg gibi de değil.
    Mcp şanzımanı yinede başarılı buldum internetde yazılanlar kadar berbat değil palavra atılıyor.
    Test etmeden almayın aracı
    Özet:Mcp hafif sarsıntı yapıyor ama rahatsız edici değil düz vites gibi hissedilmiyor ama dsg gibide değil.
    ------
    Şanzıman böyle hazır konu açmışken perfonmans da biraz değiniyim.
    Arkadaşlar 1.6 E-HDİ 115 HP kesinlikle c4 kasasını çok rahat kaldırıyor
    Klima açık yokuşlarda banamısın demiyor.
    Perfonmans olarak 10 numara araç bazı arkadaşlar 1.3 CDTİ ile kıyaslıyorlar kesinlikle 1.6 E-HDİ 1.3 CDTİ yi tokatlar.
    -----
    Malzeme kalitesi gerçekten çok güzel
    Konsol Kaliteli Sorun çıkaracığını sanmıyorum(ileride)
    Rahat 5 yıl sorunsuz binilecek araç
    ve sınıfının en iyi F/P Aracıdır Kendisi.

    SORU SORABİLİRSİNİZ ?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Citroen C4 EAT6 (Otomatik) Şanzıman İncelemesi

    Citroen C4, EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) olarak bilinen otomatik bir şanzımanla donatılmıştır. Bu şanzıman, altı ileri vitese sahiptir ve pürüzsüz ve verimli vites geçişleri sunacak şekilde tasarlanmıştır.

    MCP Şanzıman Nasıl Çalışır?

    MCP (Manuel Kontrol Modlu) şanzıman, manuel ve otomatik şanzımanların birleşimidir. Vitesleri manuel olarak değiştirebilir veya otomatik modda şanzımanın vitesleri sizin için değiştirmesine izin verebilirsiniz.

    C4 Otomatik Şanzımanının Özellikleri

    • Citroen C4'teki otomatik şanzıman, 1,2 litrelik PureTech benzinli motor ve 1,5 litrelik BlueHDi dizel motorlarla eşleştirilir.
    • Şanzıman, pürüzsüz ve hızlı vites geçişleri için optimize edilmiştir.
    • Vitesler otomatik olarak değiştirilebileceği gibi direksiyon simidindeki vites kulakçıkları kullanılarak manuel olarak da değiştirilebilir.
    • Şanzıman, yakıt verimliliğini artırmak için bir "Eco" moduna sahiptir.

    MCP Şanzımanında Kronik Sorunlar

    Bazı durumlarda MCP şanzımanlarında aşağıdakiler gibi kronik sorunlar bildirilmiştir:

    • Vites değiştirme gecikmeleri
    • Sert vites geçişleri
    • Motor arızası ışığının yanması
    • Şanzıman yağ kaçağı

    Bununla birlikte, Citroen, bu sorunları gidermek için güncellemeler ve iyileştirmeler yayınlamıştır.

    Sonuç

    Citroen C4'teki EAT6 otomatik şanzıman, pürüzsüz ve verimli bir sürüş deneyimi sunacak şekilde tasarlanmıştır. MCP özelliği, manuel ve otomatik sürüş arasında esneklik sağlar. Bazı kronik sorunlar bildirilmiş olsa da Citroen, bu sorunları gidermek için adımlar atmıştır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 1.3 cdti ile 1.6 e-hdi karşılaştıran varsa bakırköylük olmuştur e-hdi her alan da daha iyi 1.24 ün tek avantajı vergi .
  • Math. kullanıcısına yanıt
    paylasım için tesekkürler, zaten c4 ü bi zahmet kaldırsın 1.6 115 hp daha ne olabilirki ayrıca 1.3 cdti hikaye avuntudan baska birsey değil o motor... bu arada evet vites olayı müthiş görünüyor yeni nesil mercedes amg viteslere cok benziyor cok güzel olmus :)
  • Vites küçültme durumu nasil, ayni 1 den 2 ye gecis seklinde mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enpisagor

    Vites küçültme durumu nasil, ayni 1 den 2 ye gecis seklinde mi?
    Gerçekten düşündüğüm bir araç. Fakat fransız ön yargısı peşimi bırakmıyor :)

    Dün aracı showroom'da inceledim. Malzeme kalitesi o kadar da hoşuma gitmedi fakat aracın iç ve dış dizaynı gerçekten çok güzel. Bir hoşuma gitmeyen detay da ön kapıları açtığınızda kapıların açıldığı kısımın bi 5-6 cm çıtadan arkaya doğru uzamış olması. Anlatamamış olabilirim fakat aracı inceleyenler bileceklerdir.

