Şimdi Ara

Çözülemeyen geç marş alma problemi.(Sebep kompresyon düşüklüğüymüş). (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
70
Cevap
4
Favori
79.126
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • STasdemir S kullanıcısına yanıt
    Kesin mi diyorsunuz gidip degistirecem😬

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batu26

    Kesin mi diyorsunuz gidip degistirecem😬
    Çok özür dilerim yanlış yazdım basınç sensörü olacak doğrusu. Ama sizdeki arıza benimki ile aynı olmayabilir. Önce bir teşhis koydurun çünkü parça pahalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • STasdemir S kullanıcısına yanıt
    Bahsettiginiz MAP SENSÖRÜ(hava basinc sensöru)mü?yoksa yakit basinc sensoru mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batu26

    Bahsettiginiz MAP SENSÖRÜ(hava basinc sensöru)mü?yoksa yakit basinc sensoru mu ?
    O kadarı mı bilmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ancak mantık yürütecek olursak benim araç motoru ısındıktan sonra zor çalışıyordu yani sıcak soğuk hava seçimi yapıyordu. Hava basınç sensörü olabilir bu arada benim araç dizel. Sizin benzinli ise farklılık olabilir siz önce tamirciye bi gidip basınç sensöründen bahsedin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • STasdemir S kullanıcısına yanıt
    Benimki de tam tersi sabah ilk çalışmada yada uzun sure bekleyince yapiyor disarda birakinca ancak garajda durunca bu sikintilar olmuyor o sebebten garajda tutuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar konuyu forumda gören benzer sıkıntılar yaşayan arkadaşlar mesajla ya da telefonla bilgi almak istedikleri için ben de yazdığım konuyu yeni farkettim.Konunun üzerinden iki yıl gibi bir zaman geçmiş olmasına rağmen arkadaşlar arayıp sordukları için açığım başlıkta bazı düzeltmeler yapma gereği duydum.

    Konuyu okuyan arkadaşlar bilirler ki o kadar uğraştan sonra hızlı marş dinamosu+ısıtma bujileri+akü değişimi ile belirgin bir şekilde düzelme sağlamıştım.Gerçekten son üç işlemi yaptıktan sonra 1 yıl kadar araca hiç işlem yapma gereği duymadım.Çünkü eskisine göre geç çalışma problemi büyük bir oranda kalkmıştı.Büyük bir oranda diyorum çünkü asla daha önce kullandığım multijet araçlarım gibi asla çalışmadı.Yine soğuk havalarda ve uzun beklemeler sonrası ilk marşta saçma sapan gecikmeler eskisi gibi olmasa da yaşanabiliyordu.

    Ve son üç işlemi yaptıktan birkaç ay sonra aracın radyatör hortumlarında patlayacak derecede şişme vardı.Hatta ara ara paslı metal borular deliyordu.Götürdüğüm usta üst kapak çatlak dedi.Üst kapağı ustada yaptırdım fakat usta motoru topladıktan sonra benim ona hiçbir şey söylememe rağmen hocam bu aracın çalışması hoşuma gitmiyor biraz geç alıyor dedi.Peki neden olur üst kapak da değişti dedim.Motorun üst ksmı sağlam oldu ama bu sefer alt zayıf kaldı.Bu araçta kompresyon kaçağı var dedi ve ondan zor çalışıyor dedi.Daha önce hiçbir multijet aracımda bu problemi yaşamadım fakat bu araç 300000 km de ve antifirizsiz kullanacak derecede hor kullanılmıştı ve zaten üst kapak bile çatlaktı.Demek ki motor düzgün olsaymış hiç o kadar masraf yapmayacakmışım.

    YANİ ÖĞRENDİM Kİ BENİM ARACIN ESAS SORUNU KOMPRESYON DÜŞÜKLÜĞÜYMÜŞ.




  • Ben sorunu çözdüm daha önce akü,kizdirma bujisi, mazot pompası,mars dinomosunun kömür degisimi yapıldı ve değişen bir şey olmamıştı.Bir gun arac hic mars almadi anahtarı cevirince sadece tık sesi geliyordu çalışmıyor marş basmiyordu.Bir sekilde tesadüfen çalıştı ve sanayiye gittim.Usta marş otomatiği değişecek dedi 200 tl valeo marka marş otomatiği arti işçilik 100tl desigim yaptik ve sonra mutlu son arac her şekilde çalışıyor şuan.Daha once usta mars dinamosundan şüphelenenmemisti hatta kömürü degisimi yapmıstik icini hazır acmisken.Sanirim bir sure sonra mars otomatiği artık korozyondan mi her sebebse elektriği çekmiyor.(Benim sin safhada hic cevirmez olmustu).Uzun ugraslar bolca internetten arizayla ilgili arstirmalar sonunda sorun çözüldü.Yardimci olanlara teşekkür ederim.
    Bu arada acaba diye degistirdigim bosh marka kızdırma bujisinden kaynakli 1 ay sonra ariza lambasi yandı elektirikciye gittim ve soktugunde 2 tanesinin patlak olduğunu söyledi oysa ki 1 ay olmuştu değiseli.eskilerini atmamistim valeo marka kızdırma bujilerini taktık belki 14 yillik buji suan sorunsuz şekilde kullanıyorum.Demem o ki bosh marka buji almayın aldırmayın cok dandik varsa valeo yoksa yan sanayi alın geçin.
    Benim gibi gec çalışma sıkıntısı yasayanlara belki yol gösterici olur yaşadıklarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • .........

  • Arkadaşlar konuda belirttiğim işlemlerin hepsini videoya kaydettim.Buradan bakabilirsiniz.


  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.