Şimdi Ara

Çözülemeyen geç marş alma problemi.(Sebep kompresyon düşüklüğüymüş).

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
4
Favori
79.112
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 1.3 multijet punto aracımda aldığım günden beri bir geç marş alma problemi var.Sorunu çözme adına akü değiştirip denedim.Mazot filtresini değiştirdim ama problem aynen devam ediyor.Kızdırma bujilerinde herhangi bir sorun yok.Cihaza bağladığımda da bir arıza kaydı gözükmüyor.Mazot pompasında veya borularda bir mazot kaçağı yok.Marş dinamosu olsa ard arda kontak yaptığımda da kolay çalışmaması lazım.Araç ilk marşta kesinlikle çalışmıyor fakat ikinci kez marşa bastığımda kolaylıkla çalışıyor.Tek marşta 30 saniye belki çalışmıyor ama 5 saniye sonra ikinci marşa basarsam hemen çalışıyor.Mesela araç çalışırken kontağı kapatttığımda tekrar marş yaparsam tek marşta çalışıyor ama yarım saat sonra marşa basarsam yine tak marşta çalışmıyor.Bir de dikkatimi çeken birşey oldu;araç uzun süre beklediğinde kontağı ısıtma bujileri sönünce değil de depodaki pompa sesi kesilince çevridğimde de tek marşta çalışıyor.Depodaki pompa sesi 20 saniye kadar sonra kesiliyor. .Sorun sizce neyden kaynaklanıyor arkadaşlar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaya1983 -- 21 Nisan 2020; 12:5:4 >







