Şimdi Ara

CVT şanzıman tercih edilmeme sebepleri neler? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
191
Cevap
6
Favori
90.284
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • chinawhite C kullanıcısına yanıt
    aracınız ne bilmiyorum ama sık sık gazı kökleme ihtiyacı duyuyorsanız cvt size gore değil zira ani hızlanmalarda iyi bir sanziman degil. gaza daha yavas dokunarak 2500- 3000 deviri fazla geçmeden istediğiniz hıza ulaşabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Navi

    aracınız ne bilmiyorum ama sık sık gazı kökleme ihtiyacı duyuyorsanız cvt size gore değil zira ani hızlanmalarda iyi bir sanziman degil. gaza daha yavas dokunarak 2500- 3000 deviri fazla geçmeden istediğiniz hıza ulaşabilirsiniz.
    aracım honda civic 2020, çok performans beklemiyorum aslında sadece bağırtmadan vites geçişi istiyorum, sanırım bugün çözdüm. biraz değişik ama kolay.
    çok sorun değil yani.
    ilginiz için teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat425

    2012 Audi a6 aldım bu multitronick varmış cvt şanzıman o da. Ben böyle keyifsiz araba hayatımda sürmedim. Işıklardan kalkış yaparken sanki acemiler yarım debriyajla sürekli gider gibi aracın motoru bir türlü o kavramanın tam yapılıp asıl motor sesinin geldiği duruma ulaşmıyor bir türlü. Sürekli hıııııı yapa yapa gidiyor neymiş vites geçişi hissedilmiyor muş. Bırakın bunu araçtan ben keyif alamadıktan sonra hissedilmemesinin hiçbir önemi yok bende. Şuan f10 5.20d aldım ve cidden hayat varmış dedim ve yeniden araç sürmenin keyfine ulaştım diyebilirim.
    çok performans beklememek lazım , biraz daha tasarruf ön planda cvt için.

    performans için dsg daha mantıklı sanırım ama dsg lerde sorunsuz değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hyundaı KIA grubu bır aracın dct Cıft kaavramsınız kullanıyorum ılk sogukta falan kalkısta sabah cok az var sıkısık trafıkte manuell 1 e atıp kullanılması gerekıyor kesınlıklen ama cok zevklı sanzuman ısınma durumunu ekrandan ogrenebılıyorsun zaten
  • Her zaman derim verim arttıkça zevk azalır diye. CVT de böyle bir şey.

    Ha ben keyif alırdım gene. 1.2 Palio'nun uzun yolda 2000 devirle 100 km/sa yaptığını düşününce, gayet keyifli olabilir. Zevk işin ayrı bir boyutu.

    Şahsen ben motorun biraz devirlenip devir kaybedip tekrar devirlendiği bir döngüdense (Aracım manuel olmasa keyif almazdım bu döngüden sanırım) CVT'yi tercih ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tartekin

    Hiç gerek yok fantazi yapmaya..otomatik vites dediğin sorunsuz olacak baş ağrıtmayacak, uğultu yapmayacak, yok basınca devir yükselecek diye beklenmeyecek, şehir içi dur kalkta ısındı sağa çekip soğutalım olmayacak, şangur şungur ses gelmeyecek vs vs....adres tek; tork konvektörlü klasik otomatik şanzıman..gerisi faso fiso
    aynı fikirdeyim
  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt
    quote:

    Hiç gerek yok fantazi yapmaya..otomatik vites dediğin sorunsuz olacak baş ağrıtmayacak, uğultu yapmayacak, yok basınca devir yükselecek diye beklenmeyecek, şehir içi dur kalkta ısındı sağa çekip soğutalım olmayacak, şangur şungur ses gelmeyecek vs vs....adres tek; tork konvektörlü klasik otomatik şanzıman..gerisi faso fiso


    Yukarıdaki tabire cvt şanzıman daha çok hitap ediyor. Aynı fikirdeyseniz ikiniz de yanılıyorsunuz

    Sorunsuzluk konusunda tam otomatik le her türlü yarışır. Tam otomatik imprezamda vuruntu problemim vardı. Lexus aracımın şanzımanı 240binde arıza verdi. Tam otomatikler arıza çıkarmaz diye kaide yok.
    Bastığın zaman tam otomatiğe göre daha hızlı devir yükseltir. Cvt devir yükseltme konusunda çok iyi, geçiş yok.
    Şehir içi dur kalkta daha iyisi yok emin olun. Akıyor gidiyor. Isınma vs yaşamadım, duymadım. Tork konvertörlüde dur kalkta ikiye atınca bir öne atılma oluyor. Cvt bildiğin kaymak.
    Ses konusunda da insanlar yanılıyor. Atmosferik motora 8 ileri tam otomatik koysan da gaza basınca ses yapar.

