Şimdi Ara

Corsa B Kulübü (54. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.222
Cevap
33
Favori
226.896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5253545556
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • orijinal petek bakır.
    piyasada orijinali yokmuş.
    gelen radyatör alüminyum ve biraz küçük,
    aslında biraz ince.

    satıcılar sorun olmayacağını söylediler.
    bakacağız artık.

     Corsa B Kulübü
     Corsa B Kulübü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi h_ozkilinc -- 11 Eylül 2018; 13:50:55 >




  • kalorifer peteğini bugün montajladım.
    takmak kolay oldu.

    kolay olmasının bir nedeni zannediyorum ki peteğin orijinaline göre ince olması.

    parmağımızla borunun ucunun deliğe girmesini sağlıyoruz.
    borular tamamen geçince peteğin arkasını yukarı doğru bastırıyoruz ve tırnakların üstüne geçiyor.

    plastikleri takarken benim gözden kaçırdığım bir nokta var.
    en alttaki plastiğin yolcu tarafında bizden taraftaki vida ucu üstteki kutunun içinde olmalıymış.
    şoför tarafından en alttaki plastiği takarken yolcu tarafında biri olursa belki bunu ayarlayabilir.
    ben sonradan esnetmeye çalıştığım iççin kırdım.

    bir diğer nokta şu

    her iki parçanın da sağ beri taraftaki vidaları sadece kendilerini tutuyor.
    soldaki ön ve arka vida ile sağdaki arka vida her iki parçayı da tutuyor.

    bu arada EGRyi sökmeyi gözüm kesmedi. başka bir zamana erteledim. resimde EGRnin yerini işaretledim görebilirsiniz.

    resimler aşağıda

     Corsa B Kulübü Corsa B Kulübü Corsa B Kulübü
     Corsa B Kulübü
     Corsa B Kulübü Corsa B Kulübü Corsa B Kulübü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi h_ozkilinc -- 15 Eylül 2018; 20:8:28 >




  • son olarak şu gördüğünüz parça kırıldı. klima kolu...

    işte bunun kırılması sürpriz oldu. daha önceden bu kendiliğinden çıkmasın diye yapıştırmıştım. bu sefer sökmek zor oldu ve galiba tornavidanın ucunu fazla içeriye sokarak kanırtmaya çalıştığımız için kırıldı. aslında bu parçanın işimizle bir alakası yok. sadece tarifi aldığım elektrikçi usta orta konsolu sökmek lazım demişti. siz sökmeyin. kesinlikle gerek yok. ben lüzumsuz yere bütün konsolu indirdim. gerek olmadığını anladığımda çok geç oldu. ve bu parçadan bulma ihtimalimiz pek yok gibi.

    yapıştırdım olmadı daha fazla yerden kırıldı.

     Corsa B Kulübü




  • merhaba.
    bugün yaşadığım faciadan bahsedeyim.
    pazar günü peteği değiştiğim için suya antifiriz eklemiştim.
    pazartesi ışıklarda arkamdaki araçlar beyaz bir sisin içerisinde kaldılar.
    egzozdan acayip bir beyaz duman çıkmaya başladı.
    işyerinde bir sebeple aracı çalıştırmak istedim.
    marş motoru tak diyip kaldı.
    arkadaşlarla aracı vurdurmak istedik.
    bu sefer de debriyaj kalkınca araç tak diye kalıyor.
    çekici ile servise götürdük.

    meğer silindir kapağında gedik oluşmuş. kireç bağlamış. antifirizi koyunca güzelce temizlenmiş kireçler.
    işyerinde beklerken su tamamen silindire dolmuş ve motoru kitlemiş.

    örnekteki gibi durumla karşılaşmamak için ikinci el araç alırken içinde antifiriz olduğundan emin olmakta fayda var.

    ben son birkaç aydır araçtaki vuruntuyu ustalara soruyordum birşey yok arabada diyorlardı. demekki ufak ufak yolunu yapmış şimdi gümledi.
    uzun süre antifrizsiz kullanılmamasını öneririm. diyelim kullandınız. dağ başı bir yerde antifriz koymayın. medeniyete, ustaya yakın bir yerde hatta mümkünse bizzat ustanın atölyesinde antifirz koydurtun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: salihd46

    Ciddi bir sorun yok zaten ama,ileri viteslerde d ve d3 ü kullanabiliyorum, d2 ve d1 e geçmiyor, vites kolu oturmadiği için pozisyon şartelinin verdiği bilgiye göre şanzıman beyni d2 ye atmak istediğimde vitesi sabit tutuyor ve ekrandaki S lambası sürekli yanıp sönüyor. vites geçişlerde sorun var diye. Düzelmesini ben de istiyorum, dik yokuşlarda araba yüklü iken bayıyor araba, beni d1 e all diyor ama nafile 40 la yokuş çıkıyorum gazı dipledigim halde. Zaten böyle ihtiyaç anları az oluyor, çözersem yazarım inş buraya

    Alıntıları Göster
    Evet uzun araştırmalarım sonucunda yabancı bir forumdan bulduğum çözümü söyleyeyim.



