Şimdi Ara

Dacia Sandero Gaza bastıktan sonra devir 5 saniye takılı kaldıktan sonra azalıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
1
Favori
4.005
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2016 Model Dacia Sandaro Stepway 1.5 dCi aracım var. Gaza hafif basıp bıraktığımda devir 5 saniye kadar takılı kalıp ardından düşüyor, durum rölantideyken de aracı kullanırken vites geçişlerinde de oluyor. Rölanti dalgalanması değil, devir yalnızca takılı kalıp ardından düşüyor. Videosunu ekledim. Motor ustası Gaz pedalı dedi gaz pedalını değiştirip denedim değişen bir şey olmadi geri verdim, Isı müşiri diyip pompacıya gönderdi, pompacı cihaza bağlayıp müşir olsa hata verirdi arıza yok görünüyor bakılması araştırılması lazım araba 3-4 gün kalmalı dedi, Renault dacia servisine gönderdiler orjinal cihaza bağlandı orda da hata görünmedi beyinden dolayı dediler, başka bir renault servisi de yazılım atınca düzelebilir dedi. Beyinciye gittim yalnızca sök tak a 500tl alırım dedi beyinde sorun olduğunu anlamak için dahi 500tl harcamam gerekiyormuş ki beyin de sorun da olmayabilir. Renault servisinden çıkarken akü bitti marş basamadım takviye kablosuyla çalıştırıp akücüye gittim, aracın gaz verdikten sonra şarj ettiğini akünün bozuk olduğunu söylediler garantisi varsa gidip akünün yetkili servisinde değiştirmem gerektiğini söylediler, akünün yetkili servisine geldim rölantide araba 3 dakika çalıştıktan sonra hiç şarj etmediğini yalnızca gaz verince şarj ettiğini şarj dinamosunun arızalı olduğunu söyledi ona açılıp bakılması gerekiyormuş pazartesi gel dedi. Haftasonu kullanırken seyir halindeyken önce farlar sonra gösterge sonra teyp en son direksiyon hidroliği yavaş yavaş kesti gideceğim yere kadar gidip durup rölantide şarj ettire ettire aküyü biraz olsun doldurdum. Dün çalıştırdığımda ise kızdırma bujisi ve arıza göstergesi lambaları yandı ilk defa, o kadar kez cihaza bağlandı hiç arıza göstermemişti ilk defa bunlar yandı ve sürekli yanıyorlar hiç sönmüyorlar. Resmini ekledim. Sizce ilk motorcu ustasının dediği Isı müşiri ile kızdırma bujisi aynı şey mi bu arızalar birbirine bağlı mı değil mi? Şu an şarj dinamosu açılıp tamir edilecek sonrasında ne tür bir yol izlemeliyim devir takılı kalması sorunu için? Fikirlenizi vs görüşlerinizi bekliyorum. Daha önce başına benzer bir şey gelen var mıdır? Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler.

    Dacia Sandero Gaza bastıktan sonra devir 5 saniye takılı kaldıktan sonra azalıyor




    http://https://streamable.com/laqtm8



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Süvaribey -- 28 Haziran 2021; 12:26:3 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >







  • çok basitçe dizel motor çalışma prensibi ile yola çıkarsak. dizel motorlar devirlenmek için önce silindire yakıt alır. dolayısı ile gaz pedalını bıraktıktan sonra devrin düşmemesi için enjektörlerin mazot püskürtmeye devam etmesi gerekir. akü-şarj dinamosu tamirinden sonra bu durum devam ederse pompacının aracı incelemesi lazım, sonuç alamazsa da elektrikçi. tespite ilk önce enjektörlerin gaz pedalı bırakıldığında voltaj değeri okunarak başlanabilir. eğer pedal bırakıldığında hala şaseyi kesmemişse bu durum olası bir elektronik-elektrik arızasına işaret eder ve tamirata buradan yürünür. tam tersi bir sonuç çıkarsa da enjektörlere bakmak gerekebilir ama enjektör arızası yüzünden de böyle bir durumu hiç duymadım belirteyim.


    bu arada yeni araçlar düşük voltajda çeşitli hatalar verebiliyor onun için şarj dinamosu tamirini bir an evvel yaptırın. örneğin benim aracımın aküsü zayıf olduğu için ilk çalıştırmada abs, airbag, esp gibi hatalar veriyor araç çalışınca otomatik olarak siliyor. şarj dinamosu da yarın bir gün düşük voltaj üretirse o hatalar devamlı bir hal alacak.


    bu arada sorun çözülünce de nasıl çözüldüğünü yazarsanız daha sonra aynı sorunu yaşayanlara yardımı olur. konu yarım kalmasın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diatta1903 -- 28 Haziran 2021; 18:0:11 >




  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt
    detaylı açıklamalarınız ve değerli bilgileriniz için çok teşekkürler, Gerçekten de dediğiniz gibi düşük voltajdan kaynaklı çıktı tüm problemler. Yalnızca dinamonun burçları ve konjektörü yenilendi araç çalıştığında hemen şarja geçmeye başladı ve devir takılması kesildi yanan ışıklar söndü. Ben de ilk kez tecrübe edinmiş oldum şarj dinamosunun arızasından dolayı düşük voltajda çalışan beyin bu tarz değişik problemler doğurabiliyormuş demek, ustalara parçalanmadığım ve gereksiz masraflardan kurtulduğum için oldukça memnunum. Benzeri bir sorunla karşılaşan arkadaşlar önceliği şarj dinamosuna verebilirler.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.