Şimdi Ara

Cruze'un yeni üyesi 1.4 Turbo HB - SW

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
4
Favori
10.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    Gitmiyor, çok yakıyor, hantal...

    Cruze un ilk çıkan modellerinden bu yana söylenen sözler, yapılan yorumlar.

    Bizim Türk insanı biraz garip. Objektif bakmaktan yana sıkıntılarımız var kabul etmek lazım.

    Cruze için de bu böyle oldu. Ağzıyla kuş bile tutsa yurdum insanına yaranamayan Cruze, Avrupa'da kendi klasmanında ve fiyat gurubundaki en çok tercihe edilen araç oldu.

    Şimdi, Cruze 1,6 Motorun yanına, 1,4 Turbo motorunu ekleyerek yeni bir ürün gamı ile ülkemizde.

    Gerçi 2012 den beri piyasada ama çok konusu geçmediği ve bende yeni sahip olduğum için siz Cruze takipçilerini (iyi ya da kötü) bilgilendirmek istedim.


    Öncelikle bu yazıda aracın benzin harcaması üzerine bir yorum olmayacak. Çünkü aracım yeni, vereceğim rakamlar yanıltıcı olabilir ancak otobanda 6. vites 120 km/h hızda CRUISE CONTROL AÇIK (kilit nokta) 4lt/100 km değerini gördüm.

    Yani Km de 20 kuruş kadar.

    Şehir içinde de gördüğüm değer yaklaşık (trafikte dur kalk yoksa) 6,7lt / 100 km/h kadar.


    Ben Station Wagon sahibi olduğum için özellikle 1.4Turbo SW modelinden bahsedeceğim.
    Ahanda aracımız bu:

     Cruze'un yeni üyesi 1.4 Turbo HB - SW


    Aracımızın ölçülerini kıyaslarsak

    ...............Sedan.....HB..........SW
    Uzunluk.....4603 .....4510......4681
    Yükseklik...1477......1477......1521

    Yani SW boy olarak sedandan 80 mm (8 Cm) HB den ise 170 mm (17 cm) daha uzun. Aynı şekilde yükseklik olarakta iki araçtan da 5 cm daha yüksek.

    Bu özellikle ön koltukta oturan uzun boylular için inanılmaz bir avantaj. Ben 195 boy ile ön tarafa rahat sığdıktan sonra arka tarafa 175 cm civarında bir kişi rahat rahat oturabiliyor.


    MOTOR DEĞERLERİ

    Gelelim motor değerlerine.

    1.4T motor bu:

     Cruze'un yeni üyesi 1.4 Turbo HB - SW


    Bizi özellikle ilgilendiren Beygir ve Tork..

    Araç, 140 Beygir gücüne çıkabiliyor ve Tork ise 200 Nm !

    10,57 kilo başına düşen 1 beygir, benzer spor araçlardakiler ile aynı oranda. Bu oranın Sedanlarda yakın (10,48)

    Yani top speed kafa kafaya gider.

    Ancak TORK ta işler değişiyor.

    1850 RPM deki tork 200 Nm olan 1.4T halefi 1,6 nın 4000 Rpm deki 155 Nm torkuna biraz rahmet okutuyor.

    Bu rakamlar ne demek?

    Özetle 2000 RPM den sonra araç sizi koltuğunuza mıhlyor diyebiliriz kabaca. Ve ciddi bir top speed e ulaşıyor.

    Düşük devirde yüksek tork hızlı ivmelenme demek bu da "gitmiyor bu araç aga" diyenlere güzel bir cevap olmuş.

    1,4 litre motorun hacmi de ufak olduğundan özellikle şehir içi kullanımlarda 2000 devire kadar olan vites değiştirmelerinde yakıt tüketiminin oldukça azalacağını düşünüyorum.

    Tabi bu değerler için her fırsatta Cruise control açmak gerekiyor.

    Tabi bu kadar bahsetmişken motordan, START/STOP özelliğininde olduğunu belirtmeden geçmeyelim!

    Nedir start stop? Aracınızın aküsünde yeterli enerji varsa, ışıklarda durup frene bastığınızda ve aracı boşa aldığınızda aracınızın motoru durur. Debriyaja bastığınız anda da tekrar çalışır. Bu iki işe yarar:

    1 - Yakıt tasarrufu
    2 - Arabayı istemeden stop ettirince sadece debriyaja kökleyerek motoru tekrar çalıştırma :)



    İÇ DONANIM

    Burada, Mylink sistemli olan SPORT PLUS ve SW LT modellerden bahsedeceğiz. Çünkü iç donanım argümanını Chevrolet bunun üzerine kurmuş.

