Şimdi Ara

Dacia Duster 1.0 TCe 100 bg. alındı. (alan arkadaşları bekliyoruz.) (25. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
711
Cevap
8
Favori
105.233
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben web sitesine güvenmiyorum açıkçası bu bilgilendirme olayında, adamlar websiteye subaplar gider fabrikasyon lpg'li olsa bile diye yazacak hali yok ya, sonuçta bu bir ticaret.

    En güzeli Renault Fransa veya Dacia Romanya'ya sorup net bilgi alıp burada gelen cevabı paylaşmak.

    Reno servisinde çalışmış biride bana araçlar Türkiye'ye geliyor burada takıyorlar, fabrikasyon falan değil demişti.
  • ivenrec kullanıcısına yanıt
    Araçların tip onay bilgisinde lpg bilgisi ve testleri mevcut yani araçların lpg sisteminin Türkiye'de ya da serviste takılma şartı yok araç lpgli olarak üretilmeli ve fabrikadan lpg yakıt seçeneği mevcut uygunluk belgesi ile çıkmalı.

    Dacia Duster 1.0 TCe 100 bg. alındı. (alan arkadaşları bekliyoruz.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Araçların tip onay bilgisinde lpg bilgisi ve testleri mevcut yani araçların lpg sisteminin Türkiye'de ya da serviste takılma şartı yok araç lpgli olarak üretilmeli ve fabrikadan lpg yakıt seçeneği mevcut uygunluk belgesi ile çıkmalı.

    Anlıyorum. Doğrudur o zaman direkt fabrikadan böyle geliyor.

    İşin sıkıntısı şu; söylenildiği gibi LPG Ecu'suna şifre koyulduysa ve müdahale edilemiyorsa aracın garantisi bittikten sonra sürekli servise gidip fahiş fiyatlar ödemek can sıkıcı olabilir.

    Servislerde de araçlar yeni yeni lpg'li gelmeye başladıkları için iyi anlayan eleman bulmak sorun olabilir.

    Çünkü yıllar LPG servisi işleten adamlar bile yolda LPG ayarı nedir bilmezken, servisler umarım bu konuda gerekli personelleri yetiştiriyorlardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ivenrec

    Anlıyorum. Doğrudur o zaman direkt fabrikadan böyle geliyor.

    İşin sıkıntısı şu; söylenildiği gibi LPG Ecu'suna şifre koyulduysa ve müdahale edilemiyorsa aracın garantisi bittikten sonra sürekli servise gidip fahiş fiyatlar ödemek can sıkıcı olabilir.

    Servislerde de araçlar yeni yeni lpg'li gelmeye başladıkları için iyi anlayan eleman bulmak sorun olabilir.

    Çünkü yıllar LPG servisi işleten adamlar bile yolda LPG ayarı nedir bilmezken, servisler umarım bu konuda gerekli personelleri yetiştiriyorlardır.

    Alıntıları Göster
    Hocam yolda LPG ayari diye borsey yok. O genel LPG haritalari icin araca özel duzgun bir harita cikartmak icin yapiliyor.
    Fabrikasyon LPGde LPG beyninde motora özel uretilen paket bir yazılım kullaniliyor.
    Hatta Prins'in VSİ2 Dİ kitlerinde de paket programlar var bazi modeller icin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Hocam yolda LPG ayari diye borsey yok. O genel LPG haritalari icin araca özel duzgun bir harita cikartmak icin yapiliyor.
    Fabrikasyon LPGde LPG beyninde motora özel uretilen paket bir yazılım kullaniliyor.
    Hatta Prins'in VSİ2 Dİ kitlerinde de paket programlar var bazi modeller icin.

