Şimdi Ara

TURBO ARIZASI VE ARACIN GÜÇ KAYBI İLE İLGİLİ YAŞADIKLARIM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
21
Cevap
1
Favori
16.662
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba..TSİ 122 bg CAX motor kodlu Vw aracımda yaşadığım turbo arızası ve çözümü ile ilgili yaşadıklarımı detaylıca aktarmak istedim.Belki böyle bir durum başınıza gelirse faydası olabilir sizlere de.
    Aracımı 6 yıldır kullanmaktayım ve vites aralarında hızlanmaları hissedilir şekilde düştüğünü farkettim ilk olarak. Örneğin 3. 4. vites ara hızlanmaları en bariz araç sollamalarda vs.. Rutin bakımlarını hic aksatmam fakat bujilerim 30bin kadar olmuştu şüphelendim değiştirdim sorun devam etti..Daha sonra bir gece vakti boş yolda 1. vitesle başlayarak tüm devri tamamlayıp 2. 3. 4. vites hızlandım sıkıştırdım aracı ve arıza lambası yandı..Sanayide P0299 turbo basıncı düşük hata kodu olduğunu öğrendim.. Turbo wastegate kapağının açık kalması kronik olduğundan bahsetti herkes ve VW yetkili servisi de dahil..Hatta VW servisi WD40 sıkarak hallettik dedi ve 200 tl ödedim bunu yapan KONYA GÖKMEN Oto..Neyse bir OBD cihazı aldım ve kendim turbo basınç değerlerini kontrol ettim.
    Hiçbir koşul altında istediğiniz kadar aracı istediğiniz viteste sıkıştırın turbo basıncım 4psi'ı geçmiyordu. Turbomu hemen söktürmek istemedim çünkü tum ustalar ucuzdan pahalıya değil pahalıdan ucuza doğru işlem yapıyor Konya'da..Wastegate açılıp kapanıyor mu diye test bile yapmadan direk hatayı wastegate'e atıyorlar..Neyse n75 valfinden şüphelendim değiştirdim fakat sorun devam etti hıç değişme olmadı 4psi sabit yine turbo basıncı..Sonuç olarak turbom söküldü wastegate kapagı temizlendi torna vs tekrar takıldı sonuç yine aynı..sonuç olarak hatanın turbo kesme valfi olarak da bilinen N249 valfinin contasındaki yırtıktan kaynaklandığını gördüm ve değiştirdiğimde araç düzeldi..İlgili fotoğrafı koyuyorum ek olarak.
    Turbonuzda bu şekilde bir basınç kaybı yaşarsanız aklınızda bulunsun sorunu uzaklarda aramayın çok masraf etmeyin 300tl lik bir parça ve kontrol etmenizde fayda var..Eğer hiç devreye girmiyorsa turbonuz ozaman wastegate veya wastegate valfinden(N75) şüphelenmeniz ve kontrolü yerinde olacaktır..
    Ayrıca böyle bir şey başınıza gelirse contası olmayan yine orijinal parça olan genelde audi s3 lerin kullandığı turbo kesme valfinden almanızı tavsiye ederim daha sonra aynı durumla karşılaşmamak adına. Saygılar..
    TURBO ARIZASI VE ARACIN GÜÇ KAYBI İLE İLGİLİ YAŞADIKLARIMTURBO ARIZASI VE ARACIN GÜÇ KAYBI İLE İLGİLİ YAŞADIKLARIMTURBO ARIZASI VE ARACIN GÜÇ KAYBI İLE İLGİLİ YAŞADIKLARIMTURBO ARIZASI VE ARACIN GÜÇ KAYBI İLE İLGİLİ YAŞADIKLARIM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metaltorch -- 22 Ağustos 2019; 14:37:50 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    TURBO ARIZASI VE ARACIN GÜÇ KAYBI İLE İLGİLİ YAŞADIKLARIN

    Turboşarjlı araçlarda güç kaybı veya turbo arızası yaşıyorsanız, sorunun kaynağını belirlemek önemlidir. İşte yaygın turbo sorunları ve güç kaybına neden olma şekilleri:

    Turbo Wastegate Arızası: Turbo wastegate, turboşarjın aşırı basınç üretmesini önleyen bir valftir. Arızalı bir wastegate, turboşarjın olması gerekenden daha fazla basınç üretmesine neden olarak güç kaybına ve potansiyel olarak motor hasarına yol açabilir.

    N75 Valfi Arızası: N75 valfi, turbo wastegate'i kontrol eden elektronik bir solenoiddir. Arızalı bir N75 valfi, wastegate'in düzgün çalışmasını engelleyerek turbo arızasına ve güç kaybına neden olabilir.

