Selamlar arkadaşlar, yaklaşık 2 aydan fazla süredir yeni almış olduğum Dell G15 5525 model laptop ile başıma gelen olaylar ve deneyimlediklerim hakkında bilgi vermek istiyorum. Trendyol üzerinden yine aynı satıcıdan aldığım laptop Haziran ayının sonlarına doğru elime ulaştı. Bilgisayarı ilk 2 hafta öyle ya da böyle kullandım. Öyle ya da böyle dedim çünkü inanılmaz bir yazılımsal kararsızlık ve çökmeler hayattan bezdirmişti. Örneğin fan kontrolü yapan yazılım kafasına göre çalışmayı bırakıyor, bazen tamamen bozulup açılmıyor, bazen de sorunsuz işini yapıyordu. Anlık ve rastgele olan mavi ekran hataları da cabası. Bunlara ek olarak ekran kartı 86 dereceye ulaştığı anda kendisini 45 Watt'a sabitliyordu. İnanılmaz performans düşüşüne sebep olan bu ayarı isteseniz de kapatamıyorsunuz. Oyun sırasında fan ayarı %100'de olmasına rağmen bu sıcaklıklara ulaşmak hiç de zor değildi. 3 haftanın sonunda bahsi geçen ekran kartı sıcaklıktan bağımsız olarak kendisini 45 Watt'ın üzerine çıkmayacak şekilde kilitledi ve format da dahil olmak üzere hiçbir şekilde eski performansını verememeye başladı. Yaptığım ufak bir araştırma sonucunda Dell bilgisayarların belirli modellerinin bu açıdan kronik sorunlu olduğunu öğrendim. Bu sorunu yaşayan tek kişi ben değildim ancak çözümü de yoktu. Bunun üzerine Dell teknik servisi ile iletişime geçtim. Görevli kişi sorunu dinledikten sonra BIOS üzerinden 30 saniye süren bir test yaptırdı, çıkan sonuca göre yardımcı olamayacağını, çünkü donanımsal hiçbir problem gözükmediğini söyledi. Bunun mümkün olmadığını söyleyip derinlemesine inceleme yapılması için merkeze göndermeyi teklif ettim ancak kendileri sahip olduğum garantinin temel versiyon olduğunu, inceleme yapılması için garanti planının yükseltilmesi gerektiğini söyledi. (anladığınız üzere para istedi.) Bunun üzerine Trendyol üzerinden 6502 sayılı kanun gereğince (ayıplı mal veya hizmet) ücret iadesi yapılmasını talep ettim. Kargo Trendyol'a ulaştıktan sonra Dell teknik servisine inceleme için gönderildi. Bu aşamada laptop 26 iş günü kadar incelemede kaldı. Her gün aramama rağmen Trendyol, inceleme hakkında tarafıma en ufak bir bilgilendirme yapmadı. Bilgilendirme yapılması için 3 ayrı destek kaydı açtırdım ancak hepsi sonuçsuz kaldı. Hem paramdan hem bilgisayarımdan olmuştum. Nihayetinde dün akşam, yaşanan sorunlardan ötürü tüketici hakem heyetine başvuru yaptım. Trendyol müşteri hizmetlerine de yaptığım başvuru hakkında bilgi verdim. Ardından bugün öğle saatlerinde arandım ve problemin iade durumunu kontrol eden ekipten kaynaklandığını öğrendim. Meğerse Dell çoktan incelemeyi bitirmiş ancak çok sevgili Trendyol ekibi incelemenin sonucunu söylemeyi unutmuş. Açılan 3 ayrı destek kaydını da görmemişler (nasıl oluyorsa). Sonuç olarak iade olumlu sonuçlandı ancak bu süreçte hem maddi hem manevi olarak zarar gördüm. Dell ve Trendyol gibi kurumsal iki firmanın bu tarz bir davranış sergileyeceğini asla düşünmezdim. Bu nedenle bu konuyu yazma gereği hissettim. Yeni laptop almayı düşünen arkadaşlara yardımcı olmasını diliyorum. Herkese iyi forumlar. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Dell Almadan Önce Okuyun
-
-
Geçmiş olsun. Ondan sonra insanlara, bu tarz yerlerden alışveriş yaparken iyi düşünün diyince kızıyorlar.
-
Mavi ekran sürücü hatasından olur aşırı ısınmadan olur vs. Kodunu bir yazın önce. Freedos alıp rastgele sürücü mü yüklendi. Neden çökmüş Windows.
Ekran kartı yanmasın diye 86 dereceye ulaştığı anda güç düşürüyor. İki günde bozulmasın diye yani. Halıda mı oyun oynuyorsunuz onu da bi yazın.
Dell’in yaptığı kapsamlı donanım testinin sorunsuz çıkması da kuruntuya delalet.
Bende sandım menteşesi attı iki günde.. bunların çözümü kolay.
1/10 rezalet puanı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Quick cpu isimli program işlemciye düşen gerilimi akımı tpm değerlerini değiştirmeye yarıyor . Bu program üzerinden ayarlarınızı düşük değerlere getirin sanırım. Bir ayar konusu söz konusu llinux hackintosh falan mı denediniz ılık kurulum günlerinde ??
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
6 yaşından beri bilgisayar kullanırım, bana sallamanız komik olmuş.
Windows 11 Home yüklü geldi. Sürücüleri vs. önceden kuruluydu. Hoş, kendim de kurarım aklım yeter ona.