  • Evet arkadaşlar onca sinir krizi geçirtecek işlemden ve parça değişiminden sonra en sonunda aracın problemini çözdüm.turke****unda 4 yıldır değiştirmedik parça ve yaptırmadık yer bırakmayan ottoman nikli opel corsa sahibi arkadaşın yazdıklarından etkilenerek aracıma 1.8 kw gücünde güçlü marş motoru taktım.Taktıktan sonra araç ilk marşta yine 3-4 marş yaparak çalıştı.Fakat gece meraktan deneyim dediğimde bu sefer araç hissedilir derecede çabuk marş yaparak(4-5 sn)tek marşta çalıştı.Normalde bu şekilde asla tek marşta çalışmıyordu.Daha sonra sabah soğukta denediğimde aynen gene eskisi gibi tek marşta çalışmayıp ikinci marşta çalıştı.Aracın en büyük sıkıntısı akü eskiden beri zayıftı.Fakat ben akü almamak için bir işlem yaptırdığımda bravonun yeni aküsüyle deniyordum.Neyse iki gün önce gidip yeni akü aldım.Aküyü takınca araç artık hiç ikinci marşa düşmüyordu.Sabahları bile 5-6 sn civarı tek marşta almaya başladı.Bu zaten sorunun aslında kalktığını gösteriyordu ve hiç bu kadar iyi marş yapmamıştı.Sadece sabahları yine de istenildiği gibi çabuk çalışmıyordu sanki.Bu seferde dün aldığım yeni dört ısıtma bujisini araca taktım.Ve sabahleyin çalıştırdığımda yüzüm fazlasıyla güldü.Aracı boşa alıp ısıtma bujisi söner sönmez marş yapınca araç neredeyse yarım marşta çalıştı.Çok şükür araçta uğraşacağım birşey kalmadı ve sorun çözüldü.Başlangıçta hızlı marş dinamosunun bu kadar etki yapacağına inanmasam da internette biraz ayrıntılı araştırdığımda özellikle 1.3 linea,opel corsa,punto gibi araçların birçoğunda benim gibi bir türlü çözülemeyen geç marş alma problemi bu şekilde çözülmüş.Birçok usta ve internette yazılanlara baktığımda 1.3 lerin marş dinamoları bu araçlara zamanla yetersiz gelmeye başlıyormuş.Servis marş dinamolarında kömür değişimi bile yapılmasının hatalı olduğunu söylemişti.Komple orinali ile değişmeliymiş.Tamir yaptırdığım yerde yan sanayi kömür takmış zaten.
  • mazot pompası değişecek
    1000 TL parça + 300 TL işçilik
  • Pompada mazotun dopaya geri dönmemesi için bir valf bulunur, rail'den pompaya kadar basınçlı mazot bu valfin kapanması sayesinde korunmuş olur. Anlattığınız arıza o valften kaynaklı basınç düşüklüğünden ve sistemde hava olmasından kaynaklanabilir. Şansınız aracın deposunda ayrıca pompa olması, bazı araçlarda yoktur mesela öyle durumlarda hava alınmak zorunda kalınır. Pompacıya gideceksiniz en doğru teşhisi onlar koyar. Sanıyorum 300-400 lira gibi minimum masraf çıkar.
  • Diatta arkadaş açıklamış ama ekleme yapmak istiyorum. Daha önceki dizel aracımda başıma gelmişti, pompacı ayrıyetten araya bi çekvalf takmış sorun çözülmüştü. Sizin araç buna uygun mu bilmiyorum ama aklınızda bulunsun, ucuzdan başlamakta yarar var.
  • Pompacıya git sorunu anlat sokup baksin kafan rahat olsun eger olmazsa direkt mars motorunu degistir guclendirilmis mars motoru uretildi bu araclar icin. bu motoru opelde kullaniyor bu yuzden bu sorunu yasayan cok gecen corsa grubunda adamin biri yazmis senin yazdiklarinin aynilarini. En son ustasi marsi degistirmis sorun cozulmus.
  • Benim dizel corsada da buna benzer durum var ilk çalıştırmada sıkıntı yok ancak motor ısındıktan sonra geş çalışıyor ve sarsıntılı alıyor. Konuyu netten epey araştırdım. krank devir sensörü arızasında benim aracın verdiği belirtiler oluşuyor. Bi araştırın derim. Youtubede konu ile alakalı videolar var
  • Yakıt geri dönüş sisteminde sıkıntı olabilir. Motorda kalması gereken yakıt depoya geri dönüyordur. Siz marşa basarken geri gelene kadar boşa çeviriyordur. Pompa sesi bittiğinde marşa basarsam sorun yok diyorsunuz zaten.
    Hararet veya fan müşürü sıkıntılı olabilir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bu aracın geçmişinde hararet olayı yaşandı ise üst kapak eğik veya çatlak veya hava alıyorsa özellik sabah ve soğuk havalarda bütün her şey normal olsa bile sırf bu nedenden araç geç çalışır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 807280

    bu aracın geçmişinde hararet olayı yaşandı ise üst kapak eğik veya çatlak veya hava alıyorsa özellik sabah ve soğuk havalarda bütün her şey normal olsa bile sırf bu nedenden araç geç çalışır

