Şimdi Ara

Clio Grand Tour (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.855
Cevap
17
Favori
398.152
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Teşekkür ederim.
  • İkisinde de aynı motor var ama teknik verilere bakarsak meganın 100 km. hızlanması gt.ninkine oranla daha yavaş. Yani aynı performansda değiller eldeki verilere göre. Bence lastik ebadı fark etiriyodur. Meganın lastik ebadı daha büyük, daha çok sürtünme demek. Ağırlık da fark ettirir diycem ama henüz1.4 gt.nin net ağırlığı belli değil. Büyük ihtimal gt 1.4 1150 kilodur. Bu durumda meganla aynı ağırlık olur. Sadece lastik ebadı farkı gözüküyo. Başka açıklama bulamıyorum.
  • hayırlı olsun çok güzel bir araçç
    büyük bagajı ekonomisiyle tam aile için...
  • Teşekkür ederim.
  • dostlar merhaba arac çok hoşuma gitti körşeytan diyor ver symbol ü çek bitane neyse hayırlı olsun darısı başımıza
  • arabam.milliyet.com'dan bir haber.

    Benzinli mi dizel mi?
    Son günlerde benzin ve motorinin fiyatının birbirine çok yaklaştığı ve artık dizel araçların hiçbir avantajının kalmadığı söyleniyor. Peki, gerçekten böyle mi?
    23.05.2008

    Son dönemde motorine yapılan zamlar taşıt kullanıcılarını çılgına çevirdi. Benzinli araçlarla dizel araçların fiyat farkının azaldığını düşündüğümüzde motorinin artık çok da avantajlı olmadığı dillendirilmeye başlandı.

    Gerçekte durum nasıl gelişiyor bunu yavaş yavaş göreceğiz. Son günlerde hibrid araçlarla ilgili teşvik çalışmalarının yapıldığını duyuyoruz. Eğer söylenenler doğruysa gelecek yıllarda dizel araçlara ilgi düşebilir.

    Peki, şimdi durum nasıl? Özellikle ikinci el araçlarla ilgili veriler bize tercihlerin nasıl değiştiğini göstermesi açısından çok yararlı olacaktır. “arabam.com”un ikinci el ilan arama sayfalarından tarama yaparak çıkardığımız veriler, bizi söylenenlerin pek de doğru olmadığı sonucuna ulaştırdı.

    “arabam.com” da geçen yılın haziran ayından bu yılın nisan ayına kadar yapılan 1 milyar 44 milyonluk ikinci el taşıt aranma sayısının detayı bize eğilimlerin pek değişmediğini gösteriyor. Hatta tam tersine sonuçların olduğuna işaret ediyor. Örneğin geçen sene haziran ayında benzinli araç arayanlar toplam içerisinde yüzde 63’lük paya sahipken bu yılın nisan ayında bu rakam yüzde 58’e düşmüş görünüyor. Yine geçen yılın haziran ayında dizel araç arayanlar toplam içinde yüzde 29’luk paya sahipken bu yılın nisan ayında bu rakam yüzde 32’ye çıkmış görünüyor. Bu arada LPG’li araç arayanların oranında da bir miktar artış var. Geçen yılın nisan ayında LPG’li araç arayanlar toplam içinde yüzde 7.7 paya sahipken bu oran geçen ay yüzde 10.8’e kadar yükselmiş bulunuyor.

    İstatistikler kolay kolay yalan söylemez. En azından ikinci elde dizel araçlardan uzaklaşma henüz yok ama gelecekte ne olacak onu hep birlikte göreceğiz.