    İç donanım bu şekilde:
     Cruze'un yeni üyesi 1.4 Turbo HB - SW


    Özellikle Mylink bilgi sistemi, smartphone kullananlar için ayrıcalıklı özellikler sunuyor. Telefonunuza Btooth üzerinden bağlanan araç, görüşmeleri kendi üzerinden yapmanıza izin veriyor. Ayrıca (esas bomba yer geliyor!) GM nin hazırlatmış olduğu özellikle Chevy ve Opel arçların bilgi sistemleri uyumlu BRINGGO navigasyon programını indirip, telefonunuza kurduğunuzda, Btooth üzerinden araç ekranından takip edebiliyorsunuz :) Aracınızın üstünde en güncel MYLINK yüklü olduğundan emin olun. "CRUZE da o özellik yok Aveo da Spark ta var ehoarg" yapan birisi (satışçı kullanıcı vs.) varsa da adresini telefonunu alın ben arar gerekeni söylerim ona :)

    Üstelik TÜRKÇE!

     Cruze'un yeni üyesi 1.4 Turbo HB - SW Cruze'un yeni üyesi 1.4 Turbo HB - SW Cruze'un yeni üyesi 1.4 Turbo HB - SW Cruze'un yeni üyesi 1.4 Turbo HB - SW Cruze'un yeni üyesi 1.4 Turbo HB - SW

    Ayrıca, aracın tüm ayarlarını bu ekran üzerinden yapabilir, müzik çalabilir, araç dururken film seyredebilir (DivX) resimlerinize bakabilirsiniz.

    iklim kontrollü klima gerçekten çok güçlü. aracınızı hızla soğuturken, performanstanda ödün verdirmiyor (eco mdoe)

    Aracın kullanışlı yol bilgisayarı size klasik yol bilgisayarı bilgileri olan hız, ortalama tüketim vs. yanında şunları da gösteriyor:

    - Vites yardımcısı: Aracınızı ekonomik kullanmanız için ne zaman vites atmanız gerektiğini belirtiyor.
    - Tasarruf takip: Araacınızın son 10 sürüşteki ortalama yakıtını grafik olarak görebiliyorsunuz bar grafik olark çiziyor alet. :)
    - Elektrik (dolayısıyla benzin) harcayan ekipmanların listesiine bakıp ihtiyacınız olmayanları kapatabiliyorsunu.
    - Akü voltajını görebiliyorsunuz.


    Güvenlik

    8 hava yastığının yanı sıra, aracın güvenlik testlerinde Euro Ncapten 5 yıldız aldığını belirtmek isterim.

    Park asistanı olarakda Mylink ile beraber geri görüş kamerasıda geliyor. ABS ESP ıvır zıvr mevcut araçta. Detaylarınıwww.chevrolet.com.tr den inceleyebilirsiniz.

    Birazdan buraya bu aracı alma maceramı da ekleyeceğim :)







  • Hayırlı olsun.
  • yeni familyamız hayırlı olsun emektar cruzecu tsunami
  • sayfamız hayırlı olsun :)
  • Bir çok aile babasının "aslında çok iyi olur" dediği tarzda bir otomobil. Mutlu mutlu kullanırsınız umarım. Yakitla ilgili deneyimlerini bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: utkuyakar

    Bir çok aile babasının "aslında çok iyi olur" dediği tarzda bir otomobil. Mutlu mutlu kullanırsınız umarım. Yakitla ilgili deneyimlerini bekliyorum.

    Teşekkürler.

    Gerçekten tam bir aile arabası. Özellikle "geniş" olması aracın bir artı.

    Üstelik SW olmasına rağmen çok spor duruyor. Başta SW olduğu anlaşılmıyor bile :) Millet sonradan "aa SW mi bu??" diyor :)

    Ama hayatımda ilk defa bagaj derdi olmadan alışveriş yapıyorum ya o çok güzel..

    Eski bagajda yükleri sığdıracağız diye Tetris oynuyorduk resmen :)

    Syg.
  • bir zamanlar cruze 2.0 dizel diye bi başlıkta vardı bu forumda,,,,, araç tarih oldu uçtu gitti,,,,, 2.0 başlığıda kaybolur gider yakın zamanda.... aylık maaş bordromuza baktık ,,,, 6 ayda bir 1200 lira MTV vergisine baktık,,,, yanına yaklaşamadık bu 2.0 cruze'un.........

