Şimdi Ara

DCI için en iyi yağ hangisidir.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
1
Favori
24.095
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kusura bakmayın evet bu konuda çok fazla konu açılmış fakat kimisi aşırı teknik veriye girmiş kimisi usta ağzından duyulanla yazılmış.
    Bana lazım olan şey deneyim ve kullanan tecrübesi ile yapılacak tavsiyeler.
    2012 duster 1.5 DCı aracım var. yağ değişimi 1 sene önce yapıldı. filtreler daha uzun süre önce yapıldı. neden bilmiyorum ama araç 10 litre yakıtla 70 km anca gidiyor. Bakımı gelmiş sanırım.
    Normalde elf marka yağ alıp geçecektim. reno nun önerdiği bu fakat elf renonun bir markası olduğu için adamlar haliyle kendi yağını tavsiye ediyorlar. Ben aracın motor sesini biraz azaltacak ve problem yaratmayacak bir yağ arıyorum. Kullanan varsa önerilerinizi bekliyorum.



  • Elf 5-30 fe gerçekten dci ile çok uyumlu, aynı değerleri karşılayan başka markalarda konabilir tabii ki. Ancak benim tavsiyem; araç geçmişte hangi yağı kullandıysa onunla devam etmektir.
  • Sorunun sadece aracın yağıyla ilgisi olduğunu sanmıyorum. Normalde 100 km'de 6 litre civarı gezinmesi gereken o motorun bu kadar çok yakması, dpf problemi, karışım oranın yanlış hesaplanması, aracın aşırı sert kullanılması ya da off road şartlarında rolantiye yakın devirler çevrilmesi, lastik basınçlarının fabrika mecburiyeti dışında ayarlanması, önerilmeyen ölçüde lastik ve jant kullanılması vs gibi başka sebeplerle de ilgili olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben dun elf 5 30 koydum. Aracın gidişi ve ses anlamında bariz fark oldu. Önceki castrol du ama 1yıl kullanılmış yağ—yeni yağ farkı olmuş da olabilir tabi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • elf tam sentetik değil.

    benim önerim dCi motor için özel üretilmiş SHELL HELİX ULTRA PROFESSİONAL AR-L 5W-30

    https://www.shell.com.tr/motorists/oils-lubricants/helix-for-cars/helix-fully-synthetic/shell-helix-ultra-professional-ar-l-5w-30.html

    yetkili servislerde artık shell kullanıyor.
  • Aracınız DPF'li ise RN 0720, DPF'siz ise RN 0710 normunu karşılayan yağ konmalı.
    Motul 5-30 X-Clean tercih edilebilir.
  • 1.6 dci xtrail aracımıza aşağıdaki yağı koyduk.

    ELF EVOLUTION FULL-TECH FE 5W-30. Tam sentetik 5lt 110tl.



    Bir dahaki sefere castrol 5-30 long life düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • powermoon kullanıcısına yanıt
    Benim aracım 2012 Dacia Duster 1.5 DCI ambiance. DPF li mi bilmiyorum. Nereden öğreneceğimi de bilmiyorum.
    SHELL HELİX ULTRA PROFESSİONAL AR-L 5W-30 almayı düşünüyorum ama Uygun mu acaba ?
  • Renault 1.5 dci motorlar için özel üretilen yağ Elf RN 710 ve RN 720 serisidir.

    DPF li ise RN-720 dpf siz ise RN-710 almanızı öneririm.

    Elf yıllardır Renault markasının Formula 1 de kullandığı ve bu teknoloji ile geliştirilen bir yağdır.

    Dünyada en yüksek sürtünme değerlerine ulaşan motorlar Formula 1 motorlarıdır ve F1 için yağ üreten

    firma sayısı bir elin parmağını geçmez. Yani bu markaya her konuda sonuna kadar güvenebilirsiniz.

    Boşuna değiştirmenize gerek yok yağın modeli ve markası belli.
  • Yag hacmini bilmiyorum ancak elf in fe kodlu tam sentetik 5lt lik bir yagi var.105-110tl civarinda bir fiyati var.Tam sentetik bir urun min %1 ile %2,3 civarinda tabi yanlis hatirlamiyor isem tassarruf sagliyor.Urun elf tepe noktasindaki yagi.Hem tavsiye edilen marka hemde makul fiyatli ve iyi bir urun.

