Şimdi Ara

Citroen Servisinde Boyanan Parçaların Boyası Yumuşak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.463
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Citroen DS4 Beyaz aracıma aldıktan 1 ay sonra park halinde anadol pickup çarptı ve sol kapı, kaput ve sol çamurluk değişti. Arabayı servisten aldıktan 5 gün sonra kaputu kaldırdığımda boyanın alttaki parçalara yapıştığını gördüm ayrıca kaputa ve diğer parçalara tırnakla dokunduğumda tırnağım içeri giriyordu. geçen hafta arabayı tekrar boyadılar, bu sefer parçaları çıkarmadan arabanın üstünde boyamışlar ve arabayı 60 derecede fırınlamışlar. Ancak 3 gün sonra boyanın hala yumuşak olduğunu gördüm ve citroenden dün boya eksperi geldi ve aracı inceledi bu durumun normal olduğunu ve boyanın kaza boyası olduğunu, fransadaki gibi orjinal boya olmayacağı söylendi. Sizce bu durum normal mi? Yani sonradan yapılan boya böyle yumuşak mı olur? İlk sefer yapıldığında boyada sertleştirici eksik denmişti, şimdi tekrar boyandı ama yine yumuşak. Serviste boyanan aracın orjinal şekilde boyanması gerekmez mi? Biraz uzun oldu ama cevaplarınızı bekliyorum. Teşekkürler.







  • Cıvık boya kullanmışlar ucuza getirmek için. Yada astar boya atmadan direk boyamışlardır.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • ilk boyandığı zaman boya tam kurumadığından bu durum normaldir 2 ay sonra sertleşecektir.
  • sevgili arkadaşlar lütfen konu ile ilgili mesaj atınız.

    iyi forumlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurxp

    Merhaba,

    Citroen DS4 Beyaz aracıma aldıktan 1 ay sonra park halinde anadol pickup çarptı ve sol kapı, kaput ve sol çamurluk değişti. Arabayı servisten aldıktan 5 gün sonra kaputu kaldırdığımda boyanın alttaki parçalara yapıştığını gördüm ayrıca kaputa ve diğer parçalara tırnakla dokunduğumda tırnağım içeri giriyordu. geçen hafta arabayı tekrar boyadılar, bu sefer parçaları çıkarmadan arabanın üstünde boyamışlar ve arabayı 60 derecede fırınlamışlar. Ancak 3 gün sonra boyanın hala yumuşak olduğunu gördüm ve citroenden dün boya eksperi geldi ve aracı inceledi bu durumun normal olduğunu ve boyanın kaza boyası olduğunu, fransadaki gibi orjinal boya olmayacağı söylendi. Sizce bu durum normal mi? Yani sonradan yapılan boya böyle yumuşak mı olur? İlk sefer yapıldığında boyada sertleştirici eksik denmişti, şimdi tekrar boyandı ama yine yumuşak. Serviste boyanan aracın orjinal şekilde boyanması gerekmez mi? Biraz uzun oldu ama cevaplarınızı bekliyorum. Teşekkürler.

    Muhtemelen kullandıkları boya çift komponentlidir diye tahmin ediyorum. Sertleştirici koymadılarsa / eksik koydularsa ciddi sıkıntı yaratır. Bu tür boyalar tek komponentliler gibi kuruyarak değil, kimyasal olarak reaksiyona girerek sertleşirler.

    Boyanın teknik özelliklerine bağlı olarak iki durumda da tam kuruması bir kaç günü (20 güne kadar) bulabilir. İlk 2-3 günde dokunma sertliğine ulaşırken, 20 gün civarı nihai sertliğe ulaşır. Bu süre içinde (sizin de yazdığınız gibi 3-5 gün içerisinde) tırnakla bastırıldığında izi çıkması normaldir.

    Ama sertleştirici eksikse, kurusa bile uzun vadede dayanıklı olmayacaktır. Tabii bunu tespit edebilmeniz imkansıza yakın.

