Şimdi Ara

Corsa B Kulübü (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
1.222
Cevap
33
Favori
228.460
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: engobe

    Corsa swing 1.4 i (C 1.4 Se) 1994 model aracım var. Otomobilimi seviyorum ve zevkle kullanıyorum. Eski olmasına rağmen hem tasarım hem konfor olarak yeni arabaları aratmadığını düşünmekteyim. Fakat aracımda aşağıda bahsettiğim motor arıza ışığının ara sıra yanması canımı sıkmaktadır. Diğer corsa b kullanıcılarında da aynı sorun var mı bilemiyorum ama görüşlerini paylaşırlarsa sevinirim.

    Aracımın motor sıcaklığı 90 dereceye kadar gelene kadar rölantisi 800 ile 900 arasında seyrediyor. Fakat motor sıcaklığı 90 ve 90 derecenin üstüne çıktığında rölanti 900 ile 1000 arasında seyretmeye başlıyor. Bu sıcaklıkta bir dakika rölantide çalışınca da motor elktronği arıza ışığı yanmaya başlıyor. Motoru kapatıp açınca bu ışık sönüyor fakat motor sıcakken gene rölantide beklenirse ışık tekrar yanıyor. Işık yandıktan sonra sürüş dinamiklerinde herhangi bir değişiklik fark edilmiyor.Sorunun rölanti ayarlayıcısından kaynaklandığını düşünüyorum. Motor elektroniği arıza ışığının yanması beni ileride zor durumda bırakır mı bilemiyorum. Yaklaşık 4 ay öncede tamirciye gittiğimde bu arıza ışığını söylemiş ve usta motorun rölantisinin yüksek olduğunu söyleyip rölantiyi düşürmüş ve ışığın yanmaması içinde sensörleri temizlemişti. Tamirden sonra 3 ay arıza ışığı yanmadı.

    Aracımın sorunu ile ilgili görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Teşekkür ederim.



    Öncelikle aramıza hoşgeldin kusura bakma tatilde olduğum için ve nete girme imkanım olmadığı için geç ekledim tekrardan aramıza hoşgeldin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Codemaste®

    2000 1.2 16V Swing ekleyebilirsiniz

    Öncelikle aramıza hoşgeldin kusura bakma tatilde olduğum için ve nete girme imkanım olmadığı için geç ekledim tekrardan aramıza hoşgeldin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avianca

    yaz hocam 1999 corsa 1.4 gls 16v çağatay

    Öncelikle aramıza hoşgeldin kusura bakma tatilde olduğum için ve nete girme imkanım olmadığı için geç ekledim tekrardan aramıza hoşgeldin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alonzosolis

    benide ekleyin lütfen
    99 gls 1.4 16V

    Öncelikle aramıza hoşgeldin kusura bakma tatilde olduğum için ve nete girme imkanım olmadığı için geç ekledim tekrardan aramıza hoşgeldin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DX4850