  • Dostlar dizel de benzinlide önümüzdeki 10 yılda kalkacak. Hem petrol rezervleri bitiyor hemde tabiat artık kaldırmıyor. O nedenle alternatif; özellikle doğaya zarar vermeyen yada en az zararı veren yakıtlara dönülecek. Çalışmalar zaten son yıllarda baya bi hız kazandı. Örneğin toyota hibrit modellerinin amerikada talebe cevap veremediğini bi dergide okumuştum. Yani seri üretim yapılıyor ve baya bi tutuluyor. Dizele gelince tabiki hala benzinliden karlı, fakat kişisel tercih ve ihtiyaca göre benzinli dizel tercihi şekilleniyor. Benim içinde ekonomi önemli fakat az yol yapmam, seneler sonra satarken zorlanmamak ve dizelin olası arızalarında yakıtta kazandırdığı parayı geri alması gibi nedenlerle benzinli daha sorun çıkarmıcak pratik ve konforlu geliyo. Dizelde ise müthiş tork var tabi. Son okuduğum AutoShow dergisinden aldığımız bilgiye göre zaten önemli olanda torkmuş. Benzinli alırken 1.6 alınıp tork meselesi halledilebilir.




  • Selam
    Arkadaşlar fikirlerinize ihtiyacım var
    az önce 2 Araca baktım G.t ve Skodanın Roomster modeline sizce ikisi arasında kıyas yapılabilirmi foruma baktım Roomster ile ilgili bişey bulamadım
    Skoda olması vw ile direk bağlantılı olması kafamda soru işareti oluşturdu
    Pazartesiye kadar karar verip aracı almak istiyorum Roomster mi g.t mi
    sizce
  • Merhaba arkdaşlar .,
    bende ilgileniyorum şu grand tour ile ama bir kaç sorum olacak !
    Clio Grand Tour 1.2 16v lık şeçenek için düşüncelerinizi merak ediyorum.Acaba bu motor yeter mi , bu gövdeye ?
  • fdemirkol, Skoda Roomster'a ben de bakmıştım G.T'yi almadan önce. hatta benzinli versiyonunu test etmiştim. güzel araç. arka koltuklarda yolculuk yapmak çok güzel. farklı eğlenceli bir görüş açısı var. sürücü ve ön yolcu görüş açısı fabia HB ile aynı. Roomster'in dizel baz versiyonunun fiyatı bana fazla gelmişti. bir de 2. elde sanki biraz daha ucuza gider gibi geliyo bana Roomster. Ama kalite konfor iyi. sonuçta vw bünyesinde.

    Burada dizel Roomster testi var:



    Burada da benzinli versiyon testi:



    ikisini de kullanın. hoşunuza gideni alın derim.




  • 1.2 16v motor konusunda birşey diyemeyeceğim. ama clio II nin 1.2 1.6v motorlusunun testi belki size bir fikir verebilir. aşağıdaki testte performans olarak yeterli bulunmuş bu motor. (maksimum hp.75- maksimum tork 105) ama clio II 930 kg. imiş. G.T ise benim ruhsatta 1280 kg. yazıyo. bir derginin yaptığı testte ise 1160 kg. olarak belirtilmiş. sonuçta clio II ye göre G.T daha ağır. o yüzden bu motor nasıl bir bir performans gösterir kullanıp bakmak lazım.



    quote:

    Orjinalden alıntı: ozgur.ozdin

    Merhaba arkdaşlar .,
    bende ilgileniyorum şu grand tour ile ama bir kaç sorum olacak !
    Clio Grand Tour 1.2 16v lık şeçenek için düşüncelerinizi merak ediyorum.Acaba bu motor yeter mi , bu gövdeye ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osmanuçar -- 2 Haziran 2008; 20:22:22 >




  • Renault'a hiç yakıştıramadım. Yeni Kangoo'ya 85 hp ve 105 hp lik motorlar koymuş. bizim G.T de yeni çıkmasına rağmen 65 ve 80 hplik eski motorlarla satıyo.
  • RENAULT
    RENAULT Clio 1.5 dCi Expression
    26.350 YTL
    2006 model / 11000 km / Bursa
    Vites : Düz Motor Gücü : 65
    Hasar Durumu : Hasarsız Kapı Sayısı : 5
    Yakıt : Dizel Aracın KM'si : 11000
    Kasa Tipi : Hatchback Silindir Hacmi : 1500
    Renk : Gri-met. Kullanım : İkinci El
    Model Yılı : 2006 Krediye Uygunluk : Bilinmiyor

