Alıntı; ''Avrupa Lastik Etiketleme Sistemi çerçevesinde Ziex ZE310 Ecorun bütün boyutlarda ıslak zeminde frenleme alanında maksimum A notunu, yuvarlanma direnci alanında ise C ile E arasında değişen notlar elde ederek büyük beğeni topluyor.'' Yazının öncesi de var. Öncesi kendi sitesinde yazan açıklamanın aynısı, Bu son cümle silinmiş siteden. Yük/hız endeksine göre etiket değerleri değişiyor fakat aynı ebat ve aynı yük/hız endeksine sahip lastiklerde de etiket değerleri farklı olabiliyor sanırım. Örnek olarak; https://resimyukle.link/i/pbdyw 2021 üretim ve A/C etiketli de var. Fakat 92H yerine 96V ve 69 db etikete sahip. 2020 üretim almayın bence. Yeni her zaman daha iyidir. Almadan önce de muhakkak satıcıya sorup üretim tarihi ve etiket değerlerini teyit edin. Bu arada yazılmamış fakat XL yanak olabilir linkteki. XL yanak istemezseniz başka sitelere de bakabilirsiniz. Gürültü seviyesinin durduk yere 67'den 69'a çıkması çok mantıklı değil çünkü. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BPG2004 -- 6 Haziran 2021; 13:28:4 > |
Continental vs Falken ? (6. sayfa)
-
-
Bunun sebebleri
1.si evet iyileştirme yapılmış olabilir.
2.si 92h 91 v gibi yük ve hız endeksleri etkiler ve farklı olabilir. yakıt tüketimi ni yük ve hız endeksi yükseldikçe genelde lastik ağırlaşır gram olarak
3.yani lastiğin üzerindeki etikete bakmak lazım satıcılar yanlış yazabiliyor.
4. Yakıt tüketimi ve etiket değerleri 2021 ile beraber referans değerlerinde değişikliğe gidildi daha sınıflar daraldıldı bunla alakalı olarak sınıfı değişmiştir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mhmmd.239 -- 6 Haziran 2021; 15:50:46 > -
teşekkür ederim arkadaşlar bilgilendirme için.
@BPG2004 , @Mhmmd.239 -
Premium denilen lastikleri, Petlas'ı kullanmış olan ve şuan Falken ze310 kullanan bir kullanıcı olarak konuşuyorum. Falken uygun fiyata premium kalitesini sunan ve Petlas ile karşılaştırılamayacak bir lastiktir. Ayrıca dayanıklı yanak yapısı ve hamuru ile Türkiye şartlarına uygundur ve uzun ömürlüdür. Continental 3. yılda çatlak içinde kalıyor, benim 3. yılda falken ze310'un hamuru sapasağlam. Kışlık Petlasları değiştirdim oh be dedim, aracın gidişi değişti. Zaten etiket değerleri ve test sonuçları de yazdıklarımı doğruluyor.
-
Falken ziex 914 u Nisan 2018 taktırdım.
Çatlak konusunda kesinlikle haklisiniz. 4. Senesine giren lastiklerde kılcal catlak yok.
Lastik parlatıcı hiç kullanmadım ve gölgede araba. Buna da bağlıyorum. -
Arkadaşlar merhaba
Aracım megane sport tourer, 205/50/17, 225/45/17, 225/40/18 ve 205/55/16 bu boyutların uygun olduğu kapıda yazıyor.
Bunların arasında hangisini almak mantıklıdır? neler farkeder?
Bir de falken ziex ze310 düşünüyorum ancak yakıt tüketiminin E olması düşündürüyor. Düşünceniz nedir?
Teşekkürler
-
Söylediğiniz ebatların jantları hep farklı sizin jantınız kaç inç?
-
quote:
Orijinalden alıntı: PetrovaFireSöylediğiniz ebatların jantları hep farklı sizin jantınız kaç inç?
17 inç
-
Conti pc6 kullanıyorum, çok memnunum. Yaklaşık 30bin km oldu 1 yıl önce almıştım. Biraz sert bir lastik, kış lastiği gibi sesi var. Ama ıslak zemin tutuşu çok iyi.
Sert bir lastik olduğu için sıcak şehirlerde çok iyi oluyor, yıpranma payı az.