    Alıntıları Göster
    Hyundai i10 LPG'li olanlarda da aynı sistem vardı. Bu sistem çok iyi aslında. LPG ayarı bozuk derdi yok.
  • Dacia Turkiye sitesine guvenmeyenler yurt disi sitelere de baksin.
    Buyurun orjinal alinti;

    Os veículos a GPL são totalmente seguros:
    • A adaptação a GPL de um veículo Dacia é realizada diretamente na fábrica. É uma adaptação de origem.
    • Desde a sua conceção, o motor foi projetado para funcionar a gasolina e a GPL.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 31 Ocak 2020; 9:55:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renault Fransa ya yazdığım mail;

    Are there technically differences between normal gasoline engines and engines fitted with fabricated lpg?

    Gelen cevap;
    Whether gasoline or LPG has the same features as the engine. There is no difference other than lpg assembly.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: engin_er_26

    Renault Fransa ya yazdığım mail;

    Are there technically differences between normal gasoline engines and engines fitted with fabricated lpg?

    Gelen cevap;
    Whether gasoline or LPG has the same features as the engine. There is no difference other than lpg assembly.
    Motor teknik olarak ayni zaten, LPG modifikasyonlari var.
    Soru yqnlis cevap dogru

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Motor teknik olarak ayni zaten, LPG modifikasyonlari var.
    Soru yqnlis cevap dogru

    Alıntıları Göster



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi engin_er_26 -- 6 Şubat 2020; 13:17:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: engin_er_26



    Alıntıları Göster
    7.2 benzin yakiyorsaniz kmde 49kurus yapar.
    LPG ile 35 kurus yakarsiniz.

    Kabaca buhesapla yilda 10bin km için benzine 4900 TL, LPGye 3500 TL odersiniz. Yani 1400 TL fark var.
    En iyi ihtimalle bile kit fiyatini ancak 2 yilda amorti edersiniz.
    Ama yilda 15bin km ve uzerinde bir yol yapsaniz kit amortisi 1 yila düşer ve LPG kârli hale gelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    7.2 benzin yakiyorsaniz kmde 49kurus yapar.
    LPG ile 35 kurus yakarsiniz.

    Kabaca buhesapla yilda 10bin km için benzine 4900 TL, LPGye 3500 TL odersiniz. Yani 1400 TL fark var.
    En iyi ihtimalle bile kit fiyatini ancak 2 yilda amorti edersiniz.
    Ama yilda 15bin km ve uzerinde bir yol yapsaniz kit amortisi 1 yila düşer ve LPG kârli hale gelir.

    Alıntıları Göster
    Hocam merhaba,
    Samimiyetinize binaen bir şey sormak istiyorum izniniz olursa; (Zira, genel anlamda otomobil ve özelinde de Duster söz konusu olunca görüşlerine değer verdiğim sayılı forumdaslardan birisiniz)
    Henüz Duster almamış olsanız (Zira siz alırken henüz 1.0 LPG li yoktu) şu anda hangi DUSTER ı alırsınız ve neden?

    NOT: Sadece 1.0 TCE olarak düşünmeyin lütfen... Diğer motor ve paket seçenekleriyle komple bir bütün olarak soruyorum?
    Saygılarımla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    7.2 benzin yakiyorsaniz kmde 49kurus yapar.
    LPG ile 35 kurus yakarsiniz.

    Kabaca buhesapla yilda 10bin km için benzine 4900 TL, LPGye 3500 TL odersiniz. Yani 1400 TL fark var.
    En iyi ihtimalle bile kit fiyatini ancak 2 yilda amorti edersiniz.
    Ama yilda 15bin km ve uzerinde bir yol yapsaniz kit amortisi 1 yila düşer ve LPG kârli hale gelir.

    Alıntıları Göster
    Doğru bende bu şekilde hesapladım, 15 bin al km için de lpg ye gerek yok diye düşünüyorum, fakat havalar ısınınca benzin sarfiyatı 6 litre lere düşerse ki düşeceğine eminim o zaman hiç gerek yok sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yayamaschocuk

    Hocam merhaba,
    Samimiyetinize binaen bir şey sormak istiyorum izniniz olursa; (Zira, genel anlamda otomobil ve özelinde de Duster söz konusu olunca görüşlerine değer verdiğim sayılı forumdaslardan birisiniz)
    Henüz Duster almamış olsanız (Zira siz alırken henüz 1.0 LPG li yoktu) şu anda hangi DUSTER ı alırsınız ve neden?