    Bende de s lambası yanıp sönüyor, araç D konumunda kalkamıyor (aslında en yüksek viteste kalkmaya çalışıyor çünkü), ancak d1-2-3 ile kullanabiliyordum. Araç yeteri hıza ulaşınca D'ye aldığımda kullanılabiliyor. ama dur kalkta ise yine kalkamıyor çünkü en yüksek viteste kalıyor araç. vites düşmüyor.



    Sorun çakmaklık sigortasının atmasından kaynaklanıyor. Zira merkezi kilit, geri vites lambası, hız göstergesi ve km sayacı ile otomatik şanzıman sigortası ORTAK. Çakmak sigortasına bağlı hepsi. Çakmaklık sigortası sigorta kutusunun içerisinde 18 numarada. 20a'lık bir sigortai le değiştirin. S lambası normale dönecek. aracınız d konumunda olması gerektiği şekilde çalışacak.



    3 tl'ye hallettiğim bnu sorun için benden 500 ile 3000 arası para istemişlerdi.





    Denedikten sonra lütfen buradan haber verin bana da.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: h_ozkilinc

    merhaba.
    bugün yaşadığım faciadan bahsedeyim.
    pazar günü peteği değiştiğim için suya antifiriz eklemiştim.
    pazartesi ışıklarda arkamdaki araçlar beyaz bir sisin içerisinde kaldılar.
    egzozdan acayip bir beyaz duman çıkmaya başladı.
    işyerinde bir sebeple aracı çalıştırmak istedim.
    marş motoru tak diyip kaldı.
    arkadaşlarla aracı vurdurmak istedik.
    bu sefer de debriyaj kalkınca araç tak diye kalıyor.
    çekici ile servise götürdük.

    meğer silindir kapağında gedik oluşmuş. kireç bağlamış. antifirizi koyunca güzelce temizlenmiş kireçler.
    işyerinde beklerken su tamamen silindire dolmuş ve motoru kitlemiş.

    örnekteki gibi durumla karşılaşmamak için ikinci el araç alırken içinde antifiriz olduğundan emin olmakta fayda var.

    ben son birkaç aydır araçtaki vuruntuyu ustalara soruyordum birşey yok arabada diyorlardı. demekki ufak ufak yolunu yapmış şimdi gümledi.
    uzun süre antifrizsiz kullanılmamasını öneririm. diyelim kullandınız. dağ başı bir yerde antifriz koymayın. medeniyete, ustaya yakın bir yerde hatta mümkünse bizzat ustanın atölyesinde antifirz koydurtun.
    Hocam çok geçmiş olsun. Motoru kitlemek derken hasar ne boyutta acaba. Tekrar çok geçmiş olsun...




  • salihd46 kullanıcısına yanıt
    Merhaba

    BENDE KLİMALI 1998 1.4 16V ECOTECH motorlu corsa B alma arifesindeyim. Merak ettiklerim ;

    1)Aracın kronik sorunları var mı ?

    2)Alırken özellikle nelere dikkat etmeliyim ?

    3)Yedek parçaları ucuz ve kolay bulunuyor mu ?
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Kronik direksiyon kutusu sorunu oluyor.

    98 model araçta dikkat edebileceğiniz kasa anlamında tek şey, çok zor ihtimal ama, tabanda çürük var mı yok mu ve şaselerden hasar almış mı? Onun haricinde zaten motor durumu, mekanik durumu, yürüyen baktırıp alabileceğiniz şeyler.

    Yedek parçaları gerçekten ucuz ve kolay bulunuyor. Tigra, Combo vb. araçlarla ortak parçalar aynı zamanda.
  • absurde A kullanıcısına yanıt
    sağolun.

    motor kapağında gedikteki kireç temizlenince araç beklerken silindire su dolmuş.su dolunca kıpırdamadı araç. çekiciyle servise gittik. kapak tamir gördü. conta değişti. 1900 lira ödedim.
  • yesimbatuhan Y kullanıcısına yanıt
    merhaba. o zaman corsa b ye siz kolçak taktırdınız mı taktırdıysanız sonuç ne oldu. memnun musunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: h_ozkilinc

    son olarak şu gördüğünüz parça kırıldı. klima kolu...

    işte bunun kırılması sürpriz oldu. daha önceden bu kendiliğinden çıkmasın diye yapıştırmıştım. bu sefer sökmek zor oldu ve galiba tornavidanın ucunu fazla içeriye sokarak kanırtmaya çalıştığımız için kırıldı. aslında bu parçanın işimizle bir alakası yok. sadece tarifi aldığım elektrikçi usta orta konsolu sökmek lazım demişti. siz sökmeyin. kesinlikle gerek yok. ben lüzumsuz yere bütün konsolu indirdim. gerek olmadığını anladığımda çok geç oldu. ve bu parçadan bulma ihtimalimiz pek yok gibi.

    yapıştırdım olmadı daha fazla yerden kırıldı.