Fiyatı pahalı ama 2m fren mesafesi demek, çarpmak ile çarpmamak demektir. Lastik te f/p aranmaz. -
205/50/17 - 225/45/17 arasından hangisinin fiyatı uygunsa onu alın. Şahsen ben lastikte konforu arttırdığı için kalın yanak tercih ederim, yani 205/50/17.
Falken ze310'un tek handikabı yuvarlanma direncinin yüksek olması. O yüzden yakıt tüketimi E. Bunun dışında yol tutuş ve konfor anlamında Premium lastik. Fiyatının uygun olması ve uzun ömürlü bir lastik olması ile bu açığı kapatacaktır.
-
quote:
Orijinalden alıntı: hknerdr17 inç
Alıntıları Göster225/45r17 alın geçin başka şey aramayın. geniş taban yol tutuşu ve fren performansı olarak artı sağlar. tek dezavantajı bi tık tüketimi arttırabilir ama gözle görülecek bir artış olmaz korkmayın.
yanak ölçüsü konfor vs. olarak iki lastik arasında fark yok. çünkü yanak genişliği tabana göre yuzdesel oranla hesaplanır ve hesaplayınca arada mm olarak çok çok ufak bir fark oluyor. 205/50r17 hiç bakmayın bile çünkü ara ölçü olması nedeniyle zaten pahalı oluyor. pek bir artısı yok bu lastiğin.
205x0.50=102.5mm (yanak)
225x0.45=101.3mm (yanak)
arada 1mm yanak farkı var küsuratını atınca.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 7 Haziran 2021; 21:26:40 >
-
Biz teşekkür ederiz 😉 -
Hocam yakıt tüketimi,ses,yol tutuş ve kızaklama direncini tam ters orantılıdır bunu unutmayın.
Eğerki hem yakıt tüketimi düşük hem sessiz hem yol tutuşu yüksek hem kızaklama direnci yüksek bir lastik olsa idi herkes gider tek bir markayı alırdı veya bir marka tek bir model üretirdi. Falkenin lastik başı ağırlığı fazla bunu sebebi tel yapısı kalın yada sık olmasıdır bu kızaklama direncini yükseltir ve yol a uygulanan G kuvvetini artırır yani yol tutuşuda artırır ama dönme direncinide ağırlaşan cismin dönme direnci yüksek olacağı için yükselir doğal 👍🏻 sessizlik de biraz desen biraz hız ve yük endeksi etkili
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mhmmd.239 -- 7 Haziran 2021; 23:20:20 > -
quote:
Orijinalden alıntı: Mhmmd.239
Hocam yakıt tüketimi,ses,yol tutuş ve kızaklama direncini tam ters orantılıdır bunu unutmayın.
Eğerki hem yakıt tüketimi düşük hem sessiz hem yol tutuşu yüksek hem kızaklama direnci yüksek bir lastik olsa idi herkes gider tek bir markayı alırdı veya bir marka tek bir model üretirdi. Falkenin lastik başı ağırlığı fazla bunu sebebi tel yapısı kalın yada sık olmasıdır bu kızaklama direncini yükseltir ve yol a uygulanan G kuvvetini artırır yani yol tutuşuda artırır ama dönme direncinide ağırlaşan cismin dönme direnci yüksek olacağı için yükselir doğal 👍🏻 sessizlik de biraz desen biraz hız ve yük endeksi etkiliAnladım haklısınız ancak Michelin Primacy 4 sanırım bunu karşılıyor bazı serilerinde.
-
Bağımsız testlerde Michelin primacy 4 ün esamesi bile okunmuyor ama. 😉 Kullanıcılarının 1. Şikayeti dalgalanma hissiyatı kuru ve ıslak zeminde direksiyon hareketlerine tepki alınırken ara ara tutunmama gibi ifade edilebilir. En dengeli ise Goodyear Efficientgrip2 bence bir falken ziex ecorun 310 kullanncısı olarak. 1.olmasada ilk 4 de mutlaka
https://hangilastik.com/2020-tyrereviews-yaz-lastigi-testi-205-55-r16-1993/
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mhmmd.239 -- 8 Haziran 2021; 0:8:18 > -
quote:
Orijinalden alıntı: Yazılımcı OnlineBen 2 kere continental kullandım. Bir eco3 bir CPC 5. İkisinde de 3üncü senesinde diş ile yanak arasında kalan köşe kısımda çatlaklar oluşmaya başladı.
