Şimdi Ara

Araba sogukken vites geçmiyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (4 Mobil) - 1 Masaüstü4 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
32.015
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar Merhaba,

    Kac ustaya gittim hepsi kesin bi sey soyleyemiyor. Arac sogukken vitese gecmiyor ozellikle 1. Vites ve geri vites. Bi kac km sonra normale donuyor. Motor calismazken vites geçişleri normal. Kimisi debriyaj ust merkezi kimisi alt merkezi kimisi sanziman yagi diyor... Deneme yanilma yontemiyle gitmek istemiyorum sorun ağırlıklı olarak ne olabilir arkadaslar?

    Arac: Corsa C



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykpnrgz -- 19 Eylül 2018; 16:29:19 >



  • Şanzıman yağı,



    Bir davar usta ile sirf bu nedenle birbirimize girdik.



    Debriyaj değişirken şanzıman yagini da değiştiririm. Hep izler kontrol ederim.



    Aracim 1.85L şanzıman yağı alir. Manuel'dir. 75w80 yağ alir.



    Bu davar şanzıman yağı koymuş, neymiş parmak ölçüsüymus.



    Arabanin sanzimaninda herhangi bir problem yokken bunun yaptığı işten sonra sabahlari vites geçmiyor, seri vites degisimlerinde siyirma yapiyor hatta vitesten boşa atiyor.



    Direk anladim şanzıman yağı basıncı ile alakalı olduğunu, ama ben yuksek viskozite falan sanıyordum.Gittim bana senkromec falan zirvaliyor. Bosalttirdim yagi olcerek Megersem 1.85L yag yerine 4L bilmem ne marka yag koymus uzerine 90 SAE kullanmış.



    Kecelerinden yağlar vs akiyor her yerinden şanzımanın.



    Yağı değiştirtdim kendi götürdüğüm Putoline nano yağ koydum.



    Soverek ciktim. O sokakta herkes bilir. Bir de 3-4 dukkanlik pejo servisi olacak.



    Neymiş 40yillik ustaymis altinda 10 usta çalışıyormuş. Hepsine duz gittim.



    Bu arabalari ustalar bozuyor arkadaş. O kesin.
  • Şanzıman yağınız uzunca bir süre değişmedi ise değiştirip denemenizi tavsiye ederim.Aracınız opel sanırım opel bazı araçlarında manuelde olsa atf yağ kullanıyor.
  • Şanzuman yağı katılaşmıştır.Yada eksilmiştir.Kontrol ettirin.Bazısı kaçak yavaş ince kalcak kaçaklar serviste baktır.
  • SAE 80 ep yağ değişimi yaparak deneyin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Razor Crest

    Şanzıman yağınız uzunca bir süre değişmedi ise değiştirip denemenizi tavsiye ederim.Aracınız opel sanırım opel bazı araçlarında manuelde olsa atf yağ kullanıyor.
    Peki bu noktada merak ettigim sey motor calismazken vites gecisinin normal olmasinin yağla ilgisi varmidir?
  • şanzıman yağının değişmesi lazım özelliğini yitirmiş. ayrıca motor soğukken normal şartlarda da birinci vitese ve geri vitese biraz zor geçer. ama hiç geçmemezlik olmaz tabi.

    araç çalışmıyorken viteslerin kolay geçmesinin sebebi ise dişlilerin çalışmıyor olmasıdır. dişliler araç çalışırken vites atmaya çalıştığınızda devrededir sadece..
  • araç manuelse manuel transmission Gm oil var servisten temin edin nolur ne olmaz , atf otomatik vites araçlar için kullanılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 19 Eylül 2018; 18:6:34 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Araba 3000 Deviri Geçmiyor.
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Ayni sorun hakkinda geçen gün konuşmuştuk. Bu arkadaş da corsa sahibi..
  • Benim araçta da yapıyor 2014 Corsa D. Geri viteste hiç sıkıntı yaşamadım ama bazen 1e geçmekte zorlanıyor araç. Boş 1 yapıyorum tekrar sorunsuz yağ gibi geçiyor. Sanırım yağ ömrünü tamamladı 105 binde araç.
  • Çok benzer sorun benim araçta vardı. Araba çalışıyorken 1. vites ve geri vitese geçmiyordu. Ama çalıştırmadığımda vitesler çok rahat geçiyordu. Debriyaj ayarı yapıldı düzeldi. Baskı balatam ve sanzuman yağını 6 ay önce değiştirmiştim

