Şimdi Ara

Çözülemeyen geç marş alma problemi.(Sebep kompresyon düşüklüğüymüş). (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
4
Favori
79.126
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Marş motoru, eksantrik sensörü ya da krank sensörü.

    Marş revizyon oldu demişsiniz ama bu araçlar için sonradan güçlendirilmiş marş motoru üretildi sırf bu arızadan dolayı. Bence arıza %90 bunlardan kaynaklı eğer bunlar değilse geriye tek ihtimal kalıyor o da malesef ya silindir kapağı zayıfladı ya da arac kompresyon basincini yakalayamiyor ustanin dedigi gibi. Multijet motor cok basit dayanikli ve her ustanin anladigi bir motordur bu arizanin giderilememesine hem sasirdim hemde sizin adiniza uzuldum. Gecmis olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    Marş motoru, eksantrik sensörü ya da krank sensörü.

    Marş revizyon oldu demişsiniz ama bu araçlar için sonradan güçlendirilmiş marş motoru üretildi sırf bu arızadan dolayı. Bence arıza %90 bunlardan kaynaklı eğer bunlar değilse geriye tek ihtimal kalıyor o da malesef ya silindir kapağı zayıfladı ya da arac kompresyon basincini yakalayamiyor ustanin dedigi gibi. Multijet motor cok basit dayanikli ve her ustanin anladigi bir motordur bu arizanin giderilememesine hem sasirdim hemde sizin adiniza uzuldum. Gecmis olsun.

    [image]
    Çözülemeyen geç marş alma problemi.(Sebep kompresyon düşüklüğüymüş).
    [/image]

    Caner bey fotoğraflarda görüldüğü gibi bugün mazot pompasından enjektöre giden rekoru söktüm ama nedense hiç mazot akmadı.Normalde enjektörden rail borusuna giden boru söküldğünde mazot fışkırması gerekmez mi?Bu normal mi?Gerçi araç çalışırken mazot basıncı normal gözüküyor.Geri dönüş hortumunu söküp kontağı açtığımda mazot veriyor.Marş dinamosu konusunu her zaman aracı tamir ettirdiğim özel servis de söyledi fakat marş motorundan olsa 1.3 motor araçların hepsinin geç çalışması gerekmez mi?Daha önce 2004 1.3 palio 2010 1.3 punto kullandım.Palio 245000 deydi fakat geç çalışma problemi falan yoktu.Marş motoru zamanla bu hale geliyor desek marşı revizyondan geçirdim.Bir de basettiğiniz güçlendirilmiş marş motoru sorunu internetten edindiğim bilgiye göre opel corsa'da yaşanıyormuş.Çok güvendiğim bir usta opellerde oynar volant var dedi.Bir de opellerdeki motorda bazı parçalar sanırım değişik.Valla ne yapsam bilmiyorum gerçekten.En çok mazot pompasından şüpheleniyorum ama öyle olsa araç sıcakken de çalışmaz diyorlar.Araç ilk çalıştığında ısınana kadar sarsıntılı çalışıyor.Subap ya da segmanlardan dolayı kompresyon sorunundan olsa herhalde yağ eksiltme olur diyorum ama aldığımdan beri 2000 km yol yaptım ve gram eksiltme yok.Üstelik yağ kaçakları da epey var.Daha önce 245000 km olan hor kullanılmış palioyu 7-8000 km kullandım onda da eksiltme yoktu.Açıkçası multijetnin bu km de motor sorunu çıkaracağına da ihtimal vermiyorum.Çünkü daha önce kullandığım 3-4 multijet araçtan biliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaya1983 -- 26 Şubat 2018; 19:43:31 >




  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Enjektöre giden basınç rekorunda mazot olmaması normal değil, yakıt sisteminde ki çek valf bozulduysa yakıtı geri kaçırıyor. Siz belki kızdırma bujilerinin görevini ilk seferde yerine getirmediğini düşünerek kontak aç kapa yapıyorsunuz ama, orada asıl görevi depodaki yakıt besleme pompası geriye kaçan mazotun boşlugunu doldurmaya çalışarak yapıyor. Kapalı sistem olduğu icin havayı atamıyor bunu da ancak marşla yapıyor ve tabi ilk marşta calışmıyor. Dizellerde daha önce de duymuştum böyle sorunları, sistemi hic kurcalamadan araya çek valf atiyorlar sorun gideriliyor. O zaman aracın sıcakken çalışmamasının da ısıyla falan alakası yok,yeni stop edildiği için mazot tam olarak geri kacmadığı kolay calışıyor.

