Şimdi Ara

Dacia Sandero 1.5 dizel mi? 0.9 Benzin mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
57
Cevap
0
Favori
8.966
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Lpg fabrika çıkışı mi 0.9 motorlarda acaba? Seneye araç düşünüyorum ve büyük ihtimalle sandero stepway olacak. Aynı soruyu seneye muhtemelen ben de soracağım. Dizel daha güçlü ama öte yandan 0.9 motor hem az yakar hem vergi avantajı filan da var. Senede bir iki kez uzun yola giden, onun harici şehiriçi kullanılacak senede maksimum 5 bin km yapacak diye tahmin ediyorum alacak olduğum araç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lpg'li 0.9 tce sandero bence
  • foruma güvenip benzlinli falan alma , 1.5 dci al
  • 1.5 dCI daha çok tutulur ama ekonomi odaklı düşünürseniz dizel/lpg fiyatlarından dolayı 0.9 daha ekonomik olur. Yakıt ekonomisi ikinci plan derseniz her türlü 1.5 dCI alınır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tork nedeniyle 1.5 derim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Audi A2 bile 900 KG, Sandero 10xx kilogram olduğunu düşününce çok büyük bir cüsse değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schrödinger Kedisi

    114 beygirlik Subaru XV ?
    Araca 5 kişi binince araç gitmemek için ısrar ediyor yalvarıyor resmen inip arkadan itesin geliyor.
    Gövde altında ezilmekten kastın arabayı hareket ettirememek değil, başarılı hareket ettirememek olduğunu sende biliyorsun.
    5 kişilik 114 beygirlik bu araç ile sollamaya çıksan allaha yalvarmaya başlarsın.
    Ayrıca işin içine alım gücü girerse ayrı bir olay ilk mesajınızda bundan bahsetmediniz.

    Alıntıları Göster
    bu dediğiniz tüm araçlar için geçerlidir. atmosferik motorlular her daim nazlı hareket ederler.
    ama bu subaru mühendislerinin bunu akıl edemedikleri anlamına gelmez.
    senin kastettiğin olay seri hızlanma ise başka motorlara yöneleceksin.
    çamaşır makinen 7 kg. kapasiteli ise 9 kg. çamaşır yıkayamazsın, sonuçta makinenin şasesi aynı, motor gücü farklı.




  • 1.5 DCI tokatlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907

    bu dediğiniz tüm araçlar için geçerlidir. atmosferik motorlular her daim nazlı hareket ederler.
    ama bu subaru mühendislerinin bunu akıl edemedikleri anlamına gelmez.
    senin kastettiğin olay seri hızlanma ise başka motorlara yöneleceksin.
    çamaşır makinen 7 kg. kapasiteli ise 9 kg. çamaşır yıkayamazsın, sonuçta makinenin şasesi aynı, motor gücü farklı.

    Alıntıları Göster
    Hocam gövdenin altında ezilmekten kasıt hızlı ivmelenmek zaten yoksa 20 30 km hızla 40 km hızla el günümüzde el arabasıyla bile hareket edersiniz.
    5 kişi bagaj yüklü atmosferik motorlu 1.2 1.0 bir araç biraz da gövdesi ağırsa o gövdenin altında ezilir sollama yapamazsınız ivmelenme yapamazsınız .




  • cevo_61 kullanıcısına yanıt
    5000 km yapacaksanız dizele hiç gerek yok. Ayrıca dizelini kullamadım ama 0.9 ile arasında hissiyat olarak çok fark olacağını zannetmiyorum, dizelin tek avantajı düşük devirde yüksek tork vermesi. Zaten 0-100 değerlerine bakarsanız 0.9 benzinlinin daha iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gunpower-storm

    Audi A2 bile 900 KG, Sandero 10xx kilogram olduğunu düşününce çok büyük bir cüsse değil.
    Araba 1200 kiloya yakın yalnız (dizel olan).
  • Elsa kullanıcısına yanıt
    Tokatlar ama 0-100 süresi daha kötü. Bence çok abartılıyor bu dizel motorlar alt tarafı 90 bg motor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cricet -- 26 Eylül 2019; 22:32:7 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schrödinger Kedisi

    Hocam gövdenin altında ezilmekten kasıt hızlı ivmelenmek zaten yoksa 20 30 km hızla 40 km hızla el günümüzde el arabasıyla bile hareket edersiniz.
    5 kişi bagaj yüklü atmosferik motorlu 1.2 1.0 bir araç biraz da gövdesi ağırsa o gövdenin altında ezilir sollama yapamazsınız ivmelenme yapamazsınız .

