Şimdi Ara

Debriyaj kaçırdığı nasıl anlaşılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
13.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • motorun göstergeleri sağlamda göstergedeki km saati 6869.5 de kaldı bende tabi daha düşük sanıyodum sanırım 15 20 bini geçmiştir. neyse. şimdi 1. viteste tam gazda aniden kalkayım diyorum debriyajı yavaş yavaş bırakırcasına geç kavrıyor vede 7-8 bin devire çıkınca 9-11 bin devire fırlıyor ama hızlanmıyor. debriyaj balatasımı bitti acaba ? sadece yüksek devirde oluyor. ani hızlanmalarda yavaşken sorun yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanbey53 -- 14 Kasım 2012; 0:55:31 >



  • bahsettiğiniz durum debriyaj kaçırmasının en güzel örneği...Motorun yüksek devirlerde gücünü tam anlamıyla aktarım organlarına iletememsi sorununuzun kaynağı..
  • bide bu ıslak debriyaj mış motorlarda sanırım öyle .yani yağ içinde çalışıyor. yağın bir etkisi olabilirmi. öyle birşey duymuştum. 10-40 yağ kullanıyorum. yoksa balataları değiştirecem
  • kaçırma ile yağın bir alakası olmaz, bitmişse balata değişecek.
  • Debriyaj balatalari cok uzun omurlu parcalar diye hatirliyorum.15-20k kmler erken sayilmazmi balatayi bitirmek icin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Balatayı taktığınız ilk gün de yakarak bitirebilirsiniz.Tamamen kullanıcıyla alakalı bi durum olup, yine de kaliteli malzeme kullanılması tavsiye olunabilir.bunun yanında; balata takılmadan önce, motorun içine konacak olan yağda takriben 12 saat ilâ 24 saat arası bekletilirse; değişim sonrası balta yanmasıo riski en aza indirilmiş olur.Ayrıca balatalar yağı emip kabardıkları için debriyaj yaylarından gelen kuvveti artırır şekilde etki edecektir sisteme.
  • Bi de şööle bişi var ki; motosikletlerin yağ değişim sürelerinin arabalara göre kısa olması da debriyajın yağ içinde (ıslak debriyaj) çalışıyor olmasıdır.Sürtünmeyle yüzeyden kopan balataya ait tanecikler makinanın içinde zımpara etlisi yaratır.Bütün sürtünen yüzeylerde sürekli olarak ince zımpara yapıldığını düşünün..O yüzden 1500-2000 km civarında motor yağını değiştiriniz.En az 5000 km'de değişir bu yağlar diyen şahıslara da "Tamam abey!!" diyip geçiniz.. Dipnot; Gavur tekmeler gibi motor kullanmadığınız sürece ve yağını tuzunu zamanında değiştirdiğiniz sürece balatalarınızın 100.000 km'ye kadar bile dayanma olasılıkları vardır..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • evet sorunu çözdüm debriyaj kapağında kolu geri çeken yayın esnekliği bozulmuş onu değiştirdim. telde hafif kavrıyodu kolu onu gevşettim. şuan kaçırma olmuyor gibi ama az da olsa var. 5-10 bin daha gider. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaSaN_2144

    bide bu ıslak debriyaj mış motorlarda sanırım öyle .yani yağ içinde çalışıyor. yağın bir etkisi olabilirmi. öyle birşey duymuştum. 10-40 yağ kullanıyorum. yoksa balataları değiştirecem

    Arkadaşların söyledğine ilave olarak gelişi güzel yağlar yerine 4T motor yağı(castrol tercih ederim her zaman) kullanmanı öneririm. 4 zamanlı motorun olduğunu düşünerek yazdım. Ayrıca balata ömrü gene arkadaşlarımızın dediği gibi 3 gün de olabilir 100.000 km de dayanabilir. Kendi motorum için konuşuyorum çünkü 16 yıl dayandı ilk balatası.
  • ben yağ olarak 15-40 4t motor yağı kullanıyorum motorum da 4 zamanlı petrol ofisinden aldığım. yağ yeni değiştim. öğrendiğime göre . araba için üretilen yağlar 6 bin devir için yani bi arabanın ortalama günlük yapacağı devir sayısı bunu motosikletlerde kullandoğımızda ki motosikletler 8-14 bin devir de çalışıyor bu yağlarda bu devirde yağda yırtılmalar oluşuyor buda motorda sürtünmeye sebep veriyor.buda motorun aşırı ısınıp şişmesi demek. ben de yağın ömrü bitince motosiklet yağıyla değiştirmeyi düşünüyorum. ama normal kullanımda sıkıntı yaratmıyor. yazın dizel yağları daha iyiymiş . nedeni belli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanbey53 -- 2 Aralık 2012; 20:06:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaSaN_2144

