Şimdi Ara

Çözülemeyen geç marş alma problemi.(Sebep kompresyon düşüklüğüymüş). (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
70
Cevap
4
Favori
79.127
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    Daha önce de yazmıştım

    Bende de dizel corsa var ve motor ısınınca geç ve sarsıntılı çalışıyor. Dün sanayiye gittim usta volanttan olabileceğini söyledi hatta emin gibi konuştu. Bizim araçlarda hareketli volant olduğunu ve sarsıntının volant üzerindeki yayların bozulmuş olmasından dolayı kaynaklandığını söyledi ancak maliyet kısmı biraz tuzlu.

    Bir arkadaşımda daha önce corsası olduğunu ve aynı problemi yaşadığını söylemişti yanlış hatırlamıyorsam daha güçlü bir dinamo kullanarak sorunu çözmüştü. Yarın arar emin olmak için sorarım.

    Hocam Allah razı olsun.Benim araç motor soğukken geç çalışıyor.Sıcakken tek marşta alıyor.Aracı servisten yaptırmadan geri aldım.Dün rail borusu üzerindeki basınç valfi ve yüksek basınç sensörünü söktüm.Arkadaşın aracından çıkarıp benim araçta denedim ama hiç fark olmadı.İlgintir ki arkadaşın aracına parçalarını tekrar taktığımda onun aracında da geç çalışma problemi oldu.Ben hava yapmıştır diye düşünmüştüm ama arkadaş beni arayıp araç geç çalışıyor dedi.Ben de biraz kullan içindeki hava geçerse düzelir dedim ama hiç ondan sonra soramadım.Arayıp öğreneceğim.Servisin bana söylediği değişmesi gereken sensörleri denedim ama sonuç aynı.Enjektörlerde daha önce birşey çıkmamıştı.Denemediğim bir mazot pompası kalmıştı.Onu da dün gece babamın arabasından mazot pompasını söküp denedim.Saat 23:00 den 1:30 a kadar işim sürdü.Babamın aracının pompasını takınca araç gene aynı geç çalıştı.Yani servisin boşa masraf ettireceği bir işlem daha.Takarken benim aracın pompa civatası yalama olduğu için takamadım.Yarın tornacıda diş açtırıp bir civata takacağım.Hocam mazot pompası dahil sensörleri de denedim tek seçenek sizin dediğiniz güçlü marş dinamosu kaldı.Onu da yedek parçacıya olmazsa geri verebilir miyim diye sorup takacağım artık.

    [image]
    Çözülemeyen geç marş alma problemi.(Sebep kompresyon düşüklüğüymüş).
    [/image]

    [image]
    Çözülemeyen geç marş alma problemi.(Sebep kompresyon düşüklüğüymüş).
    [/image]

    [image]
    Çözülemeyen geç marş alma problemi.(Sebep kompresyon düşüklüğüymüş).
    [/image]




  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Dün arkadaşla görüştüm sordum senin aracın sıkıntısı neydi diye. Benim araç gibi motor ısınınca geç çalışıyormuş ancak benimki bir de çalışma esnasında sarsılıyor. Marş dinamosunu değiştirmiş astralarda kullanılan dinamodan taktırdım dedi. İnternette 500 tl gibi fiyatı var yani biraz pahalı sırf denemek amaçlı alınacak parça değil. Astrası ola tanıdık varsa denenebilir
  • Evet arkadaşlar onca sinir krizi geçirtecek işlemden ve parça değişiminden sonra en sonunda aracın problemini çözdüm.turke****unda 4 yıldır değiştirmedik parça ve yaptırmadık yer bırakmayan ottoman nikli opel corsa sahibi arkadaşın yazdıklarından etkilenerek aracıma 1.8 kw gücünde güçlü marş motoru taktım.Taktıktan sonra araç ilk marşta yine 3-4 marş yaparak çalıştı.Fakat gece meraktan deneyim dediğimde bu sefer araç hissedilir derecede çabuk marş yaparak(4-5 sn)tek marşta çalıştı.Normalde bu şekilde asla tek marşta çalışmıyordu.Daha sonra sabah soğukta denediğimde aynen gene eskisi gibi tek marşta çalışmayıp ikinci marşta çalıştı.Aracın en büyük sıkıntısı akü eskiden beri zayıftı.Fakat ben akü almamak için bir işlem yaptırdığımda bravonun yeni aküsüyle deniyordum.Neyse iki gün önce gidip yeni akü aldım.Aküyü takınca araç artık hiç ikinci marşa düşmüyordu.Sabahları bile 5-6 sn civarı tek marşta almaya başladı.Bu zaten sorunun aslında kalktığını gösteriyordu ve hiç bu kadar iyi marş yapmamıştı.Sadece sabahları yine de istenildiği gibi çabuk çalışmıyordu sanki.Bu seferde dün aldığım yeni dört ısıtma bujisini araca taktım.Ve sabahleyin çalıştırdığımda yüzüm fazlasıyla güldü.Aracı boşa alıp ısıtma bujisi söner sönmez marş yapınca araç neredeyse yarım marşta çalıştı.Çok şükür araçta uğraşacağım birşey kalmadı ve sorun çözüldü.Başlangıçta hızlı marş dinamosunun bu kadar etki yapacağına inanmasam da internette biraz ayrıntılı araştırdığımda özellikle 1.3 linea,opel corsa,punto gibi araçların birçoğunda benim gibi bir türlü çözülemeyen geç marş alma problemi bu şekilde çözülmüş.Birçok usta ve internette yazılanlara baktığımda 1.3 lerin marş dinamoları bu araçlara zamanla yetersiz gelmeye başlıyormuş.Servis marş dinamolarında kömür değişimi bile yapılmasının hatalı olduğunu söylemişti.Komple orinali ile değişmeliymiş.Tamir yaptırdığım yerde yan sanayi kömür takmış zaten.




