Şimdi Ara

CVT şanzıman tercih edilmeme sebepleri neler? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
191
Cevap
6
Favori
90.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sıkıcı bir şanzıman. gaza basıyorsun araba bağırarak hızlanıyor. hepsi için geçerli değil tabii bazılarında sanal vites geçişleri oluşturulmuş az buçuk zevkli.

    sorunsuz da diyemeyeceğim her markada sorunsuz değil. nissan'ın başına gelenler mesela.

    en güzeli tam otomatik tork konvertörü. tamam çok yakar ama iyidir yani, sağlamdır.
  • "CVT şanzıman tercih edilmeme sebepleri neler?"

    alırken peşin peşin 10.000 bayılıp patlayınca "hadi gene iyisin sadece işçilik alıcaz" denen malum şanzımandan olmaması

    şaka bi yana ruhsuz olduğu için sevmezler
    bizim millet gazı kökleyip gitmek ister
    cvt sakin sakin hızlanır bi bakmışsın 100km hıza çıkmış ama farkettirmez
    vites geçişi yoktur
    yağını düzenli değiştirirsen çatlamaz patlamaz

    "çok ısındım sağa çek" demez
  • Cvt bağırıyor gitmiyor diyenler 1.2 ya da 1.4 atmosferik motorla CVT şanzıman kullanmıştır. Turbo benzinli motorla kombine bir CVT gayet iyi yürüyor hızlanırkende bağırmıyor.



    Bu konu hakkında yazarken ilk önce motor ile şanzıman tepkilerini birbirinden ayırmak gerekiyor. Zayıf motorlu bir araçta çift kavrama şanzıman da olsa, tork konvertörlü gezegen dişli bir şanzımanda olsa bağırarak hızlanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeniuye

    Multitronik kullanmayanlar sallamışlar cvt ye. Neyse cvt genel olarak sağlam bir şanzuman türüdür. Ben tavsiye ederim.
    aynen audi nin cvt si cok iyi en azından 2014 ve sonrasıkiler.
  • Cvt denilince aklıma focus tdci cvt geliyor. Kalbim sıkışıyor, kan basıncım düşüyor. Gözüm kararıyor. 🙂

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yıllar önce araba sürmeyi şahin ve broadway'lerde öğrenmiş ve araçların vites değiştirirken devri düşürmesine alışmış biri olarak CVT lerdeki o sonsuz devirli motor sesine alışamadım, bana araç sürüyormuşum gibi değil de bilgisayarda oyun oynuyormuşum gibi geliyor adeta. Bazı modellerde sanal bir devir düşürme hissi olsa da yine de hoş değil . Ayrıca bazı cvt lerde gaza basında ilk 1 saniye hiç tepki vermemesi, yada frene basılı ışıkta beklerken ayağı frenden çekince deli gibi öne atılması filan bir türlü alışamdığım ayrıntılar. O yüzden eski tip tam otomatiğe devam gittiği yere kadar
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Sleeper kullanıcısına yanıt
    Aracınız Audi mi? Linkte ki araçta multitronic şanzıman mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • www.sikayetvar.com
    Nissan 2012 Micra Şanzıman!
    https://www.sikayetvar.com/nissan/nissan-2012-micra-sanziman
    25-40 bin lira arası cvt şanzıman parası isteyen nissan’a herkes nasıl sorunsuz diyebiliyor? Cvt şanzıman dsg’den daha sorunludur ayrıca daha masraflıdur şunu kafanıza sokun! Dsg de adamlar kavramayı ücretsiz değiştiriyor. 90.000kmde arabada cvt 60.000 de 40.000tl masraf çıkartıyor. Bakalıö japon seviciler ne cevap verecek.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Corolla aracın amacı zaten ekonomik ve sorunsuz olması. Civic biraz daha sportif. Daha da sportif isteniyorsa alfa gibi markalar var.

    Corolla tercih Edip bu gitmiyor demek çok saçma.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • CVT şehiriçi için ideal bir şanzıman.

    + ları
    Tork konvertör lü klasik otomatik şanzımana göre, daha az yakar, basit ve az kayıpla iletim yapar
    Motoru en ideal ekonomik, talebe göre maksimum verimli olacağı devirde çevirir, sessiz çalıştırır


