Şimdi Ara

CORSA kalkışda 'SİLKELEME' yapıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
9.595
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Aracım: 2005 Corsa 1.2 twinport düz vites. Özellikle soğuk havalarda sabah ilk kalkışda çok belirgin biçimde silkeleme yapıyor. İlk kalkışdan sonraki bir iki dur kalkda silkeleme hafifliyor . İlk birkaç kalkışdan sonra gün içindeki diğer kalkışlarda hiçbirşekilde silkeleme olmuyor. Sıcak havalarda ilk kalkışda bile hiç silkeleme yok. Sormadığım servis ve usta kalmadı. Servis hemen baskı balata değişimi yapalım dedi.Çoğunlukla baskı balata diyorlar ama araç 18000 km'de. Çok sakin kullanırım. Bu km'de baskı balatanın bittiğini hiç duymadım. Ayrıca öyle olsa her zaman silkeleme yapmaz mı? Hem debriyaj çok yukarıda da kavramıyor. Tam ortalarda kavrıyor. Vites geçişlerinde de sorun yok. Akü diyenler oldu. Ama rölantide ve marşda hiçbir problem yok. Deneyip görerek bulunur ancak diyolar ama bu kilometrede baskı balata masrafına girmek istemiyorum. Böyle ya da buna benzer bi arızayı duyan bilen var mı arkadaşlar. Silkelemenin nedeni ne olabilir?







  • Arkadaşım öncelikle geçmiş olsun. Sana baskı balata değişimi yapmanı söyleyen ustaları ilk önce iyi bi ÖPMENİ dilerim.....burda o ve onun gibi ustalara diyecek çok şey var ama ne diyeyim...tabiki baskı balata diyecekler...çünkü sadece şanzımanı indirip, takmanın bedeli 100 - 150 lira arası...neden demesin böyle bi silkeleme için...eğer debriyajın bitik olup olmadığını anlamak istersen..yokuş aşağı bi yere git tak 1. vitese indir el frenini ve stop et motoru.....araç akmas kendinitutarsa debriyaj sağlamdır. Diğer yöntemide söylerim ama aracın yeni hiç deneme...

    ---Benim aklıma 1. vites dişlisi
    --- Aks
    ---Elektrik sistemi
    --- Istavroz dişlisi
    geldi ama soğuk iken oluyor daha sonra düzeliyor diyosan yakıt sistemi, enjeksiyon, ısıtma-soğutma sistemi ve ateşleme sistemini kontrol ettir derim...bu konuda bosch car ve speedy servisleri iyidir. Özellikle bosch carlarda arıza tespit cihazları var..bütün testleri 70 ytl ye yapıyorlar...
    quote:

    Orjinalden alıntı: __salash__

    Merhaba,

    Aracım: 2005 Corsa 1.2 twinport düz vites. Özellikle soğuk havalarda sabah ilk kalkışda çok belirgin biçimde silkeleme yapıyor. İlk kalkışdan sonraki bir iki dur kalkda silkeleme hafifliyor . İlk birkaç kalkışdan sonra gün içindeki diğer kalkışlarda hiçbirşekilde silkeleme olmuyor. Sıcak havalarda ilk kalkışda bile hiç silkeleme yok. Sormadığım servis ve usta kalmadı. Servis hemen baskı balata değişimi yapalım dedi.Çoğunlukla baskı balata diyorlar ama araç 18000 km'de. Çok sakin kullanırım. Bu km'de baskı balatanın bittiğini hiç duymadım. Ayrıca öyle olsa her zaman silkeleme yapmaz mı? Hem debriyaj çok yukarıda da kavramıyor. Tam ortalarda kavrıyor. Vites geçişlerinde de sorun yok. Akü diyenler oldu. Ama rölantide ve marşda hiçbir problem yok. Deneyip görerek bulunur ancak diyolar ama bu kilometrede baskı balata masrafına girmek istemiyorum. Böyle ya da buna benzer bi arızayı duyan bilen var mı arkadaşlar. Silkelemenin nedeni ne olabilir?




  • Cevabın için teşekkürler. Ustalar konusunda sonuna kadar katılıyorum sana. İşini hakkıyla yapanları tenzih ederek söylüyorum ama büyük çoğunluğu arızayla ilgilenirken nasıl yaparım da faturayı kabartırım diye düşünüyor.

    1- Debriyajın bitik olmadığını senin tarif ettiğin testi ve el freniyle yapılan testi yaparak ispatladık daha önce.

    2- Motorun soğukluğu ile ilgili olup olmadığını anlamak için ısınmasını beklemeden sabah çalıştırır çalıştırmaz üst üste dur kalklar yaptım birkaç gün. Hepsinde de 4. kalkışda neredeyse hissedilemeyecek derecede silkeleme kalmadı.Bu da elektriksel ya da ateşlemeyle ilgili olma ihtimalini zayıflatıyor.

