Şimdi Ara

(Çözüldü) 06.08.2020 hepsiburada.com rezaleti rtx 2070 (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
306
Cevap
2
Favori
23.956
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
221 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Alakası yok. Eğer bir ürünü internet üzerinden satın alırsan, kanunen 14, bazı mağazalarda ise 25-30 gün aralığında sorgusuz sualsiz iade edebilme hakkın var. Ürünü fiziksel bir mağazadan satın aldığında ise yasada herhangi bir cayma hakkı maddesi yok. Çünkü o malı görerek satın almış oluyorsun ve iade ya da değişim için üründe bir problem şartı aranıyor. Bu sebeple de olası memnuniyetsizliklerde olay servisin insafına ve bilincine kalıyor. İnternet alışverişinde ise üründe bir problem şartı dahi aranmadan, 14 gün içerisinde sorgusuz sualsiz iade edebilme hakkın oluyor (iç çamaşırı, kişiye özel üretilen ürünler, sarf malzemeleri vs hariç).

    Örneğin satın aldığım monitörlerde şöyle olaylarla çok karşılaştım: Mesela cihaz eve geldi. İyice inceledin, hiçbir şekilde ölü piksel ya da sıkışmış piksel görmedin. 1 gün geçti, şans eseri o kodumun ölü pikselini fark ettin. Ürünü internetten satın aldığın için, sorgusuz sualsiz geri gönder. Ölü piksel konusunu dahi açmana gerek yok. Beğenmedim dediğinde iade alıyorlar. Burada önemli olan internet alışverişi yaptığın firmadır. Gidip de Gittigidiyor'daki dandik bir satıcıdan ürün almaktan bahsetmiyorum. Amazon Türkiye gibi, İncehesap gibi müşteriye önem veren firmalardan bahsediyorum. Diyelim ki sen bu ürünü mağazada gördün, inceledin ve gözüne ölü piksel çatmadı. Çünkü mağazada inceleyecek çok geniş bir zamanın yok. Eve geldin, 1-2 gün içinde ölü pikseli fark ettin. Mağaza eğer insaflı değilse ve müşteriye önem vermiyorsa, seni yok 3 tane ölü piksel, yok 5 tane ölü piksel, yok servise gönderelim, yok parça değiştirelim gibi saçma sapan konularla oyalayacak.

    Ben neden bu baş ağrısını çekeyim ki?

    Çoğu kişi internetten ürün almaya sıcak bakmaz ama ben de tam tersine sırf bu kanun avantajından dolayı internet alışverini tercih ediyorum. Özellikle de yüksek fiyatlı ürünlerde. Yıllardır internetten alışveriş yaparım. Teknolojik cihaz harcamalarım toplamda 40-50 bin lirayı bulmuştur. Önemli olan haklarını bilmek ve uyanık olmak. Daha 2-3 hafta önce Amazon Türkiye'den S10 Lite aldım. Adamlar telefonda bir sorun yaşarsanız hiç Samsung ile muhatap olmayın, telefonu bize gönderin, paranızı iade edelim diyorlar. Böyle bir rahatlık varken, neden pis zihniyetli mağazalarla uğraşayım ki?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Foley -- 8 Ağustos 2020; 20:58:56 >




  • Hepsiburada'nın bu konu hakkında sizi mağdur edeceğini düşünmüyorum. Çok kötü bir durum. Her kim yaptıysa ondan elbet çıkar bunun acısı.
  • HB de bokunu çıkarmaya başladı ..sizce alternatif hangi siteler var ...trendyol ve amazon alternatifmi acaba .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • murat8361 kullanıcısına yanıt
    trendyolun kendi ürünü yok ki nasıl alternetif olsun.
  • MogoLKhan kullanıcısına yanıt
    Başka varmı onu soruyorum .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-41A94D448

    Neyse ders çıkarsın herkes bu konudan..

    Elektronik parça, pc parçası alacaksanız gidip, görüp, deneyerek alacaksınız..
    Ben hayatımda internet üzerinden pc parçası felan almadım.
    İhtiyacım olduğunda Vatan'a girerim ne istiyorsam alır, denetirim kusuru yoksa basarım parasını 3-5 fazla alırım o kadar :XD
    3-5?

    dün incehesaptan 2.350 liraya aldığım kartın vatandaki fiyatı.
    www.vatanbilgisayar.com
    SAPPHIRE RADEON™ RX 5600 XT PULSE GDDR6 6GB 192Bit DX12 AMD Radeon Ekran Kartı - Vatan Bilgisayar
    https://www.vatanbilgisayar.com/sapphire-radeon-rx-5600-xt-pulse-gddr6-6gb-192bit-dx12-amd-radeon-ekran-karti.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cpt. Foley

    Hacı, her aldığın cihazı ayrıntısına kadar açıp kontrol etmen imkansız. Bu ürünlerin çoğu ambalaj içinde ambalaj şeklinde kutulanıyor. İnternetten 2 tane sistem topladım. Bu alışverişlerin 35.000 lirasını HB'den, yaklaşık 5.000 lirasını Amazon Türkiye'den, 3-4 bin lira kadarını da Teknobiyotik, İncehesap ve N11 üzerindeki güvenilir satıcılardan yaptım.

