Arkadaşlar selamlar, herkese iyi bayramlar diliyorum. Bayram sonrası ilk aracımı alacağım. Ancak kafamda bazı soru işaretleri var. Sizlerden fikir almak istedim. Otomatik vites, en az 4 hava yastıklı, olabildiğince az sanayiye gideceğim 100bin km altı hatchback bir B segmenti araç bakıyorum. Bütçe olarak 400binin üstüne çıkmayı düşünmüyorum. Dsg şanzıman olan araçları sıkıntı çıkartabilir diye eledim. Bu şartlar altında Clio ve i20'nin elite paketi gözüme çarptı. Bu noktada Clio'ya odaklandım ancak fiyatları tam anlamlandıramadım. Örneğin 2014 Icon paket benzinli Clio'lar 360bin civarından başlıyor, 2015'leri 370bin civarı. 2016'lar 380 civarı,2017'ler 400. Ancak 2017 dizel touch paketler 360-370 bin, 2018ler ise 380-390 civarında. Yani özetleyecek olursam 2014 benzinli ile 2017 dizeller aynı fiyat bandında. Normalde dizel araçlar daha pahalı olmaz mı? Dizel Avrupa'da yasaklanması ve geleceğinin olmaması sebebiyle mi daha ucuz? Şimdi alınsa bu makas farkı ilerleyen yıllarda artar mı?gibi sorular oluştu kafamda. Ben yılda 10bin km bile kullanmam muhtemelen aracı. O sebeple dizel düşünmüyordum ancak bu fiyatlamalardan sonra kafam karıştı. Tecrübeli arkadaşlar aydınlatabilirse çok sevinirim. Not: Bakmak isteyen olursa diye sahibinden linki bırakıyorum. 2014 benzinli: https://www.sahibinden.com/en/renault-clio-1.2-turbo-icon/semi-automatic,automatic?a5_max=2014&a4_max=100000&sorting=price_asc&a5_min=2014 2017 dizel: https://www.sahibinden.com/en/renault-clio-1.5-dci-touch/semi-automatic,automatic?a5_max=2017&a4_max=100000&sorting=price_asc&a5_min=2017 |
Clio 4 İçin Yıl ve Yakıt Tavsiyesi
-
-
Araçların donanım paketleri farklı o yüzden öyle. Dizel normalde daha pahalı. Yasak gelecek vs diye değer kaybı söz konusu değil. -
Hocam hiç paket filtresi yapmadan arama yaptım şimdi.
2014 model benzinli, 340dan başlıyor ama ilanların yoğunluğu 360binde.
2017 dizel ilanları yine aynı fiyat bandında. 340dan başlıyor, 360da yoğunlaşıyor.
2017 benzinlilere bakarsanız 380den başlıyor. Benim gördüğüm kadarıyla bariz bir şekilde dizeller daha ucuz paketsiz olarak bakınca da.
2017 tüm paketler dizel link: https://www.sahibinden.com/en/renault-clio-1.5-dci/semi-automatic,automatic?a5_max=2017&a4_max=100000&sorting=price_asc&a5_min=2017
2017 tüm paketler benzinli: https://www.sahibinden.com/en/renault-clio-1.2/semi-automatic,automatic?a5_max=2017&a4_max=100000&sorting=price_asc&a5_min=2017
-
Ben i20 kullanmadim ama 1.2 turbo yu mahkemeyle degistirdim.Rekorum 1,8 litreydi 1000 kmde.Yag yakmadigini soyleyen kullanicilarida var ama Firma o motoru uretimden kaldirdi.Bence bakimli cok km li islak kavrama tercih edin -
quote:
Orijinalden alıntı: mordorlu12Hocam hiç paket filtresi yapmadan arama yaptım şimdi.
2014 model benzinli, 340dan başlıyor ama ilanların yoğunluğu 360binde.
2017 dizel ilanları yine aynı fiyat bandında. 340dan başlıyor, 360da yoğunlaşıyor.
2017 benzinlilere bakarsanız 380den başlıyor. Benim gördüğüm kadarıyla bariz bir şekilde dizeller daha ucuz paketsiz olarak bakınca da.
2017 tüm paketler dizel link: https://www.sahibinden.com/en/renault-clio-1.5-dci/semi-automatic,automatic?a5_max=2017&a4_max=100000&sorting=price_asc&a5_min=2017
2017 tüm paketler benzinli: https://www.sahibinden.com/en/renault-clio-1.2/semi-automatic,automatic?a5_max=2017&a4_max=100000&sorting=price_asc&a5_min=2017
İlginç ben de merak ettim. 1.2 ler belki güçlü motordan ötürü aynı fiyat istiyor olabilir ama ben olsam aynı fiyat bandında kesinlikle dizel tercih ederim
-
Clionun kullandığı edc sanziman sistem olarak korktuğunuz dsg ile aynı mantık, çift kavramalı yarı otomatik. İ20 için eski kasa 1.4 olanlar 4 oranlı tam otomatik, son kasa 1.4 olanlar 6 oranlı tam, 1.0 turbo olanlar yine dsg ile aynı sistem olan dct.
Son kasa i20 mantıklı seçenek. Yine 6 oranlı tam otomatik corsa e 1.4 var, enjoy paketleri 4 hava yastıklı.
Güvenlik ve sanziman sağlamlığı bakımından yarise bakabilirsiniz bir de. -
Hocam cevabınız için teşekkürler, çok güzel bilgilendirme yapmışsınız.
-Dsg ile aşırı şikayet gördüm ama nedense clio'nun edc'sinden şikayetlere rastlamadım. Bu sebeple Clio'ya yöneldim. Aynı şikayetler clio'da da var mı?
-Yaris biraz küçük ve tasarım olarak zayıf geliyor gözüme. Azıcık beğenebilsem hemen japon alıcam ama beğendiğim japon arabaları da bütçemi aşıyor.
-2015 i20 elite paketler 390 bandında genelde. 360'a 2014 benzinli clio ve 2017 dizel cliolar 360bine sanki daha iyi seçenek gibi geliyor.
Bir de ben çok yol yapmayacağım. Senede en fazla 10bin olur. Bu şekilde dizel araç almak mantıklı olur mu? Arçata problem çıkarsa maliyetleri daha yüksek oluyormuş sanırım.
-
clio 4 ve makyajlı paketin icon olanı en mantıklısı. çünkü en donanımlı ve hoş hali. 2017 den sonrakilere bakmanız gerekiyor. her şeye rağmen dizel, benzinliye göre litre olarak hala çok az yakıyor. EDC genel sorunları daha azdır. DSG ye göre devede kulak kalır. ama 1.2 turboyuu sakın almayın. -
Hocam katılıyorum size, dizel kesinlikle daha cazip ancak normalde dizel araçlar daha pahalı olurken neden cliolarda 2014 benzinli ile 2017 dizel aynı fiyatta anlamaya çalışıyorum. Aldıktan sonra öğrenirim diye korkmuyor değilim :)
-
İlanları mobilden ögrmiyorum, baktığını ilanların kmleri nasıl?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X