    sadece dizele özel bir durum mu yoksa tüm motorlar böyle midir
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    aslında tüm motorlar için durum budur ama dizel olunca daha bir hassas neden denirse dizelde sıkıştırma ve patlama olayı benzinlide buji ateşlemesi yardımı olduğu için biraz daha kolay çalışır
  • Arkadaşlar yazdıklarımımdan sonra epey bir uğraştım ama hala çözüm yok.Geçen gün tamirciye götürdüm.Tamirci enjektörlerde sorun gözüküyor dedi.Enjektörler sökülüp bosch car servise gitti ama bir soun çıkmadı.Ayar yapılıp takıldı.Yüksek basınç valfi kontrol edildi.Araç çalışma ve çalışmama durumunda mazot pompa basıncına bakıldı sorun çıkmadı.Mazot pompası dirseklerinde kaçak vardı onları da değiştirdim kaçak falan kalmadı.Aklıma şu an tek marş dinamosu geliyor ama marş dinamosu sorunlu olsa neden 3-4 kez kontak aç kapa yaptığımda tek marşta çalışıyor diyorum.Aynı şekilde pompa sorunlu olsa yine 3-4 kez aç kapa yapınca da çalışmaması lazım.Eğer depodaki pompada sorun olsa bazen depodaki pompa sesi kesilene kadar beklediğimde de çalışmıyor.Gerçekten öyle bir sorun ki bir türlü çözemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Arkadaşlar yazdıklarımımdan sonra epey bir uğraştım ama hala çözüm yok.Geçen gün tamirciye götürdüm.Tamirci enjektörlerde sorun gözüküyor dedi.Enjektörler sökülüp bosch car servise gitti ama bir soun çıkmadı.Ayar yapılıp takıldı.Yüksek basınç valfi kontrol edildi.Araç çalışma ve çalışmama durumunda mazot pompa basıncına bakıldı sorun çıkmadı.Mazot pompası dirseklerinde kaçak vardı onları da değiştirdim kaçak falan kalmadı.Aklıma şu an tek marş dinamosu geliyor ama marş dinamosu sorunlu olsa neden 3-4 kez kontak aç kapa yaptığımda tek marşta çalışıyor diyorum.Aynı şekilde pompa sorunlu olsa yine 3-4 kez aç kapa yapınca da çalışmaması lazım.Eğer depodaki pompada sorun olsa bazen depodaki pompa sesi kesilene kadar beklediğimde de çalışmıyor.Gerçekten öyle bir sorun ki bir türlü çözemiyorum.

    marş müşürü sensörüne bir baktır bizde megane da buna benzer bir sorun olmuştu. Usta bu sensörü değiştirdi düzeldi

    ismi farklı bir şeyde olabilir usta böyle demişti 20 TL lik bir parça değişen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolkan60 -- 6 Şubat 2018; 21:22:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Arkadaşlar yazdıklarımımdan sonra epey bir uğraştım ama hala çözüm yok.Geçen gün tamirciye götürdüm.Tamirci enjektörlerde sorun gözüküyor dedi.Enjektörler sökülüp bosch car servise gitti ama bir soun çıkmadı.Ayar yapılıp takıldı.Yüksek basınç valfi kontrol edildi.Araç çalışma ve çalışmama durumunda mazot pompa basıncına bakıldı sorun çıkmadı.Mazot pompası dirseklerinde kaçak vardı onları da değiştirdim kaçak falan kalmadı.Aklıma şu an tek marş dinamosu geliyor ama marş dinamosu sorunlu olsa neden 3-4 kez kontak aç kapa yaptığımda tek marşta çalışıyor diyorum.Aynı şekilde pompa sorunlu olsa yine 3-4 kez aç kapa yapınca da çalışmaması lazım.Eğer depodaki pompada sorun olsa bazen depodaki pompa sesi kesilene kadar beklediğimde de çalışmıyor.Gerçekten öyle bir sorun ki bir türlü çözemiyorum.

    Bu arızanın aynısı 2003 Clio Symbol aracimda oldu. Ariza lambasi yanmiyordu. Eksantrik sensörü ve krank sensörünü değiştirdim. Düzeldi.




  • Ayrica trigger zinciri uzama yapmişsa motor isinica daha da fazla uzayayacağindan bu iki sensörden biri okumadîği icin arac gec çalışır.
  • siz zaten hatayı bulmuşunuz depo içindeki mazot pompası arızalı gibi duruyor anlatımlarınaza göre basınç oluşturamıyor veya uzun süre beklemde geriye bırakıyor 20 saniye uzun bir zaman en fazla 3-5 saniyede marşa hazır hale getirmelidir direk marş yapmayın ısıtmayı bekleyin bu alan da bir sorun yoksa üst kapakta bir sorun olabilir dizel araçlarda üst kapak çok önemli bir subap ayarı belkide tiriger zinciri veya kayışı zamanla sünme yapıyor buda gecikmeli zamanlama yapar sıkıştırma ve patlama buna bağlı olarak geç başlar özür dilerim ama bir çok sürücü bu detayı bilmez
  • Evet arkadaşlar konu üzerinden tam olarak 1 ay geçmiş ama hala sorunu çözemedim.Sorunu çözmek adına bir sürü tamir ve değişim yaptım ama nafile Bu zamana kadar sırasıyla yaptığım işlemler;

