Şimdi Ara

Daimi bir Otomobil mi? Kiralık araç, toplu taşıma vb. mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
596
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Üzerine sık sık yazılıp çizildiğini biliyorum. Kiralık araç vs. daha ekonomik olsaydı kimse kendi şahıslarına özel araçlar satın da almazdı.
    Ama artık birşeylerin ters gittiğini iyiden iyiye hissediyorum. Özel bir otomobile sahip olmak benim için eskiye nazaran ağır gelmeye başladı.

    Son 5 senede:
    Sene başına ortalama 1 defa radar cezasına çarptırılmışım. 2016'da gelecek zamlarla aşağı yukarı 400 lira bu yapar.
    Senede ortalama 14 bin km yol yapmışım. Takriben yıllık 5000 lira akaryakıt masrafı çıkarır bu da.
    İstanbul'da yaşamıyor olmama rağmen, ziyaretlerim esnasında yılda ortalama 200 lira ogs/hgs bedeli ödemişim.
    Tuvturk'e 3 defa gittim, muayeneye aykırı, engel sebepleri de arada halletmem gerekti, yılda ortalama 200 lira buna yazıyorum.
    Boyası badanası, pastası cilası derken yılda ortalama 300 kağıt da makyaj için harcamışım. Yıkatma, kuaför vs olmasa da olur.
    Kasko için yılda ortalama 800 lira ödemişim.
    Trafik sigortası 100 küsür lira çıkıyor ama yeni uygulama ile 2016'da yenilerken öpecekler muhtemelen. Buna her ihtimale karşı 150 lira yazıyorum.
    Yılda ortalama 1,4 bakım görmüş araç. Bakım harici onarımları da işin içine katıp, 500x1,4=700 lira yıllık bakım masrafı yazıyorum.
    2 set lastik değiştirdim. 1500 liraya yakın bir masraf. Yılda ortalama 300 liraya yakın lastik masrafı yapıyor bu.
    5 sene önce yatırdığım 40 bin lirayı yok sayıyorum çünkü Altına yatırsam şimdi 100 bin lira yapardı herhalde. Dediğim gibi bu parayı yok sayıyorum, dönemin altın kurunu araştırıp gerçek bir değer ortaya koymaya gerek görmedim.
    Çalıştığım memlekette Park masrafından olabildiği kadar kaçıyorum ama İstanbul'da kaçış yok. Buna da yıllık 100 lira gibi size komik gelebilecek bir miktar diyorum.

    Yukarıdan aşağı toplayıp Sonuca bakalım:

    Eğer toplu taşıma kullanmaya katlanabilirsek bu iş için kullanabileceğimiz meblağ yılda takriben:
    400+5000+200+200+300+800+150+700+300+100= 8150 lira yani yaklaşık olarak ayda 680 lira.

    Araç kiralama işine girişeceksek de akaryakıt ve park masraflarını şahsen yapacağımız için 5100 lirayı eksi hanesine yazıyorum.
    Yani yılda 3050 lirayı araç kiralamaya ayırabilirim. Ayda takriben 250 lirayı araç kiralamaya ayırmak oluyor bu.

    Hibrit bir şekilde yaşam sürdürmeye niyet edersek. Biraz toplu taşıma biraz araç kiralama yapalım. Düz mantıkla toplayıp 2'ye bölücem aylık masrafı. Bu da (680+250)/2=465 lira eder.

    Gözden kaçan ufak tefek şeyleri de hesabı yuvarlamak için kullanıyorum ve aylık ulaşım giderim 500 liradır diyerek şu sonuca varıyorum.
    Ben şu an altımdaki arabayı satıp, bu satıştan elime geçecek parayı bana ayda 500 lira getirecek bir şekilde değerlendirebilirsem, sanıyorum ulaşım sorununu bedavaya getirebiliyorum.

    İstanbul'da Kundaklanan araçları da haberlerde görünce arabamı satıp, bir ev peşinatı yapmaya karar vermek yolunda ağır adımlarla ilerliyorum sanırım.

    Arabamı satmayı engelleyecek mantıklı katkılarınızı bekliyorum.

    İyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Bazen araba lazım oluyor. Arabası olan birisinin yıllık 1000 lirayı düşüneceğini sanmıyorum. Kağıt üstünde araç kiralamak cazip gözükebilir ama şahsi araç gibi olmaz. Kundaklanması ihtimali var deyip araç satmak da saçma. Yıllık 1000-2000 lira hesabı yapacaksanız ve elinizin altında sürekli olacak bir arabadan vazgeçecekseniz maddi sebeplerle sizin zaten ev alacak durumunuz da yoktur. Sırf bu sebeplerle araba satılmaz. 40 bin lira ile de aylık 400TL'ye yakın gelir vadeli hesaba koyarsanız. Hesabınızı yapın işte.
  • Metro bitsin daha da araba kullanmam geyiği de vardı bir aralar
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.