    ben yağ olarak 15-40 4t motor yağı kullanıyorum motorum da 4 zamanlı petrol ofisinden aldığım. yağ yeni değiştim. öğrendiğime göre . araba için üretilen yağlar 6 bin devir için yani bi arabanın ortalama günlük yapacağı devir sayısı bunu motosikletlerde kullandoğımızda ki motosikletler 8-14 bin devir de çalışıyor bu yağlarda bu devirde yağda yırtılmalar oluşuyor buda motorda sürtünmeye sebep veriyor.buda motorun aşırı ısınıp şişmesi demek. ben de yağın ömrü bitince motosiklet yağıyla değiştirmeyi düşünüyorum. ama normal kullanımda sıkıntı yaratmıyor. yazın dizel yağları daha iyiymiş . nedeni belli.

    Motosiklet yağı candır hocam Motul 20w 50 yağı öneririm arabaya koyacaksanız ;) Biz genelde itecekli ve ağır devirli motosikletlerde kullanırız..Ama özellikle Motul; madem performansı için motosiklet yağı kullancaksınız o zaman gerçekten kalitelisini kullanın..Full Sentetik olmasına da dikkat edin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: letthegoodtimesroll

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaSaN_2144

    ben yağ olarak 15-40 4t motor yağı kullanıyorum motorum da 4 zamanlı petrol ofisinden aldığım. yağ yeni değiştim. öğrendiğime göre . araba için üretilen yağlar 6 bin devir için yani bi arabanın ortalama günlük yapacağı devir sayısı bunu motosikletlerde kullandoğımızda ki motosikletler 8-14 bin devir de çalışıyor bu yağlarda bu devirde yağda yırtılmalar oluşuyor buda motorda sürtünmeye sebep veriyor.buda motorun aşırı ısınıp şişmesi demek. ben de yağın ömrü bitince motosiklet yağıyla değiştirmeyi düşünüyorum. ama normal kullanımda sıkıntı yaratmıyor. yazın dizel yağları daha iyiymiş . nedeni belli.

    Motosiklet yağı candır hocam Motul 20w 50 yağı öneririm arabaya koyacaksanız ;) Biz genelde itecekli ve ağır devirli motosikletlerde kullanırız..Ama özellikle Motul; madem performansı için motosiklet yağı kullancaksınız o zaman gerçekten kalitelisini kullanın..Full Sentetik olmasına da dikkat edin..

    klavuzunda 15-40 4t yağ kullanmam gerektiği yazıyor. bende o numarada yağ kullandım petrol ofisinden aldım kırmızı kutu motosiklet yağı diye yazmıyor .normal yağ benzinli motorlar için . araba niye dedin şimdi . yanlış bişeymi dedim. onu kullanmamı belirttiklerine göre motor için o faydalı değilmidir. ezbere yazmadılar sanırm . açıklarmısın niye öyle dedin şimdi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanbey53

    quote:

    Orijinalden alıntı: letthegoodtimesroll

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaSaN_2144

    ben yağ olarak 15-40 4t motor yağı kullanıyorum motorum da 4 zamanlı petrol ofisinden aldığım. yağ yeni değiştim. öğrendiğime göre . araba için üretilen yağlar 6 bin devir için yani bi arabanın ortalama günlük yapacağı devir sayısı bunu motosikletlerde kullandoğımızda ki motosikletler 8-14 bin devir de çalışıyor bu yağlarda bu devirde yağda yırtılmalar oluşuyor buda motorda sürtünmeye sebep veriyor.buda motorun aşırı ısınıp şişmesi demek. ben de yağın ömrü bitince motosiklet yağıyla değiştirmeyi düşünüyorum. ama normal kullanımda sıkıntı yaratmıyor. yazın dizel yağları daha iyiymiş . nedeni belli.

    Motosiklet yağı candır hocam Motul 20w 50 yağı öneririm arabaya koyacaksanız ;) Biz genelde itecekli ve ağır devirli motosikletlerde kullanırız..Ama özellikle Motul; madem performansı için motosiklet yağı kullancaksınız o zaman gerçekten kalitelisini kullanın..Full Sentetik olmasına da dikkat edin..

    klavuzunda 15-40 4t yağ kullanmam gerektiği yazıyor. bende o numarada yağ kullandım petrol ofisinden aldım kırmızı kutu motosiklet yağı diye yazmıyor .normal yağ benzinli motorlar için . araba niye dedin şimdi . yanlış bişeymi dedim. onu kullanmamı belirttiklerine göre motor için o faydalı değilmidir. ezbere yazmadılar sanırm . açıklarmısın niye öyle dedin şimdi