Ekran kartı 86 dereceye ulaştığında saat hızı düşürerek ısısını sınırlayabilir. Tak diye 45 Watt'a sabitlemesi kalitesizlik alameti.
Bilgisayar ceviz masanın üzerinde laptop standı ile kullanıldı.
"Kapsamlı" dediğiniz testler 40 saniye sürüyor ve yazılım kararsızlığını ortaya koyamaz. Ancak 6502 sayılı kanuna göre malın ayıplı olması için sorunun donanımsal olması gerekmez. Kullanıma engel teşkil eden ve çözülemeyen yazılımsal problemler de bu konuya dahildir.
BSOD kodu kernel power 41.
Çözümü kolay dediğiniz olayı Dell servisi 10 gün uğraşıp çözemedi. Köklü dediğiniz firmanın çöp anakartını benim değiştirecek halim yok. Menteşe gibi kolay bir soruna çözümsüz demeniz de çok komik. Yaşadığınız soruna muhatap bulamamak kadar zor bir şey yok.
Yeterince bilgili olduğunuzu düşünmüyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hayır hocam Windows 11 Home kurulu geliyor zaten. Problemlerin tamamı kutudan çıktığı gün yaşanmaya başladı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Rezalet gibi rezalet. Geçmiş olsun tekrardan.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ben de yaklaşık 1 senedir Dell G15 Ryzen Edition kullanıyorum. Yazılım kararsızlığı Amd Adrenalin güncel sürümüyle windows güncellemelerinin yayınladığı amd driverların devamlı çakışması nedeniyle oluyordu fakat bu problem bir yerden sonra güncellemelerle kendiliğinden çözüldü. Sorun windows mu yoksa amd kaynaklı mıydı bilmiyorum. Dell sitesinden son sürüm bios güncellemesi yaptınız mı? Ayrıca sistemle beraber default gelen alienware oc ve benzeri programlar da GPU profilleme yapıyor. Bu da ekran kartıyla ilgili saçma problemler çıkarabiliyor ortaya. Şu anda sorunsuz kullanıyorum cihazı. Gaming, render, yazılım vb içinden geçiyorum.
-
Yabancı forumlarda benzer durumları gördüm hocam. Format atıp Windows 10 kuranlarda vs. durum çözülüyor deniyordu. Tabi format attım ancak 11 yükledim yine.
Bios güncellemesi yapmıştım hocam. Alienware programlarını kurmadan vs. de denedim ancak sonuç alamadım.
Kendi koyduğu donanımı kendi eliyle sınırlayan bir firmaya sabrım kalmadı artık hocam. Düzelse dahi iade ederdim. Kendini koruyacak diye kullandırmıyordu. Bırak yansın 95 derece olsun ömrü kısa olsun, bu nedir yani.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yemin ederim doğru düzgün ve kusursuz laptop üreticisi kalmadı, kaldıysa da tasarım/mühendislik sorunlu modeller TR'ye akın ediyor. Bu kaçıncı. Hakem heyetine gitmeseniz süründüreceklerdi. Dell servisini öve öve bitirmeyenler vardı forumda, kulakları çınlamıştır belki. Trendyol'a gelince tıpkı HB gibi herşey malı satana kadar, beklenen bir muamele (olumsuz anlamda). 10/10'luk rezalet.
@Scalh hocam bu arada hangi yabancı forum sitelerine baktınız? Ben en son notebookreview.com forumuna üyeydim, Dell için fan kontrol programı yapan adamdan tut türlü markaların bloatware clean/disassembly guide'a kadar herşeyin bulunduğu ama geçen yıl başlarında kapanmış bir müthiş bir yerdi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 25 Eylül 2023; 22:17:4 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hatırlıyorum dersem yalan olur ancak Dell'in kendi support forumu bu şikayetlerle dolu onu hatırlıyorum. Yurtdışı kullanıcılarından da aynı şekilde inceleme için para istenmiş. Türkiye'den ziyade direkt şirketler sorunlu bence hocam.
Bu arada Dell'in fan kontrol programı GitHub'da duruyor hala.
Ve kalitesiz laptoplar hakkında çok haklısınız. Hiçbiri yeterince iyi değil. 30k-40k gibi rakamlar verip oyuncak gibi plastik kasalı laptop almak insanın zoruna gidiyor. Teknik servislerin tuhaf prosedürleri de cabası.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Scalh -- 25 Eylül 2023; 22:22:39 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Satın aldığınız yerden ekran kartı watt değerini doğruladınız mı hocam. Bazı satıcılar 90w diye 45w iteliyor. Nvidia kontrol paneli>yardım>sistem bilgilerine tıklayınca watt değeri yazar. Oradan kontrol ettiniz mi acaba size vaad edilen laptop ile satılan laptop değerlerinin aynı olup olmadığını. Tamamen satıcı hatası / çakallığı da olabilir. Bu durumda yasal olarak hakkınızı arayabilirsiniz.
-
Benzer olay hepsiburada dan msi notbook ta yaşamıştım. Servisin birebir değişim raporu verdği bilgisayarı değişirmememek için aylarca oyalamışlardı. Oynak dolar krundan dolayı fiyatı artmış ürünü değiştirmek yerine para iadesi yapmaya zorlyorlar. Sonunda tamir görmüş yada teşhir ürün yollamışlardı
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X