    99 model 1.4 swing 90 bg

    geçenlerde sattım ama beni de ekleyin

    Öncelikle aramıza hoşgeldin kusura bakma tatilde olduğum için ve nete girme imkanım olmadığı için geç ekledim tekrardan aramıza hoşgeldin
  • Arkadaşlar tatile gitmiştim yeni döndüm memlekete Gaziantepe gittim toplam 20 gün falan kaldım çocuk küçük olduğu için 1200 km yol 15-16 saat sürüyor yolda perişan olmasın diye kendi arabam ile gitmedim uçak ile gittim memlekete gidince 1-2 gün geçti baktım araba yok tatil kötü gidiyor çocukla bir yere yayan gidemiyorsun gitsen bile yoruluyorsun toplu taşıma ayrıca bi dert derken dayanamadım araba kiralamaya karar verdim. Bi rent a car firması ile sıkı bir pazarlık sonucu günlük 40 TL den 2008 Model DİZEL Renault Symbol kiraladım depoyu doldurdum 210 TL lik Eurodizel aldı arabayla her yere gidiyordum hoşuma da gitti ilk defa bi dizel araç kullanıyordum çoğu zaman yol bilgisayarı 4.3-5.5 LT göstriyordu bi ara bi hesap tutayım dedim yol bilgisayarı harcadığın yakıt LT sinide gösteriyordu 83 km uzun yol yaptım yol yer yer rampa ve bol virajlıydı 83 km sonra 4 litre yaktığını gördüm yine 120 km yol yaptım 5 LT yaktı belki renault symbol kalite konfor açısından kötüdür ama yakıt açısından gerçekten çok iyi neyse bi kaç günlüğüne köyümüze gittik gezdik dolaştık yol bilgisayarı içindeki yakıt ile 280 km daha yol yapılır diye gösteriyordu bende ona güvenerek yakıt almamıştım evin önü dik bi rampa arcı önü aşağı olacak şekilde park ettim dik bir şekilde G.antepe dönmek için eşyalarımızı yükledik arabaya ailecek bindik arabayı çalıştırayım dedim çalışmıyor ne kadar uğraştımsa çalışmadı neyse belki arabayı biraz yokuş aşağı vurursam çalışır dedim yokuş aşağı vurdum yok çalışmıyor arabada dizel ayvayı yedik motor arızası ise başımıza kaldı dedim korktum gerçekten neyse bi kaç bilen kimse çağırdık onlarda bi kaç şey yaptı araba çalışmadı biri bi tamirciyi aradı adam araç büyük ihtimalle yokuşta kaldığı için hava yapmıştır dedi kaputu açın hava alma balonu var onu sıkıp bırakın dedi yaptık yok yine çalışmadı sonra tamirci mazotu bitmiştir 5 litre mazot alın koyun çalışır dedi neyse bi araba ayarlayıp 5 lt mazot alıp geldim koydum yine çalışmadı bilen birini çağırdum adam adamlar marş basa basa aküyü bitirmiş dedi bu araba ancak yokuş aşağı vurdurarak çalışır dedi öyle yaptık yokuş aşağı vurdurduka araba çalıştı derin bir oh çektim arabayı güzelce yıkatıp teslim ettim bana ders oldu büyük konuşmayayım ama bir daha asla araç kiralamayı düşünmüyorum. Anlamadığım şu rent a car firması bana aracı teslim ettiklerinde aracı deposu boş veririr boş alırız demişlerdi ve depoda yanlızca 30 km lik yakıt vardı yol bilgisayarı öyle gösteriyordu nasıl oluyorda yol bilgisayarı içindeki yakıt ile 280 km daha gidebilirsin diye gösterip mazotu bitirip beni yarı yolda bırakıp mağdur eder. YOL BİLGİSAYARINA GÜVENMEMELMİYİZ YOKSA onu bilmiyordum ama öyle birşey olsa rent a car firmasından aracı teslim aldığımda neden 30 km göstersin. Neyse tatilde başımdan böyle bir hadise geçti paylaşayım dedim.




  • renonun yakıtı güzeldir bunu corsamdan önceki cliomdan biliyorum fakat yakıttan başka tek bir artı bulamassın.
    öncelikle geçmiş olsun kiralık araç baya korkutmuş seni
    aslında boşa korkmuşsun araçlar ful kaskoludur. tabi dandirik bi rentecar değilse
  • Arkadaslar araçlarımızın lastik hava basınç degerleri nedir benim lastikler 175/60/14

    Ön lastikler 31 Ps
    Arka lastikler 32 Ps

    biraz arastirdim benim degerler yanlış galiba arka lastiklerin daha düşük olması gerekeyiyormus galiba doğru olanı belirtirseniz. Yarın gidip hemen düzelteyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polimex

    Arkadaslar araçlarımızın lastik hava basınç degerleri nedir benim lastikler 175/60/14

    Ön lastikler 31 Ps
    Arka lastikler 32 Ps

    biraz arastirdim benim degerler yanlış galiba arka lastiklerin daha düşük olması gerekeyiyormus galiba doğru olanı belirtirseniz. Yarın gidip hemen düzelteyim


    1.4 90hp, 14" jant için :

    Kısmi yükte önler 34, arkalar 32.
    Tam yükte önler 36, arkalar 42.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 12 Ekim 2011; 21:31:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    quote:

    Orijinalden alıntı: polimex

    Arkadaslar araçlarımızın lastik hava basınç degerleri nedir benim lastikler 175/60/14

    Ön lastikler 31 Ps
    Arka lastikler 32 Ps

    biraz arastirdim benim degerler yanlış galiba arka lastiklerin daha düşük olması gerekeyiyormus galiba doğru olanı belirtirseniz. Yarın gidip hemen düzelteyim


    1.4 90hp, 14" jant için :

    Kısmi yükte önler 34, arkalar 32.
    Tam yükte önler 36, arkalar 42.