    Turbo Wastegate Sıkışması: Turbo wastegate, karbon birikintileri veya yabancı cisimler tarafından sıkışabilir. Sıkışmış bir wastegate, turboşarjın aşırı basınç üretmesine neden olarak güç kaybına yol açabilir.

    Turbo Wastegate Arıza Belirtileri: Turbo wastegate arızasının yaygın belirtileri arasında güç kaybı, tıslama sesleri, aşırı egzoz dumanı ve motor arıza lambasının yanması yer alır.

    Güç Devresinde Basınç Kaybı Renault: Renault araçlarında güç devresinde basınç kaybı, turbo arızasının bir belirtisi olabilir. Basınç kaybı, turboşarjın motorun ihtiyaç duyduğu güç seviyesini sağlayamamasına neden olarak güç kaybına yol açar.

    1.4 TSI Turbo Arızası: 1.4 TSI motorlu araçlarda turbo arızası yaygın bir sorundur. Arızanın belirtileri arasında güç kaybı, motor arıza lambasının yanması ve aşırı yağ tüketimi yer alır.

    Turbo arızasından şüpheleniyorsanız, sorunun doğru bir şekilde teşhis edilmesi ve onarılması için derhal yetkili bir servise başvurmalısınız. Geciken onarımlar, daha pahalı sorunlara yol açarak aracınıza ciddi şekilde zarar verebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Geçmiş olsun, verdiğiniz nokta atışı değerli bilgi için teşekkürler.
  • Boyle kiymetli konulari ne zamandir gormuyorduk. Guzel bir bilgi paylasimi olmus hocam, tesekkurler.
  • Teşekkürler faydalı oldu. Bu parçayı eledim. Üst devirlerde hafif bir çekiş düşüklüğü var. Turbo basınç düşüklüğü hatası alıyorum. Sanırım manifolttaki kurumdan. 2 milimlik bir katran tabakası var. Yapar mı sizce?
  • Şahsi fikrim 2mm lik bir birikimin çok fazla bir güç kaybına sebep olacağını ve de üst devirlerde bunu göstereceğini düşünmemekteyim. Çünkü krankın ve pistonların hızı aldığı ust devirlerde eksoz gazı basıncının en yoğun olduğu durumda turbonun düşük uyarısı vermesini şu şekilde yorumlarsak neden düşük devirde (torkun en yüksek olduğu devirlerde) yani turboya en ihtiyaç olduğu durumda ve eksoz gazı zaten yoğun değilken düşük basınç uyarısı vermiyor?
    Özetle belirttiğim parçayı kontrol ettiyseniz contasında yırtık yoksa ve elektiriksel olarak açılıp kapanıyorsa yani düzenli çalışıyorsa bir de wastegate valfini n75 kontrol etmenizdir belki sizin wastegate iniz açık kalıyordur önceden bahsettiğim gibi..Eğer wastegate de sorun yoksa turbonuzun pervanelerine bakınız eğilme vs varmı..Bunlar da tamamsa boruları kontrol ediniz..
    Turbonun çalışmasını kontrol eden 2 elektronik parça var zaten özetle turbo kesme valfı n249 ve n75 wastegate valfi..bunlar düzgün çalışıyorsa ya wastegate de mekanik bir arıza vardır kapakçık sıkısması veya dıyaframında yırtık ya da turbo pervanelerinde hafif eğılmeler..nacizane fikrim..




  • 2012 jetta cax motor aracım var. 1 ay önce performans düşüklüğü ve motor lambası nedeniyle manifoltlu turbo tamir takımı değişti. Sorun yoktu fakat bugün yine motor lambası yandı. Herkes kronik wastgatedan bahsediyor. Bende n249 valfinden şüpheleniyorum. Değiştirmelimiyim sizcedw bu valfi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemvw

    2012 jetta cax motor aracım var. 1 ay önce performans düşüklüğü ve motor lambası nedeniyle manifoltlu turbo tamir takımı değişti. Sorun yoktu fakat bugün yine motor lambası yandı. Herkes kronik wastgatedan bahsediyor. Bende n249 valfinden şüpheleniyorum. Değiştirmelimiyim sizcedw bu valfi

    Özelden yardımcı olmaya çalıştım saygılar..

  • Evet çok teşekkürler

  • Hocam rica etsem özelden yardımcı olabilirmisiniz bana

  • quote:

    Orijinalden alıntı: metaltorch

    Özelden yardımcı olmaya çalıştım saygılar..



    Alıntıları Göster
    2 yıl geçmiş fakat konuyu uplamakta hak görüyorum. O kadar işleme rağmen sorunun devam edip sizin benim adını bile duymadığım bi parçayı nokta atışı değiştirerek halletmeniz güzel olmuş. Lazım olabilir favorilere aldım
  • kontak açıp kapattıgınızda arabanın gücü yerine geliyormuydu?