    Hepsini de elimden geldiğince kontrol etmeye çalıştım ama kesinlikle ve kesinlikle her an, dur ben ürünü açayım da kontrol edeyim gibi bir imkanın olmuyor. En basitinden, ürün görünürde sağlam ama takıp çalıştırdığında pert çıkabiliyor.

    Mesela başıma gelen bir olaydan bahsedeyim, Hepsiburada'dan 3.400 TL verip, Samsung LC27HG70 monitör almıştım. Cihazı kurdum, görünürde hiçbir şey yok. Düğmeye bir bastım, ekranın likidi içeriden patlamış ve ekran kullanılamaz halde. Ürün ya taşımada ya paketlemede ya da iade bir cihaz ise, iade sırasında hasar almış. Ben de Samsung'u aradım, eve servis gönderdiler. Durumu sert ve detaylı bir şekilde anlatınca, 3.400 TL'yi iade ettiler. Ben de gittim o ayarlarda bir başka monitorü, Amazon Türkiye üzerinden 2.400 TL'ye aldım :)

    Yani demek istediğim şu ki bazı ürünler var ki teferruatlı kutulama ya da teferruatlı çalışma mantığına sahip. Bu sebeple her zaman kontrol edemiyorsun. Hepsiburada gibi firmalar bunu yapıyorsa, tüketiciler başka kime güvensin? Bu konuda konu sahibi arkadaşı suçlamak kesinlikle yanlış.

    Şunda hemfikiriz: Mesela son sistemimi toplarken, işlemci, ekran kartı ve anakart kutu açılımlarını yaparken tek parça videolar çekmiştim. Bir sıkıntı olmayınca videoları sildim ama dediğim gibi her zaman video çekme imkanın olamayabiliyor veya tongaya düşebiliyorsun. Arkadaşın üzerine gitmemek lazım.
    Bende pc topladım ama parçaları tane tane aldığım için sorun olmadı hoş çoğu yurtdışı dan gelmişti.

    Bahsettiğiniz ekranı bende almak istiyordum 2700ty idi

    Bahsettiğiniz durum çok can sıkıcı açıkcası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mağdur etmeyeceklerini umuyorum. Konunun anlaşılması bu süreçte biraz zaman alacaktır.
  • teknoCat kullanıcısına yanıt
    İyi ki o monitorü almamışsın. Görüntü canlılığına ve netliğine hiçbir sözüm yok. Quantum Dot hoş bir detay ama monitörün kasası hantal ve büyük. Özellikle de eğer VESA mount kullanmıyorsan, monitörün ayakları gereksiz yer kaplıyor. Ayrıca LC27HG70'in güç tüketimi fazla ve rakiplerine oranla daha çok ısınıyor. Ek olarak diğer VA panel cihazlara oranla gecikme değeri geride kalıyor. Onun yerine MSI MAG271CQR almıştım. 1 senedir kullanıyorum ve çok memnunum. Bu monitörün tek eksiği, black tuner ayarlamasında ara bir değerin olmaması. Yani siyahlar ya çok aydınlık ya da çok koyu oluyordu. Onu da Nvidia panelinden kontrast ve gamma ayarını değiştirerek çözdüm ve çok güzel bir görüntü elde ettim. Monitörü 2.400 TL'ye, Amazon Türkiye'den bulmuştum. Şu anda monitör fiyatları da uçmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Foley -- 8 Ağustos 2020; 23:11:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cpt. Foley

    Bu bilgi net olarak yanlış. Bu ticaret işlerinin yakın olarak içerisindeyim. Hepsiburada da tıpkı Amazon ve diğer firmalar gibi, iade gelen ürünü kesinlikle ama kesinlikle üretici ya da ithalatçı firmanın servisine gönderip, kontrol ettiriyor.