    Onun dışında test yapmadığım için mcp hakkında söyleyecek birşeyim yok. Fakat duyduğumuz işittiğimiz gibi klasik yarı otm. şanzuman olduğundan geçişleri hissettirmesi ve dip gaz da öne doğru bayılması gibi sorunlar ön yargımın hala devam etmesini sağlıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolbro

    Gerçekten düşündüğüm bir araç. Fakat fransız ön yargısı peşimi bırakmıyor :)

    Dün aracı showroom'da inceledim. Malzeme kalitesi o kadar da hoşuma gitmedi fakat aracın iç ve dış dizaynı gerçekten çok güzel. Bir hoşuma gitmeyen detay da ön kapıları açtığınızda kapıların açıldığı kısımın bi 5-6 cm çıtadan arkaya doğru uzamış olması. Anlatamamış olabilirim fakat aracı inceleyenler bileceklerdir.

    Onun dışında test yapmadığım için mcp hakkında söyleyecek birşeyim yok. Fakat duyduğumuz işittiğimiz gibi klasik yarı otm. şanzuman olduğundan geçişleri hissettirmesi ve dip gaz da öne doğru bayılması gibi sorunlar ön yargımın hala devam etmesini sağlıyor.

    Alıntıları Göster
    Paylaşım için teşekkürler anlatmaktan bıktım ama ön yargılar malesef değişmiyor 1.vites'den 2.vites'e geçerken evet biraz sarsma var ancak o kadar yerin dibine sokulacak derecede değil zaten belli bir süre kullandıktan sonra alışıyorsunuz hiç garip gelmiyor 1.3 CDTI motorla karşılaştırmak gerçekten çok yanlış olur çünkü arada bariz beygir gücü ve tork farkı var.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    otomatik citroen c3 nasıldır
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 1.3 cdti ile karsilastiran oldugunu sanmıyorum. Zira cok gereksiz olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Paylaşım için teşekkürler anlatmaktan bıktım ama ön yargılar malesef değişmiyor 1.vites'den 2.vites'e geçerken evet biraz sarsma var ancak o kadar yerin dibine sokulacak derecede değil zaten belli bir süre kullandıktan sonra alışıyorsunuz hiç garip gelmiyor 1.3 CDTI motorla karşılaştırmak gerçekten çok yanlış olur çünkü arada bariz beygir gücü ve tork farkı var.

    Sadece 1-2 de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Math.


    quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Paylaşım için teşekkürler anlatmaktan bıktım ama ön yargılar malesef değişmiyor 1.vites'den 2.vites'e geçerken evet biraz sarsma var ancak o kadar yerin dibine sokulacak derecede değil zaten belli bir süre kullandıktan sonra alışıyorsunuz hiç garip gelmiyor 1.3 CDTI motorla karşılaştırmak gerçekten çok yanlış olur çünkü arada bariz beygir gücü ve tork farkı var.

    Sadece 1-2 de

    2.vitesde ki sarsma bana normal geliyor çok fazla hissettirmiyor 1.vites'den 2.vites'e geçerken ki sarsmada genelde seri kalkışlarda daha sert hissediliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    quote:

    Orijinalden alıntı: Math.


    quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Paylaşım için teşekkürler anlatmaktan bıktım ama ön yargılar malesef değişmiyor 1.vites'den 2.vites'e geçerken evet biraz sarsma var ancak o kadar yerin dibine sokulacak derecede değil zaten belli bir süre kullandıktan sonra alışıyorsunuz hiç garip gelmiyor 1.3 CDTI motorla karşılaştırmak gerçekten çok yanlış olur çünkü arada bariz beygir gücü ve tork farkı var.

    Sadece 1-2 de

    2.vitesde ki sarsma bana normal geliyor çok fazla hissettirmiyor 1.vites'den 2.vites'e geçerken ki sarsmada genelde seri kalkışlarda daha sert hissediliyor.

    Alıntıları Göster
    motorla iyi anlaşabiliyorsanız sarsıntıları da pek yaşamıyorsunuz. Hatta bir yerden sonra sanki siz debriyaj yapıp siz vites atıyormuşcasına arabayı kontrol edebilir motorla konuşabilir hale geliyorsunuz. Bu açıdan ben mcp şanzımanı çok seviyorum. manuel keyfini verebiliyor.




  • Manuel bir arac olsa debriyaja basmadan vites geçirsen Mcp kadar sarsıntı yapar belki daha az sarsinti olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Manuel bir arac olsa debriyaja basmadan vites geçirsen Mcp kadar sarsıntı yapar belki daha az sarsinti olur



    Hayir manuelden daha az sarsiliyor.
    kullananlardan daha mi iyi biliyorsun ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Math.

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Manuel bir arac olsa debriyaja basmadan vites geçirsen Mcp kadar sarsıntı yapar belki daha az sarsinti olur



    Hayir manuelden daha az sarsiliyor.
    kullananlardan daha mi iyi biliyorsun ?