    şu 60-70 bin lira para sayıpta çevre yolunda otobanda orda burda en soldan gaza kökleyen beyaz 1.6 TDİ JETTA cılara bir sellek atmak vardı şu dünyada,,,, adam aynadan bakacak !!!! " hehh cruze sellek atıyor " tabi gaza kökleyecek,,,,,,, bilmiyorki kendi beygirinin 105 beygir torkunun 250 tork olduğunu,,,, arkadan gelen kesin 113 beygirlik 1,6 cruze dur...... yanından vınnn diye geçip el salladığında yine çaktırmaya gerek yok !!!! jettacı 1,6 cruze zannetsin çatlasın..... işte 2.0 dizel cruzeun en çok sevdiğim yanı buydu,,,, arkasında 2,0 logo falan hiçbirşey yazmazdı,,,,, gücü içinde saklı 163 beygir 360 tork ,,,,, 46 bin liraya verdiler uçup gitti

    1.4 cruzecular en azından sellekti atar peşini bırakmaz bunların




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Honda Civic 1.4 HB Hakkında
    5 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    bir zamanlar cruze 2.0 dizel diye bi başlıkta vardı bu forumda,,,,, araç tarih oldu uçtu gitti,,,,, 2.0 başlığıda kaybolur gider yakın zamanda.... aylık maaş bordromuza baktık ,,,, 6 ayda bir 1200 lira MTV vergisine baktık,,,, yanına yaklaşamadık bu 2.0 cruze'un.........

    şu 60-70 bin lira para sayıpta çevre yolunda otobanda orda burda en soldan gaza kökleyen beyaz 1.6 TDİ JETTA cılara bir sellek atmak vardı şu dünyada,,,, adam aynadan bakacak !!!! " hehh cruze sellek atıyor " tabi gaza kökleyecek,,,,,,, bilmiyorki kendi beygirinin 105 beygir torkunun 250 tork olduğunu,,,, arkadan gelen kesin 113 beygirlik 1,6 cruze dur...... yanından vınnn diye geçip el salladığında yine çaktırmaya gerek yok !!!! jettacı 1,6 cruze zannetsin çatlasın..... işte 2.0 dizel cruzeun en çok sevdiğim yanı buydu,,,, arkasında 2,0 logo falan hiçbirşey yazmazdı,,,,, gücü içinde saklı 163 beygir 360 tork ,,,,, 46 bin liraya verdiler uçup gitti

    1.4 cruzecular en azından sellekti atar peşini bırakmaz bunların

    :)

    Sadece Jettalara değil Hondalara da atarız selektörü problem yok :) Tek sorun 140 tane beygir'i aynı anda beslemek :) Arpası çok olur onların :)




  • Bir kac haftadır dergileri takip ediyorum. Yeni mazda3 memleketinde 2.2 dizel motorla satılıyormuş. Hem de diğer motorlar arasında %85 satış oranına sahip. Testciler bu motor için "muhteşem, kusursuz, çok keyifli" seklinde yorum yapıyorlar. Aynı keyfi cruze 2.0 da yasama şansını bize vermeyen sorumlulara (!) selamlar! C sınıfı bir araçta 2 ve üzeri motor ayrı bir güzel olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakıt fiyatları yüksekken bu kadar, yüksek hacim yerine düşük hacimli ancak Turbo motorlar daha iyi olur bizim Türkiye için gibi geliyor bana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetxca

    Yakıt fiyatları yüksekken bu kadar, yüksek hacim yerine düşük hacimli ancak Turbo motorlar daha iyi olur bizim Türkiye için gibi geliyor bana.

    aslında yakıt olayı biraz görecelidir araç kasası konumunda. Örnek olarak 1500kiloluk bir araç için 2.0 dizel 7 tl yakarken 1.6dizel bir araç 9lt yakabilir. Nedeni ise motorun kasa ağırlığı ile doğru orantılı olmayışıdır.Nitekim cruze bu ülkeye geldiği geleli bunun çilesini çekmekte. Bir türlü kasa/motor orantıısını sağlıyamadılar,ha sağladılarda bu sefer vergi/cep orantısını sağlıyamadık falan fişman...

    İşin özü; Doğru ağırlığa doğru motor gücü/hacmii.


    NOT: 1.4T söylemlerim dışıdır,gözlemlediğim kadarıyla performans sorunu yok.




  • arkadaşalrlar, cruze sedan veya hb sport plusla karşılaştırdığımızda sw nin donanımı ikisi arasında 2 tane donanım farklılığı gördüm galiba. SW 'de kararan dikiz aynası ile yolcu koltuğu yükseklik ayarı mevcut mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uludag34

    arkadaşalrlar, cruze sedan veya hb sport plusla karşılaştırdığımızda sw nin donanımı ikisi arasında 2 tane donanım farklılığı gördüm galiba. SW 'de kararan dikiz aynası ile yolcu koltuğu yükseklik ayarı mevcut mu ?


    Kararan dikiz aynası yok., Otomatik far yok, Otomatik silecek yok. 17'' jant yok, spor spoilerler yok. Merkezi otomatik kilit yok.