    Alıntıları Göster
    Hocam kusura bakma ben olayı yanlış anlamışım bi an için..Araba muhabeti girince araya arabanda da motosiklet yağı kullanmayı düşündüğünü sandım o yüzden mesajımın içeriği bu şekildeydi.Yalnız şunu da belirtmemde fayda var ki; her motosiklet yağı kullnaılmaz.Tamam adamlar bi sürü para harcıyo bu işlere ve onlarca yüzlerce mühendis çalıştırıyolar bünyelerinde fakat bu güne kadar denediğim bi tomar yağ markasının içinde Shell, Motul, Elf gibi markalar gerçekten beni memnun bıraktı..Şu sıralar da Motul baya iyi geldi kulağıma..(Rölentide ve oldayken, özellikle kaskın içindeyken makinadan gelen her türlü ses çok güzel bi şekilde duyulabiliyo da ) ayrıca da markaların vizkozite olaylarına göre kendi bünyesinde bile ayırdığı bi sürü mamülü var..Makinana değer veriyosan araştrmasını iyi yap derim ;) yakıt tüketiminden motor ömrüne kadar bi çok olayı etkileyen bi durum çünkü bu..Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi letthegoodtimesroll -- 2 Aralık 2012; 21:15:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: letthegoodtimesroll

    Hocam kusura bakma ben olayı yanlış anlamışım bi an için..Araba muhabeti girince araya arabanda da motosiklet yağı kullanmayı düşündüğünü sandım o yüzden mesajımın içeriği bu şekildeydi.Yalnız şunu da belirtmemde fayda var ki; her motosiklet yağı kullnaılmaz.Tamam adamlar bi sürü para harcıyo bu işlere ve onlarca yüzlerce mühendis çalıştırıyolar bünyelerinde fakat bu güne kadar denediğim bi tomar yağ markasının içinde Shell, Motul, Elf gibi markalar gerçekten beni memnun bıraktı..Şu sıralar da Motul baya iyi geldi kulağıma..(Rölentide ve oldayken, özellikle kaskın içindeyken makinadan gelen her türlü ses çok güzel bi şekilde duyulabiliyo da ) ayrıca da markaların vizkozite olaylarına göre kendi bünyesinde bile ayırdığı bi sürü mamülü var..Makinana değer veriyosan araştrmasını iyi yap derim ;) yakıt tüketiminden motor ömrüne kadar bi çok olayı etkileyen bi durum çünkü bu..Saygılar


    şimdi önerdiğin en başarılı bulduğun yağ markası nedir. bide şuan hangi numara yağ kullanıyosun




  • Üstten egzantrikli tek silindir bi makinayla sıralı dört silindir bi makinada 10w 40 ile 15w40 kullanıyorum Shell ve Motul olmak kaydıyla.İki markanın da sentetikleri birbirine çok yakın.Fakat iş itecekli yani alttan egzantrikli bimakinaya geldiğinde 20w 50 fix..Senin makina ne peki??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi letthegoodtimesroll -- 2 Aralık 2012; 21:28:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: letthegoodtimesroll

    Üstten egzantrikli tek silindir bi makinayla sıralı dört silindir bi makinada 10w 40 ile 15w40 kullanıyorum Shell ve Motul olmak kaydıyla.İki markanın da sentetikleri birbirine çok yakın.Fakat iş itecekli yani alttan egzantrikli bimakinaya geldiğinde 20w 50 fix..Senin makina ne peki??

    benimki tek silindir 150 cc .sanırım üstten eksantrikli olmalı sökmediğim için tam bilmiyorum. ama motoru sökecem bigün . bi ses var subap sesimi eksantrik zincir sesimi çözemedim . hatta yolda giderken çektiğim bi video bile var. rolantide geliyor 3 bin devirde kesiliyor motor sesinden duyulmuyor oda. çalışmada bi sıkıntı yok. 130 a çıktım 8 bin devirde 10 km daha çıkardı ama motora güvenemedim. sallanıyor rüzgardan. benim makina : xgj150-23

    bu videodaki metal sesi gibi motor sahibi zinciri değiştim düzeldi yazdı .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanbey53 -- 2 Aralık 2012; 21:49:40 >




  • Hocam senin makina alttan egzantrikli.Silindirin hemmen altında olur ve piyanolarla yukarı külbütöre aktarılır hareket, oradan da supapları iter falan filan.bu sistemde aktarma organları daha fazla olduğu içün ısınmayla birlikte genleşme de çok olur ve genleşen parça ne kadar fazlaysa supap ayar boşlukları da o kadar falza verilir, çünkü genleştikten sonra supaplar kaçıracak kadar açık kalsın istemeyiz motor sentedeyken..Olay bööle olunca da bu eleman boşluklarını yağla doldurarak sesi kesme gibi biişlevi de olur 20w 50 diye tabir ettiğimiz hafif derecede kalın olan yağın..Gelelim senin şu sese; videodaki gibi şıkırtı sesleri seninki gbii alttan egzantrikli bi makinada bikaç sebepten ötürü gelebilir.Biyel kolu boşluk yapmış, piston etekleri boşluk yapmış hatta bi kaç kere sana çaktırmadan şişmiş ve egzantrik ya da külbütör elemanların aşınmış olabilir..Bunu tam olarak anlaşılabilmesi içün açık kalp ameliyatı yapmak gerek ;) Saygılar




