Şimdi Ara

dCi multijet cdti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
862
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu aralar araba bakındığımdan aklımda ister istemez bi soru işareti oluştu.
    dCi,multijet.cdti.tdi,tdci motorlarından hangisi daha iyi? Tabi ki bi çok kıyas var yakıt kullanımı,performans,motor ömrü,ara ara çıkan motor arızaları(yılda 3 defa tamirciyede götürürsün 1 defa da),arızayı gidermek için onarım masrafları(yedek parça,işçilik ücretler),aktarma organlarıyla olan ilişkisi(örneğin cdti motorlarda volant dişlisi 100 bin km ömürlüydü) ve son olarak diğer araba markalarında kullanılması(marka devlerinin ne kadar güvendiğini gösteriyor örneğin dci ı nissanın kullanması gibi).
    Puanlamayı her özelliğe ayrılan puanın farklı olması mantıklı geliyor bana yani performansla sorunu gidermek için aynı olmaması lazım.Toplam 100 puan olacak şekilde yapalım ve kategorilerin puanlaması şunlar üzerinden olsun;

    1) Yakıt kullanımı=23 puan üzerinden,
    2) Performans=22 puan üzerinden,
    3) Motor ömrü=20 puan üzerinden,
    4) Arıza giderim masrafları=15 puan üzerinden,
    5) Ara ara çıkan motor arızaları=10 puan üzerinden,
    6) Aktarma organlarıyla olan ilişkisi=5 puan üzerinden,
    7) Diğer markalarında motoru terci etmesi=5 puan üzerinden

    puanlamamızı nereye kaç puan verdiğimizi,hangi motora olduğunu yazarak görelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafasu33 -- 29 Aralık 2012; 5:08:20 >







  • cdti dediği multijet değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafasu33

    Bu aralar araba bakındığımdan aklımda ister istemez bi soru işareti oluştu.
    dCi,multijet.cdti.tdi,tdci motorlarından hangisi daha iyi? Tabi ki bi çok kıyas var yakıt kullanımı,performans,motor ömrü,ara ara çıkan motor arızaları(yılda 3 defa tamirciyede götürürsün 1 defa da),arızayı gidermek için onarım masrafları(yedek parça,işçilik ücretler),aktarma organlarıyla olan ilişkisi(örneğin cdti motorlarda volant dişlisi 100 bin km ömürlüydü) ve son olarak diğer araba markalarında kullanılması(marka devlerinin ne kadar güvendiğini gösteriyor örneğin dci ı nissanın kullanması gibi).
    Puanlamayı her özelliğe ayrılan puanın farklı olması mantıklı geliyor bana yani performansla sorunu gidermek için aynı olmaması lazım.Toplam 100 puan olacak şekilde yapalım ve kategorilerin puanlaması şunlar üzerinden olsun;

    1) Yakıt kullanımı=23 puan üzerinden,
    2) Performans=22 puan üzerinden,
    3) Motor ömrü=20 puan üzerinden,
    4) Arıza giderim masrafları=15 puan üzerinden,
    5) Ara ara çıkan motor arızaları=10 puan üzerinden,
    6) Aktarma organlarıyla olan ilişkisi=5 puan üzerinden,
    7) Diğer markalarında motoru terci etmesi=5 puan üzerinden

    puanlamamızı nereye kaç puan verdiğimizi,hangi motora olduğunu yazarak görelim.

    puanlama tarzı değil de bildiğim karıyla cevaplayayım.
    1) multijet (1.3 olanı)
    2) 1.6 TDCİ
    3)taksiciler sorunsuz kullandığına göre MULTİJET ve dCi ( genelde dCi nin 150 bin de motor bitirdiği söylenir ancak amcamın şirketindeki dCi lerin çoğu 200 bini sorunsuz geçik)
    4)TDİ ve TDCİ dışında hepsinin parçası ucuzdur. tdi ve tdci nin pahalı olma sebebi ise vw ve ford un kullandığı motorlar oluşu. yani biraz marka imajı
    5)Şu an tdci focus kullanıyoruz araç 90 bin de. sadece yılda 2 kere 15 bin bakımına götürüyoruz :) ancak multijetler de oldukça sağlam denir.
    6) 1.3 mJet kullanan araçlarda 1. vites problemi olduğu, yokuşlarda kaldırırken çok zorlanıldığı söylenir. Onun dışında dCİ ve TDCİ canavar gibi
    7) TDCİ - citcoen, peugeot ve ford tarafından kullanılıyor. Fransız markalarında HDİ adıyla geçer. Multijet ve cdti aynı motor.

