Şimdi Ara

Computer Vision için hangi matematik, istatistik, CS derslerini bilmem lazım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
355
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gaza gelip konuyu açmadım, kesin kararımı verdim. Sonraki dönemlerdeki ders programımı buna göre şekillendireceğim. Şu anki hedefim gpa kasıp bilkent, avrupa veya abd'de master'a kabul almak. Top tier'da phd yapan ilk ctis'ci olmak istiyorum 


    1. sınıf 2. dönem math 102
    2. 2. sınıf 1. dönem math 225 (difransiyel denklemler)
    3. 2. sınıf 2. dönem math 230 (stat/prob)


    discrete'i ctis bünyesinde zorunlu alıyoruz da basitleştirerek veriyorlar, neyse transkriptte olduğu için bana yeter, ileride kendim ayrıntılı öğrenirim.


    Sanıyorum matematik için bunlar yeterli. stat prob da lisans seviyesinde bu kadarı yeterli. CTIS'te olmayıp öğrenmem gereken CS kavramları neler? Şu anki amacım kendimi geliştirip comp. vision alanında iş bulmak değil, zaten lisans seviyesinde iş bulunamaz. Amacım mastera hazırlık. Master da yetmiyor gerçi de onu o zaman düşünürüz.


    Bilgisi olan var mıdır?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cryptix Ph.D -- 7 Aralık 2024; 8:24:10 >







  • Neler öğrenmen gerekir kesin bir şey söyleyemem fakat odtu ceng 4.sınıf birisiyle konuştum 2'den 3. sınıfa geçilen yazdan itibaren cv engineer olarak çalışıyor. Aynı zamanda okulda lablarda researcher olarak devam ediyor. Ve biraz linkedin baktığımda lisans seviyesinde gayet iş bulan görüyodum. He senin istedigin cutting-edge işler yapmiyolar ama yinede iş üretiyolar.

    Onun bana önerisi "başlangıçta" bu alana çok teorik bilgi kasmadan bir şey üretmek istiyosan github projesi ayağı kaldır dedi. Zaten onların nasıl çalıştığini anlayana kadar ekstradan çok fazla şey ögrenmen gerekicek dedi. Genel olarak ml dl icin andrew ng'nin ml ve dl specialization ile temel bilgiyi öğren dedi (hafif eski fakat hala çok iş goruyomus)
    Daha cok uzatmayayım lafı.

    AI4TR - Ülkem İçin Yapay Zeka Derneğiyoutube
    Yapay Zeka Öğrenmek ve Bilgisayarlı Görü (Umut Özyurt) - 11 Ocak 2024
    https://www.youtube.com/watch?si=1JHphhpghrn3r0VO&v=Wcrzlcut4OM&feature=youtu.be


    Şu video onun videosu zaten çok çok faydalı genel bir yolu direkt ciziyor. Üstüne kendinde farklı şeyler katarsın zaten.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Sadeceaytmatvefiora S kullanıcısına yanıt

    aa benim arkadaş bu :D Sağlam bu arada cv'si.

  • Nphexy N kullanıcısına yanıt
    Gerçekten çok iyi cv'si var. Baya dolu bi adam

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sadeceaytmatvefiora S kullanıcısına yanıt

    Şu tarz bir kafadaysanız, şunun yarısı cv bile yapmak istiyorsanız TR'de top tier dışında asla ama asla ayak basmayın. Cidden TR'deki ortalama üni öğrencisine bak bir de bu arkadaşa bak. Herkesi üniversite mezunu yapmasalardı keşke, bu kadar uçurum olmamalıydı aynı bölümden insanlar arasında en azından.

  • Sadeceaytmatvefiora S kullanıcısına yanıt

    güzel video sağ olasın.

  • ikigai kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle katılıyorum top tier üniversitede okumayan hiç bir insan böyle cv çıkaramaz. Fakat ortalama okullarda okuyan, ortalama olmak isteyen ve ortalama işleri yapacak insanlara da ihtiyaç var. Kıyas yapılan kişi extreme outlier olduğundan diğer insanlara söylenilen laflar biraz haksızlık yapılıyormuş gibi oluyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Cryptix Ph.D kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sadeceaytmatvefiora S kullanıcısına yanıt

    Ben çıkarcam 

  • Çok extreme outlier olduğunu düşünmüyorum, çok daha extremeler var üniversitedeyken AI şirketi kurup dolar milyarderi olan gibi. Ama en azından hedef bu arkadaş gibi öğrenci olmak olmalı, herkes böyle olamaz veya olmaz da, en azından üniversitenin amacı bu arkadaş gibi öğrencileri yetiştirmek veya bunu isteyenlere gerekli fırsatları sağlamak olmalı. Bu kapasiteye ve hedefe sahip olmayan tüm üniversiteleri kapatsalar ben şahsen mutlu olurdum. Diploma kağıtlarında üniversite yazması gerekmiyor herkesin, lise yazardı daha gerçekçi olurdu, 4 yıllarını ortalama IQ'lu hocaların slide okumasını dinleyerek harcamamış olurdu insanlar.


