Şimdi Ara

Clio lll yarı otomatik hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
17.795
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • emektar renault 19 u sattıktan sonra uzun süredir araba piyasasını inceliyorum. yarı otomatik şanzımanlara gelen süper öldürücü yorumlardan dolayı kafam epey karışık. clio 3’ün şanzımanı nasıldır ? arabayı apaçi gibi kullanma niyetim yok. şanzımanı zorlayacak yokuşlar da yok Aydın’da. bu yarı otomatikler gerçekten de söylenildiği gibi süper sorunlu mudur ? madem sorunlu bu firmalar neden üretiyor böyle sorunlu modelleri diye düşünüyorum. yardım ederseniz bu hafta içi almak istiyorum. bütçe 40.000 ama ne kadar düşük olursa o kadar iyi olur



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Clio III Yarı Otomatik Vites: Bilmeniz Gerekenler

    Renault Clio III'ün yarı otomatik şanzımanı, sürücülere manuel şanzımanın kontrolü ile otomatik şanzımanın rahatlığını bir arada sunmaktadır. İşte Clio III yarı otomatik şanzıman hakkında bilmeniz gerekenler:

    Nasıl Çalışır?

    Clio III yarı otomatik şanzıman, debriyaj pedalı gerektirmez. Bunun yerine, bir aktüatör sistemi vites geçişlerini otomatik olarak gerçekleştirir. Sürücüler, vites değiştirmek için vites kolunu manuel olarak hareket ettirirler.

    Avantajları

    • Manuel vitese kıyasla daha kolay kullanım
    • Otomatik şanzımana kıyasla daha iyi yakıt verimliliği
    • Sürüş deneyiminde daha fazla kontrol

    Dezavantajları

    • Manuel şanzımanlara kıyasla daha pahalı bakım
    • Bazı sürücüler, vites geçişlerinin otomatik olmamasından rahatsız olabilir
    • Yokuşlarda dururken arabanın geri kayması gibi bazı durumlarda sorunlar yaşanabilir

    Ortak Sorunlar

    Bazı Clio III yarı otomatik şanzımanlarda şu sorunlar görülebilir:

    • Vites değiştirme gecikmeleri
    • Nötr konuma geçmede sorunlar
    • Aktüatör arızaları

    Kullanım İpuçları

    Clio III yarı otomatik şanzımanının optimum şekilde çalışmasını sağlamak için şu ipuçlarını izleyin:

    • Ani hızlanmalardan kaçının
    • Yokuşlarda aracı el freniyle destekleyin
    • Düzenli olarak şanzıman sıvısını kontrol ettirin ve değiştirin

    Sonuç

    Renault Clio III'ün yarı otomatik şanzımanı, sürüş kolaylığı ve yakıt verimliliği arayanlar için uygun bir seçenektir. Ancak, bakım maliyetlerini ve potansiyel sorunları göz önünde bulundurmak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • yok mu düşüncesi olan yardımcı olacak olan
  • Öncelikle şunu belitmek gerekir : bu tarz yarı otomatik şanzımanlar alışkanlık gerektirir. Zaten sorunların büyük kısmı bu alışkanların oturmamasından dolayı meydana gelir. Yoksa bunlar bildiğimiz manuel şanzımanda vites değiştirmenin bir robot sayesinde yapıldığı basit düzeneklerdir.



    Bahsi geçen yarı otomatik şanzımanlardan rampada çekiş sorunları ve kararsızlık dışında bir sorun duymadım.



    Ben daha önce clio 2 tam ot. Kullanmış ve memnun kalmıştım. Ancak yakın bir arkadaşım clio 3 yarı ot. Aracını lanetler ederek satmıştı. Şanzımanın robotunda elektronik sorunlar vardı.



    Ayrıca düşündüğünüz araç 1.2 atmosferik olacağı için çok performanslı değil. Ancak şehir içinde iş görecektir.



    Size tavsiyem; 1.4 tam otomatik bir clio bakmanız. Yok illa 1.2 yarı otomatik alacağım derseniz de fikrim, eğer temiz ve bakımlı bulursanız rampası olmayan düz bir şehirde sıkıntı olmayacağı yönünde.




  • kocatepe K kullanıcısına yanıt
    öncelikle detaylı yorumunuz için teşekkür ederim. aydın’ı bilirsiniz belki düz bir şehir, yokuş dağ bayır da haftada ya da iki haftada bir köye giderken çıkarız. alışkanlık olarak gerek yaşım gerekse önceki arabamız nedeniyle pek yok. öğrenciyim 23 yaşındayım. arabada basayım geçeyim gibi bir çılgınlık yapmayı da sevmem o yüzden 1.2 baktım. çok mu düşük gelir o motor yokuşlu köy yolunda 4 kişi için peki
  • 1.2 benzinli otomatiğini kullandım rezalet
    araç 4000 devir görmeden vites büyütme yapmadığından manuel modda kullandım
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    bilmediğimden soruyorum. 4000 devirde vites atmasının ne gibi zararı var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurkartal09

    bilmediğimden soruyorum. 4000 devirde vites atmasının ne gibi zararı var
    manuelde 2000-2500 devirde vites atarak rahatlıkla ilerleyeceğiniz yolda 4000 devire kadar çıkması hiç şüphesiz yakıt tüketiminin artmasına sebep olur... abartmıyorum, manuel modda 2000 devirde vites atmak yerine 4000 de vites atsam şehiriçi 1,5 - 2 litre yakıta fark ediyor...
  • websosyal kullanıcısına yanıt
    mantıklı. ama bu nedenden dolayı 38-40 bin liralık araçtan vazgeçilir mi peki ? otomatik zaten genel olarak çok yakar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurkartal09