    bana soracak olursanız 25-30 gibi bi bütçem varsa multijet tercih ederim. eğer bütçe 40 civarıysa şu an kullandığımız aracın titanium modelini alırdım.
    (2. el)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jumpshot

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafasu33

    Bu aralar araba bakındığımdan aklımda ister istemez bi soru işareti oluştu.
    dCi,multijet.cdti.tdi,tdci motorlarından hangisi daha iyi? Tabi ki bi çok kıyas var yakıt kullanımı,performans,motor ömrü,ara ara çıkan motor arızaları(yılda 3 defa tamirciyede götürürsün 1 defa da),arızayı gidermek için onarım masrafları(yedek parça,işçilik ücretler),aktarma organlarıyla olan ilişkisi(örneğin cdti motorlarda volant dişlisi 100 bin km ömürlüydü) ve son olarak diğer araba markalarında kullanılması(marka devlerinin ne kadar güvendiğini gösteriyor örneğin dci ı nissanın kullanması gibi).
    Puanlamayı her özelliğe ayrılan puanın farklı olması mantıklı geliyor bana yani performansla sorunu gidermek için aynı olmaması lazım.Toplam 100 puan olacak şekilde yapalım ve kategorilerin puanlaması şunlar üzerinden olsun;

    1) Yakıt kullanımı=23 puan üzerinden,
    2) Performans=22 puan üzerinden,
    3) Motor ömrü=20 puan üzerinden,
    4) Arıza giderim masrafları=15 puan üzerinden,
    5) Ara ara çıkan motor arızaları=10 puan üzerinden,
    6) Aktarma organlarıyla olan ilişkisi=5 puan üzerinden,
    7) Diğer markalarında motoru terci etmesi=5 puan üzerinden

    puanlamamızı nereye kaç puan verdiğimizi,hangi motora olduğunu yazarak görelim.

    puanlama tarzı değil de bildiğim karıyla cevaplayayım.
    1) multijet (1.3 olanı)
    2) 1.6 TDCİ
    3)taksiciler sorunsuz kullandığına göre MULTİJET ve dCi ( genelde dCi nin 150 bin de motor bitirdiği söylenir ancak amcamın şirketindeki dCi lerin çoğu 200 bini sorunsuz geçik)
    4)TDİ ve TDCİ dışında hepsinin parçası ucuzdur. tdi ve tdci nin pahalı olma sebebi ise vw ve ford un kullandığı motorlar oluşu. yani biraz marka imajı
    5)Şu an tdci focus kullanıyoruz araç 90 bin de. sadece yılda 2 kere 15 bin bakımına götürüyoruz :) ancak multijetler de oldukça sağlam denir.
    6) 1.3 mJet kullanan araçlarda 1. vites problemi olduğu, yokuşlarda kaldırırken çok zorlanıldığı söylenir. Onun dışında dCİ ve TDCİ canavar gibi
    7) TDCİ - citcoen, peugeot ve ford tarafından kullanılıyor. Fransız markalarında HDİ adıyla geçer. Multijet ve cdti aynı motor.

    bana soracak olursanız 25-30 gibi bi bütçem varsa multijet tercih ederim. eğer bütçe 40 civarıysa şu an kullandığımız aracın titanium modelini alırdım.
    (2. el)
    CDTI = MultiJet




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayak kokusu

    CDTI = MultiJet

    Alıntıları Göster
    dci = can
  • Multijet ve dci bence suan turkiye sartlarinda alinabilecek en mantikli djzel motorlar.

    Ama eger ikisinin arwsinda tercih yapilacaksa, multijet derim.cunku avantajlari dezavantajindan daha fazla.

    Ornegin multijet motorlarin motor turbo uyumu pek iyi olmadigi icin 90-95bglikler alt devirlerde cansiz kaliyor.fakat yuksek viteslerde ve yuksek devirlerde iyi.

    Dcilarin omrunun 100-150binde bittigi soyleniyor.o dedikodular dogru olmasa bile omru multijet kadar olamaz.

    Multijetin bir avantaji da 1300altinda oldugu icin vergi avantaji var.

    Ikisinin de bakimi disarida 100tl, fakat multijetlerde triger kayisi yerine zincir kullanildigi icin 70.000 yerine 200.000kmde bir degisiyor, o acidan biraz daha avantajli.

