Selamlar arkadaşlar, forumda daha önce farklı kategorilerde bu karşılaştırma yapılmıştır mutlaka ancak daha özele indirgenmiş olarak bir sorum olacak. 150-160K bütçem var ve aşağıdaki seçenekler arasında kaldım; Seçenek 1: Toyota Corolla 1.6 Benzin Manuel (2016-2018 Life veya Touch) Seçenek 2: Ford Focus 1.6 Benzin Manuel (2015-2018 Trendx veya Style) Veya bütçeyi zorlayıp 0 km; Seçenek 3: Kia Ceed 1.0 Manuel (2019-2020 Cool Techno) => 180K fiyatı var Daha önce focus kullandım, corolla da yeni kasasını kullandım. Sürüş olarak focus daha iyi hissettirdi ancak sorunsuz olması açısından da corolla mantıklı geliyor. Ayrıca corolla 6 ileri şanzıman sunuyor, özellikle uzun yolda daha avantajlı diye düşünüyorum. Siz olsaydınız hangisini, hangi sebeplerden tercih ederdiniz ve hangisini neden tercih etmezdiniz ? Bunlar dışında farklı önerisi olan olursa bilmek isterim. Kullanan bilen arkadaşlardan destek bekliyorum, teşekkürler. |
Corolla, Focus, Ceed ?
-
-
Sıfır corolla 1.5 180bin iken 2016 corolla 180bin saçma olur.
Ceed en mantıklısı. Araç kaliteli, güzel araba. 1.4 atmosferigini tercih ederdim varsa. 180bin fena fiyat değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2016 olanların fiyatı 150-160 arası hocam
-
focus ve corollayı birbirine yakın buluyorum, focus sürüş dinamiği ve yol tutuş olarak daha iyidir, corolla ise iç hacim-genişlik ve konfor olarak biraz daha iyidir. ancak bu iki aracada benzin ile binmek masraflı olur, şayet LPG takılacaksa bunlardan birini tercih etmek mantıklı olur (bu noktada Corolla tarafının LPG ye daha uyumlu ve sorunsuz olduğunu biliyoruz) ayrıca donanım tarafında focus daha boş kalıyor Corolla'ya göre.
tüpe bulaşmak istemeyen benim gibi insanlar için şahsi tercihim Ceed olur, neden;
- sıfır km ve garantili araç olması.
- motor hacmi ile en düşük MTV vergisi diliminde olması.
- tatmin edici seviyede yeterli donanım sunması.
- 6 ileri şanzıman ile bilhassa uzun yolda konfor ve tüketim avantajının olması.
- kendi segmentinde (C HB olarak) arkada bağımsız süspansiyon sunması, konfor olarak tatmin edici olması.
- güzel tasarıma sahip olması. (özellikle iç tasarım-konsol direksiyon vs. gayet modern gözüküyor)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 23 Mart 2021; 20:40:17 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Focus 3.5 u cok seven ve sahibi olan biri olarak Ceed al diyorum.
Sifir her zaman onceligim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ceed > focus > corolla
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Focus vs corolla: focus 5 vites, motoru daha zayıf, lpg'de sorun çıkarma ihtimali var ancak daha güzel duruyor, daha iyi yol tutuş, yalıtım vs avantajları var. eski kasa toyotanın ise çoğunun devam eden garantisi, içinin yayla gibi ve her şeyinin yumşak olması(süspansiyonu, pedalları, direksiyonu vs) gibi avantajları var. ama hep düz gitmek isteyen bir yol karakteri, kötü yalıtımı da eksisi. ikinci eli çok iyi olmasına rağmen kötü corollayı zor satarsın.
creed: düşük beygiri, atmosferik kadar yani 172 torku var. gerisine bakmaya gerek bile yok. bunu önerenler 5 sene önce herkese mazda 3 tavsiye ediyordu. salak gibi gidip baktım birine, 3000 devirde 100 yaptığını görünce zengin kalkışı yaptım.
bunların hepsi çok binilmiş olur, az km'lilere zaten sıfır parası isterler. üzerine biraz daha koyup sıfır corolla almak daha mantıklı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sancar10 -- 23 Mart 2021; 21:22:48 > -
Focusun dusuk km li dizellerini de bulursunuz. Bi bakin.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Tabiki Ceed.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sıfır corolla'nın torku kaç ki?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: suatcagdassıfır corolla'nın torku kaç ki?
Konu sahibinin seçenek olarak sunduğu 2018'in 160, sıfırın 153.