    Gecen sene bir arkadasim 1.3 lineayla derin suya girdi arac hava filtresinden su emdi tabi biraz masraf etti duzeldi ama o gunden sonra her sabah 2-3 dakika marsla zor calistirir oldu akuden pompa enjektore ne varsa elden gecti olmadi. Marş ta hic bir sorun gozukmemesine ragmen bir usta yeni guclendirilmis mars taktirdi duzeldi o yuzden size de tavsiye ettim.

    Bu arada opelin multijetiyle fiatın ki yakıt sistemi haric tamamen aynıdır.Hatta fiat ustaları triger zincir degisiminde triger setini daha uzun omurlu oldugu icin opel parcacilarindan gm olarak aldirir. Ustanin dedigi gibi opellerde oynar volant var ama pahali ve ömrü kisa oldugu icin cogu kisi baski balata degisiminde sabite ceviriyor.

    Siz birde iyi bir pompaciya gidip cek valf konusunu anlatin isterseniz ya da denemek amacli yarin sabah calistirmadan once enjektor diplerinden ve ya en kotu ihtimal pompa cikisindan kontak ac kapa yaparak mazot gelene kadar havasini atin sonra mars yapin cabuk calisirsa arizayi bulmus olursunuz. Tekrar gecmis olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    Enjektöre giden basınç rekorunda mazot olmaması normal değil, yakıt sisteminde ki çek valf bozulduysa yakıtı geri kaçırıyor. Siz belki kızdırma bujilerinin görevini ilk seferde yerine getirmediğini düşünerek kontak aç kapa yapıyorsunuz ama, orada asıl görevi depodaki yakıt besleme pompası geriye kaçan mazotun boşlugunu doldurmaya çalışarak yapıyor. Kapalı sistem olduğu icin havayı atamıyor bunu da ancak marşla yapıyor ve tabi ilk marşta calışmıyor. Dizellerde daha önce de duymuştum böyle sorunları, sistemi hic kurcalamadan araya çek valf atiyorlar sorun gideriliyor. O zaman aracın sıcakken çalışmamasının da ısıyla falan alakası yok,yeni stop edildiği için mazot tam olarak geri kacmadığı kolay calışıyor.

    Gecen sene bir arkadasim 1.3 lineayla derin suya girdi arac hava filtresinden su emdi tabi biraz masraf etti duzeldi ama o gunden sonra her sabah 2-3 dakika marsla zor calistirir oldu akuden pompa enjektore ne varsa elden gecti olmadi. Marş ta hic bir sorun gozukmemesine ragmen bir usta yeni guclendirilmis mars taktirdi duzeldi o yuzden size de tavsiye ettim.

    Bu arada opelin multijetiyle fiatın ki yakıt sistemi haric tamamen aynıdır.Hatta fiat ustaları triger zincir degisiminde triger setini daha uzun omurlu oldugu icin opel parcacilarindan gm olarak aldirir. Ustanin dedigi gibi opellerde oynar volant var ama pahali ve ömrü kisa oldugu icin cogu kisi baski balata degisiminde sabite ceviriyor.

    Siz birde iyi bir pompaciya gidip cek valf konusunu anlatin isterseniz ya da denemek amacli yarin sabah calistirmadan once enjektor diplerinden ve ya en kotu ihtimal pompa cikisindan kontak ac kapa yaparak mazot gelene kadar havasini atin sonra mars yapin cabuk calisirsa arizayi bulmus olursunuz. Tekrar gecmis olsun.

    Caner bey şöyle bir deneme yapayım diyorum.Eğer tutarsa bu sorunun yakıt sisteminden olduğu kesinleşecek sanırım.Isıtma bujilerinin ucundaki kabloyu çektiğimde araçta motor arıza lambası yanarak araç çalışmıyor.Hem kızdırma bujilerinin çalışmaması hem de aracın çalışabilmesi için birşey yapmam lazım.Sanırım rölenin altta kablosunu çıkarsam olur gibi duruyor.Bunu denememin sebebi şu an iki şüphelendiğim yer var.Birisi yakıt hattı(O da mazot pompası en güçlü seçenek),diğeri ise kompresyon kaçağı.Eğer araç ısıtma bujileri devre dışıyken 4-5 kez kontak aç kapa yaptıktan sonra araç çalışırsa demek ki sorun direk yakıtla alakalı.Çünkü eğer kompresyon düşükse neden 4-5 kez kontak aç kapa yaptığımda tek marşta alıyor dediğim usta 4-5 defa açılıp kapanan ısıtma bujileri silindir içini ısıttığı için kompresyon etkisini azaltarak çalışmayı kolaylaştırır demişti.