    Karar sizin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jumpshot

    7) TDCİ - citcoen, peugeot ve ford tarafından kullanılıyor. Fransız markalarında HDİ adıyla geçer. Multijet ve cdti aynı motor.

    TDCI / HDI kullanan markalara Volvo, Mini ve Mazda'yı da ekleyelim
    Önceki versiyonları bazı eski Suzuki modellerinde de kullanıldı.

    Bu dizel motoru kullanan markaların tam listesi ve motorun aldığı isimler :
    Ford (Duratorq / TDCI)
    Peugeot (HDI / eHDI)
    Citroen (HDI / eHDI)
    Volvo (1,6D / D2)
    Mini (Cooper D)
    Mazda (MZ-CD / CiTD)
    Suzuki (DDiS)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fiat Punto 1.4Multiair 105BG
    geçen yıl açıldı
    dci-hdi-tdi-ctdi-bu dizel motorlar
    19 yıl önce açıldı
    Honda civic elegance benzin+lpg
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jumpshot

    7) TDCİ - citcoen, peugeot ve ford tarafından kullanılıyor. Fransız markalarında HDİ adıyla geçer. Multijet ve cdti aynı motor.

    TDCI / HDI kullanan markalara Volvo, Mini ve Mazda'yı da ekleyelim
    Önceki versiyonları bazı eski Suzuki modellerinde de kullanıldı.

    Bu dizel motoru kullanan markaların tam listesi ve motorun aldığı isimler :
    Ford (Duratorq / TDCI)
    Peugeot (HDI / eHDI)
    Citroen (HDI / eHDI)
    Volvo (1,6D / D2)
    Mini (Cooper D)
    Mazda (MZ-CD / CiTD)
    Suzuki (DDiS)

    Alıntıları Göster
    http://forum.donanimhaber.com/m_62401264/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jumpshot

    7) TDCİ - citcoen, peugeot ve ford tarafından kullanılıyor. Fransız markalarında HDİ adıyla geçer. Multijet ve cdti aynı motor.

    TDCI / HDI kullanan markalara Volvo, Mini ve Mazda'yı da ekleyelim
    Önceki versiyonları bazı eski Suzuki modellerinde de kullanıldı.

    Bu dizel motoru kullanan markaların tam listesi ve motorun aldığı isimler :
    Ford (Duratorq / TDCI)
    Peugeot (HDI / eHDI)
    Citroen (HDI / eHDI)
    Volvo (1,6D / D2)
    Mini (Cooper D)
    Mazda (MZ-CD / CiTD)
    Suzuki (DDiS)

    çok güzel açıklamışsınız hocam. 2006-2009 arası üretilen s40 ve focus lar zaten aynı şanzıman dizel motor ve yürür aksama sahip fakat mini ve mazdadan haberim yoktu :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jumpshot

    puanlama tarzı değil de bildiğim karıyla cevaplayayım.
    1) multijet (1.3 olanı)
    2) 1.6 TDCİ
    3)taksiciler sorunsuz kullandığına göre MULTİJET ve dCi ( genelde dCi nin 150 bin de motor bitirdiği söylenir ancak amcamın şirketindeki dCi lerin çoğu 200 bini sorunsuz geçik)
    4)TDİ ve TDCİ dışında hepsinin parçası ucuzdur. tdi ve tdci nin pahalı olma sebebi ise vw ve ford un kullandığı motorlar oluşu. yani biraz marka imajı
    5)Şu an tdci focus kullanıyoruz araç 90 bin de. sadece yılda 2 kere 15 bin bakımına götürüyoruz :) ancak multijetler de oldukça sağlam denir.
    6) 1.3 mJet kullanan araçlarda 1. vites problemi olduğu, yokuşlarda kaldırırken çok zorlanıldığı söylenir. Onun dışında dCİ ve TDCİ canavar gibi
    7) TDCİ - citcoen, peugeot ve ford tarafından kullanılıyor. Fransız markalarında HDİ adıyla geçer. Multijet ve cdti aynı motor.

    bana soracak olursanız 25-30 gibi bi bütçem varsa multijet tercih ederim. eğer bütçe 40 civarıysa şu an kullandığımız aracın titanium modelini alırdım.
    (2. el)

    1.6 tdci'in 1.6 dci karşısında performans olarak hiç şansı yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jumpshot

