Şimdi Ara

Debriyaj Kavrama Noktası Nasıl Çalışır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
642
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bugün direksiyon dersinde, yokuş yukarı bir yolda sadece debriyajı kavramada tutarak el freninin zor tuttuğu arabayı frensiz tuttum. Bu kavrama işini önceden de biliyordum ancak benim merak ettiğim yokuş yukarı iken aracın geriye kaçmasını nasıl önlüyor kavrama sistemi?



  • Debriyaj ile gaz pedali arasindaki ince ayardir kavrama noktasi ve baski balatalarinin sicakliginin artmasına sebep olur boylelikle arac gaza basmadan hareket etmez. Genelde aracin devri de kavrama noktasina gelince dusmeye baslar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • obmann O kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler, cevap için.

    Anladım dediğinizi ama kavramada araç hareket etmeye başlıyor mesela, aracı yokuşta tutan şeyi merak etmiştim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: azizerkan07

    Teşekkürler, cevap için.

    Anladım dediğinizi ama kavramada araç hareket etmeye başlıyor mesela, aracı yokuşta tutan şeyi merak etmiştim.



    kavrama noktasında arac hareket etmez gaza basmadıgınız surece. aracı yokuşta tutan sey de budur.
  • El freninin or tuttuğu yer diye bir şey yoktur. El freni herhangi bir yokuşta aracı zor tutuyorsa bir sorun vardır. Yaptığınız olayın da baskı balatasına büyük zararı vardır kısa sürede ömrünü tüketir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: azizerkan07

    Teşekkürler, cevap için.

    Anladım dediğinizi ama kavramada araç hareket etmeye başlıyor mesela, aracı yokuşta tutan şeyi merak etmiştim.



    Yaptığınız şey sağlıklı bir şey değil. Zarar verir. Halk arasında yarım debriyaj diye geçer.

    Kavrama noktasi tam motorla şanzimanin ilişkisinin başladığı noktadir. Yokusta geri kacirmamasi normal çünkü arabanın devri sadece tutmaya yetiyor yürütmeye değil. Gaza basına yürür araç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://www.youtube.com/watch?v=pqF-aBtTBnY

    Altyazı seçeneğide var.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Araci haraket ettirecek gucu veriyorsunuz fakat o guc yercekimi.ivmesinin araci asagi dogru cekis kuvvetiyle birbirine esit oldugu icin arac askida kaliyor.harhangi biri fazla fazla kuvvet uygularsa.arac.o yonde harakete gececektir o noktada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı hareket ettirecek güç var ancak debriyajdaki iki plaka arasında (Volan ve balata) temas yokken, araç geriye kaçar. Siz debriyaja basarken bu iki parça ayrıdır. Siz debriyajı bırakmaya başladıkça ikisi birbirine yaklaşır. Volan (Motora bağlı olan) hareket halindeyken (Motor devri) balata durağandır. Ne zaman ki birbirlerine temas etmeye başlarlar, o zaman kavrama başlar. Ancak bu noktada tutarsanız birbirlerine basmadıkları için arada bir sürtünme olur. Eğer araç düzdeyse hafiften öne doğru meyil eder, rampa yukarı ise de geri kaçma hareketini bu kavrama engeller ancak aracı yürütemez çünkü balata, kuvveti alabilecek kadar sıkıştırılmamaktadır. Ancak bu şekilde motordan gelen hareket enerjisi aracı tutarken balatayı ısıtıp, aşındırır. Bu yüzden zararlıdır. Kabaca elinizi oğuşturmak gibi düşünebilirsiniz. Birbirine sürtersiniz ancak bastırmadan sürttüğünüzde avuçlarınız birbiri arasında kayar ve ısınır. Hatta çok devam ederseniz elinizdeki deri aşınır. İşte böyle bir kuvvet tutuyor aracı. Debriyajı tamamen bıraktığınızda balata ile volan sağlamca kavuşuyor ve aralarında devir farkı kalmıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozandrl

    Araci haraket ettirecek gucu veriyorsunuz fakat o guc yercekimi.ivmesinin araci asagi dogru cekis kuvvetiyle birbirine esit oldugu icin arac askida kaliyor.harhangi biri fazla fazla kuvvet uygularsa.arac.o yonde harakete gececektir o noktada.

    O tam olarak öyle değil. Sizin dediğiniz nokta, kuvvetleri birbirine eşit olduğu nokta, baskının volanı tam kavradığı andaki stop etme noktasıdır.

    Eğer tekerlek dönmezse volan da durmaya zorlanır, volan krank miline bağlıdır, krank miline gelen ters kuvvet, silindirleri durmaya zorlar ve araç stop eder.


    Debriyajdan ayağınızı yarım kaldırdığınızda ise, baskı volana yarım basar, volan balataya sürtünerek dönmeye devam eder, fakat balataya gelen dönme kuvveti, yerçekimini ve sürtünmeyi yenecek kadar kuvvetli değildir, o yüzden tekerlekler hareket etmez.

    Bu noktada araç askıda kalır.

    Debriyajdan ayağınızı biraz daha çekerseniz, baskı volana tam basacağı için, volan devri ve şanzıman senkronize dönmeyeceği için araç stop edecektir.

    İlk kalkışlarda debriyajdan ayağımızı yavaşça çekmemizin sebebi o, yarım kavrama ile şanzımanı çevirmeye başlıyoruz, daha kolay senkronize oluyorlar.


    Edit: Şimdi gördüm;
    @goodorevil süper anlatmış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanmerto -- 28 Ağustos 2014; 20:59:34 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.