  • Merhabalar, benim de 1.4 tsi caxa motora sahip bir aracım var 2011 passat. Arabayı sıkıştırdığım zaman yani üst devirlerde kullanıp seri bir şekilde vites düşürüp yükselttiğim zaman arabam gaz kesiyor. Canı istediği kadar gaz yiyip istemediğini yemiyor. Wastegatenin kapakçığının takılı kalmasından bahsetti birkaç kişi. Sizce benim problemim de sizin değiştirdiğiniz parça ile çözülür mü?

  • kormodos K kullanıcısına yanıt

    Aynı araç bende de aynı sorun var araç gaz kesiyor 5/10 sn sonra bi anda güç gelip alıp götürüyor araba nasıl çözdünüz acaba problemi

  • atp96 kullanıcısına yanıt

    Merhabalar, wastegate klapesi takılı kaldığı için motor turbo tarafına yeterince hava gönderemiyor. Bu parça egzoz manifolduna bağlı. Egzoz manifoldunu komple değiştirerek ben sorunu çözdüm. Tekrar gaz kesme gibi bir durum olmadı ek olarak aracın üst devir performansında gözle görülür artış oldu. O takılı parçanın tamiri de oluyormuş ancak ben parçayı 4000 TL'ye aldım tamir için 2.5-3 gibi rakamlar isteniyordu. O nedenle komple değiştirmek daha mantıklı geldi. Siz de ustanıza bir danışın isterseniz mutlaka daha önce başına gelmiştir TSİ tamircisi ise.

  • kormodos K kullanıcısına yanıt
    Benim de tahmin ettiğim gibi cax 1.4tsi motorda kronik zaten arıza ışığı da yakmıyor ilginç olan 3/5 saniye gaz kesiyor sonra sıkıntı yık devam ediyor
  • Ben de 3-4 defa yaptı sadece bir kere arıza ışığı yaktı. Turbo ile ilgili bir arızaydı tam olarak hatırlamıyorum. TSİ'lar iyi hoş motorlar ama biraz nazlılar 122 bg olan düşük versiyonu bile göz ardı etmeye gelmiyor. İlk sahibi olup veya düşük kilometre alıp iyi bakmak lazım. Ben 5 bin km'de bir yağ değiştiriyorum.

  • Merhabalar. Bende P029900 hata koduyla turbo basınç düşüklugu hatası alıyorum. Hem alttan ben üstten tüm hortumlara baktı usta hiçbir kaçak delik yok. En son Hava tahliye hortumu yerinden çıkarıp böyle dene eğer arıza almazsan sorunun karbüratör kapağındaki kaçaktan olduğunu söyledi.

    Gercekten de onu çıkardıktan sonra arıza vermedi ve sorun karbüratör kaçağında diye onu değiştirdik yan sanayi parçayla. Sonra hava tahliye hortumunu da normal şekilde taktık aracı sürdük. Ama maalesef yine arıza verdi sorun devam ediyor. Usta artık pes etti turbocuya yönlendirdi.

    Araçta ses, siyah duman, tekleme vs hiçbir sorun yok. Sadece bu arıza var ve 3000 deviri geçince ariza yanıyor ve bariz bir şekilde çekişten düşüyor.

    Cok masraf çıkaracak diye turbocuya gitmeye de korkuyorum. Tavsiyesi olan varsa lütfen yardımcı olsun:(

  • mia1 M kullanıcısına yanıt

    Merhabalar ne yaptınız sorun çözüldü mü?

  • aynı sorunu bende yaşıyorum. aracın turbosu devreye girmiyor gaza basıyorum ama gitmiyor araç. Golf 7 1.2 tsi aracım var önceden gaza basınca vites geçişleri güzel ve seriydi. sonradan arıza lambası yandı gaza basıyorum motorun sesi değişti ama araba gitmiyor. sizin dediniz gibi turbo kesme valfi ni değiştiğim zaman sorun çözülürmü? Diyarbakırda bulamadım dışardan isteteceğim kesin çözülecekse isteteceğim.. Bilgileriniz için teşekürler

  • Ycn21 Y kullanıcısına yanıt

    Selam, wesgate klapesi olarak geçiyor. Kendi başına değişen bir parça değil. Egzoz manifolduna bağlı. Yeni egzoz manifoldu komple değişmesi gerekebilir. Tamiri de yapılıyor ama tekrar olmayacağının garantisi yok. Ustaya götürüp bu durumdan şüpheleniyorum diyebilirsiniz buradan sorun çözülür garantisi kimse veremez maalesef :(

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.