Şimdi Ara

Copilot (Ralli de sagdaki surucu) Ne Ise Yarar ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
2.626
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • rallilerde copilot un sofor konsantrasyonu ve yola odaklanmayi arttirdigi icin orada oldugunu biliyoruz

    lakin yaris ortaminda ozellikle her kilonun farkettigi kosullarda arabaya ekstradan 80 90 kilo koymak buna deger mi

    80 90 kilo agirlik azaltimi icin binlerce dolar harcaniyor sonra arabaya ekstradan bu agirlik konuyor ne anlami kaldi ?

    son olarak arastirirken ogrendim ki sag koltuk soforden 10cm asagida olurmus hem agirlik merkezi dussun hem de korkmasin diye



  • Rallilerde, bilgisayar oyunlarında oluğu üzere canlı olarak yol durumunu gösteren bir harita yoktur. Yardımcı pilot test etabında aldığı notlarla yarış esnasında pilota önlerindeki yolun durumu, virajın derecesi gibi konularda ön bilgiler verir, pilot da aracı bu bilgiler ışığında deyim yerindeyse kör bir şekilde kullanır, özellikle virajlarda. Yardımcı pilot ağırlığı o kadar da önemli değil, sonuçta bütün araçlarda yardımcı pilot aynı anda kaldırılacağı için ağırlık olarak bir kazanç sağlamayacaktır.
  • Yarışı pilot kaybettirir, co-pilot kazandırır..
  • sağ yap, sol yap, az sağ yap, çok sol yap, düz git der.

  • Rallilerde, bilgisayar oyunlarında oluğu üzere canlı olarak yol durumunu gösteren bir harita yoktur. Yardımcı pilot test etabında aldığı notlarla yarış esnasında pilota önlerindeki yolun durumu, virajın derecesi gibi konularda ön bilgiler verir, pilot da aracı bu bilgiler ışığında deyim yerindeyse kör bir şekilde kullanır, özellikle virajlarda. Yardımcı pilot ağırlığı o kadar da önemli değil, sonuçta bütün araçlarda yardımcı pilot aynı anda kaldırılacağı için ağırlık olarak bir kazanç sağlamayacaktır.
  • Co pilot araç viraja girince aracı dengelemek için vardır. Adı üstünde co, dengeleyici yani. Mesela buradaki teyze co-pilottur.
    Copilot (Ralli de sagdaki surucu) Ne Ise Yarar ?
  • Copilot candir gerisi heyecandir
  • Pilotun yönünü bulmasında yardımcı oluyor. Aynı zamanda yarış sırasında her araçta 80-90 kilo fazlalık olacağı için bunun bir sorun olacağını düşünmüyorum. Yarış yine adil olarak ilerliyor.
  • ARkadaşlar doğru cevabı vermiş zaten. Copilot dengeleyici pilottur.

    Bazen de esas pilot yorulunca o geçer direksiyona.
  • Bir sonraki viraj hakkında bilgi veriyor genelde. Tam sağ, hafif sol, şimdi tam gaz, hafif sağ, şimdi tam sol.
  • Onlarda da debriyaj ve fren pedalları var vites değiştirirken yardımcı oluyorlar zaman kaybetmesin diye.
  • Yavaş gidersin "deh" der. Hızlı gidersin trip atar. Ziplarsin "vay" der. Virajin İşlevine değil boyuna bakar. Zemin geçişlerinde, topraagam der. Arada bir pit ile muhatap olur.

    Büyük rallylerde Dakar gibi navigasyon cihazı yerine geçer, arada direksiyonu verirsin, bir tarafı sismesin diye

    Ne bileyim hafif olsun, orta sıklıkta konussun, trip yapmasın yeter işte. .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 22 Kasım 2018; 22:13:13 >
  • Rallide ağırlık o kadar da büyük sorun değil. Çünkü zemin gevşek, araçlar yere zaten güç bela tutunuyor. Fazladan 80-90 kiloluk ağırlık hiç bir dezavantaj oluşturmuyor. Bununla birlikte her otomobilde bir yardımcı pilot olduğu için bütün araçların ağırlık değişimi aynı.
    Ayrıca yardımcı pilot pistteki bir sonraki etmeni (Sağa - sola virajı, keskinliğini, yol daralması, köprü, zıplama, su gibi durumları) pilota erkenden söyleyerek pilotun tepki süresini inanılmaz iyileştirir. Öyle ki bazen pilot virajı görmeden direksiyon kırar.
  • Ralli pist yarışına benzemez. Pistte sürekli aynı yeri dönersin, virajları, huyunu suyunu ezberlersin, bir tur hepi topu 5 km'dir. Bu nedenle yardımcı pilota gerek yoktur.

    Ralli etapları A noktasından B noktasınadır ve bu etaplar piste göre çok daha uzundur. Ayrıca sürekli belli yerlerde aynı yollarda yapılmaz, rotalar sürekli değişkenlik gösterebilir. Dolayısı ile standart yarış pistleri gibi ezberlenme imkanı pek yoktur.

    Yarıştan önce pratik zamanlarında etaplara çıkılır bakılır, co-pilot her detayı, her virajı, her zemini not alır. Yarış esnasında da pilota okur ve yönlendirir. Yukarıda da yazıldığı gibi pilotu her olayın öncesinde bilgilendirir, pilot da buna göre aksiyon alır, tepki süreleri kısalır, her duruma öncesinden hazırlıklı olunur.

    Co-pilot'suz da yarışılabilir fakat co-pilot'lu kadar hızlı olunamaz :)
  • Navigasyon ve GPS teknolojisindeki günümüz gelişmeleri sayesinde copilot'un işlevi araca yüklenemez mi?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.