    İLAN SAHİBİ İLETİŞİM BİLGİLERİ

    İlgili : kemal yiğitMesaj gönder
    Telefon : 0535.718 38 39
    0535.718 38 39

    GÜVENLİK
    ABS
    Hava Yastığı Sürücü
    Hava Yastığı Yan
    Hava Yastığı Yolcu
    Immobiliser (Elektronik motor kilidi)
    Isofix Çocuk Koltuğu Bağlantısı

    İÇ DONANIM
    Cam Elektrikli Arka
    Cam Elektrikli Ön
    Dikiz Aynaları Elektrikli Dış
    Direksiyon Hidrolik
    Elektrikli Yan Aynalar
    Klima
    Merkezi Kilit
    Merkezi Kilit Uzaktan Kumandalı
    Radyo CD Çalar
    Yol Bilgisayarı

    DIŞ DONANIM
    Aliminyum Alışımlı jantlar
    Far Sis

    DİĞER BİLGİLER
    Garanti Kapsamında
    İhtiyaçtan (Acil) Satılık
    Masrafsız
    Servis Bakımlı
    Sigara İçilmemiş

    SATICI YORUMLARI
    Öğretmenden acil satılık, ev alacağımdan satıyorum. 2006 temmuz çıkışlı, çok temiz, araç 1 defa il dışına çıktı, 10.850 km de, konfor paketli, ekstra viraj farları, çelik jant,abs, vs.. açılır tavan hariç tüm donanım var. çok tasarrurlu, il içi 5,6 ; il dışı 4.2 yakıt tüketimi var. 10.000 bakımı 5.000 km de yapıldı. servis bakımlı ,full kasko var,garantili
    http://www.hurriyetoto.com/oto/otomobil/detay.php?ilan_id=1500180

     Clio Grand Tour


     Clio Grand Tour


     Clio Grand Tour




  • Bir otomobil dergisinin yaptığı CLİO GRAND TOUR testi:

    Testimize 1.5 lt’lik 80 hp güç üreten dizel motor seçeneğiyle konuk olan Grand Tour yalıtım konusunda Avrupa test sürüşlerinin ardından ülkemiz yollarında da başarılı olduğunu ispatladı. Yüksek hızlara çıkıldığında rüzgar ve motor gürültüsü biraz artıyor olsa bile Grand Tour ses konforu ile de ailelerin beğenisini kazanacak.

    Otomobilin değişen boyutları nedeniyle HB kardeşine göre süspansiyon sisteminde de değişiklik yapılmış. Değişen amortisör ayarları ile birlikte stabilizatör çubuğunun takviyesinin artırılması süspansiyon sisteminin önemli yeniliklerini temsil ediyor. Clio’da da beğenimizi kazanan yol tutuş özellikleri böylelikle SW karoser seçeneğinde de aynen korunmuş. Yüksek hızlarda bile kendisine verilen görevleri başarıyla yerine getiren süspansiyon sistemi, konfor ve darbe emiş konularında da yüksek yeteneğe sahip. Sürüş özellikleri konusunda türetildiğini kardeşinin beğenilen yanlarını aynen alan Grand Tour, kullanım sırasında güven veren bir karakter sergiliyor. Yönlendirme yeteneği yüksek olan bir direksiyon sistemine sahip. Sürüş pozisyonu rahatlıkla ayarlanan Grand Tour’un markasının genlerinde var olan küçük dikiz aynası hastalığı da maalesef aynen devam ediyor. Küçük aynalar nedeniyle arka görüş son derece kısıtlı. Ayna ayarlarının kolay yapıldığını da söylemek pek mümkün değil. İç mekan genişliği konusunda boyu 1.90 olanlar için bile son derece bonkör olan Grand Tour, 80 hp güç üreten dizel motoruyla ekonomi ve performans beklentilerini de rahatlıkla karşılıyor. Fakat bu aracın kaputunun altında 105 hp güç üreten dizel motor seçeneğinin de olması gerektiğini düşünüyoruz. Çünkü yüklü olduğu zamanlarda 80 hp’lik dizel motor, şehir kullanımları için gereken performansı sunarken otoyol sürüşlerinde ise sıklıkla soluklanma ihtiyacı duyuyor. Fren performansı konusunda da kardeşinin sahip olduğu yeteneği aynen alan Grand Tour güven veren bir duruş karakterine ve stabil yapısını koruma özelliklerine sahip.