    İhtimaller yalnızca şunlar olabilir:

    1- Ürün, servistekiler tarafından ceplenip, boş bir şekilde paketlenerek, üretici ya da dağıtıcı firmanın stoklarına gönderilmiş olabilir.
    2- Ürün, cihazı kargolayan HB çalışanları tarafından ceplenip, boş bir şekilde paketlenerek, müşteriye gönderilmiş olabilir.
    3- Ürün, kargo şirketindeki çalışan ya da çalışanlar tarafından ceplenip, boş bir şekilde paketlenerek, alıcıya teslim edilmiş olabilir. Eğer bu madde meydana gelmişse, şubeye teslimat gerçekleşmeden önce ya da araç dağıtıma çıktıktan sonra, ürün ince bir işçilikle ceplenmiş olabilir (Fakat kutunun içerisine konulan tahtalar vs gayet planlanmış ve ince bir çalışmanın eseri. Kargo görevlilerinin bu kadar vakti olur mu bilemem. Kargo şirketlerinde dönen hile hurdalar, genellikle ürünün tamamen çalınarak, kayboldu süsü verilmesi şeklinde gerçekleşiyor).
    4- Ürün gerçekten de kutunun içindedir fakat müşteri ürünü ortadan kaldırıp, hile peşine düşmüştür (İnanmak istemediğim ve olmasını da dilemediğim bir ihtimal).

    Bu dört madde dışında bir şeyin gerçekleşmesi asla mümkün değil.
    Olayı çözmüşsün sen..

    Sen hiç vatanpcden ürün almamışsın belli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • demircibu kullanıcısına yanıt
    Ben fiziksel mağazaları olmayan firmalardan bahsediyorum. Vatan Computer'dan en son alışverişim 2014 senesinde falandı. O an acil bir yazıcı lazımdı. Onun dışında Allah korusun, Vatan Computer'ın yanından geçmem :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Foley -- 8 Ağustos 2020; 23:17:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cpt. Foley

    Ben fiziksel mağazaları olmayan firmalardan bahsediyorum. Vatan Computer'dan en son alışverişim 2014 senesinde falandı. O an acil bir yazıcı lazımdı. Onun dışında Allah korusun, Vatan Computer'ın yanından geçmem :)
    O halde bilmediğini yazayım.
    Vatanpc online magazadan aldığın ürün vatanpc topkapıdan çıkar.
    Magazadan alınmış geri aide ürünleri jiletın açılmış vsvs yıne o magaza rafa koyar ilk gelene verır yada montaja yollar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuda küfürlü mesaj atan yöneticide ceza almıştır umarım oda önemli bir konu.

    Neyse bu rezalete puanım 10/10 ayrıca herkes her gelen ürüne video çekmesi zor olabilir. Her ürünü aldığımız zaman evde olamıyoruz diğer ev sakinleri kargoyu alıp kendide açabiliyor bizim gibi video çekeyim diye düşünmesi o kadar kolay bir konu değil.

    Ayrıca içi kötü olan biri ürün gelince poşetten ürünü çıkartıp, ürünü alıp içine bir güzel tahta koyup daha sonra çok kolay bir şekilde poşetleyip (şimdi nasıl poşetler diye sormayın birçok 2. oyun sıfır gibi poşetlenip bu ülkede sanki satılmıyormuş gibi) aha bu ürün içinde tahta çıktı diye videoya çekip kandırma yoluna gitmesi çok kolay. Her türlü bu iş ciddi sıkıntı, arkadaşa geçmiş olsun umarım parasını geri alabilir.




  • Hayirdir sen niye celallendin bu kadar ? Kolpa sikan yok yurtdisinda arkadaslarim yasiyor. 5 sefer oldu bu tahta olaylari ve sonrasinda zaten sikinti cikartmiyorlar direkt ilgileniyorlar. Turkiye de ne kadar firma varsa alayi les, amazonu her turlu tek gecerim. Elin firmasi hic bir sikinti cikartmiyorken buradaki les firmalar musteriye tum kolpaliklari yapiyor. Zihniyetlerini ..... onlarin.
  • Geçmiş olsun. Gerçekten çok kötü bir durum. İnşallah çözüme kavuşur. Aslında açmadan önce bir Video çekmek lazım gibi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yurtdışı Amazondan 1300 dolar değerinde bir alışverişte benzer olay olmuş ve çözülememiş.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben Türkiye üzerinden konuşuyorum, yurt dışındaki Amazon'dan bahsetmiyorum. Türkiye'de bilinen öyle bir olay olmadığı için, onu diyen kolpa sıkmış diyorum. Sanki sana demişim gibi senin celallenmen ne peki? Ben sana mı demişim? İyi oku yazdığımı. Bu ülkedeki en ahlaklı firma Amazon zaten. Onu ben de söylüyorum.
  • demircibu kullanıcısına yanıt
    Dostum, ben "fiziksel mağazası olmayan" şirketler diyorum. Vatan Computer'ın internetten satış yapması, fiziksel mağazası olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Ticaretlerini, tamamen sanal mağazacılık üzerine kurmuş firmalardan bahsediyorum. Vatan Computer uyanık esnaf kafasıyla ticaret yaparken, Amazon gibi firmalar kurumsal duruş sergiliyor.
  • Son aylarda açılan kaçıncı Hepsiburada konusu sayamadım artık.
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.