    - leri
    Sürüş hissi tatmin etmez (gaza tepkisi zayıftır, bastım vitesleri devir yapıp attım olayı yok, sollamada atak değildir)
    Fazla tork iletmesini isterseniz (basarsanız) erken yıpranır kaçırır dağılır.
    Şanzıman sıvısı (yağı da deniyor) bakımlarını çok muntazam takip etmeniz gerekir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iyigun -- 28 Ocak 2019; 12:1:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamam geldim, mesajı geç gördüm kusura bakmayın yorumum olmayınca bilen bilmeyen kelime yapmış.
    Cvt şanzıman sorunsuzdur falan yok şöyledir boyledir.. sorunsuz derken başkanım? Spor kullanıma gelmez agresif kullanırsan sıkıntı verir maddi manevi koparirsa yolda kalma ihtimalin var.
    Olm bildiğin scooter şanzımanı motor devri red linede gezersin hızlanmak istesen kafa ütüler çok yakar. İlaveten vites aralıkları motor soluklanmasi ws hicbisey yok. Kısaca çöp.
    E Aykut abi hangisi alalım dersiniz tam otomatik tork konvantorlu olanlar iyidir 9 ileri olan abartmis. Biraz 😁



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aykutasil -- 6 Ağustos 2019; 21:0:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 aydır corolla cvt kullanıyorum,102.bine aldıkk,ilk otomatik aracım.Hayatta otom. almam diyordum,çok rahatmış gerçekten. Sakin sakin gaza basınca dsg şanzıman kullanıyor da 1.4 tsi höpürdetmesin diye az gaza basar hissi veriyor,gazı kökleyince ise baskı balatası kaçıran ve bağıra bağıra nazlı nazlı hızlanan manuel araç hissi veriyor.
    Yalnız uzun yolda 2000 devri nadir geçen bir şanzıman, c sınıfı corolla şehirdışı 5- 5,5 yakıyor. Şehir içi 7 8 lerde.rodaj sonrası daha da düşer heralde.sakin kullanan için fena değil cvt,keşke dizel ünite ile deneme şansımız olsaydı,atmosferik motor zaten agresif değil e şanzıman da tamm baba işi...böyle olunca araba az hantal gibi duruyor fakat ben gibi sakin kullanıcıya yeter de artar.performans arayan 120 hp 300 tork eat8 alsın..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Spor kullanım yanlama gibi zevklerin yoksa efendi efendi yolumda giderim diyorsan cvt al kafan rahat eder

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cvt de de tork konvertoru var ve yagı değişiyor.
    *
    auris cvt kullanıyorum 2 aydır. manuel ve dsg nin verdigi surus zevkini vermiyor. tork konvertorlulerlü tam otomatiklere yakın surus zevki veriyor. surus zevki isteyen manuelin hammallığına veya dsg nin kaprislerine katlanır. her seçimin avantajı dezavantajı var.
    *
    sonuç olarak cvt tercih etmemden dolayı memnunum. sakin sürüşe ve sakinliğe teşvik ediyor. biraz da özellikle istanbulda ihtiyacımız olan birşey. istanbulda yaşamak adrenalin bağımlılığı zaten. bunu bayram tatilleri haricinde istanbul dışına çıkınca anlıyorum. bayram tatillerinde her yer istanbul malesef.
    saygılar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben tercih ederim. ama kaliteli bir cvt tercih ederim. mesela nissan'ın cvt'sini asla almam.
  • Jeremy Klakson kullanıcısına yanıt
    otm şanzımanlarda eskiden beri en sorunsuzu japonlar. nissanın japonluğu pek kalmadı artık. honda-toyota dan başka psa nın güncel otm şanzımanları da japon artık.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nissan cvt harici cvt alınır aman nissan cvt korku treni hissi gibi ne zaman elimde patlıcak diye ödü kopar insanın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şu cvt şanzıman ilk kez kullanıyorum, tam alışamadım. motor bağırmasın diye ayağımı hafif hafif gazdan çekmem mi lazım,

    mesela 110 km hıza çıktım 7-8 bin devirleri görüyor ayağımı mı çekmem lazım.

    yıllarca düz kullanınca baya garipsedim. vites yok gibi tek vites anladık tamam, ama 110da 120de gaza sonuna kadar basınca neden 7-8 bin devirlere çıkıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cidden yaardım rica ediyorum doğru kullanmam için ne yapmam lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 Audi a6 aldım bu multitronick varmış cvt şanzıman o da. Ben böyle keyifsiz araba hayatımda sürmedim. Işıklardan kalkış yaparken sanki acemiler yarım debriyajla sürekli gider gibi aracın motoru bir türlü o kavramanın tam yapılıp asıl motor sesinin geldiği duruma ulaşmıyor bir türlü. Sürekli hıııııı yapa yapa gidiyor neymiş vites geçişi hissedilmiyor muş. Bırakın bunu araçtan ben keyif alamadıktan sonra hissedilmemesinin hiçbir önemi yok bende. Şuan f10 5.20d aldım ve cidden hayat varmış dedim ve yeniden araç sürmenin keyfine ulaştım diyebilirim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.