  • Geçmiş olsun sorundan kurtulup kafanın rahatlama hissini iyi bilirim.
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Daha ilk mesajımda yazmıştım marş dinamosu diye ama hallolduguna gercekten cok sevindim :) Allah kaza bela arıza göstermesin güle güle kullan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Evet arkadaşlar onca sinir krizi geçirtecek işlemden ve parça değişiminden sonra en sonunda aracın problemini çözdüm.turke****unda 4 yıldır değiştirmedik parça ve yaptırmadık yer bırakmayan ottoman nikli opel corsa sahibi arkadaşın yazdıklarından etkilenerek aracıma 1.8 kw gücünde güçlü marş motoru taktım.Taktıktan sonra araç ilk marşta yine 3-4 marş yaparak çalıştı.Fakat gece meraktan deneyim dediğimde bu sefer araç hissedilir derecede çabuk marş yaparak(4-5 sn)tek marşta çalıştı.Normalde bu şekilde asla tek marşta çalışmıyordu.Daha sonra sabah soğukta denediğimde aynen gene eskisi gibi tek marşta çalışmayıp ikinci marşta çalıştı.Aracın en büyük sıkıntısı akü eskiden beri zayıftı.Fakat ben akü almamak için bir işlem yaptırdığımda bravonun yeni aküsüyle deniyordum.Neyse iki gün önce gidip yeni akü aldım.Aküyü takınca araç artık hiç ikinci marşa düşmüyordu.Sabahları bile 5-6 sn civarı tek marşta almaya başladı.Bu zaten sorunun aslında kalktığını gösteriyordu ve hiç bu kadar iyi marş yapmamıştı.Sadece sabahları yine de istenildiği gibi çabuk çalışmıyordu sanki.Bu seferde dün aldığım yeni dört ısıtma bujisini araca taktım.Ve sabahleyin çalıştırdığımda yüzüm fazlasıyla güldü.Aracı boşa alıp ısıtma bujisi söner sönmez marş yapınca araç neredeyse yarım marşta çalıştı.Çok şükür araçta uğraşacağım birşey kalmadı ve sorun çözüldü.Başlangıçta hızlı marş dinamosunun bu kadar etki yapacağına inanmasam da internette biraz ayrıntılı araştırdığımda özellikle 1.3 linea,opel corsa,punto gibi araçların birçoğunda benim gibi bir türlü çözülemeyen geç marş alma problemi bu şekilde çözülmüş.Birçok usta ve internette yazılanlara baktığımda 1.3 lerin marş dinamoları bu araçlara zamanla yetersiz gelmeye başlıyormuş.Servis marş dinamolarında kömür değişimi bile yapılmasının hatalı olduğunu söylemişti.Komple orinali ile değişmeliymiş.Tamir yaptırdığım yerde yan sanayi kömür takmış zaten.

    hayırlı olsun güle gülen kullanın konunun ilk mesajınada yazmanız konuya ilk kez girecekler açısından yararlı olacaktır bu çözümünüz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    Daha ilk mesajımda yazmıştım marş dinamosu diye ama hallolduguna gercekten cok sevindim :) Allah kaza bela arıza göstermesin güle güle kullan