    Zaten yaptigi tasarruf size urun fiaytini oldukca ucuza getirir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4ikaos kullanıcısına yanıt
    Kaputu kaldırınca ön tarafta bilgilendirme etiketleri vardır. Orada DPF işareti olmalı.
  • 2013 Fluence 1.5 dci DPF li aracta her yıl 1 kere yukarıda bahsedilen Elf Evo 5w 30 Fulltech FE kullanıyorum, bir sıkıntısını görmedim, dünde yeni sipariş verdim N11 den yine değiştiriyorum. Bir arkadaş tam sentetik dememiş fakat tam sentetik, ayrıca turbo ve DPF bulunan dizel makinelerde motorun alıştığı yağı değiştirmek pekde faydalı olmayabilir, yeni yağ motordaki faydalı kurumları temizleyecek bu kalıntılarda DPF i tıkayacaktır. Ama DPF yoksa risk biraz daha azdır.
  • Mobil1 5w30 ESP ve Motul8100 X-Clean FE 5w30

    2012 DPF vardir.

    bu iki yağdan hangisini bulabilirsem dizel arabalarıma bunu kullanıyorum. Teknik Özelliklerle en iyi iki yağ bunlar, sonucu yakıt tüketiminde de Uzun süren kullanımlarında da bu. Ben artık önce Teknik değerlerine bakıyorum daha sonra Onayına,sırf onay.var.diye elf shell castrol falan koymam.

    Edit:

    Burada eksik olan bir noktayi aktarmak icin yazıyorum,Bahsi konu geçen Araç 2012 Model Euro 5 egzoz emisyon normlarina (1 Eylül 2009-2014) uygun yağ önerilmiştir. Doğru olan varsa Rn0720 yoksa bu inerideki yağların kullanilmasidir. RN0720'E göre onerilen bu yağlar daha iyi performans sağlarken dpf filtresine eser miktarda %0.22-0.30 kadar etki edebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 5 Kasım 2018; 11:9:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motul 8100 den ziyade Motul Spesific daha düşük kükürt sülfür oranına sahiptir. Teknik özellik olarak DPF li dizellere daha uygun olur.
  • parker48 kullanıcısına yanıt
    Hangi Specific serisi ? Genellikle specific serilerindeki 30-50TL olan fazlalık benim fikrimde sadece pazarlama tekniği, bu sayede insanlar bu yağları yetkili servislerle az problem yaşayarak veriyorlar.

    Yetkili Servise verilmiyordu JASO ACEA ve API spesifikasyonları sağlayan iyi marka bir yağın yeterince "spesifik" olduğunu düşünüyorum.

    Edit: Bu yazdigim kisim yanlış bir kanaat, motor üreticileri birden cok test yaparak yağları onaylarlar. Her ne kadar kendini kanitlayan firmalar olsa da Motor üreticisinin onayi olmasina gayret gosteriniz.Eger yok ise ACEA Ve API onayina sahip Doğru SAE degerindeki yagi kullaniniz. Bu durumda Onerdigim 8100XCLean Fe iyi bir yağ olsa dahi, Motul Specific Rn0720 Eğer yetkili servise götürüluotsa daha iyi bir yağdır.

    En düşük SAPS değerieri en ideal yağlama anlamına gelmez, Euro Normları güncellendikce yağın içerisindeki fosfat ve sülfat oranı azaltılıyor bunların cevreye olan etkilerini azaltmak için DPF filtrasyonları giderek artıyor. Bunlar Düşük SAPS değerli yağların artıları ki hem fikiriz sanırım.

    Bunların yanısıra düşük SAPS değerinin dezavantajı var SAPS değerleri düştükçe TBN(toplam baz sayısı) düştüğünü görüyoruz, Bu da yağ filminin ısındıkça(trafik yoğunluğu) incelediği ve kalıcılığını azalttığını görüyoruz, her ne kadar firmalar trafik koşulları nedeniyle periyodik bakım aralıklarını diğer ülkelere oranla erkene çekmiş olsa da motor performansının daha uzun ömürlü olması için bu işin bir dengede olması lazım.

    Bu nedenle Bazı Firmalar araclarında ACEA C2/C3 isterken Bazıları sadece C3 veya C4 yeterli buluyor. Bu DPF filtresinin hassasiyetini ve Motorun ideal yağlama dengesini gösteriyor.