    Cvt nin olumsuz yanı sürüş keyfi olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • chinawhite C kullanıcısına yanıt
    nasıl çözdünüz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son cümlede konuyu özetlemişsiniz zaten..Ben sürülebilen yani asıl işi sürüp gitmek olan bir ekipman-cihaz-makina artık adına ne derseniz deyin, ki otomobil deniyor satın alacağım ,hem de 200.000 ₺ ye yakın bir rakam ödeyeceğim, sonra da bu otomobilden sürüş keyfi almayacağım..olur iş değil..adama seni deli mi öptü derler ..Ha sürüş keyfini önemsemeyip farklı kriterler ile araç alıp bilerek ya da bilmeyerek CVT seçenlere de lafım yok, kendileri bilir. Nasıl ki buzdolabı aldığımda dondurma yeme zevki almak istiyorsam yani buzdolabının asli işlevi dondurma ve soğuk saklama ise otomobilin de öncelikli asli işlevi sürücüye sürüş keyfi vermektir..yoksa X noktasından Y noktasına gitmek için taksiye de binmek yeterli olur..Neredeyse 20 yıldır tam otomatik şanzıman kullanırım, hiç sıkıntım olmadı..müsaade edin de 240.000 km yapmış şanzımanda da birşeyler olsun..siz kaç km de aldınız sizden önceki şanzıman bakımları nasıldı, kaç km de şanzıman yağı değiştirdiniz vs gibi konulara da hiç girmiyorum.

    Not: Yarın öbür gün kendin ile çeliştin demesinler diye de şunu yazayım..Yeni Corolla daki CVT yi çoğunluk beğeniyor .araç da bağımsız arka süspansiyon var,yol tutuş, sürüş keyfi de iyi diye yazıyorlar.gidip bir ara HB ni deneyeceğim..alır mıyım??pek sanmıyorum ama fiyatına bağlı olarak zaman gösterir




  • tartekin kullanıcısına yanıt
    Aracınız ne merak ettim. Ben çevremde sürüş keyfi yüksek bir araç pek göremiyorum. İnsanların son kriteri oluyor genelde. Kaç yüz bin verirsen ver değişmiyor. 200bine alabileceğin sürüş keyfi en yüksek araçlardan birisi de cvt li civic olur muhtemelen.

    Şanzıman farkı da sürüş keyfinde tek kriter değil. Cvt li civic hb mesela sürüş keyfi olarak dsg li leondan golften her türlü iyidir. Güç, direksiyon, yol tutuş, süspansiyon, oturuş pozisyonu vs birçok etmen var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • transverse T kullanıcısına yanıt
    Zamanında XV sahibi olduğum için, sorunsuzluk konusunda size katılmakla birlikte, aynı sorunsuz CVT şanzımanın 0-100 hızlanma verileri konusunda (neredeyse 14 saniye) sürücüsünün 99luk tesbih donanımına gereksinimini de belirtmeniz iyi olurdu diye düşünüyorum.

    Bu arada atmosferik boxer motora 7Lt büyük başarı, ben ne yaparsam yapayım şehir içerisinde o rakamları görememiştim.İçtenlikle bravo diyorum.

    Sonuçta aracınız ne tasarruf, ne de apaçi kullanımı amaçlı olmadığından, CVT nin XV için en ömürlü ve sorunsuz tip olduğuna inanıyorum. Zaten K.Amerika da milyon mili tornavida değmeden geçiren kullanıcı sayısı bunun en güzel delili.

    Selamlar
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    ''Cvt nin olumsuz yanı sürüş keyfi olabilir.'' bunu diyen sizsiniz yani sizin yorumunuzu referans alıp yazdım..ki bu ifadenizde de haklısınız.Artık bu konuda yazmama gerek kalmıyor.Çok zorunlu olmadan CVT kullanmam, tork konvertörlü klasik otm.şanzımandan da şaşmam..Herkese tercihleri ile birlikte hayırlı sürüşler diliyorum
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    tam yazmaya gelmiştim benim düşündüklerimi yazdığını gördüm. sadece ufak bir ilave yapayım:bence çağın icadı. nasıl kullanacağını bilen insan için mükemmel bir alet. özellikle şehiriçi için daha iyisinin olduğunu düşnmüyorum. değil 9 ileri 19 ileri de olsa farketmez.

    not: hızlanmak için gaza basınca bağırıyor diyenler, hanginiz hangi şanzımanda tam gaz yapıp da fısıltıyla hızlanıyorsunuz?
  • tartekin kullanıcısına yanıt
    Tam otomatik şanzımanın sürüş keyfi de cvt gibi, çok iyi değil. Sürüş keyfi sizin için öncelikle çift kavrama en iyisi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    Bağırıyor diyenler bence fazla beklentiye giriyorlar. Alışkanlık meselesi biraz da. Dizel otm araçtan atmosferiğe geçiyor ya da test ediyorlar. Bağırıyor, gitmiyor diyorlar.

    1.6 dizel otm araçtan 1.6 atmosferik cvt xv ye geçtim. Performans konusunda belki bu sınıfın en kötüsü ama ben ona bile gitmiyor, bağırıyor demem. Uçmasını kaçmasını beklemiyorum, gayet güzel gidiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Hocam siz Toyota mı kullanıyorsunuz?

