Şimdi Ara

...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz... (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
191
Cevap
11
Favori
497.849
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bunun kontrolü çok basit, hiç yazıp çizmeye gerek yok.


    1- Araç son viteste bariz bir hız düşümüne uğrar.
    2- Araç 2-3-4-5-6. viteste iken birden gaz verdiğinizde sanki boştaymış gibi ibre hızlıca fırlar.

    Rampa testlerine falan gerek yok anlayacağınız.

    Herkese iyi akşamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes



    araca göre debriyaj sertleşir yada çok hafifler yada geçişte çart eder
  • astra g 1999 model aracımında bitikti.teste gerek yok, gaz veriyorum, devir yükseliyo fırlıyo ama araç hızlanması yavaş oluyodu.opel yetlili servisi 370 işçilk, 750 tl parça dedi. bi çüş olduktan sonra, kayınçonun tavsiyesi üzerine bi pejo ustasına götürdüm. luk marka set kullandı.500 tl ye yaptı, zorlandı, karışık geldi bağlantıları. pejoların ki daha sade imiş..aracın debriyajı yumuşadı, kaçırmıyo. ancak araba sesli çalışmaya başladı.lpg enjektörlerinden gelen ses arttı.brc bayisinden lpg filtre değişimi de yaptım.70 de o geçirdi sağolsun.anormal bi şey yok dedi.sanki dizel araba gibi gürültülü...vantilatör daha gürültülü çalışıyo..araba işi böyle, dangalak ustanın biri, düzgün yapamayıp daha da bozar, düzeltmek için 10 tane ustaya gösterirsin.hepsi sana yolunacak kaz gözüyle bakar.bu arada arabandan soğursun belki de o pejocuya hiç götürmemeliydim.böyle gürültülü gürültülü binicem.ilk fırsatta da elden çıkarmaya bakıp, sorunsuz diye bilinen japonlara yönelicem.yorumu olan...




  • güzel bilgiler.
  • Baslı balatının bitik olduğunu gösteren güzel bir video

    www.youtube.com/watch?v=01jSp9SgvGE
  • deserthawk D kullanıcısına yanıt
    vallahi helal olsun en dogrusu bu herkez farklı ve acayip yorum yapmışlar bnde dogan var aynı sorunu yasıyorum tahmin etmiştim ben zaten ve ustaya götürdüm 220 tl istedi degiştirmeye uygun mu parca da için de (debiriyaj palaka seti) dahil
  • serkes kullanıcısına yanıt
    motora zarar verirsin beşle araba mı kalkar sena denilen 5 ileri giderken fitesi geriye tak bakalım ne oluyor araba motor yere düşüryormu geri mi gidiyor tabiki motor düşmez araç oldugu yerden beşle kalkmaya çalışırsan istop eder hemn ama zarar görürü motorum içindeki aksamlar dişliler vs ve arabayla düz yola çık normal gaz ver zaten aracın devri yükselir ama performanslı gitmez kaçırdıgını anlarsın inş denememişsindir .d
  • aaral A kullanıcısına yanıt
    aynı sorun bende de var kullanmıyorum arabayı plaka setini aldım takdırmak daha pahalı çıktı duruyor ölece
  • 1- Araba devirlenip hızlanmıyorsa,
    2-Debriyaj yukarda kavramaya başlamışsa
    baskı balatanız artık bitmiş denilebilir bunu anlamanın yolu aracı düz bir yolda beşe takıp kaldırmakdır araç kalkıyor ise baskı balata bitmiştir ama eğer sorun başka bişeyde ise bunu yapmak baskı balataya zarar verir.
  • merhaba arkadaşlar müsait olanlardan acil yardım bekliyorum..

    aracım pejo 206 2004 model x-line 1.4 benzinli 8v .. son 2 gündür debriyaj çok sert ve debriyaja basınca çok farklı bir ses geliyor sanki bir birine sürten metaller var vıjj diye bir ses. tahminim baskı balata bitti motor da herzamankinden daha fazla bağırıyor basınca. sizce hangi marka baskı balata almalıyım.. şimdiden çok teşekkür ederim


  • açıkcası benimde kullandığım yöntem farklı. Aracı kaldırıp gaza yükleniyorum 2'ye atarkende debriyajdan ayağımı birden kaldırıyorum bu sırada gazada dip basıyorum hızlanma ağır oluyorsa debriyaj ömrünü tamamlamıştır diyorum. Bir çok kez test ettim ve onayladım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordpower92

    açıkcası benimde kullandığım yöntem farklı. Aracı kaldırıp gaza yükleniyorum 2'ye atarkende debriyajdan ayağımı birden kaldırıyorum bu sırada gazada dip basıyorum hızlanma ağır oluyorsa debriyaj ömrünü tamamlamıştır diyorum. Bir çok kez test ettim ve onayladım

    aynı sorun bendede oldu bu gün dostum . arabayı bir yere parkettim duruyor. uguldama debriyajda tırlama hissi birde ilk kaşkışlarda titreme oldu. bende değiştiricem Bursada uygun bir yer varsa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinemre

    frenle yapılır.
    araba güçlüce silkeneliyorsa demek ki debriyaj kavrıyor. ama yerinden kımıldamıyorsa debriyaj kaçırıyor demektir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: .C.O.