    NOT: Sadece 1.0 TCE olarak düşünmeyin lütfen... Diğer motor ve paket seçenekleriyle komple bir bütün olarak soruyorum?
    Saygılarımla

    Alıntıları Göster
    Şuan Duster alacak olsam kesinlikle 1.0 LPG'li versiyonu beklerdim. 2000 devirde 170 tork ile LPGnin de 3.50lere alinabiliyor olmasiyla lira bazında guzel tuketim degerleri yakalanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Şuan Duster alacak olsam kesinlikle 1.0 LPG'li versiyonu beklerdim. 2000 devirde 170 tork ile LPGnin de 3.50lere alinabiliyor olmasiyla lira bazında guzel tuketim degerleri yakalanır.

    Alıntıları Göster
    Teşekkür ederim peki şu anda ki aracım dizel 1.5 Accent Era 110 HP 235 TORK var....

    Elbette çok farklı 2 araç ama 110 beygir 235 TORK sonrası, 100 beygir 170 TORK:
    ____Sehir içi Kullanım da (Özellikle de ışıklardan İlk kalkışta) uzun yolda sağ şeritteyken önündeki aracı sollamaya çıkışta, ve elbette yokuşta rampada vb...
    Kullacisini tatmin eder mi sizce?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yayamaschocuk kullanıcısına yanıt
    90 bg 135 torklu 0.9 stepway bile uzun yolda 4.vitesi sollamalarda çok iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yayamaschocuk

    Teşekkür ederim peki şu anda ki aracım dizel 1.5 Accent Era 110 HP 235 TORK var....

    Elbette çok farklı 2 araç ama 110 beygir 235 TORK sonrası, 100 beygir 170 TORK:
    ____Sehir içi Kullanım da (Özellikle de ışıklardan İlk kalkışta) uzun yolda sağ şeritteyken önündeki aracı sollamaya çıkışta, ve elbette yokuşta rampada vb...
    Kullacisini tatmin eder mi sizce?

    Alıntıları Göster
    Duster 1.0 Turboyu kullanmadim ama 3 gunlugune i20 1.0 Turbo test etmistim. Dehset bir performansi vardi.
    Benzinli turbodaki akicilik dizeli aratmaz bence devir cevirme surekliligi oldugu icin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Duster 1.0 Turboyu kullanmadim ama 3 gunlugune i20 1.0 Turbo test etmistim. Dehset bir performansi vardi.
    Benzinli turbodaki akicilik dizeli aratmaz bence devir cevirme surekliligi oldugu icin.

    Alıntıları Göster
    Merakla beklenen 2008 satış stratejisinden kaynaklı belirsizlik ve beceriksizlikten dolayı umduğunu bulamadı/bulamayacak gibi görünüyor...
    Rotayı 1.0 TCE Eco G ye çevirdim gibi bir şey...
    Yıllık ortalama 10- 12 BİN KM civarında yalnız bunun neredeyse tamamı şehir içi Kullanım..(Yazın 2000 KM civarında şehir dışı Kullanımım var)
    1.0 Eco G mi yoksa 1.3 mü almalıyım?
    Bir türlü karar veremiyorum.....????

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yayamaschocuk

    Merakla beklenen 2008 satış stratejisinden kaynaklı belirsizlik ve beceriksizlikten dolayı umduğunu bulamadı/bulamayacak gibi görünüyor...
    Rotayı 1.0 TCE Eco G ye çevirdim gibi bir şey...
    Yıllık ortalama 10- 12 BİN KM civarında yalnız bunun neredeyse tamamı şehir içi Kullanım..(Yazın 2000 KM civarında şehir dışı Kullanımım var)
    1.0 Eco G mi yoksa 1.3 mü almalıyım?
    Bir türlü karar veremiyorum.....????