    Bunlar için fazladan 3.000 TL vermeye gerek var mı derseniz (1.4 Motor için bahsediyorum) o tercih meselesi tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetxca

    quote:

    Orijinalden alıntı: uludag34

    arkadaşalrlar, cruze sedan veya hb sport plusla karşılaştırdığımızda sw nin donanımı ikisi arasında 2 tane donanım farklılığı gördüm galiba. SW 'de kararan dikiz aynası ile yolcu koltuğu yükseklik ayarı mevcut mu ?


    Kararan dikiz aynası yok., Otomatik far yok, Otomatik silecek yok. 17'' jant yok, spor spoilerler yok. Merkezi otomatik kilit yok.


    Bunlar için fazladan 3.000 TL vermeye gerek var mı derseniz (1.4 Motor için bahsediyorum) o tercih meselesi tabi.


    silecek, far, spoilere gerek yok hocamda merkezi otomatik kilit derken ne demek istediniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uludag34

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetxca

    quote:

    Orijinalden alıntı: uludag34

    arkadaşalrlar, cruze sedan veya hb sport plusla karşılaştırdığımızda sw nin donanımı ikisi arasında 2 tane donanım farklılığı gördüm galiba. SW 'de kararan dikiz aynası ile yolcu koltuğu yükseklik ayarı mevcut mu ?


    Kararan dikiz aynası yok., Otomatik far yok, Otomatik silecek yok. 17'' jant yok, spor spoilerler yok. Merkezi otomatik kilit yok.


    Bunlar için fazladan 3.000 TL vermeye gerek var mı derseniz (1.4 Motor için bahsediyorum) o tercih meselesi tabi.


    silecek, far, spoilere gerek yok hocamda merkezi otomatik kilit derken ne demek istediniz.

    Belli bir km'ye ulaşınca arabanın kapılarının kendi kendine kitlenmemesi. Demek isteniyor, sanırım.

    *Tüm Cruze'larda mevcut değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uludag34

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetxca

    quote:

    Orijinalden alıntı: uludag34

    arkadaşalrlar, cruze sedan veya hb sport plusla karşılaştırdığımızda sw nin donanımı ikisi arasında 2 tane donanım farklılığı gördüm galiba. SW 'de kararan dikiz aynası ile yolcu koltuğu yükseklik ayarı mevcut mu ?


    Kararan dikiz aynası yok., Otomatik far yok, Otomatik silecek yok. 17'' jant yok, spor spoilerler yok. Merkezi otomatik kilit yok.


    Bunlar için fazladan 3.000 TL vermeye gerek var mı derseniz (1.4 Motor için bahsediyorum) o tercih meselesi tabi.


    silecek, far, spoilere gerek yok hocamda merkezi otomatik kilit derken ne demek istediniz.

    Evet, Panther üstad doğru söylüyor. Belli bir hıza gelince aracın kapıları kendi kendine kilitlemesinden bahsediyorum.

    Ama Vites topuzunun hemen önündeki merkezi kilit tuşuna basıp kilitleyebilirsiniz aracı.




  • 1.4 Turbo şehir içi yakıt tüketimi bekliyoruz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    1.4 Turbo şehir içi yakıt tüketimi bekliyoruz...

    Şehir içi yakıt tüketimi şu anda yüksek gibi duruyor.

    6. Vites 80 Km aşmadığım takdirde yol bilgisayarında 100 Km 5-6 Lt arası görüyorum. Ancak motor daha 1300 Km de. tam açılmamıştır.

    Bir de bilgi topluyorum. Özellikle aracın benzin göstergesi sürekli kalibre etmesine rağmen pek fikir vermiyor.

    Tam KM bilgisini, Yarın depoyu fulledikten sonra vereceğim.

    Syg.
  • ahmetxca A kullanıcısına yanıt
    Eğer 6LT gibi bir değer yakalarsa bence bu mükemmel.Depo ölçümünüzü bekliyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    Eğer 6LT gibi bir değer yakalarsa bence bu mükemmel.Depo ölçümünüzü bekliyorum...

    6 lt ortalama çok güzel bir değer ama ortalamanın 7 civarında olacağını düşünüyorum.

    İzmir'de oturuyor manisada çalışıyorum. Sürekli rampa inip çıktığım için yakıt harcaması normalin üstünde.

    Aracı ilk aldığım gün yakıt ortalamam 11 litreydi.

    Şu anda 8.9 litreye indi.

    Dediğim gibi depoyu fulleyip (plan değişti haftasonu çeşmeye gideceğim o yoldan önce fulleyeceğim) öyle ölçeceğim.

    Syg.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.