  • anladım .yani normal o ses ben bloğu söktüğümde dişli bilya vs didik didik ettim tabi dışardan bakmayla . demek eksantrik altta ben üste dir diye düşündüm. tamirdeki bi motorda öyleydi. aynı cc de . dediğin gibi sübapları açık bıraktınmı da bu ses yapıyomuş demin bi video izledim. ayar yaptı ama sanki demire vuruyomuş gibi . neyse .ben 20-50 yağ koysam motora bi zararı olurmu kalın olduğu için daha ısınmazmı veya daha fazla benzin yakmazmı . ses kesilecekse yaparım . ama o kadar da büyütülecek bi ses değil. egzoz bastırıyor o sesi sadece 1500 devirde var ses. motoru komple sökeceğim ama motorda lazım bana. motorun kompresör ü iyi elimle egzozu kapatıyorum motor boğuluyor sonra elimi bi çekiyorum top patlamış gibi hava geliyor :D diklikten inerkende şıkıştırmada bi sorun olsa kendini salıverirdi. diye düşünüyorum . neyse ameliyat etmeden çözemeyiz . zaman ayırıp cevap verdiğin için saygılarımı iletiyorum teşekkürler.




  • Estaafurullah..
    Yalnız burada oturup sana kesin arızayı söyleyemem hocam fakat sen o makinanın doğal yağı olan 20w 50'nin yarı ya da full sentetiğini kullan hep.ayrıca servise gittiğinde de motor askı civatalarını havalı tabancayla güzeeeelce sıktır. Ses de gaz verip bırakınca rölentiye düşme esnasındaki alçak devrilerde gelmeye devam ediyosa muhtemelen etek sesidir..fakat aşşaa yukarı her 2000 devirlerde bi sabitleyerek dinlediğinde aynı sesin garip versiyonlarını duyuyosan da yine muhtemelen supap sesidir..Çok yüksek devirlerde eğleme motoru, kalkışını yaptıktan sonra yol ve makinanın rahatlık durumuna göre kullanabileceğin en yüksek vitese en kısa sürede tak her zaman ve makinayı üzmeden debriyaj bırak..Ama notum yanlış anlaşılasın tekrar ediyorum; "yol ve makinanın rahatlık durumuna göre kullanabileceğin en yüksek vitese en kısa sürede tak her zaman"..Yakıt ve motor ömrü için en iyisini yapmış olursun.."Boşu boşuna dörtle ya da beşle gidebileceğin yerlerde daha küçük viteslerde seyretme" de anlatmak istediğim şeyi açıklayabilir sanırım.. Saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: letthegoodtimesroll

    Estaafurullah..
    Yalnız burada oturup sana kesin arızayı söyleyemem hocam fakat sen o makinanın doğal yağı olan 20w 50'nin yarı ya da full sentetiğini kullan hep.ayrıca servise gittiğinde de motor askı civatalarını havalı tabancayla güzeeeelce sıktır. Ses de gaz verip bırakınca rölentiye düşme esnasındaki alçak devrilerde gelmeye devam ediyosa muhtemelen etek sesidir..fakat aşşaa yukarı her 2000 devirlerde bi sabitleyerek dinlediğinde aynı sesin garip versiyonlarını duyuyosan da yine muhtemelen supap sesidir..Çok yüksek devirlerde eğleme motoru, kalkışını yaptıktan sonra yol ve makinanın rahatlık durumuna göre kullanabileceğin en yüksek vitese en kısa sürede tak her zaman ve makinayı üzmeden debriyaj bırak..Ama notum yanlış anlaşılasın tekrar ediyorum; "yol ve makinanın rahatlık durumuna göre kullanabileceğin en yüksek vitese en kısa sürede tak her zaman"..Yakıt ve motor ömrü için en iyisini yapmış olursun.."Boşu boşuna dörtle ya da beşle gidebileceğin yerlerde daha küçük viteslerde seyretme" de anlatmak istediğim şeyi açıklayabilir sanırım.. Saygılar..

    anladım. sevrise götürmüyorum. hallediyorum. şase bağlantılarında sorun yok. öyle bir ses değil. otür bi ses olsa farkediliyor zaten. motorun içinden geliyor. ama şimden sonra dediğiniz gibi subap aralığından öyle oluyor olabilir. onuda sökmeden bilemiyeceğiz.vites konusunu dediğiniz gibi yapıyorum hep. ayrıca yağı deniyeceğim sonraki değişimde .

    teşekkürler




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.