    Şahsi tahminim durumun normal olduğu yönünde.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Boya bayat olabilir. Veya frinda yeterince kalmamistir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok mantıklı değil.
    sonuçta boyanın üzerine vernik atılıyor ve vernik çabuk sertleşen ve sertolaması gereken bir şey. verniklerindede sıkıntı olabilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bence de mantikli degil ama yetkili servisin de ucuz dandik boya kullanacagini da zannetmiyorum. Ha tabiki fabrika boyasi olmaz ama boya experi de sizi biraz paketlemis gibi geldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam aynısı gibi olamaz hemen ustayı suçlamamak gerek.. çünkü ilk boyası yaklaşık 70-90 derecede kurutuluyor ki içinde plastik aksam yakıt kablo lastik olmaması sebebi ile.. ancak harici boyada bunu yapamaz çünkü buderecelerde bu kezde aracın plastik aksamı bozulur.. o boya zamanla sertlesir ancak asla orjinalı gibi olmaz...
    bu sebeple bi iki parçası boyalıaracın fiyatı 3-5 bin tl değer kaybediyor...
    ki citroen den beklemem böyle bi durum yaygın bi servis ağı olmasada vizyonları hoş bi kuruluş Türkiyeiçin
  • Vallahi bende arabayı boyattım dediğiniz gibi bir durum söz konusu değil.Tabiki fabrikada boyanmış gibi olamaz ama boyaya tırnak girer mi ?
  • Opel de farklı tonlarda boyuyor. Bu servisler ne yaptığını şaşırmış arabadan sogutuyorlar.
  • Fabrikada boyanması gibi olmaz tabii ustayı suçlamak yada sevisi suçlamak yanlış olur araba fabrikada yüksek ısı altında ve makine ise kusursuz boyanıyor yani elle ve tabanca ile atılmıyo boya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    çok mantıklı değil.
    sonuçta boyanın üzerine vernik atılıyor ve vernik çabuk sertleşen ve sertolaması gereken bir şey. verniklerindede sıkıntı olabilir.

    beyaz araca vernik atılmaz beyaz boya kendinden verniklidir. eğer özel bir metalik yada opak beyaz tonu değilse.

    psa araçlarında ppg nin boyalarını kullanır servisin hangi boya markasını kullandığını sorunuz bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    çok mantıklı değil.
    sonuçta boyanın üzerine vernik atılıyor ve vernik çabuk sertleşen ve sertolaması gereken bir şey. verniklerindede sıkıntı olabilir.

    beyaz araca vernik atılmaz beyaz boya kendinden verniklidir. eğer özel bir metalik yada opak beyaz tonu değilse.

    psa araçlarında ppg nin boyalarını kullanır servisin hangi boya markasını kullandığını sorunuz bence.



    Beyaz araca vernik atılmadığından eminmisiniz? Aracımı kaç kere boyattım vernik atılıyor dendi vernik tabakasıda anlaşılıyor zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    çok mantıklı değil.
    sonuçta boyanın üzerine vernik atılıyor ve vernik çabuk sertleşen ve sertolaması gereken bir şey. verniklerindede sıkıntı olabilir.

    beyaz araca vernik atılmaz beyaz boya kendinden verniklidir. eğer özel bir metalik yada opak beyaz tonu değilse.

    psa araçlarında ppg nin boyalarını kullanır servisin hangi boya markasını kullandığını sorunuz bence.



    Beyaz araca vernik atılmadığından eminmisiniz? Aracımı kaç kere boyattım vernik atılıyor dendi vernik tabakasıda anlaşılıyor zaten

    1 yıl boyunca karsan boyahanesinde çalıştım bakımcı olarak .

    karsan citroen berlingo ve partner üretimi gerçekleştiriyor.

    kullanılan boyalar psadan onaydı ppg nin boyaları ...

    ayrıca %100 eminim hiç bir beyaz araca ekstradan vernik atılmadı.

    sadece pastel boyalara vernik işlemi uygulanır. oda pastel boyaların mat olmasından kaynaklanıyor.

    psa araçlarının beyaz renkte olan araçlarının boyasını kazıyın anlıcaksınız standaart beyaz boyaları verniksizdir.




  • ben boyanın tam olarak sertleşip kıvamını bulmasının 2 ay kadar sürdüğünü biliyorum.son durumu bilmiyorum ama biraz acele etmişsiniz gibi geldi.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.