    -Enjektörler sökülüp revizyon yapıldı.
    -Mazot pompası basıncına bakıldı,dirsekleri değişti.
    -Akü zayıf diye yeni aküyle denendi.
    -Şarz dinamosu gergi rulmanı kitlenmişti.Dönmeyi zorlaştıracağını düşünerek değişince düzelir dedik olmadı.
    -Marş dinamosu kömürler ve selenoid değişti.
    -Mazot filtresi değişti.
    -Depodaki pompa başka bir araçtan sökülüp denendi.
    -Kızdırma bujilerinin bir tanesini söküp dört sokette de ayrı ayrı denendi ama kontak açınca nar gibi kızarıyor.
    -Ecu scan programına bakıldığında mazot basıncı,devir sensörü ve ısı sensörü değerleri normal gözüküyor.

    Tüm bunlara rağmen sorun hala devam ediyor.Sadece motor soğukken ve sabahları 2-3 marşta çalışıyor ve marş yapmadan 3-4 kez kontak aç kapa yaptığımda tek marşta alıyor.(Kompresyon ya da subaplardan olsa 3-4 kez kontak aç kapa yaptığımda da çalışmaması lazım)Sorunu bir türlü çözemiyorum.Herkes ne biliyorsa yardımcı olursa sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaya1983 -- 23 Şubat 2018; 14:14:3 >




  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Aracınız servis bakımlı ise yetkili servise götürmenizi tavsiye ederim. Araç kalsın denesinler bi
  • hocam meğer benim marş almama sorunum akla hayale gelmeyecek bir şekilde çözülmüş de benim haberim olmamış

    https://forum.donanimhaber.com/boyle-birsey-mumkun-mu-evet-mumkunmus--131444195

    şu an sorunsuz
  • Arkadaşlar bugün yeni bir gelişme oldu ama sorun malesef devam ediyor.Artık pes etme noktasına geldim.Şimdi önemli bir sorum ve sizlere.Yardımcı olursanız gerçekten sevinirim.Dün mazot filtresi ucundaki klipsli hortum uçlarının gevşek olmasından şüphelenmiştim.(Mazot kaçırmıyor)Bugün başka bir ustaya gidip iki mesaj üstte yazdığım gibi bugüne kadar sorunu çözmek için yaptıklarımı detaylı şekilde anlattım.Usta yapılacakların hepsini yapmışsın zaten.Bu zamana kadar sorunun çözülmesi gerekirdi dedi.Sana iki yöntem söyleyeceğim dedi.İlki giderken 15-20 km 3.vites 3500 devir kullan 2-3 defa böyle kullanırsan sorunun çözülür dedi.Bugün 20-25 km bu şekilde kullandım ama araç aynı durumda.ikincisi aracın kompresyonu düşüktür dedi.Ben sabahları çalıştırmadan önce 3-4 kez kontak aç kapa yaptığımda araç tek marşta çalışıyor dedim.Kompresyon düşük olsa araç bu şekilde neden tek marşta çalışıyor dedim?O da 3-4 kez aç kapa yaptığında ısıtma bujileri piston içini daha fazla ısıttığı için tek marşta alıyor dedi.Sizce usta doğru söylüyor mu arkadaşlar?




  • Motor sökulunce belli olur. Bence triger zincirine ağırlık verin. Ustanin dediği doğru olabilir. Yani motor rektefiyesi gerekebilir.

    Birde km kaç ?
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.