    JackDaniels'a bende katılıyorum. Mantıken de el freni çekili kalkmaya çalışmak olsa olsa fren balatalarını kontrol etmeye yarar. Debriyaj ile bir alaka kuramadım. 5. vitesde kalkma ile kontrol edildiğini daha önceden forumda okumuştum. Kalkıyorsa bitik anlamına geliyordu.



    araç gaza biraz yüklendiğinde dahi pati çekip kalkıyosa debriyaj gayet iyi demektir galiba dimi benim korkmamı gerektiricek bişey yoktur




  • debriyaj okadar sertleşir ki pedaldan gacırdama sesleri gelir, debriyaj yolda bırakmaz ama bilya sertlikten dolayı patlayabilir
  • Benim anlayisim biraz gıt galiba.
    El frenini cekicez gaza yuklenip debreyaj dan ayagimizi cekince araba gitmesi mi lazim gitme mesi mi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar öyle hemen balatalar çatlamaz motor kulakları kırılmaz,denemesi şudur.

    4. vitese alıp el freni çekilir.Araca gaz verilir ve debriyaj yavaşça tamamen bırakılır stop ederse debriyaj sağlam etmezde hareketlenmeye çalışırsa bitiyor demektir.

    Servislere yollanan kontrol prosedürü bile böyle servise bırakıp dersen kontrol edin tekniker bunu yapacak yani

    Buyrun aşağıda :

     ...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz...




  • Babam'a nasıl bittiğini tarif ederken hayattan bıktırmıştı beni, yahu bi insan normal sürüş dışında hiçmi araba kullanamaz Azbir sert sürüş yapsa hemen afallıyo beceremiyo

    Ama gazı bırakmadan 2 den 3 e attırdım ve debriyajdan birden çek dedim.Kısa patinajı alınca debriyajın sapasağlam olduğunu anladı sonunda.Soğukken güzelde ısınınca kaçırıyo benim debriyajda.Satıcam ama hiç değiştrmeye gerek yok..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eflatun

    sanayide şu şekilde yapılıyor tabi elektronik aksamaları fazla olan araçtan bahsetmiyorum
    mesela doğan
    araba çalıştırılır vites 5 e takılırhafif gaz vererekten ayak debriyajdan çekilir
    araç harteket ederse baskı balata kaçırıyordur
    stop ediyorsa durumu iyidir



    Aracınızı düz bir yere park edin. Önü boş olsun. Dizel araçlarda 3.000 ,benzinli araçlarda 4000-4500 devire kadar yada daha yüksek devire motorunuzu getirin. Bu devirde 3 4 ve 5. viteslerde kalkmaya çalışın. 3 Viteste dahi kalkmıyorsa balatanız sağlamdır. 3. Viteste kalkıyor ama 4. Viteste kalkamıyorsa bir müddet idare edebilirsiniz ancak 5. viteste bile aracınız kalkıyorsa mutlaka vakit kaybetmeden değiştirmeniz gerekecektir.
  • arkadaşlar dün gaza gelip arkadaşın gazıyla arabayı 4. viteste kaldırdım araç megane 2 100 hp 1.5 dci.daha sonra zararı olacağını düşünmeden 5.viteste denedim araç biraz ivmelendi yaklaşık 5 metre kadar sonra giderken stop etti ve içeri 20 dk boyunca yanık kokusu gelmeye devam etti umarım birşey olmamıştır çok pişmanım açıkcası
  • Acil.. selamin aleyküm arkadaslar acil engin bilgilerinize ihtiyacim var. Debriyaji komple degismem gerekiyor arabam renault laguna 2 1.9 DCI 2004 .internetten uygun fiyata set halinde buldum internetteki sayfaya motor bilgilerini girdim yalniz benim motor tipi F9QC6 internetteki parcada farkli bi motor tipi yaziyor FQ970 gibi parcayi aldigimda sorun olurmu uymamazlik gibi sizinde bildiginiz gibi komple sökülünce uymazsa sorun olacak ne yapabilirim?? Simdiden hepinize tesekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.