    3- Soğuk havalarda zaten 1. vitese zor geçiyor. Özellikle 2. vitesden 1. vitese düşüşlerde. Bu, bahsettiğin 1. vites dişlisiyle ilgili olma ihtimalini artırıyor gibi bence.

    4- Geriye aks ve ıstavroz dişlisi kalıyor. Bu ikisinin nasıl silkelemeye neden olabileceğini biraz açıklar mısın.




  • Merhaba...söylemiş olduğunuz birinci yöntem başlangıç içindir. Yani o yöntemle tam anlayamassınız debriyajın bitik olduğunu..sadece BİTİK OLMADIĞINI anlarsınız....Yani araç hafiften ileri kaysa bile bu debriyajın tam bitik olduğunu göstermez...sonuçta bunun normal aşınma payıda var...eğer riske girerim diyosanız atın aracınızı 5. vitese aracı normal şekilde kaldırmaya çalışın..eğer araç kalkmak istemiyor ve stop etmeye yelteniyorsa debriyaj iyidir..yok ben riske girmem diyorsanız o zaman takın 3. vitese yokuş yukarı ayağınız frende iken aynı anda gaza basın frenden ayağınızı çekin....bakın bakalım arac stop ederse debriyaj sağlamdır.
    2-3- Aracın soğuk iken yaptığını ilk başta gözden kaçırmışım....ama önceden dediğim biraz karışık geldi sanırım..şöyle söyleyeyim...araç soğuk iken yapıyorsa tahminimce şunlardır...

    --- Yine söylüyorum aracın ateşleme ve motoru ısıtma sistemi ile ilgili problemi olduğunu düşünüyorum ben yine...bu sorunların üstünde durmakta yarar var. Yakıt sistemi diyeceğim ama sonradan düzeliyormuş.....araca test yaptır en azından hiç bişi çıkmasa bile elektronik ve ateşleme sisteminin problemsiz olduğunu görürsün...sana buji, buji kabloları, ateşleme bobini varsa oksijen sensörü hakkında bi dizi bilgi verecektir.
    --- Şimdi senin aracın sanırım önden çekişli..önden çekişli araçlarda genelde diferansiyel bildiğim kadarı ile şanzımanın içindedir. Bu yüzden ıstavroz dişlisi de şanzımanın içinde.....ıstavroz dişlisinde oluşacak bi boşluk kalkışta titremelere yol açacaktır. benim 1998 model laguna aracımdada aynı problem var...ama ben sıcak olsun soğuk olsun bu problemi yaşıyorum. Akstada boşluk varsa benzer problemi yapabilir. benimkinde ıstavroz dişli bozukluğu var. Ama yine rahat etmek istersen şanzıman yağını kontrol ettir eksikse tamamlattır ya da değiştirt..bakalım ne olacak...şanzıman yağında oluşacak eksiklik problem yaratabilir...Ama zayıf bi ihtimal.

    Senin motor soğukken ilk kalkışlarda bunu yapıyor ise tahminimce ateşleme, ısıtma ile ilgili problemi var...Bi ihtimalde motorun yağı geç alması ya da şanzıman yağı ile ilgili...dediğim gibi aracınız birden fazla yere göster...dediğim gibi ufak bi problemde olabilir...


    ---
    quote:

    Orjinalden alıntı: __salash__

    Cevabın için teşekkürler. Ustalar konusunda sonuna kadar katılıyorum sana. İşini hakkıyla yapanları tenzih ederek söylüyorum ama büyük çoğunluğu arızayla ilgilenirken nasıl yaparım da faturayı kabartırım diye düşünüyor.

    1- Debriyajın bitik olmadığını senin tarif ettiğin testi ve el freniyle yapılan testi yaparak ispatladık daha önce.

    2- Motorun soğukluğu ile ilgili olup olmadığını anlamak için ısınmasını beklemeden sabah çalıştırır çalıştırmaz üst üste dur kalklar yaptım birkaç gün. Hepsinde de 4. kalkışda neredeyse hissedilemeyecek derecede silkeleme kalmadı.Bu da elektriksel ya da ateşlemeyle ilgili olma ihtimalini zayıflatıyor.

    3- Soğuk havalarda zaten 1. vitese zor geçiyor. Özellikle 2. vitesden 1. vitese düşüşlerde. Bu, bahsettiğin 1. vites dişlisiyle ilgili olma ihtimalini artırıyor gibi bence.

    4- Geriye aks ve ıstavroz dişlisi kalıyor. Bu ikisinin nasıl silkelemeye neden olabileceğini biraz açıklar mısın.