    Yol tutuşu nasıl acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • qwsehmus kullanıcısına yanıt
    Ben subaru kullanıyorum.

    Yeni corolla 3 kere test ettim. Cuma günü hibrit corolla ile yolculuk yaptım. Yol tutuşunu beğeniyorum. Limitleri gerçekten yüksek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: savascantek

    Zamanında XV sahibi olduğum için, sorunsuzluk konusunda size katılmakla birlikte, aynı sorunsuz CVT şanzımanın 0-100 hızlanma verileri konusunda (neredeyse 14 saniye) sürücüsünün 99luk tesbih donanımına gereksinimini de belirtmeniz iyi olurdu diye düşünüyorum.

    Bu arada atmosferik boxer motora 7Lt büyük başarı, ben ne yaparsam yapayım şehir içerisinde o rakamları görememiştim.İçtenlikle bravo diyorum.

    Sonuçta aracınız ne tasarruf, ne de apaçi kullanımı amaçlı olmadığından, CVT nin XV için en ömürlü ve sorunsuz tip olduğuna inanıyorum. Zaten K.Amerika da milyon mili tornavida değmeden geçiren kullanıcı sayısı bunun en güzel delili.

    Selamlar
    Merhaba,

    0-100 konusunda eleştirilere pek katılamıyorum, bu araç 114 beygir gücünde 1500 kg bir 4 çeker üstelik CVT şanzımana sahip. Performansı düz vites de olsa, çift kavrama da olsa üç aşağı beş yukarı zaten aynı olacaktı. Ve hepimiz bunu bilerek satın aldık. 150 kg daha hafif 2 çeker dizel otomatik qashqai de 13 saniyede çıkıyor mesela. Hiç takılmadım, siz de takılmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi transverse -- 1 Mart 2020; 22:58:9 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Bağırıyor diyenler bence fazla beklentiye giriyorlar. Alışkanlık meselesi biraz da. Dizel otm araçtan atmosferiğe geçiyor ya da test ediyorlar. Bağırıyor, gitmiyor diyorlar.

    1.6 dizel otm araçtan 1.6 atmosferik cvt xv ye geçtim. Performans konusunda belki bu sınıfın en kötüsü ama ben ona bile gitmiyor, bağırıyor demem. Uçmasını kaçmasını beklemiyorum, gayet güzel gidiyor.
    benim captivada 2000 devir civarında gezin elektrikli motorla geziyorum sanırsın o kadar sessiz dizel olmasına rağmen ama tam gaz yaptın mı alet devir aldıkça sesini çıkarıyor. bağırmadan tam gazda hızlanması eşyanın tabiatına ayrı yok öyle bir dizel yada benzinli motor. belki jaguar I pace.
  • Yaklaşık 1.5 aydır audi 1.8 turbo aracımda bulunan multitronic adlandırmalı cvt şanzımanı kullanıyorum. Önceki aracım tam otomatikti.Araba meraklısı olduğum için zf tam otomatikten tutun da dsg ve türevlerini bir çok kez tecrübe etme ve deneme şansım oldu ve halen oluyor. Ben şu ana kadar oldukça memnunum şanzımandan. Aracım 160 beygir olduğu için honda civic veya toyotalardaki bağırma olayı neredeyse hiç olmuyor. Çünkü deviri çok yükseltmeden araç zaten hızlanmış oluyor. Honda ve toyotadaki cvt lerden diğer bir farkı da 8 ileri yazılımlı kademe yapmış olmaları ve gerçekten de vites atma hissi isteyen için tam otomatikten ayırt edemeyeceği güzel bir sistem yapmışlar. D konumunda vites kademesi ise yok. Araç gayet serin kanlı hızlanıyor. Tam otomatik araçlara göre ilk kalkış ve kavraması daha yapay. Özellikle ilk gaz tepkilerinde cvt şanzıman kavramayı bekletip birden asılıyor. Tam otomatik ilk kalkış konusunda daha hisli kesinlikle, bu bağlamda en kötüsü robotize tek kavrama ve çift kavramalar. Performans olarak ise tam otomatik şanzımanla başa baş ama spor modda oldukça iyi hissettiriyor. Ayrıca manuel modda da tam otomatik tadı veriyor, üstelik vites geçiş hızları daha iyi.

    Çift kavramalarla kıyaslarsam çift kavramalar çok daha zevkli ve hızlı, ancak sorunsuzluk daha önemli olduğu için tam otomatik ve cvt(güçlü araçlarda) oldukça yeterli sistemler. 140 beygir altında cvt ne yazık ki çile oluyor ve kesinlikle tavsiye etmiyorum. Özellikle uzun yokuşlarda ya da araç sollarken deviri 5000 civarına sabitleyip bir türlü hızlanamaması insanı geriyor. Güçlü motora entegre edilen zincirli cvt lerde bu durum neredeyse yok.




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.