    Alıntıları Göster
    @Schrödinger Kedisi
    Hocam beni çok iyi anlamışsınız. Sormamda ki amaçta buydu zaten. Araç dolduğu zaman yük bindiğinde 0.9 motor ziyadesiyle zorlanacaktır. Evet 1000 kilo bir araba için çok büyük bir yük değil belki ama 0.9 için bence fazla gelir düşüncesiyle böyle bir konu açtım.

    Arkadaşım anlatmıştı kendisi sinopa 1.7 corsa ile gittim İstanbul' da depoyu fulleyip bir depo benzinle gittim. Sinop'a vardığımda depo daha bitmemişti dedi ama yine de benzin aldım. Peşimden amcam 1.6 doblo ile aynı yolu geldi. İstanbul'da depoyu fullemiş yolun yarısında bir depo daha benzin almış. Sinop' a vardığında yine benzin almış. 2 araçtada 5 yolcu varmış bagajlarda kıyafetler varmış. Ağırlığın ne kadar etkilediğini siz düşünün. Motor zorlandıkça haliyle fazla benzin yakacak.

    Belki kullananlar daha iyi yorum yapar diye açtım konuyu. Belki ben yanılıyorum teknoloji geliştiği için düşündüm. Ama fikrim yine değişmedi 0.9 aracın zorlanacağı aşikar.

    İllaki teknoloji gelişti eskisi gibi değil ama ne kadar ekmek o kadar köfte meselesi var yinede. Gönül ister 2.0 motor al benzini ötvyi düşünme. Ama günümüz şartları maalesef el vermiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 0 alacaksan 0.9 tce, 2. el alacaksan 1.5 dCi daha mantıklı sanki. Her iki şekilde de cebinden aynı para çıkacak gibi duruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schrödinger Kedisi

    Hocam gövdenin altında ezilmekten kasıt hızlı ivmelenmek zaten yoksa 20 30 km hızla 40 km hızla el günümüzde el arabasıyla bile hareket edersiniz.
    5 kişi bagaj yüklü atmosferik motorlu 1.2 1.0 bir araç biraz da gövdesi ağırsa o gövdenin altında ezilir sollama yapamazsınız ivmelenme yapamazsınız .

    Alıntıları Göster
    neyse hocam her zamanki gibi, bilim değil fd ahalisi her şeyi çok daha iyi bilir diyelim o zaman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cricet

    5000 km yapacaksanız dizele hiç gerek yok. Ayrıca dizelini kullamadım ama 0.9 ile arasında hissiyat olarak çok fark olacağını zannetmiyorum, dizelin tek avantajı düşük devirde yüksek tork vermesi. Zaten 0-100 değerlerine bakarsanız 0.9 benzinlinin daha iyi.
    Sandero sıfırını oyak indirimiyle sanırım piyasadan daha uygun alabiliyorum ama o paraları sıfırına vermek saçma geliyor. İkinci elde 2014 modelleri malum sitede 40-45 bin tl bandındaydı sanırım ikinci ele yönelecegim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herzaman ki gibi bilen bilmeyen konuşmuş. Cevap basit;

    Fiyatları aynı mı? 1.5 Dci aracın fiyatı muhtemelen daha fazladır.

    0.9 araç turboludur, motor hacmine takılma, beygir gücü,torku önemlidir. 0.9'da LPG varsa al, yoksa alıp ben taktırırım uzun süre bincem dersen o başka.

    1.5 DCi aracın torku dizel olması nedeniyle yüksektir. Benim torkla işim olur dersen 1.5 DCİ al, ama 0.9'da vergi anlamında daha uygundur.

    Yani olay biraz senin bütçende bitiyor.
  • Turbo motorlar bütün torkunu alt devirden itibaren verdiği icin ve 135 tork böyle bir araç icin yokusta dahi yavaş yavaşta olsa hızlanma imkanı sunacaktır. Ancak diger turbo motorlara kıyasla zayıf bir motordur. Şehir içinde zaten yeter.

    1.5 dci güçlü bir motor ancak ona vereceğiniz para ile daha iyi bir araç alabilirsiniz.

    Bu aracı alırken sunu göz önüne alın. Araç 98 yılında çıkan clio 2 ile ayni ayarda bir araç. Direksiyon, fren, koltuk vs aynı. Görsel olarak yeni bir araç alıyor olsanizda aslında eski bir araç alıyorsunuz. Clio almanız cok daha iyi olacaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907

    neyse hocam her zamanki gibi, bilim değil fd ahalisi her şeyi çok daha iyi bilir diyelim o zaman.

    Alıntıları Göster
    Estagfirullah hocam siz varken şimdi olur mu , siz her şeyi çok daha iyi bilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.