    Araçta genelde 2 kisi oluyor çoğu zaman yanlizca ben işe git gel kullanıyorum bi duruma göre nasıl olmalı




  • Ön 34 arka 32 uygundur.

    Farklı motor ve jant kombinasyonları için farklı değerler mevcut, isteyen olursa onları da yazarım.
  • corsanın orj jant 13. orj ebat kullananlar önlerde arkalarda 32 olmalı. 14jant olursa değişir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Ön 34 arka 32 uygundur.

    Farklı motor ve jant kombinasyonları için farklı değerler mevcut, isteyen olursa onları da yazarım.


    Serdar bey önler İcin 34 fazla degilmidir. Bir kaç kisi 31-32 uygundur yoksa yol tutusu güvenliği azalır dediler 34-32 yapsam araba fazla ziplamaz mi malumunuz havalar soğudu kışa gireceğiz bu Psi degerleri ile araba kayar mi acaba?

    Inleri 31 arkaları 30 yapsam ne olur 250 kuruş yakan araba ne yakmaya baslar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nhtckr

    corsanın orj jant 13. orj ebat kullananlar önlerde arkalarda 32 olmalı. 14jant olursa değişir

    Bi önceki lastiklerim 165/./ di lastikci 165 çok küçük 175/ de uyumlu onu takalım daha güzel olur dedi bende tamam dedim şu an 175/ lastikler takılı basınç psi degerlerini net bilmiyorum. Artı lastiklere helyum gazı sıktırmanın artı ve eksileri nelerdir acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polimex

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Ön 34 arka 32 uygundur.

    Farklı motor ve jant kombinasyonları için farklı değerler mevcut, isteyen olursa onları da yazarım.

    Serdar bey önler İcin 34 fazla degilmidir. Bir kaç kisi 31-32 uygundur yoksa yol tutusu güvenliği azalır dediler 34-32 yapsam araba fazla ziplamaz mi malumunuz havalar soğudu kışa gireceğiz bu Psi degerleri ile araba kayar mi acaba?

    Inleri 31 arkaları 30 yapsam ne olur 250 kuruş yakan araba ne yakmaya baslar


    Verdiğim değerler Opel tarafından belirlenmiş olan hava basınçlarıdır. Aracınızın motor hacmi ve model yılı bilgilerini verirseniz bir yanlışlık olmaması için tekrar kontrol edebilirim.

    Kulaktan dolma bilgilerle "30-32 iyidir, yoksa yol tutuşu azalır" diyenler muhtemelen hava basıncı değerlerinin aracın o anki ağırlığına göre arttırılması veya azaltılması gerektiğinden ve ayrıca sürücünün konfor veya ekonomi tercihine göre basınç değeri ile belirli bir aralıkta oynayabileceğinden haberdar değillerdir. Ayrıca 30-32 değerleri de tüm araç modeli-lastik ebadı-ağırlık kombinasyonları için geçerli olan sihirli bir rakam değildir.

    Bunlara itibar etmek yerine; ya varsa aracın kullanım kılavuzuna, ya da aracın üzerinde muhtemelen yakıt depo kapağı içinde yer alan etikette yazan değerlere bakmak daha doğru olur.

    Bunlar mevcut değilse, lastik üreticilerinin internet sitelerinde sunduğu bilgilere de bakılabilir. Bu sitelerde marka-model-motor-lastik ölçüsüne göre aracınızın doğru basınç değerlerini bulabilirsiniz, söz konusu veriler de aracın üreticisi tarafından verilen bilgilere dayanır. Örneğin şu linke bir göz atabilirsiniz :
    goodyear.tiremanager.de
    Object moved
    http://goodyear.tiremanager.de/eu_en/default.aspx

    Verilen rakamlar bar cinsindendir, bizim alışık olduğumuz psi birimine çevirmek için 14,503 ile çarpmak gerekir.

    Bu arada; basıncı arttırdıkça konfor, yol tutuş ve yakıt tüketiminin azaldığı, zıplama eğiliminin de arttığı doğrudur. Basıncı azalttığınızda da tersine konfor, yol tutuş ve yakıt tüketimi artar. (Çok yüksek ve çok düşük basınçlar lastiğe zarar verir) Ancak bütün bu sonuçlar yine aracın o anki ağırlığı ile de bağlantılıdır. Üreticinin belirlediği alt-üst değerler arasında beklentilere uyan değerleri bulmak ve dengeyi tutturmak biraz da sürücünün kendi deneyimine kalmaktadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    quote:

    Orijinalden alıntı: polimex

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Ön 34 arka 32 uygundur.