    Sonuç: Renault başarılı küçük sınıf modeli Clio’yu alarak ortaya sportif bir tasarıma sahip olan bir station wagon çıkarmış. Başarılı bir tasarım çalışması olarak adlandırdığımız otomobil, yarısına kadar kardeşi ile aynı görünüme sahipken C sütunundan itibaren farklılaşıyor. Bu otomobil yaratılırken sportif bir tasarımla birlikte Clio’nun başarılı sürüş karakterinin de korunması amaçlanmış. Yapılan birkaç iyileştirme ile bunda da başarılı olunmuş. Kullanışlılık, genişlik ve bagaj hacmi konusunda da övgümüzü alan Grand Tour, HB kardeşinden aldığı başarılı sürüş karakteri ile de göz dolduruyor. Dizel motoruyla çok atak olmasa bile yeterli performansı veren Grand Tour beklendiği gibi tüketim konusunda da iddialı.




  • CLİO GRAND TOUR vs NİSSAN NOTE

    İki otomobilin ortak noktaları ilk bakışta anlaşılmayacak kadar fazla. İkili, Nissan-Renault evliliğinin ilk ürünlerinden olan B Platformu adı verilen altyapıyı paylaşıyor. İlk defa Micra’da kullanılan bu altyapının ölçü sınırlamasıysa oldukça esnek. Örneğin Note ve Grand Tour arsında 20cm’lik, Renault lehine boy farkı bulunuyor. Bunun yanında Note’un aks mesafesi kuzeninden 2.5 cm daha fazla. Ölçülerin bu kadar farklı olması, Note’un Grand Tour’un karşısında şansı olmayacağını düşündürüyor. Fakat durum böyle değil. Grand Tour, bilindik bir station wagon, Note ise akılcı içinde akılcı çözümler barındıran bir aile otomobili. Geniş torpido gözü, küçük eşya saklama alanları ve Tekna isimli donanımla gelen kızaklı arka koltuk gibi donanımlar, Note’un değişkenliğini bir hayli arttırıyor. Böylece isteyenler Note’u geniş arka koltuk diz mesafesiyle isteyenlerse geniş bağaj hacmiyle kullanabiliyor. Bagaj hacmi isteğe göre 280’le 437 litre arasında değiştirilebiliyor. Clio Grand Tour içinse hayat daha kolay. Fazladan boy avantajını çok iyi kullanan Fransızlar, arka koltuk yolcularına geniş diz mesafesi sunmayı başarırken, arka koltuklar normal konumundayken bile 439 litrelik bagaj hacmini kullanıma sunabiliyor. Yani Note, kullanıcısından biraz fedakarlık beklerken, Clio her şeyi bir arada sunma başarısına sahip. Bu noktada, Note’un arka koltukları yatırıldığında kullanıma sunduğu 1332 litrelik kullanım alanının önemiyse biraz daha fazla. Daha alçak tavanlı Clio Grand Tour, bu disiplinde 1277 litrelik değerde kalıyor. Fakat Note’un karmaşıklığı burada da devrede. Düz bir yükleme zemini için Flex Board adı verilen ayraçların kullanılması gerekiyor.