  • Mantıklı yaklaşım. Usta haklı olabilir ama geçen birsey okumustum kizdirma bujileriyle alakali arastirma yapmislar.Ne kadar ac kapa yaparsan yap ya da kontagi acik tut, kizdirma bujisinin silindire verdigi isi degismiyor. Yani bir kere de acsan ayni, on kere de acsan ayni.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    Mantıklı yaklaşım. Usta haklı olabilir ama geçen birsey okumustum kizdirma bujileriyle alakali arastirma yapmislar.Ne kadar ac kapa yaparsan yap ya da kontagi acik tut, kizdirma bujisinin silindire verdigi isi degismiyor. Yani bir kere de acsan ayni, on kere de acsan ayni.

    Caner bey güçlü marş şu aşağıdaki linkteki ürünler değil mi?Bu ikisi de 1.3 puntoya uyar değil mi?Bir de bu ürünlerde alıp taktığımda olmazsa iade etme şansım olur mu acaba?



    www.onlineyedekparca.com
    Opel Corsa D 1.3 Dizel Marş Motoru VALEO (VAL.438212 ,1) Fiyatı
    http://www.onlineyedekparca.com/Opel-Corsa-D-13-Dizel-Mars-Motoru-VALEO,PR-785.html




  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Evet, n11 linkini verdiginiz ürün. Elektrikli yedek parçaların iadesi olmuyor malesef ama siz yine de sorun ve alabiliyorsaniz internetten değil parcaciyla anlassrak alın. Pompa çek valf konusunu da bence ihmal etmeyin üzerinde durun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    Evet, n11 linkini verdiginiz ürün. Elektrikli yedek parçaların iadesi olmuyor malesef ama siz yine de sorun ve alabiliyorsaniz internetten değil parcaciyla anlassrak alın. Pompa çek valf konusunu da bence ihmal etmeyin üzerinde durun.

    Hocam ikinci linkteki üründe aynısı değil mi?Birinci ürünün fiyatından 70 tl daha ucuz ve kargo ücretsiz.İkinci ürün için ne dersiniz?
  • Arkadaşlar onca uğraştan sonra problemin kaynağı kafamda netleşti gibi.Araca yapılanlar konu içinde yazıyor.En son ısıtma bujilerini kontrol etmek kalmıştı ki bujileri söküp dışarıda denediğimde kıpkırmızı kızarıyor.Ne yazık ki aracın problemi kompresyon düşüklüğünden kaynaklanıyor gibi.Çünkü aracım sadece motor soğukken tek marşta çalışmıyor.Motor sıcakken gayet kolay çalışıyor.Motor soğukken 3-4 defa aç kapa yaptığımda araç tek marşta alıyor.Bunun sebebi de yakıt kaynaklı değil çünkü bugün depodaki pompanın sigortasını çıkardım.3-4 kez kontak aç kapa yapıp sigortayı takınca araç tek marşta aldı.Bunu denemeden önce aç kapa yaptığımda yakıt basıncı dengeleniyor diye düşünüyordum ama aracın kolay çalışmasının tek sebebi bir ustanın dediği gibi aç kapa yaptığımda piston yatağının çok fazla ısınarak kompresyonu düzeltmesi.Şimdi opel corsalardaki geç çalışma sorununu çözen 1.8 kw lik güçlü marş dinamosu alsam aracın kompresyon açığını kapatıp sorunu çözer mi arkadaşlar?




  • Motor Restore diye Amerikan malı bir katkı var. Yağ ve yağ filtresini değiştirip bu katkîyı kullan bir miktar iyileşme olursa seni bir muddet idare eder
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Ilandakilerin birisi euro 4 digeri corsa d'lerde ki euro 5 motor icin ama bu motorlar marş dinamosunu ortak kullaniyorsa tabi ki olur bilene danışıp alırsanız daha garanti olur.

    Bence probleminizin giderilmesine faydası olur ama 500 tl dememe yanılma icin yulsek meblag. Allah yardimcin olsun sıkıntılı bir durum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    Ilandakilerin birisi euro 4 digeri corsa d'lerde ki euro 5 motor icin ama bu motorlar marş dinamosunu ortak kullaniyorsa tabi ki olur bilene danışıp alırsanız daha garanti olur.

    Bence probleminizin giderilmesine faydası olur ama 500 tl dememe yanılma icin yulsek meblag. Allah yardimcin olsun sıkıntılı bir durum.

    Caner bey aracı en sonunda fıat servisine bıraktım.2-3 gün araç orda kalacak.Artık uğraşmaktan bıktım zaten.Keşke sorunu çözseler de kurtulsam diyorum ama sanki servis de derdime çare olamayacak gibi geliyor.Enjektöre zaten bakım yaptırmıştım ve mazot pompasının basıncında da sorun yoktu.Fakat servis enjektör ve mazot pompasını söküp ankaraya gönderdi.Yüksek meblağ çıkarsa yaptırmam dedim kendilerine.O zaman yaptığımız işçilik ücretini alırız dediler.Tamam diyip çıktım bakalım ne olacak.