  • Merhaba,

    Bu sorundan o kadar bıktım ki, bahsettiğin bütün baskı balata testlerini içim cız ederek yaptım. Sonuçların hepsi baskı balatanın sağlam olduğu yönündeydi.

    Bugün dış hava sıcaklığı bulunduğum bölgede sabah 2 dereceydi. Normalde bu sıcaklıkta ilk marşdan sonraki kalkışda zangır zangır silkeler. Ama bu sefer marş basıp termometrede ibre hareket edene kadar bekledim (yaklaşık 9-10 dakika) ve patinaja düşmeden kalkabildiğim kadar sert kalktım. Sonuç sıfır silkeleme. Sanırım dediğin doğru. Ateşlemeyle, motoru ısıtmayla ilgili ya da elektriksel bir sorun var motorda. Aracı geçen sene 6700 km'de ikinci el aldım. Kilometre azdı fakat araç uzun süre akü sökülmeden ve hiç marş basmadan bekletilmiş, bunu biliyorum. Böyle olunca aklıma ilk akü geliyor (gerçi 4 sene akü ömrü için erken değil ama ...) Zaten son zamanlarda düşük devirlerde farların gücünün düşmesi ya da rölantide camların inip kalkarken devrin düşmesi gibi şeyler oluyordu. Aküyü değiştirmek ya da bahsettiğin servislere gitmek en doğrusu gibi görünüyor...




  • Aküden olma gibi bir durumu yok. Cunku araba calıstıktan sonra akunun gorevi biter. Öncelikle sunu sorayım araba lpg li mi silekelemeyi lpg de mi yapıyor. Ancak muhtemelena raba lpg li degil. Sizin aracın sorunu muhtemelen arac sogukken fakir ya da zengin karısım olusuyor. Yani benzin hava oranıyla alakalı. Aracın bakımlarını ne zaman yaptırdırınız. Hava filtresi benzin filtresi buji bunlar onemli. Lamda sensoru yani rolanti duzenleyicinden yapabilir. Atesleme sistemiyle alaksı olsa ısınınca yapmaması mantıklı olmazdı. Arac ısındıktan sonra kalkıslarda yapmaması zaten debriyajla bir alakası olmadıgının gostergesidir. Bosuna aracınızı test ettiniz.
  • Arabam lpg'li değil, benzinli. Bakımı 4 ay önce yaptırdım. Hava,yağ,polen,yakıt filtresi değişti. Bujiler değişti (orjinal bosch marka takıldı). Motor yağı değişti. Aracın rölantide silkeleme ya da stop etme, ilk marşda çalışmama gibi bir sorunu yok. Lambda sensörünü de ihtimaller arasına aldık.
  • yardımcı olmaya çalışan arkadaşlara teşekkürler. sonunda problemin kaynağını bulduk. özel servisde 20 Ytl'ye benzin filtresini değiştirtdim o kadar. yakıtlar kalitesiz olup bir de bende ışık yanıncaya kadar kullanmaya alışkanlığı olunca, filtre erken gitmiş.
    dış hava sıcaklığı bu aralar sabahları -5 lerde. iki gündür motoru ısıtmadan hemen kalkıyorum hiç silkeleme yapmıyor. servisdeki ustaya kalsa neredeyse şanzımanı indiriyorduk. allah kimseyi iş bilmez ustaların ve yetkili servislerin eline düşürmesin...
  • Geçmiş olsun geri bildirim yaparak sorunun çözümünü burda paylaşmanız forumun faydalılığı açışından örnek bir davranış.
    İyi forumlar
    quote:

    Orjinalden alıntı: __salash__

    yardımcı olmaya çalışan arkadaşlara teşekkürler. sonunda problemin kaynağını bulduk. özel servisde 20 Ytl'ye benzin filtresini değiştirtdim o kadar. yakıtlar kalitesiz olup bir de bende ışık yanıncaya kadar kullanmaya alışkanlığı olunca, filtre erken gitmiş.
    dış hava sıcaklığı bu aralar sabahları -5 lerde. iki gündür motoru ısıtmadan hemen kalkıyorum hiç silkeleme yapmıyor. servisdeki ustaya kalsa neredeyse şanzımanı indiriyorduk. allah kimseyi iş bilmez ustaların ve yetkili servislerin eline düşürmesin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rhetorical -- 18 Şubat 2009; 7:05:02 >
  • Ben herzaman söylerim araç ne yakıt kullanırsa kullansın

    depoyu fulleyin 100 - 200 km gidince tekrar fulleyin

    hem pisikolojik olarak depon 20-30 ytl doldu dersiniz

    yani bir yönden kendinizi kandırırsınız hemde yakıtın dibini kullanmazsınız.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.