    Alıntıları Göster
    Agirlikli kullanim sehirici olacaksa 1.0 ECO-G tercih edebilirsiniz. 2000 devirde gelen 170 Nm tork gayet yeterli.
    1.3 performans olarak elbette daha önde ama lira bazinda tam iki kat yakit masrafınız olacak.
    O aradaki farkla baska ihtiyaclar karsilanabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yayamaschocuk

    Merakla beklenen 2008 satış stratejisinden kaynaklı belirsizlik ve beceriksizlikten dolayı umduğunu bulamadı/bulamayacak gibi görünüyor...
    Rotayı 1.0 TCE Eco G ye çevirdim gibi bir şey...
    Yıllık ortalama 10- 12 BİN KM civarında yalnız bunun neredeyse tamamı şehir içi Kullanım..(Yazın 2000 KM civarında şehir dışı Kullanımım var)
    1.0 Eco G mi yoksa 1.3 mü almalıyım?
    Bir türlü karar veremiyorum.....????

    Alıntıları Göster
    Orijinal lpg li almayınız, çünkü lpg ecusuna şifre koymuşlar ve reno servislerinin dışında hiç kimse müdahale edemiyor, bu durumda servise sürekli mahkumsunuz, aracı alırken 5-6 bin TL fazla vereceksiniz, lpg siz alıp dışarıda taktırın şu ana kadar grupta 2-3 kişi taktırdı diye biliyorum birisi adana taşkın lpg de taktırmış ismi orhan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Agirlikli kullanim sehirici olacaksa 1.0 ECO-G tercih edebilirsiniz. 2000 devirde gelen 170 Nm tork gayet yeterli.
    1.3 performans olarak elbette daha önde ama lira bazinda tam iki kat yakit masrafınız olacak.
    O aradaki farkla baska ihtiyaclar karsilanabilir.

    Alıntıları Göster
    Çok uzuuuunca bir süredir DUSTER in Otomatik vitesini beklediğimi (Siz) biliyorsunuz üstad (Öyle ki, bu iş benim açımdan resmen yılan hikayesine döndü)
    En başından beri (aracım olduğu için ve her hangi bir sıfır araç almakta zorunluluğum yada acele edecek bir durumum olmadığından) sabırla ve ısrarla bugüne dek DUSTER in Otomatiğini bekledim...
    Ama artık bu konuda inancım ve umudum kalmadı... DUSTER in Otomatik vites işine gireceğini artık düşünmüyorum....
    Hep söylediğim gibi sıfır olarak alacağım Araca uzuuuun yıllar (En az 5- 10 yıl) binmek düşüncem olduğu için Biraz kılı kırk yararak hareket ediyorum...
    Duster haricinde alacak olduğum her hangi bir SUV araç için yaklaşık olarak yüz Bin TL kredi kullanmam gerekiyor..(Duster dışındaki tüm diğer araçlar Otomatik vites)
    Bu anlamda, 1.0 TCE Eco G Duster almak (Aslında beni en az 24 ay ödeyeceğim 100 BİN TL LİK krediden kurtarmış olacak!) İşin maddi boyutundan bakıldığında, çok daha mantıklı ve işime geliyor doğrusu 👍

    Ama bu taraftan bakıldığında da zaten (Resmen ve resmen biktigim, artık illallah ettiğim!) Manuel vitesle bir 5-10 yıl daha devam edecek olduğumu düşünmek tüm tadımı kaçırıveriyor.....
    1.0 TCE Eco G nin şehir içi Kullanım da gerek yakıt tüketimi gerekse de performans anlamında kullacisini tatmin edeceğini Sizin agzinizdan duyduktan sonra (işin en azından bu boyutu anlamında) kafam rahat....(Bu kısım cepte)
    Kendi kafamda, kendi dünyamda, kendi açımdan işin manuel vites kısmını da bir netliğe kavusturdugum anda bu aracı alarak (Allah nasip ederse) bu işi noktalamayi düşünüyorum
    Biraz içini dökmek gibi oldu, uzun oldu ama kusura bakmayın lütfen...
    Saygılarımla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.