  • Anlamadığım motor ama yinede mekanik olarak az çok anladığımdan yazmak istedim. Pompanızda marşta sorun olduğunu düşünmüyorum. Sanırım elektriksel bir sorun bu. İletkenliğini yitirmiş role (içindeki lehimler erimiş olabilir) yada su girmiş oksitlenmiş bir kablo anca 2.3.4 marşta iletkenliğine ulaşıp çalışıyor. Genelde şase almama en büyük neden bu tip sorunlarda . Bence iyi bir elektrikçi bu sorunu çözer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BulutKedisi -- 4 Mart 2018; 0:19:13 >
  • Öncelikle geçmiş olsun. Bende Kia Venga 1.4 Dizel 2012 model araç sahibiyim. Hava sıcak olduğun da tek sefer de marş alan araç havalar soğumaya başlayınca sadece motor soğukken tek sefer de marş almamaya başladı. Havanın durumuna göre bazen ikinci sefer de bazen de üç veya dördüncü sefer de marş alıyor. Sabahları iş yerinde ki kapalı otoparka bırakıyorum akşam yola çıkarken tek marşta çalışıyor yalnız işe giderken dışarı da kalan aracı çalıştırmak zulüm oluyor.

    Akü yeni 2 aylık, kızdırma bujileri ile ilgili bir uyarı da vermiyor, ki gösterdiğim bir usta da sorun bundan kaynaklı değil yakıtı geri kaçırıyor olabilir dedi. İki farklı bilgisayara bağlandı herhangi bir sorun çıkmadı.

    Boş zamanım olmuyor hiç bende ilk fırsatta Kia Yetkili Servisine gitmeyi düşünüyorum acaba sorunum sizin sorununuz ile aynı mı diye düşünmüyor da değilim.
  • Motor yağını daha kalın bir yağla değiştir. Kompresyona iyi gelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aye aye

    Motor yağını daha kalın bir yağla değiştir. Kompresyona iyi gelir.

    Turbolu olmasa dediğin mantıklı ama turbolu araca kalın yağ koyarsan ilk turbodan olursun.
  • Arkadaşlar aracı cuma günü fıat servisine bırakmıştım.Dört gündür giden parçalardan ses yok.Bugün aradığımda bir gelişme olduğunda haber vereceklermiş.Ben servisteki ustaya bir de aracın enjektörleri sökülmüşken kompresyon testi yapsanız dedim.Usta bu araçlarda kompresyon testi ile motorun durumu anlaşılmaz dedi.Daha önceki aradığım özel servis de aynen fıat servisi gibi kompresyon testinin birşey anlam ifade etmeyeceğini ve onunla ilgili cihazın olmadığını söylediler.Siz ne dersiniz arkadaşlar ?
  • Ayni sorun başıma geldi kizdirma bujilerini degistirdim... Sorun kalnadi süper hemen marş aliyor... Hocam kizdirma bujileri hata vermedifakat hepsi patlamış yanmış resmen..Kizdirma bujilerini degistir 4 ünü birden.
  • Arkadaşlar biraz önce fıat servisi aradı.Enjektör ve pompa tamir edilecekmiş.1600 lira tutar dendi.(Daha önce enjektörü bosch servise yaptırmıştım ve bir arıza çıkmadığı için ayar yapılıp verilmişti)Bunun yanında aracın basınç regılatörü,mazot filtresi,basınç sensörü,ve akü değişecekmiş.Toplam masraf 3300 lira tutar dediler.Sadece enjektör ve mazot pompası tamir edilse sorun çözülmez mi dediğimde çözülmeyebileceğini onun için de söylenilen parçaların da değişmesi gerektiği söylendi.Benim de açıkçası kafam karıştı.Düşünüp sizi arayım dedim.Tamam dediler.Ne yapsam acaba?
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Daha önce de yazmıştım

    Bende de dizel corsa var ve motor ısınınca geç ve sarsıntılı çalışıyor. Dün sanayiye gittim usta volanttan olabileceğini söyledi hatta emin gibi konuştu. Bizim araçlarda hareketli volant olduğunu ve sarsıntının volant üzerindeki yayların bozulmuş olmasından dolayı kaynaklandığını söyledi ancak maliyet kısmı biraz tuzlu.

    Bir arkadaşımda daha önce corsası olduğunu ve aynı problemi yaşadığını söylemişti yanlış hatırlamıyorsam daha güçlü bir dinamo kullanarak sorunu çözmüştü. Yarın arar emin olmak için sorarım.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.