    Araç peugeot 106
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cetinkan

    Çok benzer sorun benim araçta vardı. Araba çalışıyorken 1. vites ve geri vitese geçmiyordu. Ama çalıştırmadığımda vitesler çok rahat geçiyordu. Debriyaj ayarı yapıldı düzeldi. Baskı balatam ve sanzuman yağını 6 ay önce değiştirmiştim

    Araç peugeot 106
    Hidrolik debriyajmiydi, telli sistemmiydi hocam?
  • sogukken vites atmamaya calis
  • ykpnrgz Y kullanıcısına yanıt
    Detaylı bilgim yok hocam 2000 model peugeot 106 araç ama tellidir diye tahmin ediyorum
  • Şanzıman yağı,



    Bir davar usta ile sirf bu nedenle birbirimize girdik.



    Debriyaj değişirken şanzıman yagini da değiştiririm. Hep izler kontrol ederim.



    Aracim 1.85L şanzıman yağı alir. Manuel'dir. 75w80 yağ alir.



    Bu davar şanzıman yağı koymuş, neymiş parmak ölçüsüymus.



    Arabanin sanzimaninda herhangi bir problem yokken bunun yaptığı işten sonra sabahlari vites geçmiyor, seri vites degisimlerinde siyirma yapiyor hatta vitesten boşa atiyor.



    Direk anladim şanzıman yağı basıncı ile alakalı olduğunu, ama ben yuksek viskozite falan sanıyordum.Gittim bana senkromec falan zirvaliyor. Bosalttirdim yagi olcerek Megersem 1.85L yag yerine 4L bilmem ne marka yag koymus uzerine 90 SAE kullanmış.



    Kecelerinden yağlar vs akiyor her yerinden şanzımanın.



    Yağı değiştirtdim kendi götürdüğüm Putoline nano yağ koydum.



    Soverek ciktim. O sokakta herkes bilir. Bir de 3-4 dukkanlik pejo servisi olacak.



    Neymiş 40yillik ustaymis altinda 10 usta çalışıyormuş. Hepsine duz gittim.



    Bu arabalari ustalar bozuyor arkadaş. O kesin.




  • 6 ileri gm - fiat şanzımanlı aracıma normal şanzıman yağı olan petronas 75w yağa göz kararı bir miktar atf şanzıman yağı karıştırıp değişimini yaptım. harika oldu. ancak bu yağların birbirleri ile etkileşimlerini araştırmadım. sorumluluk kabul edilmez.
  • Merak ettiğim için soruyorum, şanzıman yağının ömrü nedir? 4 senede bitip vitese geçmeme gibi sorunlar yaratıyorsa bir yağ ne kadar kullanılabilir?



    Şimdi Doblo'nun şanzımanı 2002'de fabrikadan çıktığındam beri hiç ellenmedi. Balatasından yağına kadar orjinal , şimdi 2002 model yağı değiştirmek mi mantıklı olur yoksa bu kadar yıldır çalışıyor, hiç ellemeyelim mi



    İşin kötü tarafı baskıdaki bilyeler vs kars kaşarına bağladı değiştirin artık bizi diye ağlaşıyorlar yakın tarihte o şanzıman inecek yani




  • Bizde de 2014 Corsa 1.4 vardı, sıfır km almıştık, 1.vitese normalde de biraz sert geçerdi.
  • 5 sene kadar evvel volvo C30 un mecbur kalip bostanci da debriyaj balatasini degistirdigimde aynisi basima geldi.

    Kendini usta sanan isyeri sahibi uyarmama ragmen farkli sanziman yagi koydu “neolcagg yaeggg bu da sanziman yagi”
    Servisden cikinca sifir debriyaj balatali aracin vitesleri zar zor geciyordu, ertesi gun sabah tekrar gidip aracima uygun yagi alip koydurdum sorun cozuldu..

    Laf anlatip duzeltene kadar da paramizla yasadigimiz stress de cabasi..
    Sektor farketmiyor Turkiye de cogu is bu sekilde amatorce yapiliyor.. sifir teknik bilgi tek amac nerden fazla dolandiririm .. bilsen ayri dert bilmesen ayrı 😂🤫
  • mob411 kullanıcısına yanıt
    Manuel araçlarda da kullanılıyor.
  • Normalde 60 ila 80.000'de bir değişmesi gerekir.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.