    Farklı motor ve jant kombinasyonları için farklı değerler mevcut, isteyen olursa onları da yazarım.

    Serdar bey önler İcin 34 fazla degilmidir. Bir kaç kisi 31-32 uygundur yoksa yol tutusu güvenliği azalır dediler 34-32 yapsam araba fazla ziplamaz mi malumunuz havalar soğudu kışa gireceğiz bu Psi degerleri ile araba kayar mi acaba?

    Inleri 31 arkaları 30 yapsam ne olur 250 kuruş yakan araba ne yakmaya baslar


    Verdiğim değerler Opel tarafından belirlenmiş olan hava basınçlarıdır. Aracınızın motor hacmi ve model yılı bilgilerini verirseniz bir yanlışlık olmaması için tekrar kontrol edebilirim.

    Kulaktan dolma bilgilerle "30-32 iyidir, yoksa yol tutuşu azalır" diyenler muhtemelen hava basıncı değerlerinin aracın o anki ağırlığına göre arttırılması veya azaltılması gerektiğinden ve ayrıca sürücünün konfor veya ekonomi tercihine göre basınç değeri ile belirli bir aralıkta oynayabileceğinden haberdar değillerdir. Ayrıca 30-32 değerleri de tüm araç modeli-lastik ebadı-ağırlık kombinasyonları için geçerli olan sihirli bir rakam değildir.

    Bunlara itibar etmek yerine; ya varsa aracın kullanım kılavuzuna, ya da aracın üzerinde muhtemelen yakıt depo kapağı içinde yer alan etikette yazan değerlere bakmak daha doğru olur.

    Bunlar mevcut değilse, lastik üreticilerinin internet sitelerinde sunduğu bilgilere de bakılabilir. Bu sitelerde marka-model-motor-lastik ölçüsüne göre aracınızın doğru basınç değerlerini bulabilirsiniz, söz konusu veriler de aracın üreticisi tarafından verilen bilgilere dayanır. Örneğin şu linke bir göz atabilirsiniz :
    goodyear.tiremanager.de
    Provis MX - Applikationsinformation
    http://goodyear.tiremanager.de/eu_en/default.aspx

    Verilen rakamlar bar cinsindendir, bizim alışık olduğumuz psi birimine çevirmek için 14,503 ile çarpmak gerekir.

    Bu arada; basıncı arttırdıkça konfor, yol tutuş ve yakıt tüketiminin azaldığı, zıplama eğiliminin de arttığı doğrudur. Basıncı azalttığınızda da tersine konfor, yol tutuş ve yakıt tüketimi artar. (Çok yüksek ve çok düşük basınçlar lastiğe zarar verir) Ancak bütün bu sonuçlar yine aracın o anki ağırlığı ile de bağlantılıdır. Üreticinin belirlediği alt-üst değerler arasında beklentilere uyan değerleri bulmak ve dengeyi tutturmak biraz da sürücünün kendi deneyimine kalmaktadır.


    Serdar bey aracım 2000 model 1.4 GLS 16v 90hp

    Önceki lastikleri 165/ di lastikci 175/ de uyumlu daha güzel durur dediği İcin bende tamam 175/ tak dedim şu ar aracın üzerinde 175/ lik lastikler var buna göre bana bir deger verirseniz hem gidip düzelteyim.




  • şimdi lastik taban genişliğini artırırken yanak yüksekliğini sabit tutması lazım. aksi taktirde km saatiniz de yanlış gösterecek hem de diferansiyel dişli oranları o farka göre olmadığı için viraj emnyetiniz azalacak. malesef ülkemizde özellikle otomotiv sektöründe teknik bilgisi düşük hatta olmayan birçok işletme var. orijinal lastik ölçünüz ve şu an takılı olanları da yazarsanız emniyet açısından doğru veya yanlış bir karar verildiğini söyleyebilirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polimex
    Serdar bey aracım 2000 model 1.4 GLS 16v 90hp

    Önceki lastikleri 165/ di lastikci 175/ de uyumlu daha güzel durur dediği İcin bende tamam 175/ tak dedim şu ar aracın üzerinde 175/ lik lastikler var buna göre bana bir deger verirseniz hem gidip düzelteyim.

