Şimdi Ara

Civic Otomatik Vites Sorunu - Yardım Lütfen

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
2.153
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar,

    ikinci el almış olduğum 2004 Civic LS otomatik sedan aracım var (59000 km). Aldığım günden beri aracım gayet atak ve düşük yakıt tüketimi değerlerine sahipti (şehir içi 8.0 lt civarı) Gaza dokunmamla hızlanması bir oluyordu. Geçenlerde arabamı kardeşime ödünç vermiştim. Geri aldığım vakit şunu fark ettim. Önceden vitesi N'den D'ye atınca araba kendini öne fırlatıyordu ve frenden ayağımı çekince kendi kendine gitmeye başlıyordu. Ama artık öyle değil :( Vitesi D'ye atınca araba olduğu yerde duruyor, ileri gitmiyor.

    Ayrıca vites geçişleri çok net ve keskin idi. Şu an ise araba viets değiştireceği devire ulaşınca 2-3 sn bekliyor ondan sonra vites değişiyor. Yani sanki araba vites değişmesi gerektiğini biraz geç anlıyor.

    Diğer yandan arabaya artık eskisinden biraz daha fazla gaz vermek zorunda kalıyorum. Haliyle yakıt tüketimim de arttı. Şanzıman yağını yetkili serviste yeni değiştirdim ama durum değişmedi. Onlara göre şanzımanım sorunsuzmuş. Tama şanzımanda sorun yok belki ama başka bir aksamda sorun var kesin. arabam aynı değil çünkü.

    Kaç gündür uyuyamıyorum. Inernette ne kadar konu varsa araştırdım. ama benim derdime uygun bir tarif göremedim. Sorun tork konvertöründen olabilir mi? Ya da neden dolayı böyle bir Anlayan arkadaşlar lütfen yazsınlar, artık uyumak istiyorum.

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.







  • Arabayı emanet vermemekle ne kadar iyi ettiğimi bir kez daha hatırlattın bana kardeşim.İnşallah servis haklıdır ve şanzımanda sorun yoktur.Çünkü ben imzadaki 206'ım la 10cm lik suya girdim ve aracın şanzımanı su almış.4milyara yakın masraf çıkarttı.Ama allahtan doğal afet şeklinde kaskoya yükledik
  • araç şansımanı hakkında fazla bilgim yok ama okuduklarım ve gördüklerime bakarak .

    kardeşiniz şanzımanı ya zorlamış ( vites geçiş mandalına basmadan vites geçisi gibi) yada seyir halinde manule kullanımda yaptıgımız gibi viteslerle oynamış.
  • N-D-D3 arasında mandala basmadan, sadece vites kolunu ileri-geri hareket ettirerek vites değiştirilebilir ve bu hiçbir sorun yaratmaz. Kullanım kitabında da böyle yazıyor zaten. Ama sen bi lastiklerin diş derinliğini kontrol et. Aşırı patinaj yaptırarak motoru ve şanzumanı zorladıysa arabanın beynini de yemiş olabilir senin birader. Belki bu yüzden geç tepki veriyordur. Ama D'ye alınca harekete geçmiyor olması hem çok şaşırtıcı hem de iyiye delalet değil bence. İnşallah çok masraf çıkarmaz. (El freni 2-3 diş çekik kalmamış değil mi?)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ABABA2307 -- 1 Eylül 2008; 18:01:17 >
  • ben korkarım otmatik vites bu .hiç oynamıyorum yolda sürekli d modunda giderim.
  • kardeşimin seyir halindeyken vites ile oynamayacağını biliyorum. ama arabayı zorlamış olabilir ondan emin değilim.

    peki ama nasıl anlaşılacak hatanın nerede olduğu? benim en korktuğum şeylerden birisi de bu: arızanın teşhis edilememesi. honda servis yetkilisi şöyle bir tur attı, araban normal abi dedi. halbuki değil. çünkü arabanın önceki halini ben biliyorum. bilgisayara bağlamıyacakmısınız dedim, abi gerek yok zaten testi 2,5 saat sürüyo dedi... dediğim gibi tork konvertöründen şüpheleniyorum. arabanın son hızında bir sorun yok. vites geçmelerinde bir sarsıntı/vuruntu yok. sadece arabayı hızlandırmak için eskisinden biraz fazla gaz vermem gerekiyo. sanki bişeyler arabanın gücünü yutuyo?..

    bir de eskisine nazaran gaz pedalı hafifleşti. arabayı sabit hızda tutamazdım eskiden. yaz hızlanırdı ya da gaz keserdim yavaşlardı. gaz aralığı çokdardı yani. acaba ne olmuş olabilir?

    egr valve? hava filtersi? buji sorunu olabilir mi? yardımcı olabilecek arkadaşlar lütfennnn???




  • bu arada belirtmeyi unuttum ABABA2307, el freni sonuna kadar inik...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Sorunsuz otomatik vites yokmu
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • forumdan vezir kullanıcı isimli arkadaşın verdigi cevabı aktarıyorum

    ****

    sayın bmw 528,

    bahsedilen sorunun 2 nedeni olabilir.Birincisi şanzıman yağ seviyesinin düşmesi ,bu eksik doldurma veya hava yapma duumları nedeniyle olabilir.Ama çok basit çözümü vardır kurallarına göre şanzıman yağ seviyesi kontrol edilir (motor ve şanzıman yağı sıcakken yapılmalıdır) eksik seviye tamamlanır araba canavar olur.

    ikincisi de tork konvertor arızasıdır ki sanırım arıza burada. Tork konvertörün öalışmasının temel faktörü içindeki oto. şanzıman yağıdır. Bir şekilde (kimseyi bilmeden suçlamamak lazım) seviyesi azalmışsa performans anında düşer .Bir dakika önceki araba ile bir dakika sonrasındaki araba farklıdır.
    Çzümü ise eğer konvertorde mekanik arıza yoksa ki işallah yoktur , yağ seviyesinin tam olduğunun serv,s,n kontrolleri, ile anlamak mümkündür.yani tork convertor yağ seviyesini etkileyen bir sürü şey olabişlir bir tıkanıklık veya yağ basıncı filtreleri tuıkalıolabilir.Bunu en iyi öanzıman ustası anlar.




  • Teşekkürler.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.