     Corsa B Kulübü
    merhabalar.

    bu resimdeki parçayı bulmak mümkün mü. ya da yerine bir önerisi olan var mıdır.


    daha bulamazsam herhalde tahtadan oyacağım.

    önerilerinizi bekliyorum.

    iyi çalışmalar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayktcn

    Evet uzun araştırmalarım sonucunda yabancı bir forumdan bulduğum çözümü söyleyeyim.



    Bende de s lambası yanıp sönüyor, araç D konumunda kalkamıyor (aslında en yüksek viteste kalkmaya çalışıyor çünkü), ancak d1-2-3 ile kullanabiliyordum. Araç yeteri hıza ulaşınca D'ye aldığımda kullanılabiliyor. ama dur kalkta ise yine kalkamıyor çünkü en yüksek viteste kalıyor araç. vites düşmüyor.



    Sorun çakmaklık sigortasının atmasından kaynaklanıyor. Zira merkezi kilit, geri vites lambası, hız göstergesi ve km sayacı ile otomatik şanzıman sigortası ORTAK. Çakmak sigortasına bağlı hepsi. Çakmaklık sigortası sigorta kutusunun içerisinde 18 numarada. 20a'lık bir sigortai le değiştirin. S lambası normale dönecek. aracınız d konumunda olması gerektiği şekilde çalışacak.



    3 tl'ye hallettiğim bnu sorun için benden 500 ile 3000 arası para istemişlerdi.





    Denedikten sonra lütfen buradan haber verin bana da.

    Alıntıları Göster
    Eğer bu kadar basitse çözüm çok mağdur var bu konuda , şanzımana 5 6 binden fazla para harcayanlar var bu konuda. Arada 98 1.4 swing var bende de oluyo ustaya gidince bi kontrol ettiricem sonucu yazarım buraya .




  • corsa b gsi 97 106hp yakıt sarfiyatı örnek çizelgesi. şehir içi 2100 devirde vites atıp 1500 1800 gibi devirlerde kullanılmıştır. genelde 4 kişi ile seyahat edilmiştir.

     Corsa B Kulübü

    corsa b gsi yakıt

    nisan 2019 da güncellendi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi h_ozkilinc -- 1 Nisan 2019; 8:43:30 >
  • Gls ye arka tampon eki ve marşpiyel uygulayan varsa. Yardımcı olabilirlermi? Muglada yaşıyorum. Buralarda piyasada olmayan ürün bunlar.



    Saygılar
  • h_ozkilinc H kullanıcısına yanıt
    Hocam ben taktırdım, 2 yıldır çok rahat ettim. Yaptığım en konforlu hareket oldu, hemde hiç öyle vidalamadan direk oturttum ve hiç sallanmadan durdu uzun süredir kullanıyorum :)
  • Arkadaşlar selamlar ;

    98 corsa 1.4 swing modelini 2 hafta önce aldım.

    147 km'de 106 ₺ lik benzin tüketimi var . Buda 72 kuruşa tekabül ediyor.

    Aracı kullandığım devir aralığı 2000-3000 .
    Hırçın ve ani hareketler kesinlikle yapılmıyor.
    İstanbul içi kullanılıyor araba.
    Gaz takmayı kesinlikle düşünmüyorum orijinalliği bozulmasın ve yapacağım km için değmez diye düşünüyorum.

    Bu konuda fikri olan tavsiyesi olan varmıdır ?

    Birde ayrıca klima düğmem yok nerden nasıl temin edebilirim netten baktım ama 100 ₺ gibi bir fiyatı var fazla gibi geldi sadece düğme için .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: E_Aydin35

    Hocam ben taktırdım, 2 yıldır çok rahat ettim. Yaptığım en konforlu hareket oldu, hemde hiç öyle vidalamadan direk oturttum ve hiç sallanmadan durdu uzun süredir kullanıyorum :)
    sevindim biraz. marka model veya ölçüleri hakkında da bilgi verebilir misiniz
  • Merhaba Arkadaşlar,Gls corsa b aracımın sekonder hava pompası dün çok sesli çalıştı normal zamanında sustu,servise götürdüm aküden direk çalştırmaya çalıştı usta, çalışmadı,arızalı dedi,araç normal çalışıyor,sadece ilk çalışmadaki yüksek devir gibi sesli çalışmıyor,bu konuda bilgi sahibi olan varmı ? herhangi bir sıkıntı yaratırmı?
  • Nurkan58 N kullanıcısına yanıt
    merhaba. klima düğmesinden kastınız nedir. yukarıda benim kırdığım parça mı yoksa onun sadece tutamaç kısmı mı
  • h_ozkilinc H kullanıcısına yanıt
    Sadece tutamaç kısmı hocam.
  • 
Sayfa: önceki 5253545556
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.