    Alıntıları Göster
    Özel mesaj ile insanlara küfür eden Math. nickli arkadaşı buradan selamlıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KUZEY_GÜNEY

    Özel mesaj ile insanlara küfür eden Math. nickli arkadaşı buradan selamlıyorum.

    Alıntıları Göster
    başka bir konuda 1.3 cdti daha iyi diye cıkışan olmuştu.

    inceleme için teşekkürler.

    mcp kötü bir şanzıman değildir. yarı otomatik araclarla karşılaştırma yapınız dsg ile mukayese etmek bence mantık dışı keza cdti 1.3 ile de. sınıfında f*p oranı düşünülürse üst sıralara zorlayan bir araç. kör talihi ön yargılar. ancak bundan 10 sene önce citroene bakış cok daha kötüydü. zamanla aşılacak bunlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    başka bir konuda 1.3 cdti daha iyi diye cıkışan olmuştu.

    inceleme için teşekkürler.

    mcp kötü bir şanzıman değildir. yarı otomatik araclarla karşılaştırma yapınız dsg ile mukayese etmek bence mantık dışı keza cdti 1.3 ile de. sınıfında f*p oranı düşünülürse üst sıralara zorlayan bir araç. kör talihi ön yargılar. ancak bundan 10 sene önce citroene bakış cok daha kötüydü. zamanla aşılacak bunlar.

    Evet katiliyom
  • full donanım veya bir alt donanımda neden manuel 6 ileri bir araç alamıyorum ? Bunun cevabını verebilecek olan varmı ? Citroen robotize şanzuman stoklarını mı eritmeye çalışıyor.Benim gözümde miladını tamamlamış bir şanzuman sunulmasa c4 daha iyi satış rakamları yakalayabilirdi.Bu tip şanzumanların yaşadıkları kararsızlıklar bazen trafikte ciddi problemler oluşturabiliyor.5 sene önce evet ama orta segmente Edc,dsg,powershift gibi sanzumanlar oldugu sürece malesef sadece belirli bir kullanıcı grubuna hitap edecektir.
  • Math. kullanıcısına yanıt
    inceleme diyince bende söktünüz baktınız sandım:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RECEP____KOVBOY

    inceleme diyince bende söktünüz baktınız sandım:)
    Mcp'yi bende kullanıyorum.

    Evet bazen kararsız oluyor ve 1'den 2'ye hissediyorsunuz ama genelde sıkıntı yok.

    Yanlız şunuda belirtmek lazım, 115 Hp'likler 2013 model ve onlarda Mcp için yazılım güncellemesi yapılmış şekilde geliyor zaten.

    2 tane yazılım çıktı diye biliyorum Mcp'ye, 2011 ve 2012 araçlarınada yazılım yaptırıp çok rahatladığını belirtenler olmuştu.

    Kötü yorumlar bence yazılım öncesi döneme ait. O zamanlar daha kötüymüş.

    Yazılım çok fark ettirir bu tip şanzımanlarda diye düşünüyorum. Debriyaja ne kadar basılacağı, ne kadar süre tutulacağı vs.

    Birde mesela en son yazılım ile ( Yani 2013'de standart gelen ), ayağı gazdan çekince ilerleme özelliği gelmiş.

    Aynı klasik otomatik şanzımanda "D" konumuna alınca gitmesi gibi bir hissiyat.

    Eskilerinde yokmuş bu, bence gelmesi iyi olmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 3 Ağustos 2013; 5:20:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Mcp'yi bende kullanıyorum.

    Evet bazen kararsız oluyor ve 1'den 2'ye hissediyorsunuz ama genelde sıkıntı yok.

    Yanlız şunuda belirtmek lazım, 115 Hp'likler 2013 model ve onlarda Mcp için yazılım güncellemesi yapılmış şekilde geliyor zaten.

    2 tane yazılım çıktı diye biliyorum Mcp'ye, 2011 ve 2012 araçlarınada yazılım yaptırıp çok rahatladığını belirtenler olmuştu.

    Kötü yorumlar bence yazılım öncesi döneme ait. O zamanlar daha kötüymüş.

    Yazılım çok fark ettirir bu tip şanzımanlarda diye düşünüyorum. Debriyaja ne kadar basılacağı, ne kadar süre tutulacağı vs.

    Birde mesela en son yazılım ile ( Yani 2013'de standart gelen ), ayağı gazdan çekince ilerleme özelliği gelmiş.

    Aynı klasik otomatik şanzımanda "D" konumuna alınca gitmesi gibi bir hissiyat.

    Eskilerinde yokmuş bu, bence gelmesi iyi olmuş.



    Sanırım yanlış yazdınız. Frenden çekince ileri gitme 2012 model ds4 te de var.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.