    Note ve Grand Tour’un en belirgin ayrım noktaları konfor disiplininde elde ediliyor. Aslında ikili önde McPherson ve arkada da torsiyon çubuklu benzer süspansiyon sistemlerine sahip. Fakat Grand Tour kuzeninden çok daha iddialı darbe emiş özellikleri sunuyor. Clio’dan alınırken artan ağırlığa uyum sağlaması için geliştirilen ve burulma çubukları kalınlaştırılan arka süspansiyon sistemi, zaten iyi olan konfor seviyesini bir adım daha ileriye taşımış. Clio Grand Tour sert darbelerde bile sakinliğini korumayı başarıyor ve sistemin çalışma sesleri iç mekana neredeyse hiç sızmıyor. Note’sa daha yüksek yapısının kurbanı oluyor. Ağırlık merkezinin yüksekliği nedeniyle daha sert ayarlanmış süspansiyon sistemi, bozuk zeminlerde zayıflık sergileyerek rakibinin fark edilir biçimde gerisinde kalıyor. Clio Grand Tour’un asıl başarısı yol tutuş konusunda ortaya çıkıyor. Bu kadar iyi ayarlanmış konfor seviyesine sahip olmasına karşın virajlarda da huzurunu bozmuyor. İzine sadakati ve bu sırada kolay kontrol edilebilir oluşu alkış alıyor. Clio’nun alışkanlık bekleyen hissiz direksiyon sistemi en azından düz konumundaki oyuncak hissinden kurtulmuş. Note’un darbe emiş sınavında sınıfta kalan süspansiyon sistemi, virajlarda sınırlar dahilinde çok iyi tepkiler verebiliyor. Bu sırada direksiyon sisteminin başarısı da göz dolduruyor. Note’un en hassas yönüyse ani manevralarda ortaya çıkıyor. Limitlerin tükendiği anda Note, arka kısımdan çok şiddetli bir şekilde kopuyor. Böyle bir durumla karşılaşıp Note’u tekrar yola sokabilmek için hassas ve eğitimli ellere ihtiyaç var.

    İşe fiyat listesi dahil olduğunda Renault’un seçenek cimrisi olduğu ortaya çıkıyor. Dizel motorun 80 hp güç üreten versiyonu sadece Dynamic isimli üst donanım seviyesiyle sunuluyor ve fiyatı 36.500 YTL. Buna karşılık Nissan dizel motorlu Note için Visia ve Tekna donanım seviyelerini sunuyor ve Note’un akıllı donanımlarına sahip olmak içinse 35.390 YTL’lik Tekna donanımını tercih etmek gerekli. İkilinin fiyatları, kompakt sınıfın pek çok üyesinden yüksek. Bu da her şeye bir arada sahip olmanın pahalı olduğunu gösteriyor.




  • hangisi kazanmış?
  • osman abi keyifli sürüşler devam ediyormu?
    yakıt birazdaha düşmüştür sanırım araç km
    kaç oldu? iyi seçim pişman olmazsın bide
    dci motor gerçekten çok başarılı
  • serdar1646, Grand Tour konforuyla, yol tutuşuyla ve sessizliğiyle Note göre daha başarılı bulunmuş.

    gacara_53, keyifli sürüşler devam ediyor yakıt 4.5 ile 5 lt arasında değişiyo 100 km'de. gayet iyi. araç şu an 2500 km civarında.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: osmanuçar

    serdar1646, Grand Tour konforuyla, yol tutuşuyla ve sessizliğiyle Note göre daha başarılı bulunmuş.

    gacara_53, keyifli sürüşler devam ediyor yakıt 4.5 ile 5 lt arasında değişiyo 100 km'de. gayet iyi. araç şu an 2500 km civarında.

    maşallah abi 5lt çok iyi
    8lt den az yakan sayısı
    oldukça az
  • Birkaç gün önce 700 KM lik yola gittim. ortalama hızım 110 - 120 KM idi. uzun yolda saatlerce sıkılmadan kullandım. bir seferde bu kadar yolu bu araçla ilk defa gittim. araca iyice alıştım artık. yol tutuşunu, sessizliğini bir kez daha beğendim. tabii ekonomisini de. 3500 KM oldu. Grand Tour'cular nerede yahu. bir türlü forumda sayı çoğalmadı gitti.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.