Şimdi Ara

CVT güzel bir şanzımanmış

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
876
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Uzun arayışların sonunda cvt şanzımanlı megane 3 aracımızı aldık.Daha önceleri şahsi araç olarak hep düz vites kullandık onun dışında bazı dönemler geçicide olsa otomatik şanzımanlı araçlar kullandık.

    Arabayı araştırırken cvt'nin ne kadar ideal bir şanzıman olduğunu fark ettim. Şehir içinde kullanıyoruz,zaten bizi otomatik almaya teşvik eden de buydu.

    Çift kavramalılarda düşük hızlarda 1.-2. vites kararsızlığı,
    Tam otomatiklerin yüksek hızlarda vitesin yetmemesi gibi sorunları yok.


    CVT'yi kullanalı neredeyse bir hafta olacak izlenimlerim;
    -Sarsıntı yok.Vites değişimindeki o anda ileri geri gitme olayı yok
    -Yokuşta kaydırmıyor(Tork konvertörü olmasa kaydırır mı bilemem)
    -Boş yolda gaza basarken göstergeye dikkat etmezseniz hızınızın sınırların dışına çıktığını anlamazsınız
    -Bazen ben ne ara bu kadar hızlandım diyebiliyorsunuz
    -Yakıtı konuşmak için erken fakat şuan şehir içinde katalog değerinde (8.6L)
    -Megane da kullanılan cvt ,JATCO adlı Japon bir firma tarafından üretiliyor.Çok erken bir yorum hatta ön yargı olacak ama Japon=Sorunsuzluk diye düşünüyorum
    -Manuel modda çok az kullandım fakat şunu söyleyebilirim gerçekten düz vitesi çok iyi taklit ediyor.Sanki manuel moda alınca aracınızdan cvt'yi söküp manuel şanzıman takmışlar.Vites geçişlerini hissedebiliyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cangunner -- 7 Ekim 2016; 10:35:54 >







  • Özellikle Nissan'daki CVT de çok güzel. Hele ki parası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • güzellik sadece sürüş performansı değil, sorunsuzlukla da ölçülmeli, umarım sorunsuz bir vitestir, DSG ler konusudna çok şikayet var...
  • Megane lar edc değil miydi? Cvt nin Meganeda olduğunu bilmiyordum.

    Ben de cvt li xv kullanıyorum ve son derece memnunum. Hızlanma hissiyatını beğenmeyenler de var ama ben konforundan çok memnunum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uguroz76 U kullanıcısına yanıt
    Megane 3'ün dizelinde edc var,benzinlide ilk olarak tam otomatik kullanıldı makyajda cvt'ye geçildi.Megane 4'lerde hepsi edc
  • İğrenç keyifsiz bir şanzıman, manuel kullanmayı tercih ederim.
    Ne öyle scooter gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CVT mi daha iyi EDC mi? Sürüş, vites geçişleri vs. gibi konularda.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • EDC kullanıyorum. Yarı otomatiklerin hepsinde 1-2 kararsızlığı oluyor bunun sebebi de trafik. Dururken gaza basıp hızlanmaya geçiyorsunuz sonra öndeki araç yavaşlayınca gazdan ayağınızı çekiyorsunuz adam gitmeye başlayınca siz yeniden gaza basıyorsunuz ve tam bu noktada vites 1-2 kararsızlığı yaşıyor. Boş yolda hızlanmalarda zaten kararsızlık yok. Titreme bazılarında var ama kararsızlık yok.

    Bahsettiğiniz şeyleri birçoğu CVT'ye özel şeyler değil.