    mantıklı. ama bu nedenden dolayı 38-40 bin liralık araçtan vazgeçilir mi peki ? otomatik zaten genel olarak çok yakar
    yakıt ve zaman zaman kararsız, yavaş vites geçişlerini sorun etmezseniz (aracı tanıdığınızda ve gerek gördüğünüzde manuel müdehale edebiliyorsunuz zaten) alınabilir derim. öyle abartıldığı gibi yokuş çıkmıyor vs. durumları yok. aynı durumda beni düşündüren robotize otomatiğin durumu olurdu (pahalı bir parça), sonrasında zaten aracın durumunu öğrenmek için iyi bir ekspertiz şart...
  • ugurkartal09 U kullanıcısına yanıt
    Manuel vitesle nispeten çekilir olsa da; 1.2 motor yarı otomatik şanzımanla 4 kişiyle rampalı köy yollarında ızdırap olur. Daha önce dediğim gibi bu tip şanzımanların en büyük sorunu özellikle rampada kararsızlıktır.
  • Aynı şanzımanın olduğu 1.5 dizel 85 lik versiyon da var. Ailemizde 2 senede 100.000 kullandık, genel olarak masrafsız şanzıman.
    1-Otoparkta otoparkçı eleman joystick'e pat küt vurduğu için joystick kırıldı, viteste olduğu için araç çalışmadı. Joystick'in yenisi 1000 lira. Biz açıp tamir ettik.
    2-140.000 km de ilk debriyajı değişti. Manueller ile aynı. Maliyet ucuz.

    Manuelden bozma şanzıman olduğu için arada kararsızlık yapıyor, ancak yakıt tüketimi de hayli düşük.
    Bulabilirseniz dizel olanına bakın. 1.2 olanın manueli bile gitmiyor, ilkel 1990 lardan kalma bir motor.

    İyi forumlar.
  • kayra39 kullanıcısına yanıt
    megane 2 için yorumunuz nedir ?
    tam otomatik olması cezbediyor ama km uçmuş gitmiş hepsinin temizi zor denk gelecek gibi. bütçe 40 bin olduğu için accent era istiyordum ama hayal oldu gibi
  • ugurkartal09 U kullanıcısına yanıt
    Hocam benzinli otomatik kullandım bi dönem, 1.6 16v BVA4 tam otomatik 4 ileri şanzıman. Çok hantal kalıyor. Dizel torklu olmasına rağmen aşırı hantal. Benzin sarfiyatı çok uçuk. Dizeli bile gitmediği için çok yükleniyorsunuz 8lt/100km üzerini gördüm. Manuelde 4.5 yakar ama 1.5 dizel megane. Clio 3 1.6 16v 4 ileri tam otomatik modeller de var. Hem gitmez hem 12lt/100km benzin yakar. Clio 3 dizel otm daha mantıklı. Aslında geçen gün 1.3 dizel otomatik astra h sattım 2010 model. Hasar kaydı vardı ama araç çok temizdi, 38.5 a gitti. Öyle bi araç olsa gözünüz kapalı alın ama her hasar kayıtlı araç düzgün olmayabiliyor.

    Ekstra not: Piyasa o kadar kötü ki, 40 bin tl ye hasarsız otomatik araç yok gibi. Hasarlı Peugeot 308/Citroen C4 bakabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kayra39 -- 18 Ekim 2018; 13:24:57 >
  • kayra39 kullanıcısına yanıt
    astra h otomatik vitesler için neredeyse hiç iyi yorum görmedim okumadım. tabi deneme şansım da olmadı. gerçekten kötü şanzıman mı astra h easytronik oluyodu sanırım. yoksa astra ilk baktığım araçlardandı hala daha hoş geliyor gözüme ama gelen yorumlardan dolayı bakamıyorum artık. manuele kaldık o zaman desenize hocam. manuel için yüksek model sağlam araç öneriniz var mı peki
  • ugurkartal09 U kullanıcısına yanıt
    Opel araçları özellikle astra ları hiç sevmem, benim araç 100 küsür bindeydi 2010 enjoy, emsal modeldeki rakiplerine göre çok daha tok, yol tutuşu iyi, az yakan bir araçtı.



    Yarı otomatik şanzımanlarda demin bahsettiğimiz sıralamaya göre Peugeot/Citroen>Easytronic>Clio 3 Quickshift



    Clio dan daha iyi olduğu kesin :) ama alışınca insan kullanabiliyor. Ben manuelciyim ama hem masrafsız hem az yakar.

    40 bin tl m olsa manuel olarak clio 3 1.5 dizel manuel alırdım. 2011-2012. Şöyle dolu dynamic/20.yıl falan. Olabildiğince düşük km.

    2013 model symbol, 2014 peugeot 301 yerine clio tercih ederim sanırım.
  • kayra39 kullanıcısına yanıt
    son cümlenize o kadar katılıyorum ki. o kadar para veriyosun şirket arabası. boşlar boşu symbole sırf modeli yüksek diye o para yazık bence. bi arabanın vites topuzu bile mi bomboş olur
  • ugurkartal09 U kullanıcısına yanıt
    ahahah aynı kafadayız, eski olsun dolu olsun, ama eski arabalardan da soğudum, sürekli masraf. Yeni arabalar da kalitesiz. Ne alalım. Valla ben megane 3 1.5 dizel 110 manuel aldım su an sunroof-xenon-navi full dolu, önden vurmus, 37 bine aldım. 44 e mal edip 60 bin liralık arabaya binicem. 2011
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.