Beygiri daha düşük, Fındık turbolu, c sınıfı cüssesinde bir araba aldıysa en azından torku 172'nin üzerinde olsun bi zahmet.
gayet hacimli ve torku yüksek 1.4 122 hp tsi'nin bile şu şekilde zorlandığı bir motorun karşısına torku bile kurtarmayan 100 hp'lik 1.0'ın "daha performanslı" diye konmasına katılmıyorum;
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sancar10 -- 23 Mart 2021; 22:13:16 >
-
performansla ilgili bişey den bahsetmedik zaten, sonuçta bunların hiçbiri uçma-kaçma arabası değil.
düşük hacimli diye 1.0 motorda sütçü beygiri değil sonuçta, performans beklentisi çok fazla olmayan adama yeterli gelir. bugün nerdeyse bütün üreticiler 1.0 turbo motor üretiyor ve kullanıyor. volkswageni, renosu, hyundai'si milyonlarca satılıyor bu motorlar. sizin Toyota tarafında asıl derdiniz "neden güzelim 1.2T motoru sedan kasaya koymuyorlar" olmalı, sırf şu salak huylarindan dolayı bile sinir ediyor Toyota.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2016/2018 hyundai Elantra 1.6 style paket öneririm Corolla muadili sürüşü corollaya göre bi tık daha konforlu varsa cevrenizde bi sürün isterseniz yada 2.el satan bayilerde de test sürüş yapabilirisniz. Kusursuz LPG uyumlu bir araç az digital az sorun
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mhmmd.239 -- 23 Mart 2021; 22:39:13 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: suatcagdasperformansla ilgili bişey den bahsetmedik zaten, sonuçta bunların hiçbiri uçma-kaçma arabası değil.
düşük hacimli diye 1.0 motorda sütçü beygiri değil sonuçta, performans beklentisi çok fazla olmayan adama yeterli gelir. bugün nerdeyse bütün üreticiler 1.0 turbo motor üretiyor ve kullanıyor. volkswageni, renosu, hyundai'si milyonlarca satılıyor bu motorlar. sizin Toyota tarafında asıl derdiniz "neden güzelim 1.2T motoru sedan kasaya koymuyorlar" olmalı, sırf şu salak huylarindan dolayı bile sinir ediyor Toyota.
Aynen komşunun chr'sinde var 1.2t. çift soğutma sistemli çok usturuplu çalışan, "yeterli" bi makina. geçen yaz tatile gittiğimiz arkadaşlardan biri toyota fabrikasında çalışıyor, ona da sormuştum "niye takmıyorsunuz lan o motoru" diye. Türkiye fabrikasının araba yolladığı ülkelere uygun değilmiş. düşük akaryakıt kalitesi, düşük nitelikli servise gitmea oranı, kalitesiz ve sahte yedek parça kullanımı yüksekliği filan. 2.0, 1.6 atmosferiği takıp salıyoruz işte demişti.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sancar10 -- 23 Mart 2021; 22:52:1 >
-
eheueh bahaneleri de hazırmış iyi güldüm :)
kardeşim bari opsiyon olarak sunarsın şu motoru, tam bizim ülke için uygun, MTV düşük, 3 silindir yerine 4 silindir var; daha sessiz ve titreşimsiz çalışıyor, turbosu var alt devirler canlı ve tüketim daha az atmosferiğe göre vs. vs.
senin gönderdiğin ülkenin akaryakıtı dandik diye bizim günahımız nedir? sen yine tak atmosferik motoru gönder oralara. yani şuan (1.8 hibriti saymıyorum bizde mantığı olmadığı için) tek motor seçeneği sunan tek marka 'dikkafalı' Toyota'dır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: suatcagdaseheueh bahaneleri de hazırmış iyi güldüm :)
kardeşim bari opsiyon olarak sunarsın şu motoru, tam bizim ülke için uygun, MTV düşük, 3 silindir yerine 4 silindir var; daha sessiz ve titreşimsiz çalışıyor, turbosu var alt devirler canlı ve tüketim daha az atmosferiğe göre vs. vs.
senin gönderdiğin ülkenin akaryakıtı dandik diye bizim günahımız nedir? sen yine tak atmosferik motoru gönder oralara. yani şuan (1.8 hibriti saymıyorum bizde mantığı olmadığı için) tek motor seçeneği sunan tek marka 'dikkafalı' Toyota'dır.
Tam da bu yüzen işte. Adamlar araba sattığı ülkeleri guruplayıp ona göre piyasaya sürüyor. bizim gurupta da rusya, ortadoğunun petrol zengini olmayan tarafı, benzeri ülkeler var, sakaryada o gurup için üretim var. o ülker için üretilen sedan corallaya 1.2 turbo konmuyor. ingilterede ab için üretilende var, numunelik geliyo arada. abd'de amerikalılar için üretilenin bırak motoru, kasası bile farklı, çok daha yırtıcı duruyor, japonyada japonlar için üretilen 2020 modeli ise 90'ların otomobillerini andırıyor.
-
hmm anladım durumu hocam, bayide pek bulunmayan yeni HB kasa Corolla'da 1.2Turbo motor var ve evet bunlar İngiltere üretimi oradan geliyor bize.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: sancar10Konu sahibinin seçenek olarak sunduğu 2018'in 160, sıfırın 153.
Beygiri daha düşük, Fındık turbolu, c sınıfı cüssesinde bir araba aldıysa en azından torku 172'nin üzerinde olsun bi zahmet.
gayet hacimli ve torku yüksek 1.4 122 hp tsi'nin bile şu şekilde zorlandığı bir motorun karşısına torku bile kurtarmayan 100 hp'lik 1.0'ın "daha performanslı" diye konmasına katılmıyorum;
Alıntıları GösterŞehir içi günlük kullanımda 1.0T araç 1.4 1.5 atmosferikten daha iyi hissettirir diye düşünüyorum. Sürekli otobana çıkıp dip gaz gitmiyoruz sonuçta.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
0 km alabilecekken diğerleri macera olur.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X