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafasu33

    Bu aralar araba bakındığımdan aklımda ister istemez bi soru işareti oluştu.
    dCi,multijet.cdti.tdi,tdci motorlarından hangisi daha iyi? Tabi ki bi çok kıyas var yakıt kullanımı,performans,motor ömrü,ara ara çıkan motor arızaları(yılda 3 defa tamirciyede götürürsün 1 defa da),arızayı gidermek için onarım masrafları(yedek parça,işçilik ücretler),aktarma organlarıyla olan ilişkisi(örneğin cdti motorlarda volant dişlisi 100 bin km ömürlüydü) ve son olarak diğer araba markalarında kullanılması(marka devlerinin ne kadar güvendiğini gösteriyor örneğin dci ı nissanın kullanması gibi).
    Puanlamayı her özelliğe ayrılan puanın farklı olması mantıklı geliyor bana yani performansla sorunu gidermek için aynı olmaması lazım.Toplam 100 puan olacak şekilde yapalım ve kategorilerin puanlaması şunlar üzerinden olsun;

    1) Yakıt kullanımı=23 puan üzerinden,
    2) Performans=22 puan üzerinden,
    3) Motor ömrü=20 puan üzerinden,
    4) Arıza giderim masrafları=15 puan üzerinden,
    5) Ara ara çıkan motor arızaları=10 puan üzerinden,
    6) Aktarma organlarıyla olan ilişkisi=5 puan üzerinden,
    7) Diğer markalarında motoru terci etmesi=5 puan üzerinden

    puanlamamızı nereye kaç puan verdiğimizi,hangi motora olduğunu yazarak görelim.

    puanlama tarzı değil de bildiğim karıyla cevaplayayım.
    1) multijet (1.3 olanı)
    2) 1.6 TDCİ
    3)taksiciler sorunsuz kullandığına göre MULTİJET ve dCi ( genelde dCi nin 150 bin de motor bitirdiği söylenir ancak amcamın şirketindeki dCi lerin çoğu 200 bini sorunsuz geçik)
    4)TDİ ve TDCİ dışında hepsinin parçası ucuzdur. tdi ve tdci nin pahalı olma sebebi ise vw ve ford un kullandığı motorlar oluşu. yani biraz marka imajı
    5)Şu an tdci focus kullanıyoruz araç 90 bin de. sadece yılda 2 kere 15 bin bakımına götürüyoruz :) ancak multijetler de oldukça sağlam denir.
    6) 1.3 mJet kullanan araçlarda 1. vites problemi olduğu, yokuşlarda kaldırırken çok zorlanıldığı söylenir. Onun dışında dCİ ve TDCİ canavar gibi
    7) TDCİ - citcoen, peugeot ve ford tarafından kullanılıyor. Fransız markalarında HDİ adıyla geçer. Multijet ve cdti aynı motor.

    bana soracak olursanız 25-30 gibi bi bütçem varsa multijet tercih ederim. eğer bütçe 40 civarıysa şu an kullandığımız aracın titanium modelini alırdım.
    (2. el)

    sizin değerlendirmenize göre multijet önde gözüküyor hocam evet önde olması normal aslında ekmeğini taksiden çıkaran milyonlarca taksicinin multijet terci etmesinden de kendini aşikar edebiliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafasu33

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jumpshot

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafasu33

    Bu aralar araba bakındığımdan aklımda ister istemez bi soru işareti oluştu.
    dCi,multijet.cdti.tdi,tdci motorlarından hangisi daha iyi? Tabi ki bi çok kıyas var yakıt kullanımı,performans,motor ömrü,ara ara çıkan motor arızaları(yılda 3 defa tamirciyede götürürsün 1 defa da),arızayı gidermek için onarım masrafları(yedek parça,işçilik ücretler),aktarma organlarıyla olan ilişkisi(örneğin cdti motorlarda volant dişlisi 100 bin km ömürlüydü) ve son olarak diğer araba markalarında kullanılması(marka devlerinin ne kadar güvendiğini gösteriyor örneğin dci ı nissanın kullanması gibi).
    Puanlamayı her özelliğe ayrılan puanın farklı olması mantıklı geliyor bana yani performansla sorunu gidermek için aynı olmaması lazım.Toplam 100 puan olacak şekilde yapalım ve kategorilerin puanlaması şunlar üzerinden olsun;