    Aracınızın orijinal lastik ölçüleri

    13" jant için 165/70 R 13 79 S (veya T)
    14" jant için 165/65 R 14 78 S (veya T)

    Her iki ölçü için de :

    kısmi yükte önler 2.4 bar (34.8 psi), arkalar 2.2 bar (31.9 psi)
    tam yükte önler 2.5 bar (36.2 psi), arkalar 2.9 bar (42 psi)

    Üzerindeki lastik ebadına gelince, 175 takarak üretici firmanın belirlediği standardın dışına çıkmışsınız.
    Ama yanağın 65'den 60'a düşürülmesi en azından yuvarlanma çapları arasındaki farkın kabul edilebilir oranlarda kalmasını sağlamış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    şimdi lastik taban genişliğini artırırken yanak yüksekliğini sabit tutması lazım. aksi taktirde km saatiniz de yanlış gösterecek hem de diferansiyel dişli oranları o farka göre olmadığı için viraj emnyetiniz azalacak. malesef ülkemizde özellikle otomotiv sektöründe teknik bilgisi düşük hatta olmayan birçok işletme var. orijinal lastik ölçünüz ve şu an takılı olanları da yazarsanız emniyet açısından doğru veya yanlış bir karar verildiğini söyleyebilirim

    Km saatinizde yanlış gösterir derken fazla mi az mi gösterir bunu biraz acarmisiniz. Birazdan arabamın yanına gidip üzerindeki lastik ölçülerine bakıp size yazarım üzerindeki lastikler 165 iken lastik degisiminde 175 taktik yedek lastik 165 lik aracı %90 yanlizca ben işe git gel yüksüz kullanıyorum. Sizden ve Serdar beyden bu konuda net bilgi almak istiyorum. Yol tutusu, kayma, fazla yakma, km saatinin yanılması, lastiklerin ısınması




  • Bilginiz olsun, lastik ölçüleri ile ilgili herhangi bir hesap yaparken sadece 165 ya da 175 diyerek taban genişliğini bilmek yetmez,
    45-50-55-60-65 diye giden taban/yanak oranlarını da bilmeniz gerekir.

    Orijinal lastiklerinizin 165/65 R 14 olduğunu varsayıyorum, şimdikilerin 175/60 R 14 olduğunu zaten yazmıştınız.
    Buna göre yapılan hesapta yeni lastiklerinizin yuvarlanma çapının orijinallerden % 0.8 daha az olduğu, yani yeni lastiğin daha küçük olduğu ortaya çıkıyor.
    Genelde lastik değişimlerinde bu farkın +/- % 3'ü geçmemesi önerilir; sizin lastik ölçünüz orijinale çok yakın olduğu için bir sorun yok.

    Orijinal ölçüye göre kalibre edilmiş olan hız göstergenizin gösterdiğinden (lastikleriniz daha küçük olduğu için) daha az yol yapıyor, yani daha yavaş gidiyor olacaksınız.
    Ama dediğim gibi fark sadece % 0,8; yani 100 km/s gösterirken sizin gerçek hızınız 99.2 olacak, bu da gayet rahat gözardı edilebilir bir fark.
    Eğer yeni lastiğinizin yuvarlanma mesafesi daha fazla, yani lastik daha büyük olsaydı, göstergeniz gerçekte gittiğinizden daha az gösterirdi.

    Opel'in aracınız için belirlediği max. lastik taban genişliği 165.
    Buna göre aslında 175 tabanlı lastik takarak standardın dışına çıkmışsınız, ideal olarak bu önerilmez, yürüyen aksamı, motoru vs yoracağı söylenebilir.
    Ama aradaki fark sadece 1 cm olduğu için bence bir sorun yaşamazsınız, zaten yukarıda anlattığım gibi taban/yanak oranları da çok yakın.
    Lastiğin yolla temas eden alanı arttığı için yol tutuş iyileşir, ama aynı sebeple yakıt tüketimi de artar.
    Ama ebat farkı çok az olduğu için, bu değişiklikler tarafınızdan farkedilebilir oranda olur mu, orasına net cevap vermek zor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 14 Ekim 2011; 12:18:00 >




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.