    Ortalama da demeyelim, top tierin bir altına bile insen bu fırsatları sağlamıyor, bu profildeki öğrencileri barındırmıyor üniversiteler. Yani politically correct olmak açısından sizin son dediğinize katılmam gerekirdi, ama katılmıyorum. Epey doluyum bu konuda daha detaya inmeyeceğim. Başka bir kişisel gözlemim de şudur; TR'de en iyi akademisyenler odtu'den çıkıyor, daha odtu'lu olup vasat olan ve kafası ağır çalışan hocaya denk gelmedim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikigai -- 7 Aralık 2024; 14:50:16 >




  • ikigai kullanıcısına yanıt

    bu tarz hatta çok daha iyi öğrenciler en fazla bilkent ee'de bu arada. bizim bölümdeki iyi sıralamılarda bile vizyon yok. hepsi mobil oyun çıkarıp parayı vurcam kafasında dolanıyor. eleman 1k olmuş masterla uğraşamam kanka diyor.

  • Cryptix Ph.D kullanıcısına yanıt

    Öğrenciler bu kafada olmasa bile en azından hocalar ve okul bu kafadaki öğrencilere fırsat sağlayabilmeli bence. Benim bildiğim çoğu hoca bu arkadaşın altında seviyedeler hem entelektüel kapasite hem de cv ve başarı açısından, alıp bu öğrenciyi kendi seviyesinin çok altında olan hocanın dersine soktuğunu düşün mesela, üzücü ve tamamen zaman kaybı bir durum ortaya çıkar, ne demek istediğmi anlatabilmişimdir umarım.


    Akademik hedefi olan, kendine şu videodaki arkadaş tarzı insanlara benzer hedefler çizen top tier dışında düşünmesin, bak yine söylüyorum, üniversite adaylarına hizmet olarak bunu söylemeyi görev biliyorum.

    Genelde millet kendi okulunu över, sahiplenir, yalan da olsa kendini iyi yerde göstermeye çalışır. Hiçbir üniversite veya kurumun fanatiği değilim, hepsi yerin dibine batsın, doğru iş yapanın ve gerçeğin tarafındayım ben.

  • Cryptix Ph.D kullanıcısına yanıt

     


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ikigai kullanıcısına yanıt

    İtüden böyle adam niye çok daha az çıkıyor acaba bölümlerin sıralamaları hemen hemen aynı akademisyen kalitesi de benzer ama büyük fark var okulun vizyonda sıkıntı var heralde


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yltyy kullanıcısına yanıt

    okulun ve bölüm hocalarının vizyonu ile alakalı. bizim bölüm başkanı AI ile uğraşıp research yapmak istiyorsanız ceng'e matematiğe geçin diyor mesela.

  • Oturup detaylı karşılaştırma yapmadım ama söylediğiniz şeyden yola çıkarsak düz mantıkla, aynı ayarda adam çıkmıyor -> bu ayarda yerlere yurt dışında gidemiyorlar -> bunların bir kısmının gelip okulda hoca olduğunu düşünürsek -> akademisyen kalitesi de aynı değildir


    İTÜ'de yurt dışında nereye gidersiniz falan hiç umursamadan hocaların düşük notları verdiğini duydum mesela. Hele eskilerden başarılı öğrenciler bile mühendisliklerden düşük notlarla mezun oluyordu. Bu direkt olarak Amerika'da iyi okullarda phd'yi engeller. Okulda research yapabilmeniz ve bağlantısı sağlam olan hocalar lazım bunlar var mı itude?


    Yani ben şunu iddia ediyorum; bu arkadaşı alın ortalama bir üniversiteye koyun, bu aldığı coursera sertifikaları dışında hiçbir şeyi yapamazdı, cambridge undergraduate research assistant falan hayal. Vizyon ve motivasyon eksikliğinden o kendi başına yaptıklarını da yapmazdı büyük ihtimalle, istediklerini yapamadığı için ve bulunduğu ortamın kalitesizliğinden isteğini kaybedip dersleri de salabilirdi tamamen, akademiye dair isteğini de kaybederdi.


    Mesela; linkedinine bakalım: Undergraduate Researcher at METU Intelligent Systems Laboratory, Advisor, Assoc. Prof. Şeyda Ertekin.

    Kimmiş bu advisor:

    https://www.tbdakademi.org.tr/ozgecmisler/doc-dr-seyda-ertekin.html


    Daha bir şeyler söyleyeceğim de söylemesem de olur, gerisini siz çıkarırsınız zaten.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikigai -- 7 Aralık 2024; 17:20:37 >




  • ikigai kullanıcısına yanıt

    Akademisyenler araştırma için daha az teşvik ediyor veya etmiyor muhtemelen bakıyorum mesela adam 3.9 ortalama yapmıs bölüm birincisi tusaşa girmiş onun altında bölüm ikincisi ethde master yapıyor

  • lineer cebir, measure/prob. theory, calculus, biraz da obur matematik derslerinden bilgiler, abstract algebra/diff geo/topology zart zurt. 101/102/225/230 la olacak is degil, en basitinden calculus 3 almamis oluyorsun.

  • jroptog J kullanıcısına yanıt

    Hocam Mat sıkıntı değil halledilir, cs dersleri olarak hangileri önemli? Lisansta cv için temel atmayı, masterda öğrenmeyi, phd’de uzmanlaşmayı düşünüyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ikigai kullanıcısına yanıt

    Odtü makina eski bölüm başkan yardımcısı Özgür Hoca ile tanışmamışsınız o zaman diye yorumladım  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.