    Sanırım ilk defa yarı otomatik kullanıyorsunuz.
  • @allstar34 CVT manuelde de üzmez :D Ruhsuz demeyelim de geçişleri hissettirmiyor diyelim :) Aslında birazda psikolojik bi algı diye düşünüyorum ekran vitesi rakam olarak belirtse veya ara sıra biraz silkelense ruhlu mu olacak,o zaman diğer şanzımanlardan ne farkı kalır :D

    @werrol CVT daha iyi hiç sarsılmıyorsunuz,vites geçişi olmadığı için öyle bir dertte olmuyor .EDC'lerde sarsıntı 1 ve 2. viteste çok yaşanıyor tabii bazı kullanıcılar yazılım güncellemesiyle kurtulmuşlar. Sorunsuzluk olarak CVT daha sorunsuz diye düşünüyorum en fazla yağ değişimi yaparsınız geçer :) EDC de balatalar sıkıntı çıkarabilir

    @Zapt-ı Na Mümkün EDC bence yarı otomatiklerin arasında en güzeli ve diğerlerine nazaran daha sorunsuzu. Dediğiniz gibi uzun yolda kararsızlık,silkelenme yok. 1-2 kararsızlığını yazılım güncellemesiyle birçok kullanıcı çözmüş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cangunner -- 7 Ekim 2016; 11:13:47 >




  • yarı otomatik şanzımanlarda baskı balata ortalama kaç binde değişir arkadaşlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BLACKLIGHT

    yarı otomatik şanzımanlarda baskı balata ortalama kaç binde değişir arkadaşlar?

    508 Baskı balata 60 binde bir değişiyor 2500 TL
  • CVT şanzıman = Scooter
  • Code140 kullanıcısına yanıt
    60 bin km çok kısa bir aralık bence, ben manuel viteste 110 bin km de değiştirmiştim, 150 bine kadar kullanan da gördüm, üstelik o kadar pahalı da değil...

    DSG lerin de 70 bin civarında bittiği söyleniyor ve 5000 tl civarı bi masraf çıkartıyormuş, otomatik vitese halen karşıyım ben :)
  • İş görmek için, şehirde oradan oraya gitmek için gerçekten güzel şanzıman bende zaman zaman Subaru XV'de kullanıyorum. Fakat gaz tepkisi berbat, şanzıman motora doğrudan bir bağlantısı olmadığı için devri kontrol edebilme olanağı yok. Teorik olarak hep ideal devirde kaldığı için çok verimli, pratikte ise kasnaklar kayışlar hayli güç çaldığı için bunu dengeliyorlar. Manuel modu olanların çok yapay olduğu belli. Sürücü arabası şanzımanı değil, teyze arabası şanzımanı scooter gibi geziyorsun işte. Güçlü turbo motorlarla kombine edilirse hiç fena olmuyor, Subaru Levorg'da Cvt baya iyi çalışıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 7 Ekim 2016; 11:31:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BLACKLIGHT

    60 bin km çok kısa bir aralık bence, ben manuel viteste 110 bin km de değiştirmiştim, 150 bine kadar kullanan da gördüm, üstelik o kadar pahalı da değil...

    DSG lerin de 70 bin civarında bittiği söyleniyor ve 5000 tl civarı bi masraf çıkartıyormuş, otomatik vitese halen karşıyım ben :)

    Kia Ceed Tam otomatik 150 bin km bakımsız
  • CVT çok güzel bir sistem ama Nissan ve Renault'un kullandığı için aynı şeyi söyleyemeyeceğim...
    Kendim de tecrübe ettim ve sorunlar konusunda kulak tıkayan bir Marka var arkasında. Ortalama 40-50bin km sonunda çoğu kişi sorun yaşamış...
  • Code140 kullanıcısına yanıt
    tam otomatiklerde baskı balata yok diye biliyorum... ama yakıt tüketimi?
  • Sorunludur sorunsuzdur veya kalitelidir kalitesizdir bilmem ama sürüş keyfini öldüren ruhsuz bir sistem olduğuna katılıyorum. Tabi kullanıcıdan kullanıcıya göre değişiklik gösterir. Biri sever biri sevmez..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence cvt sakin kullananlar için muhteşem bir şanzıman. Fakat vutututu cular için uygun değil.
    Orta segmentte en başarılısı da multidrive-s bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BLACKLIGHT

    tam otomatiklerde baskı balata yok diye biliyorum... ama yakıt tüketimi?

    Tam otomatiklerde baskı balata = türbinler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.