    Aynen caner bey sizin en başta marş dinamosu dediğinizi çok iyi biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WarSaw


    quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Evet arkadaşlar onca sinir krizi geçirtecek işlemden ve parça değişiminden sonra en sonunda aracın problemini çözdüm.turke****unda 4 yıldır değiştirmedik parça ve yaptırmadık yer bırakmayan ottoman nikli opel corsa sahibi arkadaşın yazdıklarından etkilenerek aracıma 1.8 kw gücünde güçlü marş motoru taktım.Taktıktan sonra araç ilk marşta yine 3-4 marş yaparak çalıştı.Fakat gece meraktan deneyim dediğimde bu sefer araç hissedilir derecede çabuk marş yaparak(4-5 sn)tek marşta çalıştı.Normalde bu şekilde asla tek marşta çalışmıyordu.Daha sonra sabah soğukta denediğimde aynen gene eskisi gibi tek marşta çalışmayıp ikinci marşta çalıştı.Aracın en büyük sıkıntısı akü eskiden beri zayıftı.Fakat ben akü almamak için bir işlem yaptırdığımda bravonun yeni aküsüyle deniyordum.Neyse iki gün önce gidip yeni akü aldım.Aküyü takınca araç artık hiç ikinci marşa düşmüyordu.Sabahları bile 5-6 sn civarı tek marşta almaya başladı.Bu zaten sorunun aslında kalktığını gösteriyordu ve hiç bu kadar iyi marş yapmamıştı.Sadece sabahları yine de istenildiği gibi çabuk çalışmıyordu sanki.Bu seferde dün aldığım yeni dört ısıtma bujisini araca taktım.Ve sabahleyin çalıştırdığımda yüzüm fazlasıyla güldü.Aracı boşa alıp ısıtma bujisi söner sönmez marş yapınca araç neredeyse yarım marşta çalıştı.Çok şükür araçta uğraşacağım birşey kalmadı ve sorun çözüldü.Başlangıçta hızlı marş dinamosunun bu kadar etki yapacağına inanmasam da internette biraz ayrıntılı araştırdığımda özellikle 1.3 linea,opel corsa,punto gibi araçların birçoğunda benim gibi bir türlü çözülemeyen geç marş alma problemi bu şekilde çözülmüş.Birçok usta ve internette yazılanlara baktığımda 1.3 lerin marş dinamoları bu araçlara zamanla yetersiz gelmeye başlıyormuş.Servis marş dinamolarında kömür değişimi bile yapılmasının hatalı olduğunu söylemişti.Komple orinali ile değişmeliymiş.Tamir yaptırdığım yerde yan sanayi kömür takmış zaten.

    hayırlı olsun güle gülen kullanın konunun ilk mesajınada yazmanız konuya ilk kez girecekler açısından yararlı olacaktır bu çözümünüz.

    Hocam özellikle sorunun çözümünü yazmak için problemin net bir şekilde çözülmesini bekledim.Bu tür konularda malesef sorununun çözümünü bulan kişiler bazen sonucu yazmayı unuttukları için benzer sorunu yaşayıp çözüm arayanlar için kötü olabiliyor.Bir de konu başına yazmamanın sebebi bilgi karışıklığı olmasın diye düşündüğüm için.Zaten başlığı çözüldü diye değiştirdiğim için konu sonuna gelen kişi sorunun çözümünü öğrenir diye düşünüyorum.




  • Hayırlı olsun hocam takip ediyorum konunuzu çözüldüğünü görünce mutlu oldum
  • Güle güle kullanmaya devam edin. Parçayı nereden kaça aldınız

    Montajı kolay mı montaja falan ne kadar ödediniz
  • Güle güle kullanın hocam. gerçekten can sıkan bir durummuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    Güle güle kullanmaya devam edin. Parçayı nereden kaça aldınız

    Montajı kolay mı montaja falan ne kadar ödediniz

    Parçayı sanayide herhangi bir opel-chevrolet yedek parçacısından 500 tl ye aldım.Marş dinamosunu kendim taktım.Sadece bağlantıları benim marştan farklı olduğu için kabloyu takarken elektrikçiden yardım aldım.
  • Hocam bir akü uğruna sağlam mazot pompası gidiyordu
  • Geçmiş olsun,zaman almış meşakkatli bir süreç yaşanmış.Benim aracım da multijet motor olduğu için konuyu başından sonuna ilgiyle okudum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Hocam bir akü uğruna sağlam mazot pompası gidiyordu