    Aşağıdaki surtunme testlerinde ayni markanin dusuk SAPS 0w-40ESP ve fullSaps 0w-40NewLife test edilmistir. Sonuclari gormek icin 7 dk civarina ilerletebilirsiniz
    https://youtu.be/_i77OL80iEQ
    https://youtu.be/QcwTY_MtgJQ

    1kg yük 5dk 100C altinda yapilan Statik Yaglama testinde aşinma
    Mobil 1 New Life 0W40 0,02mm
    Mobil 1 ESP 0W40 0,12mm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 5 Kasım 2018; 11:15:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4ikaos

    Benim aracım 2012 Dacia Duster 1.5 DCI ambiance. DPF li mi bilmiyorum. Nereden öğreneceğimi de bilmiyorum.
    SHELL HELİX ULTRA PROFESSİONAL AR-L 5W-30 almayı düşünüyorum ama Uygun mu acaba ?

    Hocam Benim aracım da DCİ 2012 Model ve EURO 4 motor yani DPF siz. Ben aracım da geçen yıldan beri MOTUL X-CESS 05 40 kullanıyorum, daha önce ki sahibi tüm bakımlarını yetkili serviste yapmış ve yağ olarak hep ELF kullanılmış. Bakın bu konu da çeşitli konularda tekrar tekrar yazdım ve yine yazıyorum. Aracıma MOTUL yağ konulduktan sonra, inanın aracımı resmen tanıyamadım hiç abartısız. Özellikle soğuk rölanti de ve 3.000 devir civarında araç resmen benzinli gibi çalışıyor. İnanılmaz memnunum, bundan sonra asla başka marka yağ kullanmam. MOTUL yağını araştırısanız, tüm dünya da kalitesiyle tanınan üst düzey bir yağ olduğunu görürsünüz. Alternatif olarak ta, Lique Moly marka yağ da en az MOTUL kadar kaliteli bir yağdır.




  • DPF li Renault'lar için geçerli onaya(RN0720)sahip Motul yağı olarak Specific 0720 5W-30 olarak gözüküyor kendi sitesinde.
    Bilgi için Motul resmi sitesi
    Yalnız her satış yapan platforma göre fiyat farkı olmakla beraber; Elf Evolution Full-Tech Fe 5w-30 yağa göre, bazı sitelerde 2 katı aşan fiyat farkı var bu iki yağ arasında.
  • Gayet güzel anlatmışsınız, benim kastetmek istediğim tek unsur yağdaki atık oranı; sülfat sülfür vb kül değerleri, yoksa yağ tam sentetik olduktan sonra, yağın motordaki aşınma oranlarını çok önemsemiyorum. Tabi bu benim fikrim. Bu yüzden Motul Spesific dedim, ayrıca ACEA C4 normunu taşıyan yağlar C3 sınıfına göre daha az atık kül değerleri (fosfat sülfür...) veriyor, özellikle DPF li araçlar için bu değerler önemli. Tabi tercih meselesi ben bildiklerimi söylüyorum, alan kullananın tercihidir sonuçta. Günümüzde yağ teknolojisi 10 yıl öncesine göre oldukça iyi durumda, motor koruması ve aşınması olarak vaktinde yenilenen yağların bir sıkıntı yaratacağını zannetmem.
  • parker48 kullanıcısına yanıt
    Evet haklisiniz tabi, onemli olan ureticinin tavsiyesine uymak, uretici bu konulari bizim icin hesapliyor kendilerine göre optimum bir servis takvimi kuruyorlar, yag belli bir kalitede olduktan sonrasi detay 300.000km'de asinacak motor ust takim parcalari 330.000de asinir ancak.



    Buraya yazarken hem konuya katkimiz olsun hem de benzinli motorlarda ya da DPF olmayan motorlarda sahipleri bilsin diye yazdim.



    İyi forumlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    elf tam sentetik değil.

    benim önerim dCi motor için özel üretilmiş SHELL HELİX ULTRA PROFESSİONAL AR-L 5W-30

    https://www.shell.com.tr/motorists/oils-lubricants/helix-for-cars/helix-fully-synthetic/shell-helix-ultra-professional-ar-l-5w-30.html

    yetkili servislerde artık shell kullanıyor.
    bu yağı aldım kullandım, elf'den bile ömürsüz bir yağ, daha kısa sürede aracın sesi değişti - yakıtı arttı

    tekrar elf 5w30'a döndüm..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.