    1) Yakıt kullanımı=23 puan üzerinden,
    2) Performans=22 puan üzerinden,
    3) Motor ömrü=20 puan üzerinden,
    4) Arıza giderim masrafları=15 puan üzerinden,
    5) Ara ara çıkan motor arızaları=10 puan üzerinden,
    6) Aktarma organlarıyla olan ilişkisi=5 puan üzerinden,
    7) Diğer markalarında motoru terci etmesi=5 puan üzerinden

    puanlamamızı nereye kaç puan verdiğimizi,hangi motora olduğunu yazarak görelim.

    puanlama tarzı değil de bildiğim karıyla cevaplayayım.
    1) multijet (1.3 olanı)
    2) 1.6 TDCİ
    3)taksiciler sorunsuz kullandığına göre MULTİJET ve dCi ( genelde dCi nin 150 bin de motor bitirdiği söylenir ancak amcamın şirketindeki dCi lerin çoğu 200 bini sorunsuz geçik)
    4)TDİ ve TDCİ dışında hepsinin parçası ucuzdur. tdi ve tdci nin pahalı olma sebebi ise vw ve ford un kullandığı motorlar oluşu. yani biraz marka imajı
    5)Şu an tdci focus kullanıyoruz araç 90 bin de. sadece yılda 2 kere 15 bin bakımına götürüyoruz :) ancak multijetler de oldukça sağlam denir.
    6) 1.3 mJet kullanan araçlarda 1. vites problemi olduğu, yokuşlarda kaldırırken çok zorlanıldığı söylenir. Onun dışında dCİ ve TDCİ canavar gibi
    7) TDCİ - citcoen, peugeot ve ford tarafından kullanılıyor. Fransız markalarında HDİ adıyla geçer. Multijet ve cdti aynı motor.

    bana soracak olursanız 25-30 gibi bi bütçem varsa multijet tercih ederim. eğer bütçe 40 civarıysa şu an kullandığımız aracın titanium modelini alırdım.
    (2. el)

    sizin değerlendirmenize göre multijet önde gözüküyor hocam evet önde olması normal aslında ekmeğini taksiden çıkaran milyonlarca taksicinin multijet terci etmesinden de kendini aşikar edebiliyor

    Alıntıları Göster
    Taksicilerin multijet tercih etmesindeki en büyük neden albeanın ucuzluğu ve parçalarının Renault'a göre daha ucuz olması. Ne kadar taksiciyle konuştuysam symbol albeadan daha iyi diyor, ama parça fiyatı yüzünden era ve albea kullanıyorlar. Ankara'da zaten dizel taksi çok nadir, lpg ucuz olduğundan. Dci motorlu özellikle eski megane II sedanın tüketim değerlerine halen günlük kullanımda diğer dizel araçlar ulaşamıyor. Yeni Renaultlar da dahil. Fabrika verileri daha başarılı olsa da, 85bg megane II dizel kadar az tüketen dizele rastlamadım sedan araçlar arasında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayak kokusu

    CDTI = MultiJet

    Cdti isuzu değil miydi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayak kokusu

    CDTI = MultiJet

    Cdti isuzu değil miydi?

    Alıntıları Göster
    tdci ve hdi ların yüksek devir performansı iyi. diğerleri 4000 devirden sonra iptal.
    tdi lar uzun ömürlü, internette 500.000 km görmüş tdi motorlar var
    dci lar türkiye şartlarına uygun. enjektörleri hassas değil, kötü mazotu da yakıyor. az yakıyor. ama ömrü uzun değil sanırım.
    multijet ve opel, chevrolet grugundaki cdti dizeller vasat. şehir içi çok yakıyor ve sürüş keyfi yok.

    bana göre:

    tdci > tdi> dci > cdti.

    aracım tdi bu arada ama hayalim tdci 1.6




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    tdci ve hdi ların yüksek devir performansı iyi. diğerleri 4000 devirden sonra iptal.
    tdi lar uzun ömürlü, internette 500.000 km görmüş tdi motorlar var
    dci lar türkiye şartlarına uygun. enjektörleri hassas değil, kötü mazotu da yakıyor. az yakıyor. ama ömrü uzun değil sanırım.
    multijet ve opel, chevrolet grugundaki cdti dizeller vasat. şehir içi çok yakıyor ve sürüş keyfi yok.

    bana göre:

    tdci > tdi> dci > cdti.