    Yok hocam hiç öyle bir korkum olmadı.Sadece emanet malı sökerken korkarım.Babamın aracınında bir sorun olmasın diye titiz davrandım.Yoksa bu tür işlere elim yatkındır.Bir işi bir defa görsem ikinci defa söker takarım.Mazot pompasının yalama olan civatasını birgün sonra gidip 1 numara büyüğünü aldım.7mm sanayide bulamadım.Tornacıyı getirip 10 tl ye diş açtırdım.Vakum pompasının ve mazot pompasının altına silikon çekip yerine takınca eskisinden bile sağlam oldu.Triger kitleme aparatım ve sökülmesini bir defa görsem üst kapağı da sökerim.Kendime güveniyorum.




  • Üstadım müsaitseniz bir sorum olacak. 2013 MODEL OPEL CORSA D 1.3 aracım var. 1 ay kadar önce kızdırma bujisi ışığı yandı 3. numaralı bujiyi değiştirdik. Aradan 10 gün geçti bir daha kızdırma bujisi ışığı yandı bu sefer geri kalan 3 kızdırma bujisini de değiştirdim. aradan 2 gün daha geçti. Araç tek marşta fakat eskisine göre daha geç çalışmaya başladı. akü ölçtürdüm aracın orijinal aküsü daha üzerinde idi. 60 amper yerine 72 amper akü takdırdım. sorun düzelmedi. 3 gündür havalar daha fazla soğumaya başladıkça özellikle sabah ilk çalıştırırken tek marşta fakat çok geç marş alıyor. tamircim mazot filtresini orijinal alıp takalım dedi parça sipariş ettik. Forumlarda bakıyorum türlü problemler yazıyor. Bana bir akıl verebilirmisiniz.
  • 2004 corsa c dizel aracımda da geç çalışma problemi vardı özellikle motor ısındıktan sonra bunu yapıyordu. lafı uzatmadan söyleyeyim.ilk baktıracağınız yer marş motoru olsun.benim araçta marş motorunun kömürleri değişti 45 TL ye ve sorun düzeldi.enjektör mazot pompası gibi parçalar çok pahalı ve marş motoruna baktırmadan bunlara baktırmayın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    2004 corsa c dizel aracımda da geç çalışma problemi vardı özellikle motor ısındıktan sonra bunu yapıyordu. lafı uzatmadan söyleyeyim.ilk baktıracağınız yer marş motoru olsun.benim araçta marş motorunun kömürleri değişti 45 TL ye ve sorun düzeldi.enjektör mazot pompası gibi parçalar çok pahalı ve marş motoruna baktırmadan bunlara baktırmayın
    Bu konuda bir düzeltme yapmam gerekiyor daha önce marş motoru kömürleri değişti ve sorun da kalmadı diye belirtmiştim ancak kömürlerin değişmesi ile birlikte daha hızlı çalışan araç beni yanılttı daha sonra bu sorun beni yolda bıraktı marş basmasına rağmen araç çalışmamaya başlamıştı aracı vurdurarak çalıştırdım ve sanayinin yolunu tuttum burada aracın basınç sensörünün arızalı olduğu anlaşıldı çıkma bir sensör takıldı ve üzerinden yaklaşık 6 ay geçmesine rağmen bu konuda en ufak bir sıkıntı yaşamadım. ne geç çalışma problemi ne marş basmama ne de başka bir şey Bu konuyla alakalı başına böyle bir olay gelen arkadaş olursa diye bu mesajı yazma gereği duydum




  • STasdemir S kullanıcısına yanıt
    Merhabalar değişen parca map sensörü mu acaba bendede ayni sorun var akuyu ,kizdirma bujilerini degistirdim mars motoru tamir edildi devam ediyor sorun garajdayken çalışıyor araba disari koydugumda ozellikle sabajlari gec calisiyor bazen 3. 4. 5. Marsta aliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batu26

    Merhabalar değişen parca map sensörü mu acaba bendede ayni sorun var akuyu ,kizdirma bujilerini degistirdim mars motoru tamir edildi devam ediyor sorun garajdayken çalışıyor araba disari koydugumda ozellikle sabajlari gec calisiyor bazen 3. 4. 5. Marsta aliyor.
    Oksijen sensörü
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.