Eco 3 kullanırken bu 4'üncü seneden sonra olmuştu gerçi. 5 sene kullandım onu taş gibiydi diş derinliği ama dişlerin üstü de lastiğin köşeleri de çatlaktı. Dişlerin üstü ise çizik çizik çatlak içindeydi.
Conti PreC5 aldım sonra. Üçüncü senesinde yine çatlama oldu aynı yerden. arabanın ön düzeni iyi, lastiklerin havasına paranoyak şekilde kontrol ederim hep. Lastiklerimi hep yaz kış ayrı kullanırım.
Ama yine çatlıyor yine çatlıyor anlamadım gitti. Dişlerindeki çizikler çatlaklar yok gibi bunda ama yanak ile diş arasındaki o köşe kısım yine çatlak. Eminim 4 5 sene olunca dişlerde de çatlaklar olacak eco3 gibi.
Zaten ıslakta çok kayıyor, şehir içinde ısınmadığında çok patinaj çekiyor. Eskişehir gibi bir memlekette ben pek memnun kalmadım continentalden. Sıcak nemli memleketlerde çok güzel. Yazın silifkede mersinde baya rahat ettim :D Lastik ısındığında güzel yol tutuyor.
Şahsen ben bir daha conti almam. CPC 6 nasıldır bilmiyorum fakat güvenemiyorum.
Acaba bu durum normal mi onu da bilmiyorum 3 senede saklama koşullarına dikkat edilmiş, yaz kış ayrı kullanılmış, yüksek ve düşük basınçta kullanılmamış bir lastik,
bu lastik uzun süreli hareketsiz kalmış ve yanak yapmış..
-
quote:
Orijinalden alıntı: coskunsercePremium denilen lastikleri, Petlas'ı kullanmış olan ve şuan Falken ze310 kullanan bir kullanıcı olarak konuşuyorum. Falken uygun fiyata premium kalitesini sunan ve Petlas ile karşılaştırılamayacak bir lastiktir. Ayrıca dayanıklı yanak yapısı ve hamuru ile Türkiye şartlarına uygundur ve uzun ömürlüdür. Continental 3. yılda çatlak içinde kalıyor, benim 3. yılda falken ze310'un hamuru sapasağlam. Kışlık Petlasları değiştirdim oh be dedim, aracın gidişi değişti. Zaten etiket değerleri ve test sonuçları de yazdıklarımı doğruluyor.
falkeni öyle bir yazmışsınız ki okuyan fabrikanın ortağı sanır.
2 senedir petlasın kışlıklarını kullanıyorum gayet başarılılar yakıt değerleri ve yol tutuş harika..
kışın bile 5 litre ortalama ile gezdim o denli
starmax ın yazlık lastiklerinide aldım onlarda gayet başarılılar
fiyat performans anlamında
tanesini 500 liraya
215 60 17
-
quote:
Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACKbu lastik uzun süreli hareketsiz kalmış ve yanak yapmış..
Alıntıları GösterYazın yazlık, kışın kışlık kullanıyorum. Ne kadar süre yatması lazım ki bu duruma gelsin Yani haftada 3 4 gün yatmak uzun süreli yatışa giriyorsa orasını bilemem.
Eco3 lerde de aynısı olmuştu, CPC5 de de aynısı. 6 alsam onda da olur. Ama ilginçtir goodyear'da olmuyor.
-
O çatlaklar kesinlikle normal değil.quote:
Orijinalden alıntı: Yazılımcı OnlineYazın yazlık, kışın kışlık kullanıyorum. Ne kadar süre yatması lazım ki bu duruma gelsin Yani haftada 3 4 gün yatmak uzun süreli yatışa giriyorsa orasını bilemem.
Eco3 lerde de aynısı olmuştu, CPC5 de de aynısı. 6 alsam onda da olur. Ama ilginçtir goodyear'da olmuyor.
Alıntıları Göster
Lastik havasını kontrol etmeyen biri olsa havasız binilmis derdim.
4. Senesine giren ziex 914 te gözle görülebilen bi çatlak yok.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X