    aracım tdi bu arada ama hayalim tdci 1.6

    4000 devire nasıl çıktınız merak ediyorum. Ben eski arabam olan 308(HDI) ve şimdiki arabamda(megane 3 DCI) 4000 deviri göremedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    tdci ve hdi ların yüksek devir performansı iyi. diğerleri 4000 devirden sonra iptal.
    tdi lar uzun ömürlü, internette 500.000 km görmüş tdi motorlar var
    dci lar türkiye şartlarına uygun. enjektörleri hassas değil, kötü mazotu da yakıyor. az yakıyor. ama ömrü uzun değil sanırım.
    multijet ve opel, chevrolet grugundaki cdti dizeller vasat. şehir içi çok yakıyor ve sürüş keyfi yok.

    bana göre:

    tdci > tdi> dci > cdti.

    aracım tdi bu arada ama hayalim tdci 1.6

    Alıntıları Göster
    2008 yılı ve öncesi arac düşünüyorsanız , TDI lere hiç bulaşmayın ,
    eski pompa enjektör sistemi ile donatılmış ve çok sesli ve sarsıntılı çalışmaktadırlar ,sonraki modellerde common raile geçildi ,
    diğerlerinde yeni ve sorunsuz common rail sistemi mevcut ,
    DCI az yakar ve bakımları düzenli yapılırsa ,sorunsudur
    TDCI, HDI bunlar da performanlı olup ,bazı modellerde (FOCUS)turbo hortumu sorunları vardı ,
    daha sonra bu duzeltildi
    CDTI , Multijet , genelde sorunsuz olup ,birçok marka ve modelde görev yapmaktadır , 1,3 olanlarda ,
    ilk kalkışlarda performans sorunu vardır ,taksilerde 500-600bin km yapabiliyorlar ,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayak kokusu

    CDTI = MultiJet

    Cdti isuzu değil miydi?

    dti isuzu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan61

    4000 devire nasıl çıktınız merak ediyorum. Ben eski arabam olan 308(HDI) ve şimdiki arabamda(megane 3 DCI) 4000 deviri göremedim.

    Neden çıkamayasınız, basın gaza çıksın?

    1,6 HDI maksimum gücüne zaten 4000 devirde ulaşıyor.

    7 yıllık 1,6 HDI 110HP kullanıcısıyım, motor 4000'den sonra biraz kesiliyor fakat küçük viteslerde (1-2-3) 4300-4500 devire kadar götürebiliyor.

    HDI motorun sevdiğim yanı bu zaten, kullandığım diğer araçlara göre gücü daha geniş bir devir aralığında verebiliyor sanki. 2000 devirin altındayken de kullandığım diğer motorlar kadar mızmızlanmıyor (şirkette bir ara kullandığım 1,5 dCi Fluence felaketti mesela)

    1,6 MultiJet, 1,6 dCi, D4-D ve 1,6 CRDI dışındaki tüm motorları kullanma imkanım oldu, bende oluşan izlenim bu yönde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan61

    4000 devire nasıl çıktınız merak ediyorum. Ben eski arabam olan 308(HDI) ve şimdiki arabamda(megane 3 DCI) 4000 deviri göremedim.

    Neden çıkamayasınız, basın gaza çıksın?

    1,6 HDI maksimum gücüne zaten 4000 devirde ulaşıyor.

    7 yıllık 1,6 HDI 110HP kullanıcısıyım, motor 4000'den sonra biraz kesiliyor fakat küçük viteslerde (1-2-3) 4300-4500 devire kadar götürebiliyor.

    HDI motorun sevdiğim yanı bu zaten, kullandığım diğer araçlara göre gücü daha geniş bir devir aralığında verebiliyor sanki. 2000 devirin altındayken de kullandığım diğer motorlar kadar mızmızlanmıyor (şirkette bir ara kullandığım 1,5 dCi Fluence felaketti mesela)

    1,6 MultiJet, 1,6 dCi, D4-D ve 1,6 CRDI dışındaki tüm motorları kullanma imkanım oldu, bende oluşan izlenim bu yönde.

    Peugeot 308 aracım Auto6R idi 6. viteste ne kadar zorladıysam 3700 deviri geçemiyordum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayak kokusu

    CDTI = MultiJet

    Cdti isuzu değil miydi?

    Alıntıları Göster
    hayır hocam ısuzu değil. honda nın kullandığı 2.2 litrelik i-ctdi adında bi motor var sizin dediğiniz. o motor ısuzu-honda yapımı diye biliyorum ben.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.